Glazen vast in elkaar
vrijdag 29 juni 2018 om 10:43
zaterdag 30 juni 2018 om 17:13
Toevallig zie ik net een hack hierover voorbij komen op insta!
Onderste glas in heet water zetten. ( gewoon in een schaal zetten en kokend water in de schaal gieten en in de bovenste ijsblokjes doen. Na een minuutje zachtjes een beetje eraan wiebelen en dan moet hij loslaten.
Onderste glas in heet water zetten. ( gewoon in een schaal zetten en kokend water in de schaal gieten en in de bovenste ijsblokjes doen. Na een minuutje zachtjes een beetje eraan wiebelen en dan moet hij loslaten.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 1 juli 2018 om 15:48
En ook niet (hard) draaien; bij mij draaide de boel draaide kapot en versplinterde enorm en dat kwam vervolgens in mijn handen terecht, au.....Ttroeteltje schreef: ↑29-06-2018 10:49Wat je wel kunt doen heb je al gedaan lees ik.
Wat je vooral NIET moet doen is hard trekken. Kans op gebroken glas en ongelukken aan je vingers is dan zeer groot!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
zondag 1 juli 2018 om 19:17
Je legt de glazen horizontaal en laat ze daar waar de opening van het onderste glas zit vanaf paar millimeter hoogte zachtjes op een niet al te hard aanrecht vallen (hout of rvs ofzo). Na laten vallen draai je de glazen een beetje en doe je dat opnieuw. Zo steeds kleine tikjes en dan raak je vanzelf een moment dat ie precies losschiet.
zondag 1 juli 2018 om 20:24
Doe zout, wat ijsblokjes en koud water in het binnenste glas. Even laten staan. Vul je wasbak met behoorlijk warm water en laat het buitenste (onderste) glas hierin zakken. Doordat het binnenste glas door de kou samentrekt en het buitenste glas door de hitte uitzet kan je de glazen nu zonder problemen uit elkaar halen.
Als alternatief kan je de glazen een kwartiertje in de vriezer leggen en daarna warm water over het onderste glas laten lopen.
Als alternatief kan je de glazen een kwartiertje in de vriezer leggen en daarna warm water over het onderste glas laten lopen.
zondag 1 juli 2018 om 20:27
Orangetree schreef: ↑01-07-2018 20:24Als alternatief kan je de glazen een kwartiertje in de vriezer leggen en daarna warm water over het onderste glas laten lopen.
Dat laatste moet je wel mee oppassen. Als het temperatuurverschil te groot is kan het glas barsten.
zondag 1 juli 2018 om 21:43
Lieve mensen. Ik heb nieuws!
De glazen zitten nog steeds vast!
Ik kan tikken, draaien, smeren, schuiven wat ik wil en warm/koud doen wat ik wil... maar er gebeurt niets! Het zijn grote dikke glazen, heeft dat er misschien wat mee te maken?!
Anyways. Het zijn mijn glazen niet. Ik smijt ze bij m’n man op z’n bureau en hij zoekt het zelf maar uit!
Zo! Slotje voor dit topic!
De glazen zitten nog steeds vast!
Ik kan tikken, draaien, smeren, schuiven wat ik wil en warm/koud doen wat ik wil... maar er gebeurt niets! Het zijn grote dikke glazen, heeft dat er misschien wat mee te maken?!
Anyways. Het zijn mijn glazen niet. Ik smijt ze bij m’n man op z’n bureau en hij zoekt het zelf maar uit!
Zo! Slotje voor dit topic!
zondag 1 juli 2018 om 22:06
maandag 2 juli 2018 om 08:11