Werk & Studie alle pijlers

Camera’s op het werk

04-07-2018 18:15 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, bij mij op het werk hangen binnen en buiten camera’s. Mijn werkgever heeft het personeel niet geïnformeerd waar ze hangen en waarvoor. Volgens mij is dit wel verplicht. Nu moest ik van de week bij hem komen. Hij vindt dat ik te amicaal omga met een andere collega. We stonden na het werk buiten nog even kort te praten. Er is verder absoluut niets, we kunnen het prima vinden. Nu heeft mijn werkgever tegen mij gezegd dat hij de camerabeelden heeft bekeken om te zien wat mijn collega en ik deden. Ik ben hier echt boos over! Wat moet ik hiermee doen??
Wat een rare bedoening! Belachelijk ook dat hij je aanspreekt omdat je met een collega staat te praten.
Geen idee of dit mag, maar ik zou dat wel even navragen bij de vakbond of een juridisch loket.

Wat voor een soort bedrijf is dat?
anoniem_369988 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 18:21
8.33% gewijzigd
Zeggen dat je zelf bepaalt wat je doet in je vrije tijd en dat hij een vieze gluurder is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En vergeet niet als je met iemand staat te praten af en toe te zwaaien naar de camera , vroeg of laat zwaai je wel de goede kant op.
Misschien kun je alle collega's optrommelen om samen te zwaaien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
viva-amber schreef:
04-07-2018 18:19
Zeggen dat je zelf bepaalt wat je doet in je vrije tijd en dat hij een vieze gluurder is.
Precies.

Ik hoop echt dat dit topic niet echt is.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Of je vraagt al je collega's om samen een keer te moonen.
Doe ik ook geregeld met mijn familie op feestjes.

https://www.youtube.com/watch?v=-tc7qza ... 1r5F_Cw3y9
Vragen wat er gebeurt als je letterlijk seks hebt voor zijn camera?
Buiten je werkuren.

Als ie al gestoord wordt van een babbel?

Heb je in begin iets moeten ondertekenen over "geen relaties tussen collega's"?
Vanzai schreef:
04-07-2018 18:22
Ik hoop echt dat dit topic niet echt is.
Ik ook.
Vanzai, helaas is het echt. Ik voel me zo klote. Overal hangen camera’s. Durf amper meer met een collega te praten, straks krijg ik weer te horen dat ik het te gezellig heb met andere collega’s. Ik loop echt de kantjes er niet vanaf! Ik overweeg hiervan een melding te maken. Maar ik weet niet waar ik dat moet doen. Ben niet lid van de vakbond. Heb wel een rechtsbijstandverzekering.
Nee, niets hoeven tekenen mbt relaties op het werk. En ik heb ook niets met die collega. Hij is wel iemand die af en toe even een arm om je heen slaat. Maar dat doet hij bij meer. Er werken wel hoofdzakelijk mannen bij ons.
Je kunt als niet lid ook melden bij de vakbond. Misschien is er een andere collega lid of is er een bestuurder of kaderlid van de sector die het toch oppakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zwaaien is wel een goed idee! Dat moonen durf ik niet aan...😉
Ik kan me niet anders voorstellen dat je én heel jong én zeer laag opgeleid bent, TO.

Het is echt niet normaal om bij een bedrijf als dit te werken. Het camera-beleid kan nooit het enige zijn dat niet klopt.

Aangezien je OP in keurig Nederlands geschreven is kan ik niet anders concluderen dan dat je ons iets wezenlijks niet vertelt. Ik doe een wilde gok: we zien je niet meer terug in dit topic.
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 18:30
Reden: Verkeerde aanname, dus.
0.99% gewijzigd
Kan natuurlijk ook dat baas gewoon geen zin heeft in MeToo-toestanden.
En het al voor zich ziet dat binnenkort iemand klacht indient tegen één van de mannen die graag met zijn armen loopt te zwaaien.

Maar dan nog vind ik overal camera's en niet weten waar klinkklare nonsens van je baas.

Ik heb het dus wel al vaker gehoord, maar het maakt het niet minder onzinnig.
Hoe kan het zijn dat je je baas bij dat gesprek niet meteen uitgekafferd hebt?
Vanzai schreef:
04-07-2018 18:34
Hoe kan het zijn dat je je baas bij dat gesprek niet meteen uitgekafferd hebt?
Werkzekerheid? Je job willen houden?

Je kan beleefd melden dat het zijn zaken niet zijn.
Maar als ik mijn hypotheek of huishuur elke maand moet betalen, ga ik toch echt mijn baas niet uitkafferen.

Ook al zet ie onzin-camera's.
Wat een raar verhaal. Waarom hangen er overal camera's op jouw werk eigenlijk? Op mijn werk hangt ook in iedere ruimte en camera, maar dat is niet ongewoon voor mijn werk en ik weet de reden.

En dan nog los daarvan, héél raar dat je hiervoor bij je lg moest komen. Wat vond hij te amicaal? En waarom vond hij dit een probleem? Hoe heb jij gereageerd? Is dit ook bij andere collega's wel eens voorgekomen (dat lg commentaar heeft n.a.v. camerabeelden). Los van of het mag of niet, ik vind het ook gewoon en bijzonder vreemde situatie.
Vanzai schreef:
04-07-2018 18:29
Ik kan me niet anders voorstellen dat je én heel jong én zeer laag opgeleid bent, TO.
Want?
Ik hoorde eens van een vriendin die in een winkel werkte dat haar baas een babyfoon bij de kassa had staan, zodat hij mee kon luisteren terwijl hij niet in de winkel was (hij woonde achter de winkel). Dat vond ik ook al zo bizar. Dan laat je het socializen met je collega’s ook wel achterwege....
Ik heb een deel van je andere posts hier op het forum gelezen en mijn aanname dat je aan het trollen bent losgelaten. Excuses, TO.

Hier wil je niet werken. Camera’s op je werk -zonder dat het beleid hierover op schrift staat- en een baas die meent jou op je privé-gedrag in privé-tijd aan te moeten spreken?

Het is te absurd voor woorden.
Wat een belachelijke baas. Je collega slaat een arm om je heen en dan moet JIJ op het matje komen? En je collega niet? Heeft je baas trouwens niets beters te doen dan zonder aanleiding het personeel te bespioneren? Deze man gaat zwaar over de schreef.
Ik vind hier dingen van.
Los van hoe het juridisch zit: dit is een hele goede reden om zo snel mogelijk elders een baan te zoeken. Waarom zou je je kostbare tijd verspillen aan een werkgever die zijn personeel niet vertrouwt?
Dit mag inderdaad niet (zie https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... e-werkplek ). En je kunt dit ook melden (zie https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... ns/tip-ons )
Nummer*Zoveel schreef:
04-07-2018 19:01
Dit mag inderdaad niet (zie https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... e-werkplek ). En je kunt dit ook melden (zie https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... ns/tip-ons )
Dit.

Echt belachelijk. o_o
Tornacense schreef:
04-07-2018 18:36
Werkzekerheid? Je job willen houden?

Je kan beleefd melden dat het zijn zaken niet zijn.
Maar als ik mijn hypotheek of huishuur elke maand moet betalen, ga ik toch echt mijn baas niet uitkafferen.

Ook al zet ie onzin-camera's.
Kafferen en gewoon aangeven dat het niet mag is nogal een verschil.

En ik zou gewoon op zoek gaan naar een andere baan als ze niet weggehaald worden. Omdat ik hem zeker ga melden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven