Advies

04-07-2018 23:52 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Dit gaat een lap tekst worden, dus als je geen zin hebt om het te lezen dan kun je dit topic wegklikken. Ook alleen serieuze reacties graag...

Ik val maar meteen met de deur in huis.

Ik ben een man van 29 en ik heb nog nooit gezoend of laat staan seks gehad. Daar schaam ik me best wel voor. Ik heb ook absoluut geen flauw idee wat ik verkeerd doe bij het andere geslacht. Wanneer ik interesse heb, is dit nooit wederzijds. Ze zien me meer als een goede vriend.

Ik val wel onder de categorie 'nice guy'... En ik ben het niet omdat ik iets van iemand wil of verwacht zoals vele 'nice guys' dat doen, maar ik ben gewoon aardig. Ik help mensen (maakt me niet uit of het een man of vrouw is) wanneer ik kan helpen, geef soms zelfs voorrang (bijvoorbeeld bij wielrenners) wanneer dat niet eens hoeft, hou deuren open enzovoorts. Ik begrijp heus wel dat vrouwen dit soort mannen misschien wel saai vinden. Bij 'bad guys' is er een emotionele rollercoaster want de vrouw 'heeft' hem nooit helemaal, juist omdat hij soms niks van zich laat horen of bijvoorbeeld onaardig doet. En nu kunnen jullie wel zeggen: probeer dan een bad guy te zijn! Ik kan jullie vertellen: ik heb het geprobeerd en ik vond het vreselijk... Ik zou ook kunnen acteren en voor fake it until you make it gaan, maar op de lange duur val ik dan toch door de mand en daar hebben twee personen dan niks aan. En zo ben ik ook niet. Ben ik veel te eerlijk voor.

Zie er overigens gewoon normaal uit en kan wel gewoon normaal met vrouwen praten. Al ben ik wel een kat uit de boom kijker. Plagen doe ik ook gewoon. (Meisjes plagen is kusjes vragen haha) En humor heb ik ook wel (moet je natuurlijk wel van droge humor en slechte woordgrappen houden ;))

Nu is er wéér een kans dat ik afgewezen ga worden door een vrouw die ik ook écht leuk vind. Nog nooit zo extreem gehad bij een vrouw. Voel me soms net weer een puber. ;) En zij mij ook. Tenminste dat idee had ik. Nu ben vrees ik dat ik haar heb weggejaagd met mijn aardige gedrag (terwijl ze een keer tegen mij zei dat ze een goed karakter super belangrijk vind). En ik weet niet of ik nog een afwijzing wel aankan. Want ik heb er al bizar veel gehad.

Tinder en datingssites ook al geprobeerd, zonder succes.

Vrouwen zeggen vaak dat ze een lieve, zorgzame man willen die ook nog eens goed kan luisteren. Check, check, check. Maar toch lukt het niet. Wat doe ik verkeerd? Of hebben jullie tips?

Dit was lastiger om 'even' te typen dan ik dacht...
retrostar schreef:
05-07-2018 07:56
Ik weet niet of dat helemaal zo werkt of dat je het alleen niet goed gesnopen hebt.

Een zgn bad guy is meestal erg actief, erg "echt" (ook in zijn egoisme helaas) en daardoor straalt hij kracht uit. Hij heeft ook de uitstraling van "the leader of the pack" en dan zijn er best veel vrouwen die de tweede in rangorde willen zijn. Het wijfje van de top dog krijgt automatisch ook status. Dus het lijkt mij dat de dame in kwestie niet dom is alleen te hoog mikt. En ze overschat ook zijn liefde voor haar.
Overigens kunnen nice guys ook die kracht uitstralen hoor. Ik heb absoluut niks met bad guys en val altijd op de (soms te) lieve jongens.
Het ligt er niet aan dat je nice guy bent. Er zijn genoeg vrouwen die vallen op de lieve mannen, en uit ervaring blijkt dat die lieve mannen ook de blijvertjes en langdurige relaties zijn.

Dus richt op wat jou assertief en mannelijk maakt. Zoals hierboven al werd genoemd. Jij mag er ook zijn, kweek dat zelfvertrouwen! Dat is het aller-aantrekkelijkst.
Je moet overigens de eigenschap van een vrouw om zich in een verlegen man in te leven niet onderschatten. Dus je kan best verlegen zijn. Je hoeft niet stoer te doen maar de meeste vrouwen willen wel dat je blijft opkomen voor je belangen hoe verlegen je ook bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Pijnboompitje25 schreef:
05-07-2018 08:37
Overigens kunnen nice guys ook die kracht uitstralen hoor. Ik heb absoluut niks met bad guys en val altijd op de (soms te) lieve jongens.
Het ligt er niet aan dat je nice guy bent. Er zijn genoeg vrouwen die vallen op de lieve mannen, en uit ervaring blijkt dat die lieve mannen ook de blijvertjes en langdurige relaties zijn.

Dus richt op wat jou assertief en mannelijk maakt. Zoals hierboven al werd genoemd. Jij mag er ook zijn, kweek dat zelfvertrouwen! Dat is het aller-aantrekkelijkst.
Zeker. Ik val ook alleen maar op een lieverd. En de écht goede leiders moeten ook nog heel andere eigenschappen hebben om ze succesvol te maken in leidinggeven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bedankt voor de reacties allemaal! Vind ik echt tof! :)
Tijdschriftenverslindster schreef:
05-07-2018 07:23
Ik heb de reacties nog niet gelezen. Mijn eerste reactie bij het lezen van dit topic:

* Je lijkt al naar excuses te zoeken voordat er ook nog maar iets gezegd is. (De eerste regels van je topic). Daarnaast ben ik altijd een beetje 'allergisch' voor iemand die me vertelt wat ik moet/mag doen. Dan voel ik me beperkt en niet mezelf kunnen zijn. Als je dat irl ook doet, kan ik me dus wel voorstellen dat dat vrouwen afschrikt. ;)
* Je lijkt erg op jezelf gericht, mogelijk uit onzekerheid. Richt je wat meer op de ander (oprechte belangstelling).
* Ben je 'wanhopig' in je zoektocht naar een relatie? Dat kan vrouwen ook afschrikken.
* Het komt op mij over alsof je dingen over-analyseert en aannames die voor enkele vrouwen gelden algemeen maakt, zoals bij dat bad guy stukje. Daarnaast komt het op mij ook over als een excuus zoeken. Misschien iets minder nadenken, maar gewoon doen/je door je gevoel laten leiden?

Weet je verder dat er hier een topic is voor mensen die nog nooit een relatie hebben gehad? Ik heb het topic nooit gelezen, maar wellicht is het via google te vinden? Misschien dat je wat aan dat topic hebt.
Nou ja ik kan me voorstellen dat niet iedereen zin heeft om een lange lap tekst te lezen, dus vandaar de waarschuwing. Als je daar tenminste op doelt.
Denk niet dat ik op mezelf gericht ben als vrouwen naar me toe komen voor relatieadvies haha (dat stond dus in de reacties)
Nee, voor mijn gevoel in ieder geval niet.
Dat over analyseren klopt wel ja... Misschien omdat ik vrouwen probeer te begrijpen! Want volgens mij een onmogelijke opgave is
retrostar schreef:
05-07-2018 07:38
Ik zou zeggen: wees een beetje matig in je uitingen. Iedereen houdt wel van een aardige galante kerel maar een overmaat aan aardige eigenschappen komt wat overdreven, wat onecht over. Je hebt dan het gevoel dat de rekening nog gaat komen want je doet dat natuurlijk allemaal niet voor niks.

Momenteel word je afgeleid door je behoefte je uit te sloven en daardoor let je niet echt op haar.
Ja dat is een beetje het probleem van tegenwoordig. Wanneer je aardig bent voor iemand en hem/haar helpt, dan denken mensen tegenwoordig dat daar een reden voor is. En je dus onecht bent. Terwijl je ook gewoon aardig kunt zijn...
sugarmiss schreef:
05-07-2018 07:45
In je tekst valt mij op plagen doe ik ook gewoon. Meisjes plagen kusjes vragen.

Ik weet niet wat je dan aan het doen bent. Maar dat zou wel eens heel verkeerd kunnen vallen bij de vrouwen.
Bovendien vind ik je juist totaal niet onzeker overkomen maar nog al vol van je zelf.

Je vindt je zelf fantastisch en snapt niet dat de vrouwen daar niet op vallen maar dat vrouwen domme sukkels zijn die vallen op bad guys.
Als ze moeten lachen, me een stomp tegen mijn schouder geven of zoiets dergelijks dat zit dat plagen volgens mij wel goed hoor! En ik doe het ook absoluut niet bij alle vrouwen, wil eerst weten waar ik mee te maken heb.
Iedereen is onzeker. En ik ben zeker niet vol van mezelf. Ik denk dat ik vrouwen alleen maar probeer te begrijpen en daarom met het nice guy/bad boy verhaal kwam.
retrostar schreef:
05-07-2018 07:56
Ik weet niet of dat helemaal zo werkt of dat je het alleen niet goed gesnopen hebt.

Een zgn bad guy is meestal erg actief, erg "echt" (ook in zijn egoisme helaas) en daardoor straalt hij kracht uit. Hij heeft ook de uitstraling van "the leader of the pack" en dan zijn er best veel vrouwen die de tweede in rangorde willen zijn. Het wijfje van de top dog krijgt automatisch ook status. Dus het lijkt mij dat de dame in kwestie niet dom is alleen te hoog mikt. En ze overschat ook zijn liefde voor haar.
Zo had ik er nog niet over nagedacht!
het lijkt er erg op dat je het dood analyseert, dat snap ik wel.... maar vrouwen doorgronden is zinloos

en waar je ook mee op moet houden is met voorrang verlenen waar dat niet nodig is... zo irritant als iemand naar je wappert alsof het een gunst is... rijd zelf door oelewapper
het laat wel zien hoe je in het leven staat, nice guys finish last

Er is echt niks mis met aardig zijn hoor maar er is een tijd en een plek voor en als je slim bent weet je wanneer dat te doen in plaats van het gratis rond te strooien in de hoop dat dat gewaardeerd wordt...
Lorem Ipsum
Hopenantas schreef:
05-07-2018 11:21

Ja dat is een beetje het probleem van tegenwoordig. Wanneer je aardig bent voor iemand en hem/haar helpt, dan denken mensen tegenwoordig dat daar een reden voor is. En je dus onecht bent. Terwijl je ook gewoon aardig kunt zijn...
Je lijkt me oprecht een fijne vent en ik denk dat je het ook echt goed bedoelt als je aardig bent. Maar er zit ook iets in aardig zijn, vaak onbewust, waardoor mensen het opvatten als 'nep'. Aardig zijn, pleasen, is ook een strategie om positieve gevoelens bij anderen af te dwingen. Zodat je veilig bent. Honden doen iets soortgelijks door op hun rug te gaan liggen voor een dominante soortgenoot: 'kijk eens, ik ben geen bedreiging, val me niet lastig!'

Er zit een soort hang naar zelfbescherming onder (te) aardig zijn. Je doet het dan met als doel dat anderen je positief zien, of je niet op een nare manier zullen benaderen. Zeker als je in het verleden gepest bent is de kans aanwezig dat het bij jou onbewust ook iets van een strategie is geworden. Dat soort aardigheid werkt niet in het aantrekken van vrouwen. En als je ze al aantrekt, zijn het waarschijnlijk de bazige, onhebbelijke types die later misbruik van jouw aardigheid gaan maken.

