Bruiloft wat te dragen
zaterdag 30 juni 2018 om 22:47
Hoi
ik heb binnenkort bruiloft en nu het zoveelste topic over wat te dragen
Vind zoiets mooi van la dress
https://www.ladress.com/nl/products/ren ... oses-print
Maar vind la dress erg duur
https://www.jurkjes.com/nl/fleur.html
Zoiets vind ik ook mooi
ik heb binnenkort bruiloft en nu het zoveelste topic over wat te dragen
Vind zoiets mooi van la dress
https://www.ladress.com/nl/products/ren ... oses-print
Maar vind la dress erg duur
https://www.jurkjes.com/nl/fleur.html
Zoiets vind ik ook mooi
zaterdag 30 juni 2018 om 23:12
Dit dus. Als het een tamelijk informeel gebeuren is, kunnen (qua model) beide jurken. Is er voor het diner of voor de avond gepaste kleding vereist, dan voldoen die jurken niet. Dat zijn leuke jurken voor een dag-/middag-programma, maar zeker niet voor diner of avond als daar gepaste kleding voor wordt gevraagd.
r
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 30 juni 2018 om 23:18
Tja, die was er op de bruiloften van mijn ooms en tantes ook nooit, maar iedereen begreep dat je dan overdag in geklede tenue de ville kwam, om na de borrel om te kleden in avondkleding voor het diner, de receptie en het feest.
zaterdag 30 juni 2018 om 23:26
In jouw kringen misschien. In mijn vrienden- en kennissenkring zeker niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 30 juni 2018 om 23:31
ben jij de laatste 30 jaar nog wel eens op een bruiloft geweest?
zaterdag 30 juni 2018 om 23:34
zaterdag 30 juni 2018 om 23:35
Die huwelijken van mijn ooms en tantes dateren ook uit de late jaren '60, begin jaren '70, maar ik weet nog goed dat dan na de borrel de volwassenen zich gingen omkleden, de avondjurken kwamen te voorschijn, de bontstola's uit de dozen met satijnpapier (dat mocht toen nog, bont), zodat de dames in de avond iets om konden slaan als het kil werd, en zelfs dat het bont werd aangepast aan de avondjapon, dus afhankelijk van de kleur van de japon was dat dan een stola van zilvervos, of van nerts, of nutria, enz. Toen mijn oma overleed, vonden we haar stola's, drie stuks in drie kleuren/soorten bont, nog in haar kast.
De oude tijd, zullen we maar zeggen, maar het had toch wel iets.
zaterdag 30 juni 2018 om 23:43
Alleen stola’s? Geen jasjes en mantels? En nerts? Geen sabel?pejeka schreef: ↑30-06-2018 23:35Die huwelijken van mijn ooms en tantes dateren ook uit de late jaren '60, begin jaren '70, maar ik weet nog goed dat dan na de borrel de volwassenen zich gingen omkleden, de avondjurken kwamen te voorschijn, de bontstola's uit de dozen met satijnpapier (dat mocht toen nog, bont), zodat de dames in de avond iets om konden slaan als het kil werd, en zelfs dat het bont werd aangepast aan de avondjapon, dus afhankelijk van de kleur van de japon was dat dan een stola van zilvervos, of van nerts, of nutria, enz. Toen mijn oma overleed, vonden we haar stola's, drie stuks in drie kleuren/soorten bont, nog in haar kast.
Wat n armoe.
Vriendelijk.
zaterdag 30 juni 2018 om 23:43
Je lijkt een beetje op zoek naar een pencildress. Heb je al eens bij Topvintage gekeken?
https://topvintage.nl/nl/pencil-jurk/#main
Ik denk dat bij een gebruinde huid iets lichtgeels wel mooi staat, hooggehakt sandaaltje erbij, voor de zekerheid slippertjes in de handtas (ik ben herhaaldelijk op blote voeten geëindigd omdat de pootjes het dansen op hakken niet meer aankonden, en zie je schoenen maar weer aan te krijgen als ze eenmaal uit zijn) en dan ben je al een heel eind.
https://topvintage.nl/nl/pencil-jurk/#main
Ik denk dat bij een gebruinde huid iets lichtgeels wel mooi staat, hooggehakt sandaaltje erbij, voor de zekerheid slippertjes in de handtas (ik ben herhaaldelijk op blote voeten geëindigd omdat de pootjes het dansen op hakken niet meer aankonden, en zie je schoenen maar weer aan te krijgen als ze eenmaal uit zijn) en dan ben je al een heel eind.
zaterdag 30 juni 2018 om 23:47
Ben je nu een schriftelijke sketch aan het opvoeren?pejeka schreef: ↑30-06-2018 23:35Die huwelijken van mijn ooms en tantes dateren ook uit de late jaren '60, begin jaren '70, maar ik weet nog goed dat dan na de borrel de volwassenen zich gingen omkleden, de avondjurken kwamen te voorschijn, de bontstola's uit de dozen met satijnpapier (dat mocht toen nog, bont), zodat de dames in de avond iets om konden slaan als het kil werd, en zelfs dat het bont werd aangepast aan de avondjapon, dus afhankelijk van de kleur van de japon was dat dan een stola van zilvervos, of van nerts, of nutria, enz. Toen mijn oma overleed, vonden we haar stola's, drie stuks in drie kleuren/soorten bont, nog in haar kast.
zaterdag 30 juni 2018 om 23:49
zondag 1 juli 2018 om 00:20
Gelukkig zijn de jaren 40 al ver achter ons.
zondag 1 juli 2018 om 00:40
Ik vind dat Pekeja best mooi en beeldend kan schrijven, maar ik vermoed dat het niet een adequaat advies voor TO is.
TO, ik vind je beide links best mooi, zeker met jouw maten. Ik zou gewoon een middag gaan shoppen en veel passen en uitproberen. De uitverkoop is op veel plekken al begonnen, dus dat moet toch helemaal geen probleem zijn?
TO, ik vind je beide links best mooi, zeker met jouw maten. Ik zou gewoon een middag gaan shoppen en veel passen en uitproberen. De uitverkoop is op veel plekken al begonnen, dus dat moet toch helemaal geen probleem zijn?
Beter een half motto....
zondag 1 juli 2018 om 01:01
Ik heb nog nooit 2 outfits gedragen op een bruiloft. Gewoon hetzelfde op stadhuis dan op feest. Heb wel wat beters te doen met mijn geld en tijd. Maar goed ik heb ook nooit een heftige feestjurk aan.
Mooi pak of een jurk die erg clean is qua ontwerp. Geen blingjurken.
Vind TO's linkjes best mooi. Ik zou wel heel erg op het materiaal letten. Zweetstof of erg glimmend is niet zo mooi/fijn denk ik.
Mooi pak of een jurk die erg clean is qua ontwerp. Geen blingjurken.
Vind TO's linkjes best mooi. Ik zou wel heel erg op het materiaal letten. Zweetstof of erg glimmend is niet zo mooi/fijn denk ik.