Glazen vast in elkaar
vrijdag 29 juni 2018 om 10:43
vrijdag 29 juni 2018 om 10:45
In warm water laten liggen met veel afwasmiddel? Wil nog wel eens helpen als ze vacuum zitten.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
vrijdag 29 juni 2018 om 10:52
Dit dusSweetFirefly schreef: ↑29-06-2018 10:45In warm water laten liggen met veel afwasmiddel? Wil nog wel eens helpen als ze vacuum zitten.
vrijdag 29 juni 2018 om 11:03
vrijdag 29 juni 2018 om 12:08
Als het stevig glas is, kun je proberen met een doek er omheen wrijven,
Glas bij de onderkant vasthouden, doek om het buitenste glas bij de rand, hand omheen klemmen en draaiend wrijven, niet te veel druk uitoefenen, is niet nodig.
Bij mij gaat het dan vaak toch los, en beide glazen blijven heel.
af te raken bij dun glas uiteraard, anders knijp je het zo stuk.
Glas bij de onderkant vasthouden, doek om het buitenste glas bij de rand, hand omheen klemmen en draaiend wrijven, niet te veel druk uitoefenen, is niet nodig.
Bij mij gaat het dan vaak toch los, en beide glazen blijven heel.
af te raken bij dun glas uiteraard, anders knijp je het zo stuk.
vrijdag 29 juni 2018 om 12:45
Dit doen we in de horeca ook altijd. Bovenste glas in de gootsteen laten hangen en zachtjes met het onderste glas (bij de rand) tegen de gootsteenrand tikken. Werkt echt. Je tikt de glazen dan los.ClumsyNinja schreef: ↑29-06-2018 11:50De rand van de onderste op de rand van het aanrecht tikken zodat het glas dat er in zit naar buiten kan schieten.
zaterdag 30 juni 2018 om 11:53
Leuk dat je nog terugkomt
Is het een idee om wat boter of olie langs de rand waar het vastzit te smeren en het dan in de zon te zetten (die heus wel zal komen, binnenkort
nounou
zaterdag 30 juni 2018 om 15:06
Ik lees hier nog wat tips:
http://lifehacking.nl/thuis-tips/glazen ... -scherven/
Mocht het niet lukken dan heb je in elk geval gelachen, want de reacties zijn hilarisch.
http://lifehacking.nl/thuis-tips/glazen ... -scherven/
Mocht het niet lukken dan heb je in elk geval gelachen, want de reacties zijn hilarisch.
zaterdag 30 juni 2018 om 17:08
Als ze rechtop staan gaan ze natuurlijk alleen maar vaster.