twijfels na eerste date

25-06-2018 21:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
de titel zegt het misschien al.
Ik heb nu in de afgelopen vier maanden drie keer een date gehad (iedere keer een andere jongen)
en iedere keer gebeurt hetzelfde. Het appen vooraf is leuk, we spreken af, wat gezellig is, en ik krijg twijfels.
Zodanig, dat ik er de hele dag misselijk van kan zijn, en ik kan niet echt iets benoemen waar het aan ligt.
Bij de eerste twee keer het contact daarna verbroken, daar ik niet verder durfde te gaan.
Nu vorige week weer een date gehad en datzelfde gevoel komt terug, en ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet doen.
Ik zou graag tips horen en of mensen dit gevoel herkennen.
Dankjulliewel!
Ik herken het niet, bij mij zat het direct goed.

Is het niet dat je er te erg mee bezig bent? En te veel aan het analyseren?
Je kunt proberen nog eens op date te gaan, kijken hoe je je dan voelt. Dan ben je toch over die grens heen en je zit nergens aan vast!
Onze tijd is nu.
Misschien zie je op deze manier daten teveel als solliciteren of denk je dat je moet beoordelen of iemand een match voor het leven is?
Twijfels op zich zijn niet erg, want he gaat dingen afwegen. In jouw geval maakt het je eerder angstig en dat lijkt mij niet de bedoeling. Soms moet je iets gewoon tijd geven voordat je echt een weloverwogen beslissing kunt maken. Wie weet wat je anders mis loopt.
Misschien bindingsangst?
Blijkbaar was het geen match....dus stoppen met daten of doorgaan tot er wel iemand bij zit waar het mee klikt
Misschien ook een beetje de spanning voor een eerste date? Dat voelt soms toch een beetje als een sollicitatie gesprek, beide partijen doen zich zo goed mogelijk voor. Het is hierdoor niet altijd mogelijk om je geheel jezelf en op je gemakt te zijn bij die persoon. Een tweede date kan misschien helpen, dan heb je die persoon al eens gezien en kun jij je mogelijk makkelijker openstellen?
Ik herken dit wel, veel daten en telkens twijfelen nooit verliefd. Op een gegeven moment dacht ik ook dat het aan mij lag en dat ik een een date meerdere kansen moest geven (liefde moet groeien) heel wanhopig blijven daten terwijl ik toch wist dat dit het niet was.

Voor mij hielp het om een te stoppen met daten en op zoek te zijn naar een relatie, ik ben gaan reizen (iets wat ik graag met een partner had willen doen maar uiteindelijk alleen heb gedaan) na een jaar kwam ik mijn huidige man tegen en dat was direct anders, ik was verliefd en ook al had ik twijfels (hij is niet Nederlands, lager opgeleid en zelfs iets jonger dan ik ben) maar deze twijfels voelde goed en geen rede om niet voor een relatie te gaan.

Mijn tip is dan ook om even te stoppen met daten, zeker online daten, en ga iets doen waarvan je echt gelukkig wordt (reizen, andere baan, nieuwe woonplaats) niet teveel focussen op een relatie die komt echt vanzelf.
Sunny-in-Perth schreef:
26-06-2018 00:33
Ik herken dit wel, veel daten en telkens twijfelen nooit verliefd. Op een gegeven moment dacht ik ook dat het aan mij lag en dat ik een een date meerdere kansen moest geven (liefde moet groeien) heel wanhopig blijven daten terwijl ik toch wist dat dit het niet was.

Voor mij hielp het om een te stoppen met daten en op zoek te zijn naar een relatie, ik ben gaan reizen (iets wat ik graag met een partner had willen doen maar uiteindelijk alleen heb gedaan) na een jaar kwam ik mijn huidige man tegen en dat was direct anders, ik was verliefd en ook al had ik twijfels (hij is niet Nederlands, lager opgeleid en zelfs iets jonger dan ik ben) maar deze twijfels voelde goed en geen rede om niet voor een relatie te gaan.

Mijn tip is dan ook om even te stoppen met daten, zeker online daten, en ga iets doen waarvan je echt gelukkig wordt (reizen, andere baan, nieuwe woonplaats) niet teveel focussen op een relatie die komt echt vanzelf.
Sorry, beetje off topic, maar ik zit nu ook een beetje in de situatie waar jij in zat. Ik zou ook graag gaan reizen, maar durf/wil eigenlijk niet alleen. Hoe is het je bevallen? Mag ik vragen waar je geweest bent? En hoe lang? Super tof dat je het aangedurfd hebt!
Nova-Q schreef:
26-06-2018 00:42
Sorry, beetje off topic, maar ik zit nu ook een beetje in de situatie waar jij in zat. Ik zou ook graag gaan reizen, maar durf/wil eigenlijk niet alleen. Hoe is het je bevallen? Mag ik vragen waar je geweest bent? En hoe lang? Super tof dat je het aangedurfd hebt!
Ik ben eerst naar Australië gegaan (visum voor 1 jaar) maar had met mezelf afgesproken dat ik minimaal 6 weken zou blijven, mocht ik het niet leuk vinden dat zou ik daarna gewoon terug naar Nederland gaan. Australië/ New Zeeland is heel veilig om alleen te reizen (En je ontmoet zoveel leuke mensen in hostels). Ik heb ook in Zuid-oost Azië gereist dit is ook super leuk!
Inmiddels getrouwd met een Australiër en woon in hier alweer 3,5 jaar.
Haha wauw! Je bent meteen blijven plakken. Dat is nogal wat! Mooi verhaal :)
Ik wil in ieder geval iedereen alvast bedanken voor hun reactie!
Ik weet niet zo goed of het angst voor het binden, of een relatie op zich is.
Enerzijds denk ik, wat kan het nou kwaad die 2e date. Maar een half uur later komt dat nare gevoel weer tevoorschijn, totdat ik voor mijzelf besluit niet door te gaan met die date. Dan zakt dat weer en heb ik nergens last meer van.
Wat mee zou kunnen spelen is dat ik op geen enkele manier gevoelens voelde voor degene waarmee ik dates heb gehad, maar aan de andere kant denk ik inderdaad dat dit ook niet kan na iemand 1x gezien te hebben.

Wat betreft me ergens anders op richten; ik ben eigenlijk helemaal niet actief op zoek naar een relatie. Ik had mij eigenlijk meer voor het uitproberen ingeschreven op deze app, en had ook niet verwacht dat ik berichtjes zou krijgen.
Verder heb ik de laatste 4 jaar geen enkele date of iets dergelijks gehad, en ook geen relatie. Dus echt gericht op het behalen van mijn studie en het vinden van een leuke baan, wat beide gelukt is.
Voor nu denk ik maar dat ik het weer loslaat, wie weet denk ik er nu wel teveel over na.

@sunny in perth, wat leuk dat je in Australie bent blijven hangen! Lijkt me ontzettend leuk om daar eens heen te gaan, als ik niet had hoeven vliegen (wat ik momenteel echt verschrikkelijk vind) had ik zeker een tripje geboekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven