Werk & Studie alle pijlers

Carrièreswitch?

03-07-2018 20:54 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met omscholen? Ik wil (op termijn) graag van m'n huidige baan af en een hele andere richting op.

Maar... is dit haalbaar, en zo ja: hoe? Ik ben financieel afhankelijk. En mocht ik de sprong wagen, kies ik dan voor (bijv.) een ROC of iets van NTI/LOI? Ik heb een EVC-certificaat wat ik, 'van horen zeggen heb', kan inwisselen voor een MBO-2 diploma. Kan ik redelijk haalbaar instromen naar een niveau 3 of 4?

Ervaringsdeskundigen in de zaal? ;)
Dat ligt ook aan je beroep. Wat doe je nu en wat wil je doen?
Hetismogelijk schreef:
03-07-2018 21:01
Dat ligt ook aan je beroep. Wat doe je nu en wat wil je doen?

Oh ja, das wel handig idd. Ik doe nu iets administratiefs en ik wil graag iets met kinderen, dus 't zou iets pedagogisch moeten worden denk ik.
Voor iets pedagogisch zou ik niet voor LOI kiezen. Je moet dan toch veel stage lopen en organisaties hebben dan liever iemand van een reguliere opleiding, waardoor stages lastig te vinden zijn als je een thuisopleiding volgt.

Weet je dat DUO nu ook een levenslang leren krediet heeft? Wellicht kun je daar je schoolgeld lenen. Verder zul je, als je geen recht meer hebt op stufi, ernaast moeten werken.
In deeltijd studeren. Of het haalbaar is ligt voor 95% aan jezelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Of een BBL opleiding. Werken en leren dus, meestal een dag in de week naar school en 4 dagen werken. Hiervoor moet je een werkgever zoeken, die jou dan naar een ROC of andere opleiding van zijn keuze stuurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven