Lade van tvmeubel gaat steeds open

09-07-2018 13:07 38 berichten
Vorige week een nieuw tvmeubel gekocht. Het meubel heeft 2 lades naast elkaar.
De rechterlade blijft netjes dicht. De linkerlade gaat steeds heel langzaam open. We kunnen niks geks ontdekken en snappen er helemaal niks van.

Iemand die dé gouden tip heeft?

Het gaat om deze kast;
https://jysk.nl/woonkamer/tv-meubelen/t ... wild-eiken
anoniem_370856 wijzigde dit bericht op 09-07-2018 13:18
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
09-07-2018 13:48
Ja dat is onze laatste optie. Want het meubel past gemonteerd niet in onze auto. En demonteren heeft ook niet echt onze voorkeur.
Maar als er niks aan te doen is, dan gaan we uiteraard terug naar de winkel.
Ik zou ze eerst bellen en vragen of zij een mannetje (of vrouwtje) jullie kant op kunnen sturen. Want anders moet 'ie daar natuurlijk ook weer ín elkaar, anders kunnen zij het probleem niet zien.
Boheme schreef:
09-07-2018 13:47
Hebben we al gedaan, links blijft dan nog steeds opengaan.
Kan je de rails misschien iets anders monteren (schroeven losdraaien en dan bijvoorbeeld de voorkant een beetje naar boven duwen en weer vastschroeven). Wellicht dat dat een ruime marge op zit.
Hier ook lades met magneetjes; een ging steeds opnieuw open omdat deze te zwaar beladen was. Kan dat het zijn?
borboletas schreef:
09-07-2018 13:54
Ik zou ze eerst bellen en vragen of zij een mannetje (of vrouwtje) jullie kant op kunnen sturen. Want anders moet 'ie daar natuurlijk ook weer ín elkaar, anders kunnen zij het probleem niet zien.
Ik vraag me af of zo'n bedrijf voor een kast van 85 euro daar personeel voor heeft....
Misschien klept de deur minder goed aan de linkerkant. Je zou een stripje onder de deur kunnen plaatsen, waardoor hij een paar millimeter langer is en beter klemt.
Kun je de railgeleider ( als die van beide kanten het wieltje opsluit) niet iets verbuigen/plat drukken met een tang zodat het wat minder makkelijk glijd?
ouwewijsneus schreef:
09-07-2018 13:51
Oke, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de railhouders die gemonteerd zijn in de kast en in ieder geval niet aan de kant die op de lades zit.
Was er maar 1 mogelijkheid om te monteren?
Ja, kon maar op 1 manier. Maar we hebben ook geprobeerd om de rails te laten hellen en dat hielp maar een beetje.
Boheme schreef:
09-07-2018 14:03
Ja, kon maar op 1 manier. Maar we hebben ook geprobeerd om de rails te laten hellen en dat hielp maar een beetje.
Even bellen met service nummer(als ze die hebben) anders met het filiaal, het probleem uitleggen en vragen of de geleiders kunnen worden omgeruild voor een nieuwe set.
Sara9876 schreef:
09-07-2018 13:56
Ik vraag me af of zo'n bedrijf voor een kast van 85 euro daar personeel voor heeft....
Oh ik had niet naar de link gekeken dus wist niet dat de kast maar €85,- was. Hoe dan ook, even bellen en vragen kan altijd.
Vaak zit er op de rail die aan de kastzijde gemonteerd is een klein bobbeltje waar het wieltje over heen moet als je de lade helemaal sluit. Vergelijk de linker en rechter rails met elkaar. Ik vermoed dat er een productie-foutje is.
Met Jysk gebeld, we krijgen nieuwe rails toegestuurd. Na grondige inspectie zit er inderdaad een fabrieksfoutje in een rail.
:mrgreen: :yes:
Ik zou hem waterpas zetten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven