Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
donderdag 5 maart 2009 om 21:30
quote:Catooo schreef op 03 maart 2009 @ 10:35:
gummetje; Dylan en Jayson vind ik wel bij elkaar passen! Waarom zou je gaan voor Jayson ipv Jason? (ik had nog nooit van Jayson gehoord...)
inderdaad Roelfien, vanwege de uitspraak jason = djeesun, Jayson- djeejsun, je legt dus nog even die "j" klank erin.......snappen jullie me nog?
en vind het net even iets "aparter" klinken.....
Heb nog wel een reden, maar ivm rond neuzenden bekenden en mijn onbekendheid hier, wil ik dat nog maar even niet zeggen. (sorry)
gummetje; Dylan en Jayson vind ik wel bij elkaar passen! Waarom zou je gaan voor Jayson ipv Jason? (ik had nog nooit van Jayson gehoord...)
inderdaad Roelfien, vanwege de uitspraak jason = djeesun, Jayson- djeejsun, je legt dus nog even die "j" klank erin.......snappen jullie me nog?
en vind het net even iets "aparter" klinken.....
Heb nog wel een reden, maar ivm rond neuzenden bekenden en mijn onbekendheid hier, wil ik dat nog maar even niet zeggen. (sorry)

vrijdag 6 maart 2009 om 14:53
Ha dames,
Jaja, wat een hoop pagina's met mooie jongensnamen inmiddels zeg!
Ben net weer terug van de zwangerschapsverlof en we willen binnenkort nog wel een tweede.
Stel dat de tweede een knul wordt wat vinden jullie dan leuk combineren met Anaïs?
Zelf vinden we Noah wel leuk, maar ben toch benieuwd naar jullie ideeen.
Jaja, wat een hoop pagina's met mooie jongensnamen inmiddels zeg!
Ben net weer terug van de zwangerschapsverlof en we willen binnenkort nog wel een tweede.
Stel dat de tweede een knul wordt wat vinden jullie dan leuk combineren met Anaïs?
Zelf vinden we Noah wel leuk, maar ben toch benieuwd naar jullie ideeen.
zaterdag 7 maart 2009 om 22:10
quote:gummetje schreef op 05 maart 2009 @ 21:30:
[...]
Zie je, dacht ik al. Al vraag ik me af welk verschil je hoort tussen Djeesun en Djeejsun, volgens mij geen.
Overigens is de 'gewone' uitspraak van Jason gewoon Jason (Bijbelse naam).
[...]
Zie je, dacht ik al. Al vraag ik me af welk verschil je hoort tussen Djeesun en Djeejsun, volgens mij geen.
Overigens is de 'gewone' uitspraak van Jason gewoon Jason (Bijbelse naam).
zondag 8 maart 2009 om 12:25
Dames, ik ben nu 32 weken zwanger van een tweeling en ik ben ook al bezig met het meisjesnamen topic.
Wij krijgen een zoon en een dochter. Nu waren we er pas uit met de naam Bradley voor een jongen en Charlotte of Isabella/e voor een meisje. Nu zijn we weer op nieuw aan het twijfelen met de naam Bradley het is wel een leuke naam vinden wij maar het is niet dat we zeggen van super.
Weet iemand nog een leuke jongens naam dat bij Charlotte of Isabella past en dat niet zo hele bijzonderen naam is maar wel wat langer en het liefst engels.
Wij krijgen een zoon en een dochter. Nu waren we er pas uit met de naam Bradley voor een jongen en Charlotte of Isabella/e voor een meisje. Nu zijn we weer op nieuw aan het twijfelen met de naam Bradley het is wel een leuke naam vinden wij maar het is niet dat we zeggen van super.
Weet iemand nog een leuke jongens naam dat bij Charlotte of Isabella past en dat niet zo hele bijzonderen naam is maar wel wat langer en het liefst engels.
zondag 8 maart 2009 om 13:02
candy15; ik heb er al een paar op het meisjesnamentopic gezet, maar zal ook hier wat ideeen plaatsen:
Isabel/Charlotte en ... (ik vind persoonlijk isabel leuker dan charlotte)
Oliver, Samuel, David, Daniel, Nathan, Jacob, Caspar, Berend(ok is niet engels, wel passend vind ik), Gabriel, Ryan, Lewis (erg leuke combi!), Cameron, Liam, Adam, Ethan, Riley, Benjamin, Isaac, Levi, Finn.
Isabel/Charlotte en ... (ik vind persoonlijk isabel leuker dan charlotte)
Oliver, Samuel, David, Daniel, Nathan, Jacob, Caspar, Berend(ok is niet engels, wel passend vind ik), Gabriel, Ryan, Lewis (erg leuke combi!), Cameron, Liam, Adam, Ethan, Riley, Benjamin, Isaac, Levi, Finn.
zondag 8 maart 2009 om 17:12
Liam en Isabel vind ik goed gaan samen, ik zou dan Isabel als korte variant schrijven ipv Isabelle denk ik.. weet niet of je het daar mee eens bent?!
Maar Liam is echt leuk, honderd keer leuker dan Bradley!!! (hahah is totaal mijn persoonlijke mening hoor.. hoef je niks mee te doen)
En charlotte zou als roepnaam Lot of lotte kunnen hebben en dan is het liam en lotte... kan dus ook prima denk ik. Wat vind je?
Maar Liam is echt leuk, honderd keer leuker dan Bradley!!! (hahah is totaal mijn persoonlijke mening hoor.. hoef je niks mee te doen)
En charlotte zou als roepnaam Lot of lotte kunnen hebben en dan is het liam en lotte... kan dus ook prima denk ik. Wat vind je?
zondag 8 maart 2009 om 17:38
zondag 8 maart 2009 om 19:05
zondag 8 maart 2009 om 19:31

zondag 8 maart 2009 om 19:50
quote:coucou303 schreef op 08 maart 2009 @ 19:43:
Raphaell: waarom met 2 'ellen'? Het is toch gewoon Raphael (en Raphaelle voor een meisje?)
Dat dacht ik ook met 1 L, maar had het voor het geboortekaartje voor de zekerheid opgezocht en het bleek met 2 ellen te zijn. Als we een dochter hadden gekregen had ze dan dus ook Raphaella geheten.
En ach ik vind het wel wat hebben 2 ellen want zn achternaam is ook al niet zo heel standaart.
Raphaell: waarom met 2 'ellen'? Het is toch gewoon Raphael (en Raphaelle voor een meisje?)
Dat dacht ik ook met 1 L, maar had het voor het geboortekaartje voor de zekerheid opgezocht en het bleek met 2 ellen te zijn. Als we een dochter hadden gekregen had ze dan dus ook Raphaella geheten.
En ach ik vind het wel wat hebben 2 ellen want zn achternaam is ook al niet zo heel standaart.
maandag 9 maart 2009 om 09:55
Heb het even opgezocht;
Raphael
Geslacht: Mannelijk
Oorsprong: Hebreeuws
Betekenis Raphael: Raphael betekent "God heeft genezen". In het Jodendom is Rafaël is de aartsengel die mensen genas. Ook in het Katholisisme wordt Rafaël als engel gezien.
Raphael met twee ll'en is minder gebruikelijk...maar weet niet waar jij dat vandaan had? misschien wil je graag naar een bepaalde taal verwijzen waar het wel met twee ll'en wordt geschreven?
Raphael
Geslacht: Mannelijk
Oorsprong: Hebreeuws
Betekenis Raphael: Raphael betekent "God heeft genezen". In het Jodendom is Rafaël is de aartsengel die mensen genas. Ook in het Katholisisme wordt Rafaël als engel gezien.
Raphael met twee ll'en is minder gebruikelijk...maar weet niet waar jij dat vandaan had? misschien wil je graag naar een bepaalde taal verwijzen waar het wel met twee ll'en wordt geschreven?

donderdag 12 maart 2009 om 09:35
schimmel; Arnon?!?! Dat vind ik nou echt tien keer niks.. denk dan aan arno en arnold, en denk aan ouderwets.. en dan samen met Anaïs.. anaïs (mooi en exotisch) en arnon (boers en óók met een A... maar goed dit is mijn persoonlijke mening (wel een duidelijke )
Heb je ook bij het lijstje voor Isolde en... gekeken? Vind je daar wat bij zitten?
Boaz vind ik dan wel weer stoer! Wat vind je nog van;
Boris (eindigt wel ook op een s)
Camiel, Ethan, Tibbe, Pelle, Mauro, Fender, Faber, Florian, Jonne (vind ik wel ook een meisjesnaam), Mika, Senne, Zeb, Davi, Jari, Tobias, Zeger, Eron, Ludo, Dion, Malik, Boyt, Flore, Didier
Heb je ook bij het lijstje voor Isolde en... gekeken? Vind je daar wat bij zitten?
Boaz vind ik dan wel weer stoer! Wat vind je nog van;
Boris (eindigt wel ook op een s)
Camiel, Ethan, Tibbe, Pelle, Mauro, Fender, Faber, Florian, Jonne (vind ik wel ook een meisjesnaam), Mika, Senne, Zeb, Davi, Jari, Tobias, Zeger, Eron, Ludo, Dion, Malik, Boyt, Flore, Didier

donderdag 12 maart 2009 om 12:53
Haha, je bent heel duidelijk hoor Catoo! Zelf vond ik Arnon wel stoer. Maar de A is idd niet handig. Het probleem is ook een beetje dat ik eigenlijk geen een jongensnaam echt leuk vind. Hadden we met de eerste ook al problemen mee, gelukkig bleek dat een meiske te zijn. Van de namen van je lijstje zijn Ethan, Mauro, Florian en Mika de namen die mij het meeste aanspreken: Blijf vooral nog ff brainstormen voor me
donderdag 12 maart 2009 om 16:57
Dames, heb jullie hulp nog even nodig. Gisteren de 20-weken echo gehad en daaruit blijkt dat het toch echt een jongen wordt. Het wordt dus geen Sera (wel jammer, want ik vond dat zo'n mooie naam).
Het lijkt er op dat de 1e naam Elias wordt. Nu zijn we nog op zoek naar een 2e naam. De achternaam begint met een K en eindigt op een S.
Onze eerste zoon is al vernoemd naar beide opa's (hadden toevallig beide ong dezelfde doopnaam), dus daar hoeven we ons niet meer druk over te maken.
Alvast heel erg bedankt!
Het lijkt er op dat de 1e naam Elias wordt. Nu zijn we nog op zoek naar een 2e naam. De achternaam begint met een K en eindigt op een S.
Onze eerste zoon is al vernoemd naar beide opa's (hadden toevallig beide ong dezelfde doopnaam), dus daar hoeven we ons niet meer druk over te maken.
Alvast heel erg bedankt!