Aangebeld door onbekende

26-06-2018 08:15 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren rond half 8 komt er een smoelig uitziende oudere man aan de deur met een slecht gebit. Vraagt naar een vrouw die op dit adres zou wonen of hebben gewoond. Ik antwoordde vanuit een raam. Achteraf geen goed gevoel over. Is dit nu iets om de wijkagent mee lastig te vallen?
Waarom zou je dit melden bij de wijkagent? Niet vervelend bedoeld, maar het komt toch weleens vaker voor dat onbekenden aanbellen met een vraag?
Mariavier schreef:
26-06-2018 08:15
Ik antwoordde vanuit een raam. Achteraf geen goed gevoel over.

Dat kan ik me voorstellen, je had gewoon de deur open kunnen doen.
Omdat ik nadenk over de vraag of iemand kan zijn die wil kijken of hier iets te halen valt. Zeg maar een soort vooruitgeschoven post voor inbrekers.
Dat kwam vooral door zijn voorkomen en best wel brutale houding.
Dan meld je het bij de politie als je je daar beter over voelt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nou ja, zolang zo’n man niet verder komt dan de voordeur is er niet zo veel te zien. Een keer door het raam kijken is een stuk effectiever voor inbrekers.
Mariavier schreef:
26-06-2018 08:23
Omdat ik nadenk over de vraag of iemand kan zijn die wil kijken of hier iets te halen valt. Zeg maar een soort vooruitgeschoven post voor inbrekers.
Dat kwam vooral door zijn voorkomen en best wel brutale houding.
Hoe brutaal was hij ?
Simitçi schreef:
26-06-2018 08:28
Hoe brutaal was hij ?
Vroeg naar de naam van buurvrouwen.
Iedereen vergist zich toch wel eens in een adres?
Ik zou nooit meteen aan een inbreker denken.

Hier heeft wel eens iemand met een houten tuinbank aan de deur gestaan, die kwam voor de timmerman, nou ik ben en ken geen timmerman (bleek later dat er één straat verderop iemand woont die bijklust als timmerman en op hetzelfde huisnummer woont als wij).
wat heeft zijn gebit ermee te maken?
maritte schreef:
26-06-2018 08:27
Nou ja, zolang zo’n man niet verder komt dan de voordeur is er niet zo veel te zien. Een keer door het raam kijken is een stuk effectiever voor inbrekers.

Dat gaat het beste als je bij de deur staat! Het duurde even voordat hij aanbelde; ik had hem al aan zien komen en heb gewacht wat er gebeurde
Wanneer jij er geen goed gevoel bij hebt bel je. Doen wat jou goed lijkt.
stripverhaal schreef:
26-06-2018 08:30
Iedereen vergist zich toch wel eens in een adres?
Ik zou nooit meteen aan een inbreker denken.

Hier heeft wel eens iemand met een houten tuinbank aan de deur gestaan, die kwam voor de timmerman, nou ik ben en ken geen timmerman (bleek later dat er één straat verderop iemand woont die bijklust als timmerman en op hetzelfde huisnummer woont als wij).
Op zoiets hoop ik ook!
Dank voor de reacties. Ik ga even horen in de straat en kijk dan wel wat ik doe. Fijne dag iedereen!
Bij smoezelig én ouder (wat is ouder in jouw ogen???) denk ik eerder aan iemand die dement begint te worden.

Mijn eerste ingeving was daarom juist; wel melden bij de wijkagent.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Mariavier schreef:
26-06-2018 08:32
Dat gaat het beste als je bij de deur staat! Het duurde even voordat hij aanbelde; ik had hem al aan zien komen en heb gewacht wat er gebeurde

Wat ik niet snap ik waarom je de deur niet gewoon opendeed om hem te woord te staan, maar uit het raam ging hangen. Doe je dat wel vaker?
Mariavier schreef:
26-06-2018 08:32

Wat ik niet snap ik waarom je de deur niet gewoon opendeed om hem te woord te staan, maar uit het raam ging hangen. Doe je dat wel vaker?
Ik open ook niet zomaar de deur en kijk door het raam en praat desnoods via dat raam. Gaat prima. Je hoort en leest zo veel ellende. Dus het is helemaal niet gek om eerst in te schatten met wie je van doen hebt. Alsnog opendoen van deur is een optie.
Oei, doet me denken aan de film
'The Strangers'
Ja smoezelig, maar deze man was smoelig. Is dat dialect voor grote mond? En vroeg hij nou wie er naast woont?
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Ceylon schreef:
26-06-2018 08:36
Bij smoezelig én ouder (wat is ouder in jouw ogen???) denk ik eerder aan iemand die dement begint te worden.

Mijn eerste ingeving was daarom juist; wel melden bij de wijkagent.
dit dacht ik dus ook,wij hebben dat een aantal jaar geleden gehad, beetje rare man aan de deur, wilde op bezoek komen bij iemand waar ik nog nooit van gehoord had. Klopte ook van geen kant, meneer bleek helemaal de weg kwijt te zijn en naast dat hij dus niet in de gaten had dat hij verkeerd zat, wist hij ook niet meer waar hijzelf woonde. Wijkagent heeft hem toen geholpen weer thuis te komen en heeft zijn familie ingeschakeld. Ik zou dus altijd bellen, want het kan ook zijn dat iemand echt hulp nodig heeft.
Knap dat jij vanuit een raam iemands gebit kan zien. Was niet zo hoog mss?
Ibelize schreef:
26-06-2018 08:31
wat heeft zijn gebit ermee te maken?

Hij was misschien op prospectie om te kunnen stelen om gebitsverzorging te kunnen betalen :lightbulb:
Mariavier schreef:
26-06-2018 08:30
Vroeg naar de naam van buurvrouwen.

Dat is toch niet brutaal als je naar iemand op zoek bent? :facepalm:
En sowieso, een ouder iemand brutaal noemen :nooo:
Trotter schreef:
26-06-2018 08:41
Dan snap jij het maar niet.
Als zij daar een beter gevoel bij heeft, moet ze daar naar handelen.
En een melding aan de wijkagent is helemaal geen gek idee. Wie weet is dit een puzzelstukje van iets wat gaande is in de week. Iets in zijn nadeel (psych) of iets in jullie nadeel (crim). Dat zou de wijkagent echt graag willen weten.

Handel naar jouw gevoel TO en negeer die vingertjes hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven