baby met pukkeltjes- hulp gevraagd!
maandag 9 maart 2009 om 12:01
Dag allemaal, er zitten hier vast veel ervaringsdeskundigen dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn baby van 6 weken heeft sinds een week een soort van puistjes. Eerst waren het er een paar maar nu zit haar hele gezichtje onder. Oudere pukkeltjes zijn weer ingedroogd en daar zitten ook bruine korstjes op, ook heeft ze een heel droog gezichtshuidje, haar kinnetje en oortjes zitten onder de schilfertjes(ja het is een plaatje op dit moment) eerst zaten hier ook allemaal pukkeltjes. Ik weet dat pukkeltjes bij een baby normaal zijn daarom ben ik nog niet naar de huisarts geweest. Aan de ene kant zie ik de pukkels dus indrogen maar aan de andere kant vraag ik me af of dat schilferige ook wel ok is.
nu mijn vraag: wie heeft dit ook bij haar baby gehad en wat hebben jullie eraan gedaan(op dit moment smeer ik helemaal niets), hoe lang duurde het en zijn jullie ermee naar de ha geweest?oh ja ik geef geen borstvoeding.
nu mijn vraag: wie heeft dit ook bij haar baby gehad en wat hebben jullie eraan gedaan(op dit moment smeer ik helemaal niets), hoe lang duurde het en zijn jullie ermee naar de ha geweest?oh ja ik geef geen borstvoeding.
maandag 9 maart 2009 om 12:06
maandag 9 maart 2009 om 12:10
maandag 9 maart 2009 om 12:14

maandag 9 maart 2009 om 12:54
t is inderdaad wat iedereen hier als schrijft, t hoort er echt bij en je kunt er niets aan doen, mijn dochter zat na een ruime maand ook helemaal onder. Niet teveel met zeepjes etc prutsen!
Het heeft trouwens niets te maken met borstvoeding maar met de hormonen van jou lijf die je kindje tijdens je zwangerschap ook in zich had. Een soort puberteit dus wel qua hormonale huishouding in de huid van je kindje., T gaat echt over! gewoon even niet teveel foto's maken:)
succes.
Het heeft trouwens niets te maken met borstvoeding maar met de hormonen van jou lijf die je kindje tijdens je zwangerschap ook in zich had. Een soort puberteit dus wel qua hormonale huishouding in de huid van je kindje., T gaat echt over! gewoon even niet teveel foto's maken:)
succes.
maandag 9 maart 2009 om 13:01
Hier precies hetzelfde, bij beide onze meiden.
Het gaat vanzelf over zoals de rest van de moeders al aangeven.
Niet te veel aan pulken en rommelen, heb destijds de héle droge plekjes een heel klein beetje met olie (neutraal,ongeparfumeerd) gedept maar dit mag je ook niet te veel doen!!
(en met een beetje bedoel ik mn vinger langs de opening van de fles halen, niet meer)
Het ziet er nu eventjes niet uit maar het komt goed!
Het gaat vanzelf over zoals de rest van de moeders al aangeven.
Niet te veel aan pulken en rommelen, heb destijds de héle droge plekjes een heel klein beetje met olie (neutraal,ongeparfumeerd) gedept maar dit mag je ook niet te veel doen!!
(en met een beetje bedoel ik mn vinger langs de opening van de fles halen, niet meer)
Het ziet er nu eventjes niet uit maar het komt goed!

maandag 9 maart 2009 om 13:07
Zonder TO's topic to willen hijacken, heeft iemand toevallig advies hoe ik Oudstes bovenarmpjes zacht en glad kan krijgen? Ze is twee en ze heeft talloze harde pukkeltjes op beide armen. Soms scrub ik het heel zachtjes (vindt ze heerlijk trouwens), maar ze blijven maar zo pukkelig. Ze heeft er geen last van verder, maar ze heeft het al zo lang inmiddels, misschien wel zes maanden.
maandag 9 maart 2009 om 13:11
Mijn dochtertje heeft 't ook gehad. Baby-acné noemden ze het (dachten eerst ook aan eczeem, maar ze had geen jeuk).
Ik heb toen een grote tube Vaseline Cetamacrogol gekocht bij de apotheek om 't huidje vettig te houden. En idd Balneum in 't badje is top of zemelenbadje van 't Kruidvat.
Gaat vanzelf over (m'n dochtertje was met 16 weken weer puntgaaf). Maar als je denkt dat je kleintje er last van heeft, gelijk naar de dokter hoor! Dan kan 't eczeem zijn.
Succes ermee!
Ik heb toen een grote tube Vaseline Cetamacrogol gekocht bij de apotheek om 't huidje vettig te houden. En idd Balneum in 't badje is top of zemelenbadje van 't Kruidvat.
Gaat vanzelf over (m'n dochtertje was met 16 weken weer puntgaaf). Maar als je denkt dat je kleintje er last van heeft, gelijk naar de dokter hoor! Dan kan 't eczeem zijn.
Succes ermee!

maandag 9 maart 2009 om 13:18
Mijn oudste dochter heeft ook helemaal onder gezeten. Haar hoofd en haar oren. Ik heb het aan het CB laten zien en die zeiden toen dat ik het maar moest invetten met babyolie. Dat heb ik gedaan, maar ik vond het daar helemaal niet van opknappen, dus daar ben ik mee gestopt. En heb het laten rusten. Het is toen vanzelf wegggegaan maar heeft wel nog een paar weken geduurd voordat je echt niets meer zag.
maandag 9 maart 2009 om 13:32

maandag 9 maart 2009 om 13:46
Hetzelfde verhaal als hierboven al vaak verteld. Alleen: pas op met purol, dat schijnt een stofje te bevatten waar je snel allergisch voor wordt en eenmaal allergisch voor purol kun je veel verzorgingsproducten niet meer gebruiken. Liever bepanthen dus (of iets van die strekking), al is mijn kleintje daar ook allergisch voor (wij gebruiken cetomacrogol creme)

maandag 9 maart 2009 om 14:00
quote:Ainne schreef op 09 maart 2009 @ 13:07:
Zonder TO's topic to willen hijacken, heeft iemand toevallig advies hoe ik Oudstes bovenarmpjes zacht en glad kan krijgen? Ze is twee en ze heeft talloze harde pukkeltjes op beide armen. Soms scrub ik het heel zachtjes (vindt ze heerlijk trouwens), maar ze blijven maar zo pukkelig. Ze heeft er geen last van verder, maar ze heeft het al zo lang inmiddels, misschien wel zes maanden.Niet. Ik heb die pukkeltjes nog steeds, al bedenk ik me nu ik dit typ dat het de laatste jaren wel minder is geworden (maar dan heb ik het dus echt over de periode sinds mijn 30e). Van zonlicht werd het wel een beetje minder. Bij mij zitten ze trouwens alleen op mijn bovenarm.
Zonder TO's topic to willen hijacken, heeft iemand toevallig advies hoe ik Oudstes bovenarmpjes zacht en glad kan krijgen? Ze is twee en ze heeft talloze harde pukkeltjes op beide armen. Soms scrub ik het heel zachtjes (vindt ze heerlijk trouwens), maar ze blijven maar zo pukkelig. Ze heeft er geen last van verder, maar ze heeft het al zo lang inmiddels, misschien wel zes maanden.Niet. Ik heb die pukkeltjes nog steeds, al bedenk ik me nu ik dit typ dat het de laatste jaren wel minder is geworden (maar dan heb ik het dus echt over de periode sinds mijn 30e). Van zonlicht werd het wel een beetje minder. Bij mij zitten ze trouwens alleen op mijn bovenarm.

maandag 9 maart 2009 om 16:35
Vaseline Cetamacrogol (zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek) hielp bij mijn zoon heel goed. De eerste dag dat je smeert lijkt het erger te worden; dat is een reactie van de huid, die zo droog is. Vervolgens was het binnen een paar dagen bijna helemaal over.
Ik smeer het nog wel af en toe 's nachts op zijn gezichtje, als hij wat uitslag heeft.
Ik smeer het nog wel af en toe 's nachts op zijn gezichtje, als hij wat uitslag heeft.
maandag 9 maart 2009 om 18:04
ainne, volgens mij heeft dat een bepaalde naam. (weet em alleen ff niet) het is een bepaalde onschuldige aandoening. Heb hem ook. Volgens mij komt het door ophoping van dode huidcellen, maar ik kan scrubben tot ik een ons weeg(dan kan ik heeeeeeel lang scrubben, haha) dan zit het er nog.
Groetjes, NJB
Groetjes, NJB
dinsdag 10 maart 2009 om 13:42
Ainee, ik heb het ook als kind gehad op mijn bovenarmen. weet niet hoe het kwam of wanner het wegging, maar op een bepaald moment waren ze wel helemaal weg, zonder dat ik er iets aan deed. Heb nu dus ook helemaal geen last meer van.
Heb je niets aan, dat weet ik, maar misschien gewoon voor de hoop, dan weet je dat het wel goedkomt.
Heb je niets aan, dat weet ik, maar misschien gewoon voor de hoop, dan weet je dat het wel goedkomt.