Aarappelsap
vrijdag 6 juli 2018 om 13:22
Voor consumptie moeten aardappelen gekookt worden, niet alleen in verband met de eetbaarheid, maar ook in verband met de aanwezigheid van het toxine fasine, dat door deze bereiding wordt omgezet in een onschadelijke stof.
Groene verkleuringen aan de oppervlakte die door lichtinwerking ontstaan, dienen vóór het koken verwijderd te worden, omdat deze het neurotoxine solanine bevatten. Ook spruiten en pitten moeten verwijderd worden, want ook die bevatten deze schadelijke stof.
Fasine is een toxische, eiwitachtige stof die voorkomt in peulvruchten en aardappelen. Door verhitting, zoals koken, wordt deze stof onschadelijk gemaakt. De planten, waaraan deze producten groeien, produceren deze stof om diervraat tegen te gaan.
Fasine is toxisch en kan daardoor schade toebrengen aan het menselijk en dierlijk lichaam, doordat het de rode bloedcelen laat samenklonteren.
Groene verkleuringen aan de oppervlakte die door lichtinwerking ontstaan, dienen vóór het koken verwijderd te worden, omdat deze het neurotoxine solanine bevatten. Ook spruiten en pitten moeten verwijderd worden, want ook die bevatten deze schadelijke stof.
Fasine is een toxische, eiwitachtige stof die voorkomt in peulvruchten en aardappelen. Door verhitting, zoals koken, wordt deze stof onschadelijk gemaakt. De planten, waaraan deze producten groeien, produceren deze stof om diervraat tegen te gaan.
Fasine is toxisch en kan daardoor schade toebrengen aan het menselijk en dierlijk lichaam, doordat het de rode bloedcelen laat samenklonteren.
vrijdag 6 juli 2018 om 13:24
Maar dr. Vogel weet het wel. Kijk maar, dit heb ik van zijn site geplukt:
of drink 's morgens op de nuchtere maag en 's avonds voor het naar bed gaan het versgeperste sap van een aardappel, verdund met twee- tot driemaal zoveel lauw water. Doe dit niet langer dan zes weken achtereen.
bron: dr. Vogel
vrijdag 6 juli 2018 om 13:27
Verwacht hier dan geen zinnig antwoord, want hoeveel je moet gebruiken verschilt per aandoening.
Het is solanine. En die zit in de hele aardappel (met een extra hoge concentratie in de groene delen en de uitlopers).die solina zit aleen in de groene en in die slierten hoor
trotter wijzigde dit bericht op 06-07-2018 13:28
0.13% gewijzigd
vrijdag 6 juli 2018 om 13:27
ooooooo wat goed. maar hoeveel dan denk jij want dit zit in een fles en ik weet natuurlijk niet hoeveel aarpels daar inzittenBobby-Pin schreef: ↑06-07-2018 13:24Maar dr. Vogel weet het wel. Kijk maar, dit heb ik van zijn site geplukt:
of drink 's morgens op de nuchtere maag en 's avonds voor het naar bed gaan het versgeperste sap van een aardappel, verdund met twee- tot driemaal zoveel lauw water. Doe dit niet langer dan zes weken achtereen.
bron: dr. Vogel
(ik ben een mooie vrouw)
vrijdag 6 juli 2018 om 13:29
http://healthbytes.me/aardappel-sap-een ... e-ziekten/
hier staat kopje in de ochtend en kopje in de avond.
hier staat kopje in de ochtend en kopje in de avond.
vrijdag 6 juli 2018 om 13:29
Inderdaad, heel bijzonder. Bijzonder ongeloofwaardig ook.