Bruiloft wat te dragen
zaterdag 30 juni 2018 om 22:47
Hoi
ik heb binnenkort bruiloft en nu het zoveelste topic over wat te dragen
Vind zoiets mooi van la dress
https://www.ladress.com/nl/products/ren ... oses-print
Maar vind la dress erg duur
https://www.jurkjes.com/nl/fleur.html
Zoiets vind ik ook mooi
ik heb binnenkort bruiloft en nu het zoveelste topic over wat te dragen
https://www.jurkjes.com/nl/fleur.html
Zoiets vind ik ook mooi
zondag 1 juli 2018 om 01:04
Op alle bruiloften waar ik de afgelopen jaren ben geweest werd er door daggasten niet omgekleed en zat iedereen dus overdag in dezelfde kleding in het gemeentehuis/bij de ceremonie als waarin ze 's avonds stonden te dansen. Dus ja, dames vaak in feestjurk.MinkeDeWit schreef: ↑01-07-2018 00:53Als daggast heb je toch meestal wel iets anders aan overdag dan tijdens het feest? Ik zie me nog niet in mijn feestjurk op het gemeentehuis zitten![]()
De mensen die geen daggast waren maar alleen gast voor het feest en die overdag toch even naar het gemeentehuis kwamen, kwamen dan juist nog niet in hun feestkleding.
zondag 1 juli 2018 om 07:53
Dat had zeker iets. Heb er een heel sprookjesachtig beeld bij. Lijkt me leuk voor de kleine medemens die nog droomt en fantaseert voor TV (inmiddels IPad) bij het zien van Assepoester (inmiddels Louana en Mohammed) van tig mooie jurken, glazen muiltjes en satijnen strikken.pejeka schreef: ↑30-06-2018 23:35Die huwelijken van mijn ooms en tantes dateren ook uit de late jaren '60, begin jaren '70, maar ik weet nog goed dat dan na de borrel de volwassenen zich gingen omkleden, de avondjurken kwamen te voorschijn, de bontstola's uit de dozen met satijnpapier (dat mocht toen nog, bont), zodat de dames in de avond iets om konden slaan als het kil werd, en zelfs dat het bont werd aangepast aan de avondjapon, dus afhankelijk van de kleur van de japon was dat dan een stola van zilvervos, of van nerts, of nutria, enz. Toen mijn oma overleed, vonden we haar stola's, drie stuks in drie kleuren/soorten bont, nog in haar kast.
De oude tijd, zullen we maar zeggen, maar het had toch wel iets.
Inmiddels is het niet meer van deze tijd lieve Pekeja. Koester je herinneringen.
zondag 1 juli 2018 om 07:59
Ik vind beide jurken mooi, zeker lezende welke maatvoering jij draagt. Hou er wel rekening mee dat ze bij jou wat langer vallen dan knie waarschijnlijk.
Vind de jurken wel optisch zeer verschillend ivm kleurkeuze. Dit jaargetijde neigt naar jurk 2. Hoewel ik die persoonlijk ook voor wat betreft schnitt mooier vind. Die mouwtjes en halslijn bevalt me erg goed. Zou een jurk zijn die ik ook kies.
Combineren lichtblauw of pastelblauw met donkerblauwe assecoires staat mooi.
Vind de jurken wel optisch zeer verschillend ivm kleurkeuze. Dit jaargetijde neigt naar jurk 2. Hoewel ik die persoonlijk ook voor wat betreft schnitt mooier vind. Die mouwtjes en halslijn bevalt me erg goed. Zou een jurk zijn die ik ook kies.
Combineren lichtblauw of pastelblauw met donkerblauwe assecoires staat mooi.
zondag 1 juli 2018 om 08:08
Die van LaDress is wel makkelijker overdag met een sjaal/vestje te dragen.
Kun je (nouja, ik dan) ook mee naar mn werk, of een receptie ofzo. Die lichtblauwe is ook leuk (klassiek model) maar de combi van de kleur en het materiaal vind ik niet gelukkig gekozen; nauwsluitend polyester draagt echt niet fijn, dus hoe vaak doe je dat na bruiloft nog aan?
Ik geloof erg in kleding kopen die lang mee gaat, dus de sale is een goed moment om nog eens rond te snuffelen, of om af te dingen op die LaDress
Kun je (nouja, ik dan) ook mee naar mn werk, of een receptie ofzo. Die lichtblauwe is ook leuk (klassiek model) maar de combi van de kleur en het materiaal vind ik niet gelukkig gekozen; nauwsluitend polyester draagt echt niet fijn, dus hoe vaak doe je dat na bruiloft nog aan?
Ik geloof erg in kleding kopen die lang mee gaat, dus de sale is een goed moment om nog eens rond te snuffelen, of om af te dingen op die LaDress
zondag 1 juli 2018 om 08:09
Polyester bij zo’n jurk is erg praktisch juist. Model blijft daardoor wel zitten zoals het hoort. Met veel andere stoffen vind ik dat nogal eens meevallen. En hoe vaak ga je met dergelijke kleding uren vol in de zon staan? Op een kantoor, in een huis, etc......daar valt echt te leven met dergelijke stof.
zondag 1 juli 2018 om 08:16
Idd 225 euro voor alleen een blouse vind ik veel geld.pennetje80 schreef: ↑30-06-2018 22:47
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 1 juli 2018 om 08:46
Ik zie heel veel dure jurken (boven de 200.-) van polyester tegenwoordig. Maar dat is dan wel een beduidend betere kwaliteit dan de goedkopere jurkjes. Het heeft dan een zijde-feel maar is minder kwetsbaar als echte zijde.
Blijkbaar is er nog behoorlijke technologische ontwikkeling in stoffen en polyester is lang niet altijd meer plastic dat op stof lijkt.
Blijkbaar is er nog behoorlijke technologische ontwikkeling in stoffen en polyester is lang niet altijd meer plastic dat op stof lijkt.
zondag 1 juli 2018 om 08:56
En jij kan het wetenHillegonda1 schreef: ↑01-07-2018 08:46Ik zie heel veel dure jurken (boven de 200.-) van polyester tegenwoordig. Maar dat is dan wel een beduidend betere kwaliteit dan de goedkopere jurkjes. Het heeft dan een zijde-feel maar is minder kwetsbaar als echte zijde.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 1 juli 2018 om 19:23
Doe ik ook en tegelijkertijd vraag ik me af waarom we onze maatschappij zo kleurloos hebben gemaakt. Er is een feest(je) en het beste dat we kunnen verzinnen is een doordeweekse jurk, of een paar pumps en een jasje bij de alledaagse jeans en dan is het "opeens" gekleed en feestelijk...Ttroeteltje schreef: ↑01-07-2018 07:53Dat had zeker iets. Heb er een heel sprookjesachtig beeld bij. Lijkt me leuk voor de kleine medemens die nog droomt en fantaseert voor TV (inmiddels IPad) bij het zien van Assepoester (inmiddels Louana en Mohammed) van tig mooie jurken, glazen muiltjes en satijnen strikken.
Inmiddels is het niet meer van deze tijd lieve Pekeja. Koester je herinneringen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 1 juli 2018 om 19:45
De blouse uit de op maar dan in het donkerblauw is in de sale bij la dress op dit moment.
Ze hebben daarnaast ook een paar leuke jurkjes in de outlet store (de norah of de farrah is ook heel geschikt voor een bruiloft). Ook kun je ze vaak op marktplaats vinden.
De kwaliteit is echt heel goed en ik ben heel blij met mijn la dress jurkjes.
Ze hebben daarnaast ook een paar leuke jurkjes in de outlet store (de norah of de farrah is ook heel geschikt voor een bruiloft). Ook kun je ze vaak op marktplaats vinden.
De kwaliteit is echt heel goed en ik ben heel blij met mijn la dress jurkjes.
zondag 1 juli 2018 om 21:18
Gelukkig luister jij de boel altijd lekker op met je stralende persoonlijkheid en je opgewekte natuurpejeka schreef: ↑01-07-2018 19:23Doe ik ook en tegelijkertijd vraag ik me af waarom we onze maatschappij zo kleurloos hebben gemaakt. Er is een feest(je) en het beste dat we kunnen verzinnen is een doordeweekse jurk, of een paar pumps en een jasje bij de alledaagse jeans en dan is het "opeens" gekleed en feestelijk...
zondag 1 juli 2018 om 21:20
Inderdaad echt jammerpejeka schreef: ↑01-07-2018 19:23Doe ik ook en tegelijkertijd vraag ik me af waarom we onze maatschappij zo kleurloos hebben gemaakt. Er is een feest(je) en het beste dat we kunnen verzinnen is een doordeweekse jurk, of een paar pumps en een jasje bij de alledaagse jeans en dan is het "opeens" gekleed en feestelijk...
zondag 1 juli 2018 om 21:21
SallySpectra* schreef: ↑01-07-2018 21:18Gelukkig luister jij de boel altijd lekker op met je stralende persoonlijkheid en je opgewekte natuur![]()
Ook zo jammer Pejeka. Gisteren las ik een topic uit 2013 en je had echt veel meer humor daar. Jammer dat je een andere koers bent gaan varen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!