Liefdesverdriet
maandag 2 juli 2018 om 19:19
Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoelt, en wil graag mijn hart een beetje luchten.
Mijn ex en ik zijn, na 4 jaar, definitief uit elkaar. Sinds 2 weken hebben we al het contact verbroken, en heeft hij een nieuwe vriendin. De maanden daarvoor waren we ook al ‘uit elkaar’ (lees friends-with-benefits..
, ik beveel het niemand aan). Maar sinds hij een ander heeft hebben we echt al het contact verbroken, dat hij verder gaat met zijn leven is zijn goed recht. De reden dat we uit elkaar zijn gegaan is omdat we er gewoon niet uit kwamen samen, we pasten niet goed genoeg. Overigens hielden we erg van elkaar, gunde we het elkaar en hadden we ook mooie momenten. Weer bij elkaar komen wil ik niet, en kan ook niet meer.
Het gevoel van liefdesverdriet is enorm, ik heb nog nooit zulke heftige emoties ervaren. Ik betrap mezelf op extreme gedachten die ik normaal niet had. Ik ben zo verdrietig dat onze relatie waar ik zo in geloofde en we in hebben geïnvesteerd niet gelukt is. Ook overvalt me een gevoel van boosheid. Tijdens onze relatie zou hij aan zichzelf werken (hij heeft een lastige jeugd gehad) en zich laten behandelen door een psygoloog. Daar zou hij zelf, maar ook onze relatie baat bij hebben. Hij kon zeer slecht met tegenslagen omgaan. Nu hij een nieuwe vriendin heeft heeft hij zich bij een psycholoog aangemeld, en is hij begonnen met yoga. Als hij deze investering gedaan had als wij een relatie hadden, waren we misschien nog gelukkig samen?!
Dit was mijn eerste grote liefde (ben nu 26). Hoe ervaren jullie liefdesverdriet? En hoe gaan jullie er mee om? En hoe lang duurde het voor je weer lekker in je vel voelde? Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!
Groetjes,
Aami325
Mijn ex en ik zijn, na 4 jaar, definitief uit elkaar. Sinds 2 weken hebben we al het contact verbroken, en heeft hij een nieuwe vriendin. De maanden daarvoor waren we ook al ‘uit elkaar’ (lees friends-with-benefits..
Het gevoel van liefdesverdriet is enorm, ik heb nog nooit zulke heftige emoties ervaren. Ik betrap mezelf op extreme gedachten die ik normaal niet had. Ik ben zo verdrietig dat onze relatie waar ik zo in geloofde en we in hebben geïnvesteerd niet gelukt is. Ook overvalt me een gevoel van boosheid. Tijdens onze relatie zou hij aan zichzelf werken (hij heeft een lastige jeugd gehad) en zich laten behandelen door een psygoloog. Daar zou hij zelf, maar ook onze relatie baat bij hebben. Hij kon zeer slecht met tegenslagen omgaan. Nu hij een nieuwe vriendin heeft heeft hij zich bij een psycholoog aangemeld, en is hij begonnen met yoga. Als hij deze investering gedaan had als wij een relatie hadden, waren we misschien nog gelukkig samen?!
Dit was mijn eerste grote liefde (ben nu 26). Hoe ervaren jullie liefdesverdriet? En hoe gaan jullie er mee om? En hoe lang duurde het voor je weer lekker in je vel voelde? Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!
Groetjes,
Aami325
aami325 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 19:22
0.52% gewijzigd
maandag 2 juli 2018 om 20:23
Het is nieuw, hij denkt verliefd te zijn. En zal dadelijk weer tegen hetzelfde aanlopen. Ook zal hij in therapie bepaalde patronen gaan herkennen zoals van de ene relatie in de andere vluchten.
Begrijp dat het pijn doet maar zoals jezelf zegt jullie passen niet bij elkaar. Heel herkenbaar dit.
Ik ben nu 8 maanden verder na de breuk maar vind steeds meer mezelf terug. Begin is kut maar het wordt echt beter. Goed dat je het contact hebt verbroken hebt, dat hielp bij mij enorm!
Sterkte!
Begrijp dat het pijn doet maar zoals jezelf zegt jullie passen niet bij elkaar. Heel herkenbaar dit.
Ik ben nu 8 maanden verder na de breuk maar vind steeds meer mezelf terug. Begin is kut maar het wordt echt beter. Goed dat je het contact hebt verbroken hebt, dat hielp bij mij enorm!
Sterkte!
maandag 2 juli 2018 om 20:47
Het is nu precies 4 maanden geleden dat ik uitelkaar ben gegaan met de liefde van mijn leven. En nu pas kan ik weer een beetje ademhalen. Vooral de eerste 2 maanden ging ik kapot. Nog steeds als ik hem zie (en dat is vrij regelmatig) staat mn hart heel even stil, maar daarna is het gauw weer over. Hij blijft tijd mijn zwak denk ik.
I’m all about the fairytail baby
maandag 2 juli 2018 om 20:48
Wellicht heeft hij nu wel iemand gevonden die goed bij hem past.
Daar wil hij in investeren door naar een psycholoog te gaan.
Je zegt zelf dat jullie geen goede combinatie waren. Ik denk dat je zo verdrietig bent, omdat je misschien had gehoopt dat jij de eerste zou zijn met een nieuwe relatie. Nu is hij de eerste die dat heeft en dat is natuurlijk best heftig, omdat je zelf nog geen leuke afleiding hebt.
Open je ogen weer voor anderen en wie weet zit jij over niet al te lange tijd ook bij iemand waarmee het beter klikt.
Je zegt zelf dat jullie geen goede combinatie waren. Ik denk dat je zo verdrietig bent, omdat je misschien had gehoopt dat jij de eerste zou zijn met een nieuwe relatie. Nu is hij de eerste die dat heeft en dat is natuurlijk best heftig, omdat je zelf nog geen leuke afleiding hebt.
Open je ogen weer voor anderen en wie weet zit jij over niet al te lange tijd ook bij iemand waarmee het beter klikt.
maandag 2 juli 2018 om 20:48
Als hij een slechte jeugd heeft gehad dan heeft hij waardchijnlijk nooit goed liefde leren geven en ontvangen, dus ik denk niet dat hij bij de nieuwe vrouw zo veel gelukkiger wordt.
Even wel, net als bij jou het geval was, maar hij rolt niet voor niets van de ene relatie in de andere, dus bij tegenslag zal hij haar waarschijnlijk ook weer verlaten voor nummer zoveel.
Het is natuurlijk extra zuur voor jou om hem nu dingen te zien doen voor haar, maar dat is dan meestal gewoon een goede indruk achter willen laten omdat ze nog nieuw is.
Probeer dat dus een beetje los te laten en na de eerste golf van verdriet kun je wellicht aan jezelf werken en een leuker, evenwichtiger exemplaar uitzoeken.
Even wel, net als bij jou het geval was, maar hij rolt niet voor niets van de ene relatie in de andere, dus bij tegenslag zal hij haar waarschijnlijk ook weer verlaten voor nummer zoveel.
Het is natuurlijk extra zuur voor jou om hem nu dingen te zien doen voor haar, maar dat is dan meestal gewoon een goede indruk achter willen laten omdat ze nog nieuw is.
Probeer dat dus een beetje los te laten en na de eerste golf van verdriet kun je wellicht aan jezelf werken en een leuker, evenwichtiger exemplaar uitzoeken.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 20:53
99.72% gewijzigd
maandag 2 juli 2018 om 21:00
Ik kon hem niet loslaten. Wat ik ook probeerde. En als het dan even goed ging, stond hij weer voor mn neus. Het enige wat bij mij hielp is om mijn aandacht te verleggen met iemand anders...
maandag 2 juli 2018 om 21:38
Ik heb wel besloten dat ik geen dates wil voordat ik mijn ex heb afgesloten. Dat gun ik geen enkele jonge man. Overigens hoop ik niet dat dit een jaar gaat duren. Liefdesverdriet is compleet irrationeel. Ik wil niet met en niet zonder hem.
dinsdag 3 juli 2018 om 01:01
Mijn vriend heeft het vorige week uitgemaak en het is inderdaad super rot! Ik heb de eerste 3 dagen mezelf opgesloten en gehuild (overgens nog wel contact met hem gehouden, we zijn niet met ruzie uit elkaar gegaan). Heb vandaag mijn spullen uit zijn huis gehaald want we woonde al een jaartje samen.
Ik vind het super vervelend voor je dat hij al een nieuwe vriendin heeft. Dat lijkt me heel moeilijk en ik hoop dat je daardoor niet aan jezelf twijfelt. Dat hij nu pas hulp zoekt is vervelend, maar hulp zoeken helpt pas als je dat zelf wil, en schijnbaar is dat nu voor hem.
Je verdiend iemand die 100% voor je gaat.
Ik vind het super vervelend voor je dat hij al een nieuwe vriendin heeft. Dat lijkt me heel moeilijk en ik hoop dat je daardoor niet aan jezelf twijfelt. Dat hij nu pas hulp zoekt is vervelend, maar hulp zoeken helpt pas als je dat zelf wil, en schijnbaar is dat nu voor hem.
Je verdiend iemand die 100% voor je gaat.
dinsdag 3 juli 2018 om 03:23
Een relatie is niet alleen geslaagd als het eindigt in een happy end. Van een relatie leer je, je leert bijvoorbeeld wat je wel en niet wil. Vaak heb je er meer van geleerd dan jezelf denkt. Dus alle investering die je erin hebt gestopt is het ook waard geweest, alleen kreeg je niet wat je verwachte te krijgen.
Met deze gedachte ga ik er mee om, ik geloof hierin en verder verwacht ik niet dat ik het profijt ervan inzie in enkele maanden, dan komt pas later als je er los van bent en weer opnieuw kan beginnen.
Met deze gedachte ga ik er mee om, ik geloof hierin en verder verwacht ik niet dat ik het profijt ervan inzie in enkele maanden, dan komt pas later als je er los van bent en weer opnieuw kan beginnen.
dinsdag 3 juli 2018 om 04:33
Wat een aparte gedachtengang... alsof het een ego-dingetje is: wie heeft het eerst een nieuwe 'afleiding' heeft is de winnaar? Ik snap dat niet.sinnombre schreef: ↑02-07-2018 20:48Wellicht heeft hij nu wel iemand gevonden die goed bij hem past.
Precies wat haar ex deed en ook nu weer doet. Hij wel.
Ik heb te doen met zijn nieuwe vriendin TO, jij bent zo wijs om eerst deze breuk te verwerken voor je aan daten denkt, wel zo eerlijk t.g.o. de evt. 'vriend' die je zou opduikelen alleen om wat afleiding te hebben. Goed dat je niet wanhopig op zoek gaat naar een vervanger!
Hoe lang het duurt? Valt niets van te zeggen zoals je hier al kunt lezen maar het zal niet over zijn met een paar weken.
En toch: als ik nu denk aan hoe rot ik me voelde toen mijn eerste serieuze relatie uitging ook al was het een vriendelijke breuk om zo maar te zeggen en verbraken we ook alle contact na korte tijd nog 'vrienden blijven'.
Werkt niet volgens mij, ik zou ook zeggen even helemaal geen contact meer voor zover mogelijk.
Maar het gaat over: als ik er nu aan terugdenk is dat zonder een spoortje verdriet, wel herinner ik me de leuke dingen die we gedaan en gehad hebben samen. Had die tijd met haar niet willen missen maar liefdesverdriet? Nee, absoluut niet meer, na een paar maanden was het ergste leed wel geleden gelukkig.
Kon het weer echt 100% naar mijn zin hebben tijdens een avondje uit of met vrienden zonder aan haar te denken.
Hou je taai, gaat goedkomen met jou!
dinsdag 3 juli 2018 om 11:20
Ik ben er niet naar op zoek gegaan in de zin van, ik moet wat nieuws want dan kan ik mn ex vergeten. Het kwam gewoon op mn pad en het voelt goed. En toen realiseerde ik me dat ik veel minder aan mn ex denk. Het is geen serieuze relatie ofzo en dat weten we ook van elkaar, maar we hebben het gewoon leuk samen en hoop dat dat zo blijft.
dinsdag 3 juli 2018 om 21:05
dinsdag 3 juli 2018 om 22:58
Heb zelf 2 jaar geleden ook in zo'n situatie gezeten.. Super naar om te weten dat je relatie niet werkt maar je eigenlijk niks liever wilt.. Bij mij hielp alleen geen aandacht meer aan hem besteden. Ik ben nu 2 jaar verder en zit nu eindelijk weer goed in m'n vel. Ik hoop dat je goede vrienden of familie hebt waar je je ei kwijt kan of gewoon even om uit te huilen.
Als het even moeilijk wordt kop op!
Als het even moeilijk wordt kop op!