Verdiep je eens in je aardigheid, misschien met een therapeut. Wanneer ben je aardig ten koste van jezelf? En waarom moet je altijd aardig zijn? Op het moment dat jij jezelf helemaal goed genoeg vindt ben je spontaan aardig en kan je daarnaast ook goed voor jezelf opkomen en eens niet zo aardig zijn als het nodig is. Daarmee trek je ongetwijfeld de vrouw aan waar je echt gelukkig mee kan worden.
pluk de nacht
Hopenantas schreef:
05-07-2018 11:21
Nou ja ik kan me voorstellen dat niet iedereen zin heeft om een lange lap tekst te lezen, dus vandaar de waarschuwing. Als je daar tenminste op doelt.
Als ze moeten lachen, me een stomp tegen mijn schouder geven of zoiets dergelijks dat zit dat plagen volgens mij wel goed hoor! En ik doe het ook absoluut niet bij alle vrouwen, wil eerst weten waar ik mee te maken heb.
Iedereen is onzeker. En ik ben zeker niet vol van mezelf. Ik denk dat ik vrouwen alleen maar probeer te begrijpen en daarom met het nice guy/bad boy verhaal kwam.

Zo had ik er nog niet over nagedacht!
Iedereen is onzeker.....Nee hoor, niet iedereen. Daarnaast heb je geen idee waar wij wel of niet zin in hebben.
Het probleem is dat je met onder kruiperig (pas op waarschuwing/sorry) zogenaamd jolige gedrag in no-time wordt gefriendzoned.
Iemand die bij voorbaat onnodig excuses maakt en die steeds jolig doet is gewoon niet sexy. Die wil je wel als gewone vriend maar niet als geliefde. Daarbij vraag ik mij ook af of het oeps waarschuwing, sorry, grapje, klap op de schouder wel jouw ware zelf is of alleen maar gedrag dat voor komt uit patronen uit het verleden en onzekerheid. Al die vrouwen gaan niet voor jou veranderen. Jij bent zelf de gemenedeler
in die contacten. Alleen wanneer jij bereidt bent om er iets aan te doen om die patronen te doorbreken dan zal er iets veranderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je last hebt van de Nice guy valkuil kijk dan hier eens naar:

https://m.youtube.com/watch?v=HUqSTMIkEEU

https://m.youtube.com/watch?v=IHU3MXeuurE

Het zijn analyses en tips van een psycholoog.
annemariem schreef:
05-07-2018 11:38
Aardig zijn, pleasen, is ook een strategie om positieve gevoelens bij anderen af te dwingen. Zodat je veilig bent. Honden doen iets soortgelijks door op hun rug te gaan liggen voor een dominante soortgenoot: 'kijk eens, ik ben geen bedreiging, val me niet lastig!'

Er zit een soort hang naar zelfbescherming onder (te) aardig zijn. Je doet het dan met als doel dat anderen je positief zien, of je niet op een nare manier zullen benaderen. Zeker als je in het verleden gepest bent is de kans aanwezig dat het bij jou onbewust ook iets van een strategie is geworden. Dat soort aardigheid werkt niet in het aantrekken van vrouwen. En als je ze al aantrekt, zijn het waarschijnlijk de bazige, onhebbelijke types die later misbruik van jouw aardigheid gaan maken.

Het werkt ook niet zo bij mannen volgens mij :lightbulb:

Op het moment dat jij jezelf helemaal goed genoeg vindt ben je spontaan aardig en kan je daarnaast ook goed voor jezelf opkomen en eens niet zo aardig zijn als het nodig is. Gewoon normaal gedrag. Daarmee trek je ongetwijfeld de vrouw aan waar je echt gelukkig mee kan worden.
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
05-07-2018 12:03
Het werkt ook niet zo bij mannen volgens mij :lightbulb:
Helemaal mee eens. Het werkt niet zo bij mensen. Maar ik denk dat overdreven pleasegedrag bij mannen vaak nog iets afstotelijker is voor de meeste vrouwen dan andersom. Een beetje biologie die we onbewust meedragen denk ik.
pluk de nacht
die analyses zijn zinloos. je weet niet wat vrouwen denken. Vrouwen weten ook niet wat vrouwen denken. vrouwen weten ook niet wat mannen denken. Niemand weet wat een ander denkt. Dus hou daar maar mee op.
Val je wel op het juiste type vrouw? Soms zie je dat mannen die geen relatie kunnen vinden altijd in de verkeerde vijver vissen. Ze willen dan een knappe, assertieve, pittige vrouw terwijl ze zelf juist heel bedeesd en zachtmoedig zijn. Ze zijn zo gefocused op de alpha vrouwtjes dat ze die zachtmoedige bedeesde meisjes achter hen niet zien.
Iedereen valt gewoon op wat anders. Het is niet zo dat er alleen good guys en bad guys zijn. Ik val op intellect en op iemand die een goed gesprek kan voeren. Die op dat gebied misschien iets dominanter is dan ik. Daarnaast moet hij wel gewoon aardig zijn, maar zéker niet altijd met me meepraten bijvoorbeeld. Er moet wel een eigen mening en persoonlijkheid achter het aardige zitten zeg maar. En "hihi" achter elke getypte zin trek ik bijvoorbeeld ook slecht.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
S-Meds schreef:
05-07-2018 12:19
die analyses zijn zinloos. je weet niet wat vrouwen denken. Vrouwen weten ook niet wat vrouwen denken. vrouwen weten ook niet wat mannen denken. Niemand weet wat een ander denkt. Dus hou daar maar mee op.
Val je wel op het juiste type vrouw? Soms zie je dat mannen die geen relatie kunnen vinden altijd in de verkeerde vijver vissen. Ze willen dan een knappe, assertieve, pittige vrouw terwijl ze zelf juist heel bedeesd en zachtmoedig zijn. Ze zijn zo gefocused op de alpha vrouwtjes dat ze die zachtmoedige bedeesde meisjes achter hen niet zien.
Ik ben er wel van overtuigd dat dit voor veel mannen telt.
Heb je de suggestie van dat topic voor mensen die nog nooit een relatie hebben gehad ook gelezen? Hier de link: relaties/voor-wie-nog-nooit-een-relatie ... ges/408644

Overanalyseren lijkt er wel een beetje een gemeenschappelijke overeenkomst 😉 (kan er zelf ook wat van, al heb ik wel een relatie en relaties gehad, dus ik bedoelde het niet direct als oordeel)
belgali schreef:
05-07-2018 12:29
Iedereen valt gewoon op wat anders. Het is niet zo dat er alleen good guys en bad guys zijn. Ik val op intellect en op iemand die een goed gesprek kan voeren. Die op dat gebied misschien iets dominanter is dan ik. Daarnaast moet hij wel gewoon aardig zijn, maar zéker niet altijd met me meepraten bijvoorbeeld. Er moet wel een eigen mening en persoonlijkheid achter het aardige zitten zeg maar. En "hihi" achter elke getypte zin trek ik bijvoorbeeld ook slecht.
Dit idd. Ik val ook niet op nice guy/bad guy. Mannen die weten wat ze willen, trots zijn op wat ze doen, nadenken b over wat ze zeggen en zelfverzekerd overkomen. Daar past geen hi hi bij, slappe handjes of jezelf verontschuldigden voor dingen die normaal zijn om te willen. Het is gewoon fijn om te merken dat een man zichzelf op waarde schat en sterk in zn schoenen staat (vind ik ook bij vrouwen leuk om te zien).

Ik denk dat je misschien eens moet gaan uitzoeken hoe je nu eigenlijk overkomt en wat je daarin anders kunt doen maar wel jezelf kunt blijven. Het zal wellicht in non verbaal gedrag zitten en sex appeal. Ik denk dat je je teveel als broer opstelt ipv als sexy man die gaat voor een vrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven