Hopeloos.. Wat nu?
maandag 25 juni 2018 om 19:35
Even een account aan gemaakt in de hoop dat jullie mij goede raad kunnen geven, of mij misschien uit deze dip kunnen halen.
Ik ben 3 jaar samen met mijn vriend waarvan we een half jaar samenwonen. We willen allebei dolgraag kinderen, zijn we in het begin van onze relatie heel duidelijk over geweest. Nu heb ik een paar maanden geleden aangegeven dat ik voor mijn 30ste wil stoppen met de pil. In november word ik 29, mijn vriend is iets jonger(3maanden). Samen hebben we besloten dat ik volgend jaar zomer ga stoppen met de pil, dat was geen probleem. Nu zegt hij echter dat hij niet weet of hij er klaar voor is en hij ook geen garantie kan geven wanneer hij er dan wel klaar voor is. Heb hem uitgelegd dat het ooit te laat is (vroege overgang in de familie) dat ik bang ben dat hij er nooit 100% klaar voor is en we dan te lang wachten.
Nu is het al 2 dagen zo een heikel punt dat de emoties hoog op lopen. Ik wil die garantie, maar wil hem ook niet onder druk zetten. Ben gewoon bang dat het te laat is op het moment dat hij zegt er klaar voor te zijn. Net heb ik tegen hem gezegd dat hij mag kiezen er klaar voor te zijn binnen 2 tot 3 jaar of dat hij mag gaan. Toen zei hij dat hij maar alvast spullen ging pakken. Ik weet het echt niet meer, ik hou zoveel van hem maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik/we nooit kinderen gaan krijgen omdat hij nog geen vader gevoelens heeft. Uitleggen dat een man die gevoelens meestal pas krijgt tijdens zwangerschap helpt niet, gelooft hij niet. Ik weet het gewoon echt niet meer, wil hem niet kwijt, maar moet ik wachten op hem met de kans dat het te laat is... Ik weet het niet
Ik ben 3 jaar samen met mijn vriend waarvan we een half jaar samenwonen. We willen allebei dolgraag kinderen, zijn we in het begin van onze relatie heel duidelijk over geweest. Nu heb ik een paar maanden geleden aangegeven dat ik voor mijn 30ste wil stoppen met de pil. In november word ik 29, mijn vriend is iets jonger(3maanden). Samen hebben we besloten dat ik volgend jaar zomer ga stoppen met de pil, dat was geen probleem. Nu zegt hij echter dat hij niet weet of hij er klaar voor is en hij ook geen garantie kan geven wanneer hij er dan wel klaar voor is. Heb hem uitgelegd dat het ooit te laat is (vroege overgang in de familie) dat ik bang ben dat hij er nooit 100% klaar voor is en we dan te lang wachten.
Nu is het al 2 dagen zo een heikel punt dat de emoties hoog op lopen. Ik wil die garantie, maar wil hem ook niet onder druk zetten. Ben gewoon bang dat het te laat is op het moment dat hij zegt er klaar voor te zijn. Net heb ik tegen hem gezegd dat hij mag kiezen er klaar voor te zijn binnen 2 tot 3 jaar of dat hij mag gaan. Toen zei hij dat hij maar alvast spullen ging pakken. Ik weet het echt niet meer, ik hou zoveel van hem maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik/we nooit kinderen gaan krijgen omdat hij nog geen vader gevoelens heeft. Uitleggen dat een man die gevoelens meestal pas krijgt tijdens zwangerschap helpt niet, gelooft hij niet. Ik weet het gewoon echt niet meer, wil hem niet kwijt, maar moet ik wachten op hem met de kans dat het te laat is... Ik weet het niet
maandag 25 juni 2018 om 19:45
Precies dit probeer ik hem ook duidelijk te maken. Maar zo koppig als hij is... Hij doet ook net alsof ik morgen ga stoppen met de pil en we overmorgen vader en moeder zijn (ging dat maar zo makkelijk)viva-amber schreef: ↑25-06-2018 19:43Je bent er nooit echt klaar voor en hoe kun je vader gevoelens hebben voor een kind dat er nog iet is?
maandag 25 juni 2018 om 19:48
Zomer 2019 wil je dus stoppen met de pil? Waarom dan nu al elke dag ruzie? Als ik je vriend was en we spraken af volgende zomer met de pil te stoppen en je gaat nu al elke dag heibel maken omdat ik NU moet zeggen vadergevoelens te hebben daar zou ik ook snel mee klaar zijn.
anoniem_370152 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 19:49
0.36% gewijzigd
maandag 25 juni 2018 om 19:48
maandag 25 juni 2018 om 19:49
Hoeft niet hoor. In een jaar kan veel veranderen.Madeliefjees schreef: ↑25-06-2018 19:46Hij wil niet , ook niet over 5 jaar ben ik bang. Voor mij zou dit echt een break betekenen, nu moet je gaan wachten tot hij ooit misschien wel wil. Ben je straks boven de 35, lukt t niet meer.
maandag 25 juni 2018 om 19:50
Nu wil vriend niet meer dat ze dan stopt met de pil. Hij heeft gezegd kinderen te willen, en nu wonen ze samen, bedenkt hij zich. Hij kon mooi verder denken, maar dan wel zonder mij.Cafetière schreef: ↑25-06-2018 19:48Zomer 2019 wil je dus stoppen met de pil? Waarom dan nu al elke dag ruzie? Als ik je vriend was en we spraken af volgende zomer met de pil te stoppen en je gaat nu al elke dag heibel maken omdat ik NU moet zeggen vadergevoelens te hebben daar zou ik ook snel mee klaar zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
maandag 25 juni 2018 om 19:51
Ik vind het namelijk logisch dat hij er dan maar voor kiest om te gaan. Hoe kan hij je nu zeggen dat hij er over drie jaar wel klaar voor is als hij aangeeft dit nu niet te zijn? Het alternatief gaan blijft dan dus over. En dat wil jij ook? Dát hij gaat?Truuske23355 schreef: ↑25-06-2018 19:48Hij ging naar zolder heeft daar wat gerommeld en toen ik net ging kijken lag hij op bed naar het plafond te staren. Misschien wilde hij mij de indruk geven dat hij gaat of zo.....
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 25 juni 2018 om 19:52
Hij is degene die het er iedere dag over wilt hebben hoor. Ik heb gezegd dat ik dan wil stoppen met de pil en thats it. Voor de rest hoeven we het er niet lang en breed over te hebben dat zien we tegen die tijd wel vind ik. Vadergevoelens krijgt een man volgens mij pas als het zo ver is dus ook dat hoeft hij niet te hebben of te zeggen.. Voor hem is het ineens een big issue omdat zomer 2019 al bijna is in zijn hoofd?Cafetière schreef: ↑25-06-2018 19:48Zomer 2019 wil je dus stoppen met de pil? Waarom dan nu al elke dag ruzie? Als ik je vriend was en we spraken af volgende zomer met de pil te stoppen en je gaat nu al elke dag heibel maken omdat ik NU moet zeggen vadergevoelens te hebben daar zou ik ook snel mee klaar zijn.
maandag 25 juni 2018 om 19:53
Hij zegt alleen dat hij er nu niet klaar voor is. Logisch, want ze hadden afgesproken volgend jaar. Ik was er 4 maanden geleden ook niet klaar voor. Nu wel.Madeliefjees schreef: ↑25-06-2018 19:50Nu wil vriend niet meer dat ze dan stopt met de pil. Hij heeft gezegd kinderen te willen, en nu wonen ze samen, bedenkt hij zich. Hij kon mooi verder denken, maar dan wel zonder mij.
maandag 25 juni 2018 om 19:53
Jezus, die gast is in februari ofzo 28 jaar geworden en ze wonen pas een halfjaarte samen. Moet het persé allemaal zo snel besloten worden?Madeliefjees schreef: ↑25-06-2018 19:50Nu wil vriend niet meer dat ze dan stopt met de pil. Hij heeft gezegd kinderen te willen, en nu wonen ze samen, bedenkt hij zich. Hij kon mooi verder denken, maar dan wel zonder mij.
Ik vind hem juist verstandig in deze.
maandag 25 juni 2018 om 19:54
Nee het is een issue omdat jij aan emotionele chantage doet.Truuske23355 schreef: ↑25-06-2018 19:52Hij is degene die het er iedere dag over wilt hebben hoor. Ik heb gezegd dat ik dan wil stoppen met de pil en thats it. Voor de rest hoeven we het er niet lang en breed over te hebben dat zien we tegen die tijd wel vind ik. Vadergevoelens krijgt een man volgens mij pas als het zo ver is dus ook dat hoeft hij niet te hebben of te zeggen.. Voor hem is het ineens een big issue omdat zomer 2019 al bijna is in zijn hoofd?