Gevaar op de weg?!

11-07-2018 13:42 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag via meerdere kanalen vernomen:
https://nos.nl/artikel/2240959-maandel ... drag.html

Ik vond het verbazingwekkend en best wel schokkend tegelijk; hoe komt dat nou?!
Je gaat toch zelf ook niet op voor een rijbewijs als je het blijkbaar nog niet onder de knie hebt, of zouden er veel mensen bij zijn die van een gokje houden?
En dan vervolgens, als ze er per ongeluk doorheen glippen, een gevaar op de weg blijken te zijn?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect
Incompetente mensen overschatten zichzelf nogal eens en wanen zichzelf bóvengemiddeld competent.

Slechte bestuurders weten dat dus vaak niet van zichzelf en vinden dus dat ze al klaar zijn voor het examen en het echte autorijden.
Straffen achteraf helpt dus niet. Waarschijnlijk zijn ze super verbaasd dat ze het niet hebben gehaald.
vrouwjagersma schreef:
11-07-2018 13:46
Dit. En vergis je niet, rijschoolhouder is een beroep dat best wat cowboys aantrekt.
Volgens mij klopt dat idd.
JulienClerc schreef:
11-07-2018 14:00
De eerste keer dat ik af moest rijden is mijn examen ook afgebroken. Ik had zelf al wel 10x aangegeven dat ik me er niet klaar voor voelde, maar mijn rij-instructeur vond van wel en dus ging het examen door.

Ik denk dat rij-instructeurs en rijscholen ook bepaalde tactieken hebben om maar zoveel mogelijk te verdienen.
Pakketkoop is er een van. Koop een pakket en slaag. Ongeacht je vaardigheid misschien?
Toverspiegel schreef:
11-07-2018 14:39
Slechte bestuurders weten dat dus vaak niet van zichzelf en vinden dus dat ze al klaar zijn voor het examen en het echte autorijden.
Straffen achteraf helpt dus niet.
Oh, dan kunnen we ze maar beter een rijbewijs geven, anders ook zo sneu hè.

(geintje :biggrin: )
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-07-2018 10:56
Reden: Racistische opmerking
98.51% gewijzigd
Misschien zit het probleem in de toezicht. Vandaag op BNR hierover het een en ander gehoord. Een rij-instructeur moet een WMR-licentie hebben, maar daarna is de enige vereiste om die licentie te houden bijscholing. Dat is geen toezicht.
In een andere transportsector geef ik instructie en neem examens af. Mijn instructievaardigheden worden elk jaar gecheckt en geëvalueerd, mijn examenbevoegdheid wordt elke 3 jaar beoordeeld. Ik denk dat dit in de rijschoolbranche niet gebeurt: kortom één keer je best doen, af en toe een theorie-examen en er is niemand meer die beoordeelt of je het nog wel goed doet als rij-instructeur.
Fate is just the weight of circumstances
ik zou eerder de Rijschool een beperking opleggen. Als er rijscholen zijn die hier in meegaan dan zouden zij aangepakt moeten worden.
quattro35 schreef:
11-07-2018 17:21
[...]
eh... is dat nou een gigantisch ongepaste racistische opmerking, of bedoel je mensen in het algemeen die de hele dag niet gegeten hebben en dus wat duizelig op de weg zijn?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-07-2018 10:55
Reden: Racistische opmerkingen
44.43% gewijzigd
quattro35 schreef:
11-07-2018 17:21
[...]

Dat filmpje van de Rijles (van Kooten en de Bie) Briljant :rofl:

https://www.youtube.com/watch?v=McKaHxrxr7I
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-07-2018 10:56
Reden: Racistische opmerking
51.03% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven