Verjaardags hapjes en taart,
donderdag 5 juli 2018 om 15:31
Hallo iedereen,
Ik ben binnenkort jarig en ik heb hiervoor een aantal vrienden en familie uitgenodigd.
Bij een verjaardag horen natuurlijk taart/gebak en hapjes.
Ik ben op zoek naar goedkope hapjes die het liefst niet in de koelkast bewaard hoeven worden.
Deze vraag is ontstaan doordat ik recent uit huis gegaan en hierdoor heb ik niet een erg groot budget en een vrij kleine koelkast.
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met deze zoektocht
Ik ben binnenkort jarig en ik heb hiervoor een aantal vrienden en familie uitgenodigd.
Bij een verjaardag horen natuurlijk taart/gebak en hapjes.
Ik ben op zoek naar goedkope hapjes die het liefst niet in de koelkast bewaard hoeven worden.
Deze vraag is ontstaan doordat ik recent uit huis gegaan en hierdoor heb ik niet een erg groot budget en een vrij kleine koelkast.
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met deze zoektocht
donderdag 5 juli 2018 om 15:44
Komkommer, en dan pas snijden vlak voor je hem op tafel zet. Diepvriestaart kopen en die op het aanrecht laten ontdooien. En vraag eventueel een elektrische koelbox oid te leen. Daar kun je eventueel ook wat dingen in doen en drankjes koel houden.
Heb je een oventje? Dan kun je ook eventueel ook minisaucijzenbroodjes, worstenbroodjes of kaasbroodjes nemen.
Heb je een oventje? Dan kun je ook eventueel ook minisaucijzenbroodjes, worstenbroodjes of kaasbroodjes nemen.
donderdag 5 juli 2018 om 15:53
Chips, (borrel)nootjes, koekjes, stokbrood/kleine crackers/toastjes met smeerseltje, blok kaas waar je blokjes van kan snijden (goedkoper en wat er niet op gaat kan je gebruiken voor op brood, moet je alleen niet alles op snijden), komkommer, snack tomaatjes, wortel ed met een dip er bij. Je kan ook nog een blik met cocktail worstjes doen als je dat lekker vind, hoeft niet in de koelkast en is zo opgewarmd.
De dip, groente, kaas en smeerseltjes moeten in de koelkast samen met een taart (als je taart neemt), maar kaas heb je meestal sowieso wel in huis denk ik smeersels en dip nemen niet veel ruimte in en de groente die niet op is gebruik je bij de eerstvolgende maaltijd als rauwkost dus kost ook maar 1 of 2 dagen ruimte.
Pakken en flessen drinken hoef je ook niet allemaal in de koelkast te bewaren en ook niet lang van te voren. De avond er voor gewoon een deel in denkoelkast zetten en als er iets op gaat vervangen met een nieuwe die je koud zet.
Overigens denk ik dat je familie en vrienden ook niet heel veel verwachten als je net op kamers ben en taart met chips en koekjes ook prima is. Maak het jezelf niet te moeilijk
De dip, groente, kaas en smeerseltjes moeten in de koelkast samen met een taart (als je taart neemt), maar kaas heb je meestal sowieso wel in huis denk ik smeersels en dip nemen niet veel ruimte in en de groente die niet op is gebruik je bij de eerstvolgende maaltijd als rauwkost dus kost ook maar 1 of 2 dagen ruimte.
Pakken en flessen drinken hoef je ook niet allemaal in de koelkast te bewaren en ook niet lang van te voren. De avond er voor gewoon een deel in denkoelkast zetten en als er iets op gaat vervangen met een nieuwe die je koud zet.
Overigens denk ik dat je familie en vrienden ook niet heel veel verwachten als je net op kamers ben en taart met chips en koekjes ook prima is. Maak het jezelf niet te moeilijk
donderdag 5 juli 2018 om 15:56
donderdag 5 juli 2018 om 16:01
Bij Lidl hebben ze bladerdeeg-stengels in verschillende smaken, minder dan een euro per pak.
Popcorn is ook goedkoop, zeker als je het zelf poft (magnetron of pan)
In plaats van taart kun je ook diepvriessoesjes en diepvries-mini-tompoucen nemen.
Verder zou ik niet alleen fris en bier kopen, maar ook zelf een paar kannen smaakjeswater maken. Komkommer-munt, aardbei-limoen (aardbeien uit de diepvries nemen) en citroen doen het hier vaak goed.
Grote kans trouwens dat je gasten met dit weer waterijsjes ook kunnen waarderen!
Popcorn is ook goedkoop, zeker als je het zelf poft (magnetron of pan)
In plaats van taart kun je ook diepvriessoesjes en diepvries-mini-tompoucen nemen.
Verder zou ik niet alleen fris en bier kopen, maar ook zelf een paar kannen smaakjeswater maken. Komkommer-munt, aardbei-limoen (aardbeien uit de diepvries nemen) en citroen doen het hier vaak goed.
Grote kans trouwens dat je gasten met dit weer waterijsjes ook kunnen waarderen!
donderdag 5 juli 2018 om 16:24
waarom in hemelsnaam?nina1966 schreef: ↑05-07-2018 15:56Eisalade, ei mayo beetje suiker of zoetstof. Gevulde eitjes. kip salade, kip pocheren, uitje fruiten, kerry mayo. zalmsalade.
Is allemaal echt niet zo duur als je het zelf maakt. Plaattaart hoeft ook de wereld niet te kosten. Wat goedkoop stokbrood er bj en je hebt je gasten echt flink onthaalt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 5 juli 2018 om 16:38
donderdag 5 juli 2018 om 16:55
Hartstikke leuk idee en ook met een beperkt budget hoeft niemand zich te schamen of karig te vieren.
Al veel tips lees ik.
-wraps (in een verpakking zitten er heel wat) insmeren met lekkers vlak voor bezoek komt. Oprollen en in reepjes snijden. Eventueel prikkertje erin.
-rauskostsoorten in dips, al dan niet zelfgemaakt.
-gefrituurde hapjes.
-stokbrood en toastjes met kaas of ander smeersel.
-Turks brood beleggen en in stukken snijden. Of Turks brood op tafel zetten en zelf laten breken en besmeren door bezoek.
-kop soep met brood.
-snoepgoed zoals chips, koekjes, stengels zoals kaasstengels of zoute stengels.
-gebak uit vriezer van Lidl is heerlijk.
Overall alles kan gekocht worden in een winkel zoals Lidl, is prima te eten!
Zelf maken kan ook en kan ook budget zijn.
Drankjes hoeven geen merken te zijn. Lidl schijnt goed spul te verkopen. Denk na of je alcohol gaat schenken. Koffie en thee kosten minder. Ligt aangezelfschap en jouw bedoelingen en insteek.
Veel plezier!
Al veel tips lees ik.
-wraps (in een verpakking zitten er heel wat) insmeren met lekkers vlak voor bezoek komt. Oprollen en in reepjes snijden. Eventueel prikkertje erin.
-rauskostsoorten in dips, al dan niet zelfgemaakt.
-gefrituurde hapjes.
-stokbrood en toastjes met kaas of ander smeersel.
-Turks brood beleggen en in stukken snijden. Of Turks brood op tafel zetten en zelf laten breken en besmeren door bezoek.
-kop soep met brood.
-snoepgoed zoals chips, koekjes, stengels zoals kaasstengels of zoute stengels.
-gebak uit vriezer van Lidl is heerlijk.
Overall alles kan gekocht worden in een winkel zoals Lidl, is prima te eten!
Zelf maken kan ook en kan ook budget zijn.
Drankjes hoeven geen merken te zijn. Lidl schijnt goed spul te verkopen. Denk na of je alcohol gaat schenken. Koffie en thee kosten minder. Ligt aangezelfschap en jouw bedoelingen en insteek.
Veel plezier!
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 17:00
0.10% gewijzigd