Wat vinden jullie stinken?
maandag 25 juni 2018 om 12:35
En dan bedoel ik niet de voor de hand liggende dingen zoals een meurende scheet of bedorven vis, maar vrij 'normale' dingen die een ander misschien amper opvallen, of die een ander misschien zelfs lekker vindt ruiken.
Waarom dit topic?
Gewoon, omdat ik benieuwd ben.
Zelf ben ik heel gevoelig voor geuren. Ik durf zelfs wel te zeggen dat ik er een beetje door geobsedeerd ben. Ik moet ook altijd overal aan ruiken, zelfs als ik van tevoren weet dat ik het vind stinken. Soort zelfkastijding of zo.
Paar voorbeelden:
- De geur van rozen, en dan niet zozeer de bloemen zelf, maar de stelen. Die vind ik zo stinken! Je maakt mij dus ook niet blij met een bos rozen.
- Bepaalde soorten rubber. Nu draag ik op mijn werk (tandartsassistente) handschoenen, maar die geven gelukkig amper geur af (zonder latex, ik denk dat het daardoor komt). Maar ik heb weleens een middag meegelopen in een orthodontiepraktijk, waar ze handschoenen droegen die echt vreselijk stonken! De volgende dag roken m'n handen er nog naar (ondanks dertig keer wassen). Ik zou daar echt niet kunnen werken. Het lijkt overdreven, maar ik meen het. Ook heb ik een keer een badkamermat weggegeven, omdat ik de rubberen onderkant zo vreselijk vond stinken. Ik vond de mat heel mooi, maar kon die lucht in mijn badkamer gewoon niet verdragen.
- En dan nog een parfum waar ik onpasselijk van word: Eden van Cacharel.
Wat hebben jullie voor rare geurentics?
Waarom dit topic?
Gewoon, omdat ik benieuwd ben.
Zelf ben ik heel gevoelig voor geuren. Ik durf zelfs wel te zeggen dat ik er een beetje door geobsedeerd ben. Ik moet ook altijd overal aan ruiken, zelfs als ik van tevoren weet dat ik het vind stinken. Soort zelfkastijding of zo.
Paar voorbeelden:
- De geur van rozen, en dan niet zozeer de bloemen zelf, maar de stelen. Die vind ik zo stinken! Je maakt mij dus ook niet blij met een bos rozen.
- Bepaalde soorten rubber. Nu draag ik op mijn werk (tandartsassistente) handschoenen, maar die geven gelukkig amper geur af (zonder latex, ik denk dat het daardoor komt). Maar ik heb weleens een middag meegelopen in een orthodontiepraktijk, waar ze handschoenen droegen die echt vreselijk stonken! De volgende dag roken m'n handen er nog naar (ondanks dertig keer wassen). Ik zou daar echt niet kunnen werken. Het lijkt overdreven, maar ik meen het. Ook heb ik een keer een badkamermat weggegeven, omdat ik de rubberen onderkant zo vreselijk vond stinken. Ik vond de mat heel mooi, maar kon die lucht in mijn badkamer gewoon niet verdragen.
- En dan nog een parfum waar ik onpasselijk van word: Eden van Cacharel.
Wat hebben jullie voor rare geurentics?
maandag 25 juni 2018 om 12:52
De groentesoepgeur van zwetende pubers.
Wasverzachter. Zo'n vieze weeige lucht. Daarom gebruik ik het niet.
Kokos. Ik haat kokos. Zowel de smaak als de geur. En het lijkt wel of tegenwoordig veel meer produkten dan vroeger met kokosgeur verkrijgbaar zijn.
Wasverzachter. Zo'n vieze weeige lucht. Daarom gebruik ik het niet.
Kokos. Ik haat kokos. Zowel de smaak als de geur. En het lijkt wel of tegenwoordig veel meer produkten dan vroeger met kokosgeur verkrijgbaar zijn.
amarna wijzigde dit bericht op 25-06-2018 12:54
8.90% gewijzigd
maandag 25 juni 2018 om 12:54
Rolmops! Bewoner had dat laatst gegeten en liet wat vallen. Die stank.. Verschrikkelijk. Ik werk in de ouderenzorg en ben dus wel wat gewend maar dit.. jasses. Zo'n ranzige lucht heb ik al heel lang niet geroken.
Net zoals mossels. Ik ga er echt van over mijn nek.
En bepaalde wegwerphandschoenen inderdaad. Op mijn werk hebben we gelukkig neutralere wegwerphandschoenen die bijna niet ruiken, maar heb ook weleens ergens gewerkt waar je na tig keer je handen wassen nog steeds die geur rook.
Net zoals mossels. Ik ga er echt van over mijn nek.
En bepaalde wegwerphandschoenen inderdaad. Op mijn werk hebben we gelukkig neutralere wegwerphandschoenen die bijna niet ruiken, maar heb ook weleens ergens gewerkt waar je na tig keer je handen wassen nog steeds die geur rook.
maandag 25 juni 2018 om 12:54
Met stip op 1; wierook! Vaak in een te kleine ruimte en gemengd met kook, tabak en muffe luchtjes. Ieuw. Natte hondenhuis lucht. Lampe Berge (ooit gekocht omdat hij luchtjes zou neutraliseren maar hij ruikt zooo chemisch). En nog heel veel meer! Bepaalde luchtjes kunnen echt heel mijn humeur vergallen.
maandag 25 juni 2018 om 12:59
Bij mij dus ook!
Wat ik ook vind stinken; suède jassen.
Vast niet allemaal hoor, maar ik ken mensen met zo'n jas die ik liever zie gaan dan komen.
Of nou ja, ze mogen wel komen, maar dan liever zonder die jas.
Maar ja, dat zeg je ook niet hè?
'Van harte welkom, maar laat je wel je jas thuis?'
maandag 25 juni 2018 om 13:02
Oh, jij ook?
Ik had vroeger een vriendin die dat luchtje altijd droeg.
Als ze dan met mij meereed, rook mijn auto er nog dagen naar.
Toch zijn dat lastige dingen hoor.
Schat van een meid, maar die lucht.
En zoiets zeg je dan ook niet, dat is zwaar lullig.
maandag 25 juni 2018 om 13:03
Zwitsal
Rituals
Ariel waspoeder
Wierook
Kokos
De eerste drie kwamen als eerst in me op, mijn ex gebruikt Ariel en als mijn kinderen thuis komen met kleding die daarmee gewassen is dan moet het gelijk uit en in de was, ik krijg koppijn van de geur van Ariel. Datzelfde geldt ook voor Zwitsal, ik gebruik dat dus ook nooit maar als iemand anders mijn kinderen daar per ongeluk mee gewassen had dan moesten ze gelijk in bad om die stank van zich af te wassen.
Rituals heeft op mij hetzelfde effect, ik krijg koppijn van die geuren en word er echt misselijk van.
Kokos en wierook las ik in de andere reacties en ook die vind ik stinken.
Rituals
Ariel waspoeder
Wierook
Kokos
De eerste drie kwamen als eerst in me op, mijn ex gebruikt Ariel en als mijn kinderen thuis komen met kleding die daarmee gewassen is dan moet het gelijk uit en in de was, ik krijg koppijn van de geur van Ariel. Datzelfde geldt ook voor Zwitsal, ik gebruik dat dus ook nooit maar als iemand anders mijn kinderen daar per ongeluk mee gewassen had dan moesten ze gelijk in bad om die stank van zich af te wassen.
Rituals heeft op mij hetzelfde effect, ik krijg koppijn van die geuren en word er echt misselijk van.
Kokos en wierook las ik in de andere reacties en ook die vind ik stinken.
Am Yisrael Chai!
maandag 25 juni 2018 om 13:10
Weet je wat nog erger is? Warme pindakaas!
Mijn man gooit een schep pindakaas in zijn warme havermoutpap en dan die geur van die gesmolten warme pindakaas.... jak!