Onkruid tussen grind(pad)

06-07-2018 10:32 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe krijgen we dat weg? Azijn en heet water hebben niet het gewenste effect.
Roundup is erg schadelijk voor het milieu, dus dat willen we niet gebruiken.
Wie heeft de gouden tip?
ik geef mn bek ook maar een douw
de enige reden dat azijn verboden is puur omdat de effecten op het milieu niet getest zijn in nederland.in america is dit wel getest en toegestaan azijn breekt snel af en is 100 procent natuurlijk. het bestaat uit alcoholische dranken die over houtkrullen worden gecirculeerd bij 30-35 °C.en dat is het als je dan ook nog weet dat we dit al heel lang eten.dan stel ik me vragen hoe iets als glyfosaat wel goedgekeurd kan worden en azijn niet.wel is het zo dat als je wil dat azijn echt dood je grote hoeveelheden moet gebruiken.niet even vernevelen maar echt spuiten met een dikke straal zo dat het de wortels bereikt.op verhardingen werkt dit ideaal en de azijn brand zelfs zaadjes dood.waardoor dus ook de zaad opslag in de toplaag van de voeg verdwenen is .in de landbouw is dit gewoon niet bruikbaar wegens veel te veel nodig.er zijn nadelen mieren mieren en pieren worden gedood maar dit doet een brander ook.verder stinkt het een week maar zo een brander kan dan weer voor brandgevaar zorgen wat nog erger is.ook dood de de brander niet de wortels. en is die brandlucht zeer slecht slecht voor de longen.over 30 jaar komen er rechtszaken van arbeiders met longkanker er door.maar ook azijn kan chronische bronchitis veroorzaken.mijn conclusie is dat enkel gesloten verharding goed is geen voegen en ook geen onkruid.onder de gesloten verharding steek je een zeer diepe koffer met steenslag.in die steenslag een drainage buis die je verbind met een afvoergoot.op die manier vang je wateroverlast door verharding wat op. en kan het water ter plaatsen in het grondwater trekken wat beter is dan afvoeren in de riool .zeker met de droogtes die we nu hebben is water afvoeren een slecht plan.

hier is een hele test van de maryland university

https://extension.umd.edu//sites/extens ... d-Gill.pdf
lise1985 schreef:
06-07-2018 15:50
Monsanto bedoel je ;-)

Of ze die naam blijven gebruiken nu ze door Bayer zijn overgenomen valt te betwijfelen.
https://nos.nl/artikel/2234959-besmette ... bayer.html
nounou
Mijn mond valt ervan open dat het gebruik van middelen zoals Roundup en Weedol zowat verheerlijkt wordt hier.
Het is namelijk wel degelijk heel schadelijk voor alles wat leeft.

https://www.duurzaamnieuws.nl/bewijs-vo ... -geleverd/

https://destillewaarheid.nl/2016/03/09/ ... -landbouw/

Gewoon wat kokend water over je onkruid gieten en je bent er weer voor tijden vanaf.
Bovendien is alles gortdroog dus dat onkruid tussen dat grind trek je er nu heel makkelijk uit, gewoon met de hand.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Madeliefjees schreef:
06-07-2018 12:06
Pipistrello, heb een onkruidbrander besteld.
Handig. Worteldoek is van plastic. Dat fikt lekker met een onkruidbrander. Mijn buurman dacht ook zo handig te zijn. Zijn hele tuinpad stond door het worteldoek binnen een minuut in de hens....
:HA:
Orangetree schreef:
06-07-2018 22:22
Handig. Worteldoek is van plastic. Dat fikt lekker met een onkruidbrander. Mijn buurman dacht ook zo handig te zijn. Zijn hele tuinpad stond door het worteldoek binnen een minuut in de hens....
Orangetree schreef:
Ook een manier om van je onkruid af te komen, zo'n flinke fik :nut:
Calamitycat schreef:
06-07-2018 22:16
Mijn mond valt ervan open dat het gebruik van middelen zoals Roundup en Weedol zowat verheerlijkt wordt hier.
Het is namelijk wel degelijk heel schadelijk voor alles wat leeft.

https://www.duurzaamnieuws.nl/bewijs-vo ... -geleverd/

https://destillewaarheid.nl/2016/03/09/ ... -landbouw/

Gewoon wat kokend water over je onkruid gieten en je bent er weer voor tijden vanaf.
Bovendien is alles gortdroog dus dat onkruid tussen dat grind trek je er nu heel makkelijk uit, gewoon met de hand.

Zeg dat wel.
Misschien denkt Bayer dat het verzet ertegen zal overwaaien nu de naam Monsanto gaat verdwijnen :wtf: O_o

Ik denk wel dat het echt zo is dat het gebruik door particulieren (nog maar een dopje extra erbij in de vernevelaar, dan werkt het beter) behoorlijk schadelijk is. In de landbouw natuurlijk ook, maar bij boeren is er best besef dat het geen kamillethee is.
Ik zou weleens willen weten hoeveel flessen van dat spul jaarlijks aan particulieren verkocht wordt.
nounou
zazamaenade schreef:
06-07-2018 22:30

Ik zou weleens willen weten hoeveel flessen van dat spul jaarlijks aan particulieren verkocht wordt.
Beter gezegd, ik denk dat we dat niet willen weten.
Vele consumenten zullen denken het mag worden verkocht dus het zal wel meevallen...
elke fles is er gewoon 1 teveel
ouwewijsneus schreef:
06-07-2018 22:48
Beter gezegd, ik denk dat we dat niet willen weten.
Vele consumenten zullen denken het mag worden verkocht dus het zal wel meevallen...
elke fles is er gewoon 1 teveel
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Blondie456 schreef:
06-07-2018 12:43
Ik haalde het vroeger weg met een mesje maar vond dat zo´n rotwerk. Ik gebruik Weedol juist om te voorkomen dat ik het met een mesje weg moet halen want als je het 2 keer per jaar gebruikt dan groeit er geen onkruid meer tussen de tegels.

Het is duidelijk dat jij gemakzucht boven het milieu stelt. Dat was met je eerdere bericht al duidelijk. Ik wilde gewoon uitleggen dat er wel een milieuvriendelijke manier is, aangezien het leek alsof jij dacht van niet.
Orangetree schreef:
Gedaan. Er is niks afgefikt.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven