Vriend met kinderen
maandag 9 maart 2009 om 10:55
Pfffft even een vraagje na weer grondig door het huis te zijn gegaan na een weekend dat mijn vriend zijn kinderen heeft. Weet t heb er zelf voor gekozen maar voel me onderhand een sloof worden als ze er zijn. Is het nl normaal dat, ze zijn 9 en 13, de wc vloer steeds onder de pisdruppels liggen, er remsporen in de plee liggen, er teennagels geknipt worden en niet opgeruimd dus gewoon op de vloer blijven liggen van die van 13, die van 13 constant in zijn neus zit en het god weet waar allemaal aan smeert, en dan praat ik over het gehele weekend door, de houten vloer 1 groot kruimeltapijt is. Er nog steeds gevraagd wordt om drinken voor ze in te schenken, ze mogen het nl gewoon pakken. Vieze kleren op de grond blijven liggen en er in dat weekend niet gedouched wordt, door de kinderen wel te verstaan. De oudste naar bed gaat even laat als wij, dus half 12 of half 1, ligt er maar net aan hoe laat wij gaan. En het gehel weekend achter de pc zit van sochtends tot savonds. Het gehele weekend worden de pc en de tv gebarricadeerd. En is het een herrie van jewelste met muziek van de pc en geluid van de kinderprogramma's. Je begrijpt ik ben in zo'n weekend, om de 14 dagen, veel boven aan het lezen en me aan het ergereren wat ik nu weer allemaal schoon kan gaan maken op maandagochtend. Oja en niet te vergeten vuile handen na het eten direct aan de theedoek afvegen, tevens mond zonder handen te wassen. Kortom mijn vriend is niet zo goed in opvoeding, laat zich ook een grote bek geven en over zich lopen. Ik erger me groen en geel, praat met hem maar wil me er ook niet teveel mee bemoeien. Ondanks dat ik er ook woon en er voor gekozen heb. Maar ik merk dat ik me kapot begin te ergeren en er niet meer naar uitzie als ze komen. Terwijl ze erg lief verder zijn tegen mij. Heb het daar echt mee getroffen maar ja moet ik de rest pikken en slikken?? Of hoort het zo?
maandag 9 maart 2009 om 11:01
ga eens wat leuks doen met ze? Ontbijten, dan iedereen een taakje geven (ik de keuken opruimen, jullie douchen, stofzuigen en de badkamer droogdweilen, pa de auto wassen, en dan met zn alles naar...(vul maar in) in de tijd dat ze niet thuis zijn maken ze ook geen troep
Als ze weer komen misschien eens om de tafel gaan zitten en eea uitspreken? Op een positive manier.
Als ze weer komen misschien eens om de tafel gaan zitten en eea uitspreken? Op een positive manier.
maandag 9 maart 2009 om 11:07
Hoi Toots!!
Ik denk dat het tijd is voor een goed gesprek met de kinderen en de vader. Het is ook jouw huis. En als je in jouw huis zijn horen ze zich ook aan te passen aan jouw wensen.
Gezien de leeftijd van de kinderen moet je ze natuurlijk niet in het harnas jagen. (jij bent mijn moeder niet.....)
Ik zou een gezellig etentje aan tafel organiseren en daarin jouw wensen kenbaar te maken. En eerlijk zeggen dat je ervan baalt dat je op maandag alles schoon moet maken en vragen of ze daarin wat meer rekening met jou kunnen houden.
En benadruk in dat gesprek natuurlijk ook wat je zo leuk aan hun vindt. De positieve aanpak zullen we maar zeggen....
Succes ermee,
Groetjes Jacky
Ik denk dat het tijd is voor een goed gesprek met de kinderen en de vader. Het is ook jouw huis. En als je in jouw huis zijn horen ze zich ook aan te passen aan jouw wensen.
Gezien de leeftijd van de kinderen moet je ze natuurlijk niet in het harnas jagen. (jij bent mijn moeder niet.....)
Ik zou een gezellig etentje aan tafel organiseren en daarin jouw wensen kenbaar te maken. En eerlijk zeggen dat je ervan baalt dat je op maandag alles schoon moet maken en vragen of ze daarin wat meer rekening met jou kunnen houden.
En benadruk in dat gesprek natuurlijk ook wat je zo leuk aan hun vindt. De positieve aanpak zullen we maar zeggen....
Succes ermee,
Groetjes Jacky
maandag 9 maart 2009 om 11:20
Ga eens in gesprek met je vriend. Als zijn kinderen er zo'n puinhoop van maken en hij wil of kan ze daar niet in corrigeren, dan mag hij het opruimen ook. Als hij verwacht van jou dat jij degene bent die de troep weer opruimt, dan mag je je ook tegen het troepmaken aanbemoeien.
Heeft jouw vriend geen hinder van de troep op zondag, als de kinderen weer weg zijn? Of is alle troep weg voor hij er last van kan hebben?
De rest van het gedrag vind ik vrij normaal pubergedrag. Je kunt dat doorbreken door zelf iets met de kinderen te ondernemen. Maar als jullie thuis blijven, jij zit boven te lezen en pappa is ook iets voor zichzelf aan het doen, dan lijkt het me logisch dat de kinderen ook zichzelf gaan vermaken. PC en TV zijn daarbij belangrijke dingen in het leven van (pre)pubers.
Heeft jouw vriend geen hinder van de troep op zondag, als de kinderen weer weg zijn? Of is alle troep weg voor hij er last van kan hebben?
De rest van het gedrag vind ik vrij normaal pubergedrag. Je kunt dat doorbreken door zelf iets met de kinderen te ondernemen. Maar als jullie thuis blijven, jij zit boven te lezen en pappa is ook iets voor zichzelf aan het doen, dan lijkt het me logisch dat de kinderen ook zichzelf gaan vermaken. PC en TV zijn daarbij belangrijke dingen in het leven van (pre)pubers.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
maandag 9 maart 2009 om 11:44
Lijkt me dat als die kinderen geen regels krijgen bij jullie in huis ze er een bende van maken. Het lijkt me geen abnormaal gedrag voor jongens van die leeftijd die hun gang kunnen gaan. Ik zou idd eens een goed gesprek met manlief aangaan over wat de grenzen zijn bij jullie in huis, wie de troep van de kinderen weer opruimt, enzovoorts.
En wat vaker iets met ze ondernemen.
En wat vaker iets met ze ondernemen.
maandag 9 maart 2009 om 12:37
Ik denk dat ze sowieso in de pubertijd zijn..dan horen veel van de genoemde dingen er gewoon bij. Als jij je stoort aan het viesmaken van jullie huis zou ik er eens met de vader over praten, die zal zijn kinderen er toch op moeten aanspreken. En verder, wat al gezegd is...meer ondernemen zodat er niet de hele dag gecomputerd wordt? Veel boven aan het lezen zijn verhelpt natuurlijk niet je probleem...
Perfectionisme is niet perfect...