Werk & Studie alle pijlers

Vertaler Engels opleiding

14-07-2018 08:52 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg een opleiding te gaan volgen tot Vertaler Engels. Alleen ik vraag me af of dit wel toekomstperspectief heeft? Die vertaalmachines worden steeds beter...
Ik kan het me niet permitteren om over een paar jaar weer wat anders te moeten gaan doen.

Een andere taal zou ook een optie zijn, maar daar kan de vertaalmachine evengoed zijn intrede doen.

Verder ben ik benieuwd naar ervaringen van studenten.
Ik heb die opleiding jaren geleden gedaan.
1. Je kunt ook prima vertalen zonder opleiding. Ik heb er weinig nuttigs geleerd, en vertaler is geeen beschermd beroep. Alleen als je beëdigd wil worden (om juridische stukken te vertalen) heb je het diploma nodig.
2. Vertalen is meestal freelance werk (vertaalbureaus hebben zeer zelden vacatures). Je moet al je werving en promotie zelf doen, en het is verschrikkelijk eenzaam werk.
3. Er valt geen droog brood in te verdienen. Er is (zeker bij Engels) veel te veel concurrentie, waardoor de tarieven absurd laag liggen en je gewoon niet voldoende kunt werken om rond te komen.

Ik heb mij inmiddels omgeschoold.
Niet doen dus, zonde van je tijd en geld!
Daar is net een topic over geweest werk-studie/werken-als-vertaler-engels- ... #p28697614
Wat Lavenderblue schrijft klopt helemaal
Cum non tum age
Iedereen kan Engels dus wat voor toegevoegde waarde heeft het?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven