Glazen vast in elkaar

29-06-2018 10:43 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe stom: ik heb 2 (grote, mooie) glazen op elkaar gestapeld, maar nu zitten ze vast. Ik heb het al met veel zeep geprobeerd en ook heb ik het binnenste glas koud gemaakt terwijl ik het buitenste glas warm maakte... maar nog zonder resultaat. Heeft iemand nog een andere tip?
Hamer.
Damned if I don’t
Of anders olie.
Damned if I don’t
In warm water laten liggen met veel afwasmiddel? Wil nog wel eens helpen als ze vacuum zitten.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
ViezeHond schreef:
29-06-2018 10:44
Hamer.
Het is m’n man’s favouriete bierpul... gaat ‘ie niet leuk vinden! ;)
Wat je wel kunt doen heb je al gedaan lees ik.

Wat je vooral NIET moet doen is hard trekken. Kans op gebroken glas en ongelukken aan je vingers is dan zeer groot!
SweetFirefly schreef:
29-06-2018 10:45
In warm water laten liggen met veel afwasmiddel? Wil nog wel eens helpen als ze vacuum zitten.
Dit dus
Dun rietje ertussen proberen te wurmen, met afwasmiddel als glijmiddel, om vacuüm op te heffen.
En anders de oplossing van die Vieze Hond, altijd goed en duidelijk.
nounou
FroggyP schreef:
29-06-2018 10:47
Het is m’n man’s favouriete bierpul... gaat ‘ie niet leuk vinden! ;)

Man ook een tik met de hamer geven ;-)
nounou
Een naald ertussen doen?
prima dag voor dit soort zaken
Leg de glazen op hun kant in de volle zon. Kan tijdje duren, maar ze springen los
zazamaenade schreef:
29-06-2018 10:53
Man ook een tik met de hamer geven ;-)
Of man de tik laten geven :idee:
De rand van de onderste op de rand van het aanrecht tikken zodat het glas dat er in zit naar buiten kan schieten.
Interessante casus, ik lees mee.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Als het stevig glas is, kun je proberen met een doek er omheen wrijven,
Glas bij de onderkant vasthouden, doek om het buitenste glas bij de rand, hand omheen klemmen en draaiend wrijven, niet te veel druk uitoefenen, is niet nodig.
Bij mij gaat het dan vaak toch los, en beide glazen blijven heel.
af te raken bij dun glas uiteraard, anders knijp je het zo stuk.
Glazen onderste boven houden, bovenste glas vasthouden en een ferme tik op de bodem geven.
Ik blijf dan rustig wrikken en wringen. Uiteindelijk schieten ze dan wel los.
ClumsyNinja schreef:
29-06-2018 11:50
De rand van de onderste op de rand van het aanrecht tikken zodat het glas dat er in zit naar buiten kan schieten.
Dit doen we in de horeca ook altijd. Bovenste glas in de gootsteen laten hangen en zachtjes met het onderste glas (bij de rand) tegen de gootsteenrand tikken. Werkt echt. Je tikt de glazen dan los.
Heb je ze ooit nog los gekregen? Zo ja, welke tip hielp?
Internagelaktisch
Maaique schreef:
30-06-2018 08:19
Heb je ze ooit nog los gekregen? Zo ja, welke tip hielp?

Nieuwe kopen. :-D
Alles geprobeerd (behalve in de zon leggen want waar ik woon schijnt ‘ie nu net niet, maar ze staan al wel dagen tijdens het koken naast de hete pannen...).... maar ze zitten nog steeds muurvast!! Grrrr..... ;)
FroggyP schreef:
30-06-2018 11:34
Alles geprobeerd (behalve in de zon leggen want waar ik woon schijnt ‘ie nu net niet, maar ze staan al wel dagen tijdens het koken naast de hete pannen...).... maar ze zitten nog steeds muurvast!! Grrrr..... ;)

Leuk dat je nog terugkomt :)
Is het een idee om wat boter of olie langs de rand waar het vastzit te smeren en het dan in de zon te zetten (die heus wel zal komen, binnenkort ;-) ) zodat het vet ertussen kan kruipen ? Al wordt het risico dat het uit je handen glipt straks natuurlijk wel groter, schieten ze los, heb je alsnog een berg scherven :lol:
nounou
Ik lees hier nog wat tips:
http://lifehacking.nl/thuis-tips/glazen ... -scherven/

Mocht het niet lukken dan heb je in elk geval gelachen, want de reacties zijn hilarisch.
Probeer eens om ze even in de vriezer te leggen. Wel op letten dat je het niet te lang doet 5 min. of iets korter.
FroggyP schreef:
30-06-2018 11:34
Als ze rechtop staan gaan ze natuurlijk alleen maar vaster.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven