Glazen vast in elkaar

29-06-2018 10:43 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe stom: ik heb 2 (grote, mooie) glazen op elkaar gestapeld, maar nu zitten ze vast. Ik heb het al met veel zeep geprobeerd en ook heb ik het binnenste glas koud gemaakt terwijl ik het buitenste glas warm maakte... maar nog zonder resultaat. Heeft iemand nog een andere tip?
Toevallig zie ik net een hack hierover voorbij komen op insta!

Onderste glas in heet water zetten. ( gewoon in een schaal zetten en kokend water in de schaal gieten en in de bovenste ijsblokjes doen. Na een minuutje zachtjes een beetje eraan wiebelen en dan moet hij loslaten.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Maura1984 schreef: ↑
30-06-2018 17:08
Als ze rechtop staan gaan ze natuurlijk alleen maar vaster.
😂
Goed punt!!
Weet je wat het gekke is? Zeep of water komt wel in het onderste glas, dus echt vacuum zit het niet...
Je tikt te zacht! Wedden?
Dit heeft volgens mij ook niks met vacuum te maken.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Ttroeteltje schreef: ↑
29-06-2018 10:49
Wat je wel kunt doen heb je al gedaan lees ik.

Wat je vooral NIET moet doen is hard trekken. Kans op gebroken glas en ongelukken aan je vingers is dan zeer groot!
En ook niet (hard) draaien; bij mij draaide de boel draaide kapot en versplinterde enorm en dat kwam vervolgens in mijn handen terecht, au.....
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Je legt de glazen horizontaal en laat ze daar waar de opening van het onderste glas zit vanaf paar millimeter hoogte zachtjes op een niet al te hard aanrecht vallen (hout of rvs ofzo). Na laten vallen draai je de glazen een beetje en doe je dat opnieuw. Zo steeds kleine tikjes en dan raak je vanzelf een moment dat ie precies losschiet.
Doe zout, wat ijsblokjes en koud water in het binnenste glas. Even laten staan. Vul je wasbak met behoorlijk warm water en laat het buitenste (onderste) glas hierin zakken. Doordat het binnenste glas door de kou samentrekt en het buitenste glas door de hitte uitzet kan je de glazen nu zonder problemen uit elkaar halen.

Als alternatief kan je de glazen een kwartiertje in de vriezer leggen en daarna warm water over het onderste glas laten lopen.
Orangetree schreef: ↑
01-07-2018 20:24
Als alternatief kan je de glazen een kwartiertje in de vriezer leggen en daarna warm water over het onderste glas laten lopen.

Dat laatste moet je wel mee oppassen. Als het temperatuurverschil te groot is kan het glas barsten.
Gewoon even de zijkant van het het onderste glas op de rand van het aanrecht tikken en het schiet zo los (tip is al gegeven maar ik herhaal hem graag, want dit werkt gegarandeerd)
Daarom niet langer dan een kwartiertje in de ijskast. Geen halve dag ;)
Lieve mensen. Ik heb nieuws!
De glazen zitten nog steeds vast! ;)
Ik kan tikken, draaien, smeren, schuiven wat ik wil en warm/koud doen wat ik wil... maar er gebeurt niets! Het zijn grote dikke glazen, heeft dat er misschien wat mee te maken?!
Anyways. Het zijn mijn glazen niet. Ik smijt ze bij m’n man op z’n bureau en hij zoekt het zelf maar uit!
Zo! Slotje voor dit topic!
:D
Joh, pleur weg die glazen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zeg tegen man dat ie zijn eigen glazen in mag gooien :proud:
Nope
Een beetje vent drinkt wel bier uit twee glazen tegelijk hoor. Dat is weer typisch iets voor vrouwen om daar een probleem van te maken.
RikM schreef: ↑
01-07-2018 21:59
Een beetje vent drinkt wel bier uit twee glazen tegelijk de fles hoor. Dat is weer typisch iets voor vrouwen om daar een probleem van te maken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
FroggyP schreef: ↑
01-07-2018 21:43
Lieve mensen. Ik heb nieuws!
De glazen zitten nog steeds vast! ;)
Aahhhhh ik had het zó gehoopt!
RikM schreef: ↑
01-07-2018 21:59
Een beetje vent drinkt wel bier uit twee glazen tegelijk hoor. Dat is weer typisch iets voor vrouwen om daar een probleem van te maken.
het is 'het lievelingsglas' van haar man. Mijn man heeft ook een lievelingsglas. Ik ken geen enkele vrouw met een lievelingsglas
lilalinda schreef: ↑
02-07-2018 08:11
het is 'het lievelingsglas' van haar man. Mijn man heeft ook een lievelingsglas. Ik ken geen enkele vrouw met een lievelingsglas
Inderdaad haha
lilalinda schreef: ↑
02-07-2018 08:11

Nee, want die zijn inmiddels allemaal stuk. :moon:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven