Mode & Beauty alle pijlers

Bruiloft wat te dragen

30-06-2018 22:47 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi
ik heb binnenkort bruiloft en nu het zoveelste topic over wat te dragen

Vind zoiets mooi van la dress
https://www.ladress.com/nl/products/ren ... oses-print

Maar vind la dress erg duur

https://www.jurkjes.com/nl/fleur.html
Zoiets vind ik ook mooi
Welke maat heb je, wat voor figuur en welke kleuren staan je goed?
Dat blauwe jurkje is bijna geheel polyester. Daar glibber je zowat uit als het warm is.

Kun je niet op Marktplaats een jurkje vinden van een fijn materiaal in jouw maat?
Is er een dresscode, is het in een luxe kasteel, of achter in de tuin van het bruidspaar?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Geen dresscode

Het is in een feestzaaltje
Ben ca 1.60
Met mt 38 van boven en 36 broek/rok
Snel bruin qua huid
himalaya schreef:
30-06-2018 23:06
Is er een dresscode, is het in een luxe kasteel, of achter in de tuin van het bruidspaar?
Dit dus. Als het een tamelijk informeel gebeuren is, kunnen (qua model) beide jurken. Is er voor het diner of voor de avond gepaste kleding vereist, dan voldoen die jurken niet. Dat zijn leuke jurken voor een dag-/middag-programma, maar zeker niet voor diner of avond als daar gepaste kleding voor wordt gevraagd.

r
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Zoals ik zei geen dresscode
pennetje80 schreef:
30-06-2018 23:15
Zoals ik zei geen dresscode
Tja, die was er op de bruiloften van mijn ooms en tantes ook nooit, maar iedereen begreep dat je dan overdag in geklede tenue de ville kwam, om na de borrel om te kleden in avondkleding voor het diner, de receptie en het feest.
pejeka schreef:
30-06-2018 23:18
Tja, die was er op de bruiloften van mijn ooms en tantes ook nooit, maar iedereen begreep dat je dan overdag in geklede tenue de ville kwam, om na de borrel om te kleden in avondkleding voor het diner, de receptie en het feest.

In jouw kringen misschien. In mijn vrienden- en kennissenkring zeker niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
pejeka schreef:

ben jij de laatste 30 jaar nog wel eens op een bruiloft geweest? :sarcastic:
himalaya schreef:
30-06-2018 23:26
Bij mij ook niet. En ik ga me ook niet verkleden tussendoor, ben je gek. Dat ik geen spijkerbroek aandoe is al meer dan genoeg. En soms kan zelfs dat ook gewoon.
.
himalaya schreef:
30-06-2018 23:26
Die huwelijken van mijn ooms en tantes dateren ook uit de late jaren '60, begin jaren '70, maar ik weet nog goed dat dan na de borrel de volwassenen zich gingen omkleden, de avondjurken kwamen te voorschijn, de bontstola's uit de dozen met satijnpapier (dat mocht toen nog, bont), zodat de dames in de avond iets om konden slaan als het kil werd, en zelfs dat het bont werd aangepast aan de avondjapon, dus afhankelijk van de kleur van de japon was dat dan een stola van zilvervos, of van nerts, of nutria, enz. Toen mijn oma overleed, vonden we haar stola's, drie stuks in drie kleuren/soorten bont, nog in haar kast.

De oude tijd, zullen we maar zeggen, maar het had toch wel iets.
Ach gut, die goede oude tijd..
Karen Millen en Ted Baker zijn misschien wel wat voor jou en zij hebben uitverkoop.
Marana-- schreef:
30-06-2018 23:31
ben jij de laatste 30 jaar nog wel eens op een bruiloft geweest? :sarcastic:
Buiten
Vriendelijk.
pejeka schreef:
30-06-2018 23:35
Die huwelijken van mijn ooms en tantes dateren ook uit de late jaren '60, begin jaren '70, maar ik weet nog goed dat dan na de borrel de volwassenen zich gingen omkleden, de avondjurken kwamen te voorschijn, de bontstola's uit de dozen met satijnpapier (dat mocht toen nog, bont), zodat de dames in de avond iets om konden slaan als het kil werd, en zelfs dat het bont werd aangepast aan de avondjapon, dus afhankelijk van de kleur van de japon was dat dan een stola van zilvervos, of van nerts, of nutria, enz. Toen mijn oma overleed, vonden we haar stola's, drie stuks in drie kleuren/soorten bont, nog in haar kast.

Alleen stola’s? Geen jasjes en mantels? En nerts? Geen sabel?
Wat n armoe.
Vriendelijk.
Je lijkt een beetje op zoek naar een pencildress. Heb je al eens bij Topvintage gekeken?

https://topvintage.nl/nl/pencil-jurk/#main

Ik denk dat bij een gebruinde huid iets lichtgeels wel mooi staat, hooggehakt sandaaltje erbij, voor de zekerheid slippertjes in de handtas (ik ben herhaaldelijk op blote voeten geëindigd omdat de pootjes het dansen op hakken niet meer aankonden, en zie je schoenen maar weer aan te krijgen als ze eenmaal uit zijn) en dan ben je al een heel eind.
pejeka schreef:
30-06-2018 23:35

Ben je nu een schriftelijke sketch aan het opvoeren? :rofl:
patatjedubbelmayo schreef:
30-06-2018 23:38
Buiten
:rofl:
.
patatjedubbelmayo schreef:
30-06-2018 23:38
Buiten
:HA:
pejeka schreef:
Gelukkig zijn de jaren 40 al ver achter ons. :rofl:
Ik vind dat Pekeja best mooi en beeldend kan schrijven, maar ik vermoed dat het niet een adequaat advies voor TO is.

TO, ik vind je beide links best mooi, zeker met jouw maten. Ik zou gewoon een middag gaan shoppen en veel passen en uitproberen. De uitverkoop is op veel plekken al begonnen, dus dat moet toch helemaal geen probleem zijn?
Beter een half motto....
Als daggast heb je toch meestal wel iets anders aan overdag dan tijdens het feest? Ik zie me nog niet in mijn feestjurk op het gemeentehuis zitten :proud:
Ik heb nog nooit 2 outfits gedragen op een bruiloft. Gewoon hetzelfde op stadhuis dan op feest. Heb wel wat beters te doen met mijn geld en tijd. Maar goed ik heb ook nooit een heftige feestjurk aan.

Mooi pak of een jurk die erg clean is qua ontwerp. Geen blingjurken.

Vind TO's linkjes best mooi. Ik zou wel heel erg op het materiaal letten. Zweetstof of erg glimmend is niet zo mooi/fijn denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven