Hopeloos.. Wat nu?

25-06-2018 19:35 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een account aan gemaakt in de hoop dat jullie mij goede raad kunnen geven, of mij misschien uit deze dip kunnen halen.
Ik ben 3 jaar samen met mijn vriend waarvan we een half jaar samenwonen. We willen allebei dolgraag kinderen, zijn we in het begin van onze relatie heel duidelijk over geweest. Nu heb ik een paar maanden geleden aangegeven dat ik voor mijn 30ste wil stoppen met de pil. In november word ik 29, mijn vriend is iets jonger(3maanden). Samen hebben we besloten dat ik volgend jaar zomer ga stoppen met de pil, dat was geen probleem. Nu zegt hij echter dat hij niet weet of hij er klaar voor is en hij ook geen garantie kan geven wanneer hij er dan wel klaar voor is. Heb hem uitgelegd dat het ooit te laat is (vroege overgang in de familie) dat ik bang ben dat hij er nooit 100% klaar voor is en we dan te lang wachten.
Nu is het al 2 dagen zo een heikel punt dat de emoties hoog op lopen. Ik wil die garantie, maar wil hem ook niet onder druk zetten. Ben gewoon bang dat het te laat is op het moment dat hij zegt er klaar voor te zijn. Net heb ik tegen hem gezegd dat hij mag kiezen er klaar voor te zijn binnen 2 tot 3 jaar of dat hij mag gaan. Toen zei hij dat hij maar alvast spullen ging pakken. Ik weet het echt niet meer, ik hou zoveel van hem maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik/we nooit kinderen gaan krijgen omdat hij nog geen vader gevoelens heeft. Uitleggen dat een man die gevoelens meestal pas krijgt tijdens zwangerschap helpt niet, gelooft hij niet. Ik weet het gewoon echt niet meer, wil hem niet kwijt, maar moet ik wachten op hem met de kans dat het te laat is... Ik weet het niet
strikjemetstippels schreef:
25-06-2018 19:49
Ik zou ook meteen mijn spullen pakken wegens die emotionele chantage. Van jou.

Je kunt geen ultimatum stellen voor hem. Wel voor jou zelf.
Dit.

Ik zou direct m'n spullen hebben gepakt, de deur uit zijn gelopen en nooit meer omgekeken hebben.
strikjemetstippels schreef:
25-06-2018 19:49

Je kunt geen ultimatum stellen voor hem. Wel voor jou zelf.
Dit dus.
Als iemand tegen mij zegt: ‘ jij bent binnen drie jaar klaar om moeder te worden of je rot maar op’ dan zou ik dus gaan. Met iemand die al zo met mij omgaat wíl ik toch niet ook nog eens kinderen? Dit klinkt misschien niet vriendelijk maar zoals jij het hem hebt gezegd toont ook weinig verplaatsingsvermogen. Dat jij teleurgesteld bent nu en als hij idd echt geen kinderen wil gaan krijgen, overdenkt of je dan wel met hem verder wil snap ik echt. Maar hem daarom voor deze keuze te stellen komt echt dwingend en eisend over.
enn wijzigde dit bericht op 25-06-2018 19:56
0.88% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
iris1969 schreef:
25-06-2018 19:54
Als hij afhaakt heeft hij TO onbewust aan het lijntje gehouden en dan snap ik dat ze nu bang is dat alles anders gaat dan ze gehoopt had.
Ach ze wonen net aan een half jaar samen. Dan al beslissingen voor het leven moeten maken?
iris1969 schreef:
Als hij afhaakt heeft hij TO onbewust aan het lijntje gehouden en dan snap ik dat ze nu bang is dat alles anders gaat dan ze gehoopt had.
Ja dat snap ik ook maar dwingen gaat in ieder geval niet helpen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
iris1969 schreef:
Dat risico loop je altijd. Je kan geen garanties afdwingen in dit soort situaties. Hij kan er ook voor kiezen om haar te bezwangeren omdat ze hem chanteert en hij de relatie wil redden. Vervolgens krijgt hij wrok gevoelens jegens haar, gaat weg en dan is TO nog verder van huis.
Truuske23355 schreef:
25-06-2018 19:52
Hij is degene die het er iedere dag over wilt hebben hoor. Ik heb gezegd dat ik dan wil stoppen met de pil en thats it. Voor de rest hoeven we het er niet lang en breed over te hebben dat zien we tegen die tijd wel vind ik. Vadergevoelens krijgt een man volgens mij pas als het zo ver is dus ook dat hoeft hij niet te hebben of te zeggen.. Voor hem is het ineens een big issue omdat zomer 2019 al bijna is in zijn hoofd?
Wat een aanname. Jij walst daarmee over zijn gevoelens heen. Enig idee hoeveel relaties hierop stuk lopen?
Man geeft na veel gezeur van vrouw uiteindelijk toe. Kind komt. Man gaat weg. Of bemoeit zich niet met kind of huishouden.
Bedankt allemaal voor jullie, sommige wat harde, reacties. Maar de waarheid is hard,kan ik gelukkig mee leven. Jullie hebben mij even goed op de vingers getikt en ben me er nu van bewust dat ook ik niet juist handel in deze situatie. Dat mijn eierstokken klapperen als een dolle wil niet zeggen dat die van hem dat ook moeten natuurlijk.
Als er vroege overgang in de familie zit, bespreek eens met de gyn welke mogelijkheden er allemaal zijn.
Truuske23355 schreef:
25-06-2018 19:59
Bedankt allemaal voor jullie, sommige wat harde, reacties. Maar de waarheid is hard,kan ik gelukkig mee leven. Jullie hebben mij even goed op de vingers getikt en ben me er nu van bewust dat ook ik niet juist handel in deze situatie. Dat mijn eierstokken klapperen als een dolle wil niet zeggen dat die van hem dat ook moeten natuurlijk.
Dat zal een lastige kwestie gaan worden!
:rofl:
8102 schreef:
25-06-2018 20:01
Als er vroege overgang in de familie zit, bespreek eens met de gyn welke mogelijkheden er allemaal zijn.
Goede tip! Bedankt ga ik doen
Enn schreef:
25-06-2018 20:02
Dat zal een lastige kwestie gaan worden!
:rofl:
Hahahahaha de figuurlijke dan maar
Vind hij het eng om vader te worden of is hij er echt nog niet klaar voor?

Of twijfelt hij aan jullie relatie, om welke reden dan ook?

Misschien moet je eens echt met hem gaan praten i.p.v. afdwingen en een ultimatum geven.

Je hebt het over garantie, vroege overgang.
Je zet hem zo gigantisch onder druk!

Hoe vroeg is de vervroegde overgang dan?
Want hij moet er van jou binnen nu en drie jaar klaar voor zijn ?

Heb je je laten onderzoek bij een gynaecoloog of jij ook daadwerkelijk in de vervroegde overgang komt?
Bloedonderzoek?
Truuske23355 schreef:
25-06-2018 19:45
Precies dit probeer ik hem ook duidelijk te maken. Maar zo koppig als hij is... Hij doet ook net alsof ik morgen ga stoppen met de pil en we overmorgen vader en moeder zijn (ging dat maar zo makkelijk)
Ja misschien lullige tip maar, gezien de omstandigheden... Zeg dat je stopt met de pil en dat hij het maar moet regelen als hij geen kind wil. Heb je je cyclus ook gelijk natuurlijk en de hormonen uit je systeem zodra hij er wel klaar voor is.

Als het zijn verantwoordelijkheid is om de bevruchting te voorkomen wordt het voor hem een acutere keuze. Nu maak jij dagelijks de keuze, laat hem dat maar elke seksbeurt doen.

Want, waarom slik JIJ de pil als JIJ een kind wil?

Wel eerlijk zeggen dat je stopt!!!!
iris1969 schreef:
Dit.

Dwingen of een ultimatum stellen heeft inderdaad geen zin, maar het heeft ook impact op haar leven, ik begrijp wel dat het nogal rauw op haar dak valt en dat het lastig is om dan rustig te gaan zitten afwachten. Wat als hij over een paar jaar nog niet weet of hij er ooit klaar voor is? Of ze gewoon niet wil?

Afwachten is het enige wat erop zit, maar het is wél erg makkelijk gezegd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik snap je angst, je wordt straks misschien tegengehouden in jouw grootse verlangen. Probeer te onderzoeken wat er speelt bij hem zodat je daarover kunt hebben. Misschien valt het samenwonen beetje tegen , heeft hij te weinig tijd/ruimte voor zichzelf waardoor hij geen zin in een kind heeft.
honingbijtje schreef:
25-06-2018 20:03
Ja misschien lullige tip maar, gezien de omstandigheden... Zeg dat je stopt met de pil en dat hij het maar moet regelen als hij geen kind wil. Heb je je cyclus ook gelijk natuurlijk en de hormonen uit je systeem zodra hij er wel klaar voor is.

Als het zijn verantwoordelijkheid is om de bevruchting te voorkomen wordt het voor hem een acutere keuze. Nu maak jij dagelijks de keuze, laat hem dat maar elke seksbeurt doen.

Want, waarom slik JIJ de pil als JIJ een kind wil?

Wel eerlijk zeggen dat je stopt!!!!
Ze hebben afgesproken zomer 2019 te willen stoppen dus waarom moet het dan allemaal NU en wordt vriend ook nog als boeman gezien omdat hij er nu nog niet klaar voor is.

Daarnaast kun je zodra je stopt met de pil al gelijk zwanger worden dus dat lijkt me al helemaal niet slim en bovendien nog meer gemanipuleer. Ik word echt flauw van vrouwen die maar menen recht te hebben op kinderen en dat de man door de strot willen duwen. Je bent samen in een relatie en kiest samen voor kinderen.
Je kan het beter nog een jaar leuk hebben en wat fijne dingen doen samen en een mooie reis enzo want wanneer het een jaar van ellende en gezeur wordt dan gaat dat kind er zeker niet komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik kan ook niet 100% garanderen hoe het leven er over 1 jaar uitziet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Cafetière schreef:
25-06-2018 20:15
Ze hebben afgesproken zomer 2019 te willen stoppen dus waarom moet het dan allemaal NU en wordt vriend ook nog als boeman gezien omdat hij er nu nog niet klaar voor is.

Daarnaast kun je zodra je stopt met de pil al gelijk zwanger worden dus dat lijkt me al helemaal niet slim en bovendien nog meer gemanipuleer. Ik word echt flauw van vrouwen die maar menen recht te hebben op kinderen en dat de man door de strot willen duwen. Je bent samen in een relatie en kiest samen voor kinderen.
De beste man kan toch kiezen voor geen seks of condooms? Hoezo moet zij de pil dan slikken, waardoorheen je overigens ook gewoon zwanger kan worden? Zij wil een kind, hij niet, nou, dan lijkt me dat een mooie taak voor hem om te voorkomen.
Truuske23355 schreef:
25-06-2018 19:35
wil hem ook niet onder druk zetten.
Waarom doe je dat dan wel? En niet te zuinig ook...
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Truuske23355 schreef:
25-06-2018 19:52
Hij is degene die het er iedere dag over wilt hebben hoor. Ik heb gezegd dat ik dan wil stoppen met de pil en thats it. Voor de rest hoeven we het er niet lang en breed over te hebben dat zien we tegen die tijd wel vind ik. Vadergevoelens krijgt een man volgens mij pas als het zo ver is dus ook dat hoeft hij niet te hebben of te zeggen.. Voor hem is het ineens een big issue omdat zomer 2019 al bijna is in zijn hoofd?
Precies. In zijn hoofd voelt dat zo. Waarschijnlijk angst voor 't onbekende, want jemig, een kind krijgen is hartstikke levensveranderend.

Ik lees alleen maar hoe jij over zijn emoties heen dendert. Terwijl je hem verwijt niet naar jou te luisteren. Vraag hem eerst eens waar de angst vandaan komt. En niet NU, maar over drie weken ofzo, als het gelandt is. Ik vind het echt heftig dat je hem dreigt dat het klaar is als hij niet wat positiever doet. Daarmee verklaar je oorlog ipv dat je luistert naar elkaars motieven.

Zet je vooroordelen aan de kant en ga eens écht luisteren naar wat je vriend voelt en denkt.
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik zou mij dus enorm onder druk gezet voelen. Hiermee vergroot je de kans dat hij “tegen zijn zin” toch aan kids begint met jou en er vervolgens toch niet klaar voor is en bij je weggaat...
toen ik mijn vriend 6 jaar geleden leerde kennen, gaf hij vrijwel gelijk te kennen graag vader te willen worden (ooit). Ik was er toen nog lang niet aan toe. Hij had het er maar mee te doen. Anders zou het niks worden. Uiteindelijk ben ik zover! Komt vanzelf! Niet te druk om maken en zeker niet pushen.
Good luck!🍀
Truuske23355 schreef:
25-06-2018 19:48
Hij ging naar zolder heeft daar wat gerommeld en toen ik net ging kijken lag hij op bed naar het plafond te staren. Misschien wilde hij mij de indruk geven dat hij gaat of zo.....
Hij wil jou ook niet kwijt.
Op mij komt het over dat hij - nu het allemaal zo concreet wordt - reageert vanuit paniek : help! Benauwd! Kan ik het wel? Verantwoordelijkheid! Vaderrol... stress! Mijn leven is over! Weg vrijheid!
Ik hoop dat jullie het er nog eens rustig over kunnen hebben wanneer de emoties bij jullie allebei zijn gezakt.

En... beloof hem een "mancave" wanneer jullie er wel voor gaan. Dat geeft ook rust 😀😀😀😀
honingbijtje schreef:
25-06-2018 20:28
De beste man kan toch kiezen voor geen seks of condooms? Hoezo moet zij de pil dan slikken, waardoorheen je overigens ook gewoon zwanger kan worden? Zij wil een kind, hij niet, nou, dan lijkt me dat een mooie taak voor hem om te voorkomen.
To schrijft toch nergens dat de vorm van anticonceptie geen issue is. Ze willen beiden kinderen (zie OP), zomer 2019 wil ze stoppen met de pil (zie OP), echter wordt het onderwerp nu al iedere keer aangeslingerd en wordt van vriend verwacht dat hij er NU klaar voor is. Als er eentje het spel niet fair speelt is TO het wel.

Waar lees jij trouwens dikgedrukte? Ik nergens..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven