Advies

04-07-2018 23:52 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Dit gaat een lap tekst worden, dus als je geen zin hebt om het te lezen dan kun je dit topic wegklikken. Ook alleen serieuze reacties graag...

Ik val maar meteen met de deur in huis.

Ik ben een man van 29 en ik heb nog nooit gezoend of laat staan seks gehad. Daar schaam ik me best wel voor. Ik heb ook absoluut geen flauw idee wat ik verkeerd doe bij het andere geslacht. Wanneer ik interesse heb, is dit nooit wederzijds. Ze zien me meer als een goede vriend.

Ik val wel onder de categorie 'nice guy'... En ik ben het niet omdat ik iets van iemand wil of verwacht zoals vele 'nice guys' dat doen, maar ik ben gewoon aardig. Ik help mensen (maakt me niet uit of het een man of vrouw is) wanneer ik kan helpen, geef soms zelfs voorrang (bijvoorbeeld bij wielrenners) wanneer dat niet eens hoeft, hou deuren open enzovoorts. Ik begrijp heus wel dat vrouwen dit soort mannen misschien wel saai vinden. Bij 'bad guys' is er een emotionele rollercoaster want de vrouw 'heeft' hem nooit helemaal, juist omdat hij soms niks van zich laat horen of bijvoorbeeld onaardig doet. En nu kunnen jullie wel zeggen: probeer dan een bad guy te zijn! Ik kan jullie vertellen: ik heb het geprobeerd en ik vond het vreselijk... Ik zou ook kunnen acteren en voor fake it until you make it gaan, maar op de lange duur val ik dan toch door de mand en daar hebben twee personen dan niks aan. En zo ben ik ook niet. Ben ik veel te eerlijk voor.

Zie er overigens gewoon normaal uit en kan wel gewoon normaal met vrouwen praten. Al ben ik wel een kat uit de boom kijker. Plagen doe ik ook gewoon. (Meisjes plagen is kusjes vragen haha) En humor heb ik ook wel (moet je natuurlijk wel van droge humor en slechte woordgrappen houden ;))

Nu is er wéér een kans dat ik afgewezen ga worden door een vrouw die ik ook écht leuk vind. Nog nooit zo extreem gehad bij een vrouw. Voel me soms net weer een puber. ;) En zij mij ook. Tenminste dat idee had ik. Nu ben vrees ik dat ik haar heb weggejaagd met mijn aardige gedrag (terwijl ze een keer tegen mij zei dat ze een goed karakter super belangrijk vind). En ik weet niet of ik nog een afwijzing wel aankan. Want ik heb er al bizar veel gehad.

Tinder en datingssites ook al geprobeerd, zonder succes.

Vrouwen zeggen vaak dat ze een lieve, zorgzame man willen die ook nog eens goed kan luisteren. Check, check, check. Maar toch lukt het niet. Wat doe ik verkeerd? Of hebben jullie tips?

Dit was lastiger om 'even' te typen dan ik dacht...
Het is te lastig om te bepalen wat je verkeerd doet met een eenzijdig verhaal. De vrouwen die je afgewezen hebben kunnen hier het beste feedback op geven. Heb je daar wel eens naar gevraagd?
Voor mij kom je best onzeker over als jij vooraf al invult dat die leuke vrouw jou waarschijnlijk zal gaan afwijzen terwijl dit nog niet daadwerkelijk is uitgesproken?
Waar ken je haar van? Hebben jullie al eens samen een date gehad of zien jullie elkaar alleen bij gezamenlijke vrienden ?

En even over jezelf op een relatiesite plaatsen, wat is dan de tekst die jij gebruikt om jouzelf voor te stellen ?
Hoogstwaarschijnlijk probeer jij het bij vrouwen die niet op mannen vallen zoals jij. Dat kan.
Maar er zullen zat vrouwen zijn die jou wel leuk vinden, dus nu de vraag of jij DIE vrouwen wel ziet staan of alleen oog hebt voor die onbereikbare vrouw.
Raflesia schreef:
05-07-2018 00:01
Het is te lastig om te bepalen wat je verkeerd doet met een eenzijdig verhaal. De vrouwen die je afgewezen hebben kunnen hier het beste feedback op geven. Heb je daar wel eens naar gevraagd?
Nou wanneer een vrouw zegt 'je bent mijn type niet' of 'ik zie je meer als een goede vriend' is het toch duidelijk genoeg? Er waren er ook bij die het gewoon netjes wilden houden en een (wat later bleek) smoesje gebruikten zoals: ik ben al met iemand anders bezig, sorry.
Moonbird1980 schreef:
05-07-2018 00:03
Voor mij kom je best onzeker over als jij vooraf al invult dat die leuke vrouw jou waarschijnlijk zal gaan afwijzen terwijl dit nog niet daadwerkelijk is uitgesproken?
Waar ken je haar van? Hebben jullie al eens samen een date gehad of zien jullie elkaar alleen bij gezamenlijke vrienden ?

En even over jezelf op een relatiesite plaatsen, wat is dan de tekst die jij gebruikt om jouzelf voor te stellen ?
Nou ja als je al zo vaak afgewezen bent geworden is dat nu niet bepaald een boost voor je zelfvertrouwen nee. :) Ik ken haar van het werk en daar hadden we altijd een super goede klik. Sinds kort is dat opeens veranderd (of minder geworden) en geen flauw idee hoe en waarom. We hebben overigens nog geen date gehad.

Oh sorry, ik wist niet dat je jezelf hier ergens moest voorstellen!
Nee niet hier voorstellen. Wat zou je in je profiel op een datingsite zetten over jezelf?
Je OP is niet te lang en je klinkt inderdaad als een echte aardige man. Wellicht wat onzeker door eerdere teleurstellingen bij vrouwen, maar dat is logisch.

Even wat vragen voor mijn beeldvorming;

Ben je verlegen naar vrouwen toe? Zie je ze als een totaal ander ras van een andere planeet? Kijk je tegen ze op of ben je juist boos op ze? Werk je met vrouwen in je omgeving?
Misschien is er iets in haar privé omgeving gebeurt waardoor ze momenteel niet zo reageert als dat jij gewend bent. Negeert ze je compleet of zegt ze je nog wel gedag?
En bang zijn om afgewezen te worden is geen prettig gevoel, maar in het ongewisse blijven en niet weten hoe of wat is ook niet prettig.
Waarom heb je nooit gezoend? Het klinkt een beetje alsof je op dat vlak te terughoudend bent. Nice guys zijn best gewild, maar een vrouw wil zich wel door hem gewild/begeerd voelen. Niet dat je er gelijk op moet duiken natuurlijk, maar pik je het wel op als een vrouw wel in zou zijn voor meer dan alleen vriendschap? Of ben je te bang voor #metoo?
.
kijk dit is beter dan de naturistenclub. nu heb je een concrete hulpvraag

vrouwen zijn dol op niceguys maar mannen die als hondjes achter je aan lopen zijn niet zo aantrekkelijk. waarom denk je dat je weer afgewezen gaat worden?
iris1969 schreef:
05-07-2018 00:15
Nee niet hier voorstellen. Wat zou je in je profiel op een datingsite zetten over jezelf?
Oh sorry, helemaal verkeerd gelezen! Phoe dat blijft wel een lastige. Ik ben daar zo slecht in! Ik denk iets als in

"Rustige, sociale en betrouwbare man is op zoek naar een spontane en lieve vrouw met een flinke dosis humor!"
iris1969 schreef:
05-07-2018 00:18
Je OP is niet te lang en je klinkt inderdaad als een echte aardige man. Wellicht wat onzeker door eerdere teleurstellingen bij vrouwen, maar dat is logisch.

Even wat vragen voor mijn beeldvorming;

Ben je verlegen naar vrouwen toe? Zie je ze als een totaal ander ras van een andere planeet? Kijk je tegen ze op of ben je juist boos op ze? Werk je met vrouwen in je omgeving?
Dankjewel. :)

Ik was vroeger wel echt super verlegen. Ben ook heel lang gepest geworden (helpt ook niet voor het zelfvertrouwen natuurlijk haha). Nu misschien nog steeds maar ik probeer wel een praatje te maken. Een beetje uit de comfort zone komen. Alleen met stappen lukt dat dus echt totaal niet. Maar goed ik vind stappen niet echt een juiste locatie op vrouwen te ontmoeten. Vaak hebben ze toch wat drank op en ik wil niet de man zijn die daar misbruik van maakt. Ik kijk niet tegen ze op, vaker geef ik ze zelfs (relatie)advies (en dat terwijl ik zelf nog nooit een relatie heb gehad, hilarisch toch?) 80% op mijn werk zijn vrouwen! Krijg ook bijna elke dag te horen dat ik een schat, een engel of zoiets dergelijks ben... :-P
Moonbird1980 schreef:
05-07-2018 00:20
Misschien is er iets in haar privé omgeving gebeurt waardoor ze momenteel niet zo reageert als dat jij gewend bent. Negeert ze je compleet of zegt ze je nog wel gedag?
En bang zijn om afgewezen te worden is geen prettig gevoel, maar in het ongewisse blijven en niet weten hoe of wat is ook niet prettig.
Dat zou inderdaad zomaar kunnen! Ze zei wel nog gewoon gedag, al is ze nu ziek thuis dus heb ik haar niet meer op het werk gezien.

Ja absoluut waar. Mijn plan was dan ook om haar gewoon mee uit te vragen als ze terugkomt op het werk (vind face to face altijd beter dan de alternatieven). Heb daar mee gewacht, wachtend op het juiste moment. Wat misschien onzin is, maar ik had zoiets van: dat verhoogt mijn kans! ;)
impala schreef:
05-07-2018 00:27
Waarom heb je nooit gezoend? Het klinkt een beetje alsof je op dat vlak te terughoudend bent. Nice guys zijn best gewild, maar een vrouw wil zich wel door hem gewild/begeerd voelen. Niet dat je er gelijk op moet duiken natuurlijk, maar pik je het wel op als een vrouw wel in zou zijn voor meer dan alleen vriendschap? Of ben je te bang voor #metoo?
Goede vraag! Misschien een stukje angst dat ik 'het' niet goed doe (natuurlijk wetende dat iedereen ooit ergens begonnen is). Blijkbaar pik ik die signalen niet goed op nee! Ik denk dat er onderling een stukje geflirt wordt en ik er meteen heel wat van verwacht, terwijl het misschien gewoon een onschuldige flirt was.
S-Meds schreef:
05-07-2018 00:34
kijk dit is beter dan de naturistenclub. nu heb je een concrete hulpvraag

vrouwen zijn dol op niceguys maar mannen die als hondjes achter je aan lopen zijn niet zo aantrekkelijk. waarom denk je dat je weer afgewezen gaat worden?
Ehm... Nou ja omdat ze zich nu opeens anders gedraagt en ik de bui zie hangen (gezien de in het verleden behaalde resultaten :-P )
Lastig hoor en ik snap je onderzekerheid, want als man zijnde moet je toch meestal het eerste stapje zetten, waardoor je een blauwtje kunt lopen en dat is best eng.

Kun je iets meer over die dame vertellen? Wat is er nu zo anders dan eerst?
Je denkt in beperkingen. Zwart/wit: bad guy/ nice guy. Je hebt ook een foccus opjezelf gericht (onzekerheid) ipv dat je daadwerkelijk verbinding met háár maakt en open staat voor of het wel of niet klikt: op gebied van relatie. Er is van beide kanten (seksuele) aantrekkingskracht nodig.
Oftewel:niet voor de ander denken , relaxt blijven en vertrouwen op jezelf.

Je kunt je ook afvragen of jij jezelf opstelt als beste vriend of als potentiële partner.
Tja, op zo'n standaard tekst in een datingprofiel zou ik ook niet reageren. Het is net als met solliciteren, wat onderscheidt jou van al die andere lieve betrouwbare mannen met humor? Wat maakt jou uniek, wat zijn je hobbies en interesses?
Je maakt al excuses voor dat iemand iets heeft gezegd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb de reacties nog niet gelezen. Mijn eerste reactie bij het lezen van dit topic:

* Je lijkt al naar excuses te zoeken voordat er ook nog maar iets gezegd is. (De eerste regels van je topic). Daarnaast ben ik altijd een beetje 'allergisch' voor iemand die me vertelt wat ik moet/mag doen. Dan voel ik me beperkt en niet mezelf kunnen zijn. Als je dat irl ook doet, kan ik me dus wel voorstellen dat dat vrouwen afschrikt. ;)
* Je lijkt erg op jezelf gericht, mogelijk uit onzekerheid. Richt je wat meer op de ander (oprechte belangstelling).
* Ben je 'wanhopig' in je zoektocht naar een relatie? Dat kan vrouwen ook afschrikken.
* Het komt op mij over alsof je dingen over-analyseert en aannames die voor enkele vrouwen gelden algemeen maakt, zoals bij dat bad guy stukje. Daarnaast komt het op mij ook over als een excuus zoeken. Misschien iets minder nadenken, maar gewoon doen/je door je gevoel laten leiden?

Weet je verder dat er hier een topic is voor mensen die nog nooit een relatie hebben gehad? Ik heb het topic nooit gelezen, maar wellicht is het via google te vinden? Misschien dat je wat aan dat topic hebt.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 07:37
7.69% gewijzigd
Was daar geen liedje over? "Ik wou dat ik jou was" ozi.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk inderdaad dat je wat ballen moet creëren. Goeie en leuke mannen zijn echt wel in trek, maar moeten ze wel ballen hebben. Niet te afwachtend zijn etc.
viva-amber schreef:
05-07-2018 07:05
Je maakt al excuses voor dat iemand iets heeft gezegd.
Ik had je reactie nog niet gelezen, maar wel opvallend dat we precies hetzelfde schrijven in twee posts achter elkaar.
Ik zou zeggen: wees een beetje matig in je uitingen. Iedereen houdt wel van een aardige galante kerel maar een overmaat aan aardige eigenschappen komt wat overdreven, wat onecht over. Je hebt dan het gevoel dat de rekening nog gaat komen want je doet dat natuurlijk allemaal niet voor niks.

Momenteel word je afgeleid door je behoefte je uit te sloven en daardoor let je niet echt op haar.
De wanhoop spat er vanaf. Richt je eerst eens op jezelf. Ga een leuk leven hebben als single, daar word je een stuk aantrekkelijker van.
In je tekst valt mij op plagen doe ik ook gewoon. Meisjes plagen kusjes vragen.

Ik weet niet wat je dan aan het doen bent. Maar dat zou wel eens heel verkeerd kunnen vallen bij de vrouwen.
Bovendien vind ik je juist totaal niet onzeker overkomen maar nog al vol van je zelf.

Je vindt je zelf fantastisch en snapt niet dat de vrouwen daar niet op vallen maar dat vrouwen domme sukkels zijn die vallen op bad guys.
Bij 'bad guys' is er een emotionele rollercoaster want de vrouw 'heeft' hem nooit helemaal, juist omdat hij soms niks van zich laat horen of bijvoorbeeld onaardig doet.
Ik weet niet of dat helemaal zo werkt of dat je het alleen niet goed gesnopen hebt.

Een zgn bad guy is meestal erg actief, erg "echt" (ook in zijn egoisme helaas) en daardoor straalt hij kracht uit. Hij heeft ook de uitstraling van "the leader of the pack" en dan zijn er best veel vrouwen die de tweede in rangorde willen zijn. Het wijfje van de top dog krijgt automatisch ook status. Dus het lijkt mij dat de dame in kwestie niet dom is alleen te hoog mikt. En ze overschat ook zijn liefde voor haar.
Beginnen eens met stoppen met sorry zeggen voordat iemand ook maar zijn bek heeft open getrokken. Je mag er zijn en dezelfde lucht in ademen als wij allemaal. Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je bestaan. Het hebben van zelfvertrouwen is niet hetzelfde als onaardig zijn.

Geen enkele vrouw wordt geil van: sorry dat ik seks met je wil en ook niet van sorry dat ik deze ruimte deel met jou zou ik je heel misschien iets mogen vragen.

En ook niet van houding die schreeuwt je mag geen kritiek op mij hebben want anders ga ik huilen. Van dat naar bad boy .....is niet geloofwaardig en houd je sowieso niet je hele leven vol. Toneel spelen is vermoeiend zeker wanneer de rol je niet past.

Misschien is een asserticiteitscursus iets voor je.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
sugarmiss schreef:
05-07-2018 07:45

Ik weet niet wat je dan aan het doen bent. Maar dat zou wel eens heel verkeerd kunnen vallen bij de vrouwen.
Niet iedereen gaat plagen goed af. Sommige mannen denken daardoor de spanning (hun eigen spanning) te kunnen breken maar sommige vrouwen voelen dit niet aan en denken dat je een beetje raar bent, of bot, of gemeen. Juist door die spanning die je uitstraalt. Dus heb je daar geen succes mee, wacht dan een tijdje met plaaggedrag totdat jullie echt wat hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven