Ik moet hier weg

17-07-2018 01:38 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb dit nooit eerder gedaan, en als ik mensen zulke oproepen zag plaatsen snapte ik nooit waarom ze niet allang weg waren. Dus ik snap als ik die reacties krijg, maar ik zou heel graag praktische adviezen of ervaringen willen.

Ik zit al een aantal jaren in een relatie, en ik ben 2 maanden geleden bevallen van onze zoon. Ik ben altijd erg zelfstandig geweest, alleen sinds de zwangerschap heb ik niet meer gewerkt. Nu hebben we elke dag ruzie omdat hij vindt dat hij niet hoeft te helpen met onze zoon omdat hij het geld verdiend en ik niet. Ik doe al 2 maanden elke dag en nacht alles alleen ( 6 keer per nacht eruit, ik slaap niet meer.) Elke keer als ik hem hierop aansprak en boos werd kregen we ruzie, maar nog niks zoals vanavond. Terwijl ik boos werd dat ik wakker werd en eruit moest om een flesje te maken omdat hij nog te druk aan het gamen was midden in de nacht en er geen tijd voor had, is het uit de hand gelopen. Hij ging me uitschelden en noemde me "bollie" en "ga lekker donuts eten". Dit deed me zoveel pijn omdat ik druk bezig ben met de zwangerschapskilos te verliezen, maar ik 2 maanden geleden van zijn zoon ben bevallen en dat niet zo snel gaat. Toen ben ik gaan huilen en duwen totdat hij me in mijn gezicht sloeg. Ik was zo verbaast en ik verstijfde helemaal. Ik was een paar minuten aan het bedenken wie ik moet bellen of wat ik moet doen. Mijn vrienden en familie wonen allemaal 2 uur bij me vandaan en ik wil ze niet snachts in paniek opbellen. Ondertussen is mijn vriend met een logeertas weggegaan zonder iets te zeggen. Geen idee waar hij heen is maar ik ben allang blij dat hij even weg is. Ik ben nu iets gekalmeerd maar ik ben radeloos en ik weet niet wat ik nu moet doen. Aan de ene kant denk ik ga slapen je hebt je rust nodig voor je baby, kijk morgen maar wat je doet. Aan de andere kant denk ik dit gaat te ver ik ga hier meteen aangifte van doen en hij zoekt het maar uit. Ik weet alleen niet waar ik met een baby terecht kan en ik heb geen inkomen op dit moment. Misschien eerst bezig gaan met een eigen plek en werk zoeken en tot die tijd niks doen? Voor zover dat zou kunnen.. Ik weet het niet meer het is ondertussen half 2 snachts en ik ben dood op..
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
17-07-2018 08:55
Ik ben een vrouw, ik heb kinderen waaronder een reflex baby. Ik weet waar ik over praat hoor ;)
Een reflex baby? Een baby met reflux bedoel je. Nou, dan heb je een selectief geheugen, denk ik. Die van mij hadden dit alledrie en om 18u propte ik het kind van ellende in mn mans armen en rende af en toe huilend het huis uit van het aanhoren van eeuwig krijsen en geen slaap krijgen. En mijn man heeft dat prima opgepakt. Je doet dit samen, je luistert naar elkaar, je steunt elkaar.

Ook nu in de puberteit ben ik blij met deze basis.

Een gezin slaagt niet als de een van de ander denkt meer te doen, als je niet op een lijn ligt, als je je vrije uren achter een scherm doorbrengt

Praat in godesnaam met elkaar!!!

Ik mag ouderwets zijn, maar wat ben ik soms blij met de tijd waarin ik ben opgegroeid en dat ik heb geleerd elkaar in live te ontmoeten, de avonden met elkaar te sparren en naar elkaar te LUISTEREN!
Dahlia74 schreef:
17-07-2018 11:00
Is het ontspanning of is het verslaving? Zal best dat veel teamgenoten dit doen, wil niet zeggen dat het voor iedereen echt ontspanning is. Maar gamegedrag is dus niet nieuw, dat deed hij ook al voor de baby er was. En toen mocht je hem waarschijnlijk ook niet storen......

Voor mij klinkt het echt als een verslaving, wat gebeurd er als hij niet kan gamen?
Nou inderdaad.
Dat de baby ‘s nachts krijst terwijl hij wakker is, maar dat hij wacht totdat jij uit bed komt, zou echt een alarmbel moeten zijn. Ik zou dit ook zeker tegen de huisarts zeggen en ook zou ik zijn familie inlichten over zijn op z’n zachtst gezegd eigenaardige gedrag.

Wat vind je er eigenlijk van dat je vriend zo beperkt is, TO? Ik zou me om te beginnen al zorgen maken over zijn invloed op het kind. Lijkt me geen goed voorbeeld voor een opgroeiende jongen: een vader die een beetje sport, een beetje gamet, een beetje scheldt, meer lijkt er niet echt in te zitten. Heeft hij überhaupt andere interesses? Nieuws, politiek, natuur, cultuur, lezen, reizen, maatschappelijke betrokkenheid, sociale contacten buiten het gamen, eens iets doen voor een ander?

Ik game zelf ook, maar 25+ jaar game-ervaring heeft mij geleerd dat er 9 van de 10 keer iets aan de hand is als mensen overmatig gamen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nu zeg klinkt misschien heel overdreven.
Maar zodra je een vrouw slaat vind ik iemand heel sneu.
Je vrouw/Vriendin hoor je te beschermen met je leven.
Poppy_del_Rio schreef:
17-07-2018 11:11
Nou inderdaad.
Dat de baby ‘s nachts krijst terwijl hij wakker is, maar dat hij wacht totdat jij uit bed komt, zou echt een alarmbel moeten zijn. Ik zou dit ook zeker tegen de huisarts zeggen en ook zou ik zijn familie inlichten over zijn op z’n zachtst gezegd eigenaardige gedrag.

Wat vind je er eigenlijk van dat je vriend zo beperkt is, TO? Ik zou me om te beginnen al zorgen maken over zijn invloed op het kind. Lijkt me geen goed voorbeeld voor een opgroeiende jongen: een vader die een beetje sport, een beetje gamet, een beetje scheldt, meer lijkt er niet echt in te zitten. Heeft hij überhaupt andere interesses? Nieuws, politiek, natuur, cultuur, lezen, reizen, maatschappelijke betrokkenheid, sociale contacten buiten het gamen, eens iets doen voor een ander?

Ik game zelf ook, maar 25+ jaar game-ervaring heeft mij geleerd dat er 9 van de 10 keer iets aan de hand is als mensen overmatig gamen.
Eens.

Deze man komt op mij onvolwassen, egocentrisch en mogelijk gameverslaafd over.
Alle reacties Link kopieren
Dus een kerel mag je uitschelden voor ´bollie´ en je honen met de uitspraak dat je nog een paar donuts moet eten, (m.a.w. 'je bent een dikzak" ), terwijl je net zijn kind op de wereld hebt gezet? Wat een onbeschoft stuk vreten zeg, die gast!

Klinkt mij als intimidatie in de oren en ik vind het niet raar dat TO even van het padje afraakte hierdoor en begon te duwen. Slaapgebrek en hormonen spelen een grote rol hierbij, dat is evident maar toch.

Dit is geen manier om een vrouw zo te behandelen. Beetje respectloos van de kant van de vader.

Iedereen, zowel man als vrouw, moet wennen aan het nieuwe leven als je eenmaal een baby op de wereld hebt gezet.
Maar dat duurt geen fucking 2 maanden. Hij had zich nou al wel een beetje moeten gaan ontfermen over dat kleine kindje en zijn vrouw een beetje proberen te ontlasten.

Een kerel die gamen en zijn volwassen leven voor laat gaan op een wezentje dat in alles afhankelijk is, is voor mij niets waard.
Je weet nou eenmaal dat dat voorbij is als je eenmaal een kind hebt en dat die voor alles gaat.

Ik geloof niet dat hij dat nog gaat krijgen. Daar is hij in mijn optiek te egocentrisch voor.... op het egoistische af.

En dan komt de vraag TO... wat ga JIJ hiermee doen?

Lastige vraag die alleen jij kunt beantwoorden. Maar als ik in jouw schoenen stond, dan hield ik me rustig en deed ik de komende tijd alsof mijn neus bloedde.
Ik zou eerst wachten tot de kraamperiode over was en in die tijd eens goed gaan nadenken wat ik er voor nodig heb om uit deze relatie te stappen. Want dat is iets dat onvermijdelijk is of wordt.

De eerste klap is gevallen namelijk. Nu zijn er geen grenzen meer en de volgende keer is het makkelijker voor hem om hetzelfde te doen. De eerste keer zegt hij namelijk sorry en je neemt hem terug. Dat gebeurt bij de tweede en de volgende keren ook zo.

Kies voor jezelf beste TO. Alleen een blije moeder is in staat om voor een evenwichtig kind te zorgen.

Heel veel sterkte!
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
Because schreef:
17-07-2018 11:04
Een reflex baby? Een baby met reflux bedoel je. Nou, dan heb je een selectief geheugen, denk ik. Die van mij hadden dit alledrie en om 18u propte ik het kind van ellende in mn mans armen en rende af en toe huilend het huis uit van het aanhoren van eeuwig krijsen en geen slaap krijgen. En mijn man heeft dat prima opgepakt. Je doet dit samen, je luistert naar elkaar, je steunt elkaar.

Misschien moet je even alles lezen. ;) Ten eerste was het autocorrect en had ik het niet gezien dus inderdaad een typefout. Ten tweede heb ik helemaal geen selectief geheugen en weet precies wat voor hel het was hoor. Ik heb ook gedacht: “Als ik er nu een kussen op duw houdt het gekrijs in ieder geval op.” (Gelijk maar even erbij zeggen dat ik dit natuurlijk nooit echt zou doen. Zulke gedachten zijn dus normaal schijnbaar.) En als je alles had gelezen had je ook kunnen lezen dat ik ook gerust mee zat te huilen van ellende. Daar ging het niet om. Het ging erom dat er aangenomen werd dat ik een man was en kinderloos. ;)

Ook nu in de puberteit ben ik blij met deze basis.

Een gezin slaagt niet als de een van de ander denkt meer te doen, als je niet op een lijn ligt, als je je vrije uren achter een scherm doorbrengt

Praat in godesnaam met elkaar!!!

Ik mag ouderwets zijn, maar wat ben ik soms blij met de tijd waarin ik ben opgegroeid en dat ik heb geleerd elkaar in live te ontmoeten, de avonden met elkaar te sparren en naar elkaar te LUISTEREN!
anoniem_372139 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 11:15
Reden: Aanvulling
3.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
17-07-2018 09:45
Even ander vraagje to? Wat voor extra voedingssupplementen gebruikt vriend met sporten?
Het eerste waar ik aan dacht.
Life is short. Eat dessert first.
VictimadelAmor schreef:
17-07-2018 11:13
Dus een kerel mag je uitschelden voor ´bollie´ en je honen met de uitspraak dat je nog een paar donuts moet eten, (m.a.w. 'je bent een dikzak" ), terwijl je net zijn kind op de wereld hebt gezet? Wat een onbeschoft stuk vreten zeg, die gast!

Klinkt mij als intimidatie in de oren en ik vind het niet raar dat TO even van het padje afraakte hierdoor en begon te duwen. Slaapgebrek en hormonen spelen een grote rol hierbij, dat is evident maar toch.

Dit is geen manier om een vrouw zo te behandelen. Beetje respectloos van de kant van de vader.

Iedereen, zowel man als vrouw, moet wennen aan het nieuwe leven als je eenmaal een baby op de wereld hebt gezet.
Maar dat duurt geen fucking 2 maanden. Hij had zich nou al wel een beetje moeten gaan ontfermen over dat kleine kindje en zijn vrouw een beetje proberen te ontlasten.

Een kerel die gamen en zijn volwassen leven voor laat gaan op een wezentje dat in alles afhankelijk is, is voor mij niets waard.
Je weet nou eenmaal dat dat voorbij is als je eenmaal een kind hebt en dat die voor alles gaat.

Ik geloof niet dat hij dat nog gaat krijgen. Daar is hij in mijn optiek te egocentrisch voor.... op het egoistische af.

En dan komt de vraag TO... wat ga JIJ hiermee doen?

Lastige vraag die alleen jij kunt beantwoorden. Maar als ik in jouw schoenen stond, dan hield ik me rustig en deed ik de komende tijd alsof mijn neus bloedde.
Ik zou eerst wachten tot de kraamperiode over was en in die tijd eens goed gaan nadenken wat ik er voor nodig heb om uit deze relatie te stappen. Want dat is iets dat onvermijdelijk is of wordt.

De eerste klap is gevallen namelijk. Nu zijn er geen grenzen meer en de volgende keer is het makkelijker voor hem om hetzelfde te doen. De eerste keer zegt hij namelijk sorry en je neemt hem terug. Dat gebeurt bij de tweede en de volgende keren ook zo.

Kies voor jezelf beste TO. Alleen een blije moeder is in staat om voor een evenwichtig kind te zorgen.

Heel veel sterkte!
Als ik heel eerlijk ben denk ik ook dat dit mogelijk niet de eerste en enige klap gaat zijn :-(.

En zelfs als het wel zo is dan blijven de andere punten imo open staan.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 11:20
1.87% gewijzigd
@kippetje29 Dan doet die man zijn eigen sportwas maar lekker. De wasmachine draait wel. Ik denk niet dat TO die altijd voor hem gedaan heeft. Maar ergens moet je de druk verlagen en een dagje geen was doen moet kunnen.

En qua eten idem. Dan is het kiezen of delen voor manlief. Of hij zorgt zelf voor eten of hij eet wat de pot schaft.

Net als het huishouden. Red je het niet en helpt manlief niet dan kijk je of je een schoonmaakster in kan huren voor een paar uurtjes per week.

Ik begrijp echt wel dat ze zelf nu geen baan heeft en waarschijnlijk een uitkering maar goed je moet iets. Al kan ik niet in hun portemonnee kijken.
Alle reacties Link kopieren
hij zal je nu ook vaker slaan TO
De eerste klap heeft die al gegeven
Kies voor je zelf meid.
verlaat hem
Dus hij doet niks thuis, zit te gamen en sporten, vernederd zijn vrouw/vriendin en slaat haar een blauw oog.. en dat is haar schuld want geduwt en hem niet opgevoed..


Ja, ze heeft zelf een lullo aan de haak geslagen blijkt nu... maar het is toch geen kleuter? Hoezo kan je hem niet verantwoordelijk houden voor zijn gedrag?

Hij had zelf toch ook wel kunnen bedenken dat zijn levenstijl veranderd met een kind, dat ook hij wat moet doen.
Of is zo'n vent een zwakbegaafd iemand?

Word echt moe van mensen die zo denken.
christian88 schreef:
17-07-2018 11:21
hij zal je nu ook vaker slaan TO
De eerste klap heeft die al gegeven
Kies voor je zelf meid.
verlaat hem

Dat hoeft niet hè. Je kan niet iedereen over 1 kam scheren. Niet iedereen die slaat blijft dit doen. Daarbij TO heeft geduwd en zal dit dus ook blijven doen? Moeten ze dan maar uit elkaar en beiden vrijgezel blijven want ze zullen dit altijd blijven doen bij elkaar maar ook bij anderen? Moet de baby uit voorzorg maar uit huis geplaatst worden dan?

Laten we het eens gewoon op de ouderwetse manier proberen: praten met elkaar en luisteren naar elkaar. En professionele hulp zoeken. Zoals hier al 100x is gezegd.

Men rent tegenwoordig alleen maar weg voor problemen. Hup aanpakken en oplossen die handel.
christian88 schreef:
17-07-2018 11:21
hij zal je nu ook vaker slaan TO
De eerste klap heeft die al gegeven
Kies voor je zelf meid.
verlaat hem
Lekker makkelijk ze vond hem goed genoeg voor een relatie om te verhuizen en als vader voor een baby, zij vol zwangerschapshormonen, hij die het ook niet gewend is, en dan bonje krijgen met elkaar dan maar meteen opstappen?

Een relatie is blijkbaar anno 2018 ook niets meer waard.
TO zoekt nu hulp, ze moeten nu met zijn tweeën een kind groot brengen.
8102 schreef:
17-07-2018 11:30
Lekker makkelijk ze vond hem goed genoeg voor een relatie om te verhuizen en als vader voor een baby, zij vol zwangerschapshormonen, hij die het ook niet gewend is, en dan bonje krijgen met elkaar dan maar meteen opstappen?

Een relatie is blijkbaar anno 2018 ook niets meer waard.
TO zoekt nu hulp, ze moeten nu met zijn tweeën een kind groot brengen.

Inderdaad. Precies mijn punt. Alsof je maar weg moet zodra even alles tegenzit. Het hele leven zit vol met ups and downs. Moet je dan elke keer maar alles gelijk opgeven?
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
17-07-2018 11:19
Als ik heel eerlijk ben denk ik ook dat dit mogelijk niet de eerste en enige klap gaat zijn :-(.
Inderdaad. Ik verwacht ook niet dat TO volgende keer haar handjes thuis laat. Ze moeten leren communiceren. Samen, zonder beiden fysiek te worden. er verandert veel als er een baby is.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
17-07-2018 11:32
Inderdaad. Precies mijn punt. Alsof je maar weg moet zodra even alles tegenzit. Het hele leven zit vol met ups and downs. Moet je dan elke keer maar alles gelijk opgeven?
+1
toffifee schreef:
17-07-2018 11:33
Inderdaad. Ik verwacht ook niet dat TO volgende keer haar handjes thuis laat. Ze moeten leren communiceren. Samen, zonder beiden fysiek te worden. er verandert veel als er een baby is.

Precies dit.
Jake99 schreef:
17-07-2018 11:32
Inderdaad. Precies mijn punt. Alsof je maar weg moet zodra even alles tegenzit. Het hele leven zit vol met ups and downs. Moet je dan elke keer maar alles gelijk opgeven?
Ja. Bij slaan en venedering.. wegwezen.
Jake99 schreef:
17-07-2018 11:32
Inderdaad. Precies mijn punt. Alsof je maar weg moet zodra even alles tegenzit. Het hele leven zit vol met ups and downs. Moet je dan elke keer maar alles gelijk opgeven?
Maar alles zit niet tegen.

Dat is juist het vreemde. Ze hebben een gezonde baby, zijn zelf gezond, hebben een huis en genoeg inkomen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
17-07-2018 11:35
Ja. Bij slaan en venedering.. wegwezen.
bedoel je nou hij of zij? Want ze gingen elkaar te lijf hoor
Ik word echt moe van mensen die zonder zijn kant van het verhaal te kennen alleen maar roepen dat het een lul is die alleen maar zal gaan slaan, verwaarlozend is en die je zo snel mogelijk moet verlaten. Zij heeft natuurlijk een legitiem excuus voor haar gedrag want moe en hormonen maar er bestaat geen excuus groot genoeg voor zijn gedrag. Zucht..
En ja ik heb ook twee kinderen waarvan 1 met medische problemen dus ik weet echt wel wat moeheid met je doet.
Deze relatie is 8 jaar goed geweest, zonder agressie, is wat to schrijft. Liefdevol genoeg om een kind te krijgen. En niet in een impuls maar met een stabiele basis.
In hun relatie is ontzettend veel veranderd. Er is een kindje gekomen. Zij werkt, op dit moment, niet meer en hij is de enige die inkomen binnen brengt. Zij zit thuis klem in zorgen en huishouden en moeheid. Genoeg om allebei in je relatie de weg kwijt te raken. Agressie is van beiden niet goed, daar is voor beiden geen excuus voor.
Je gooit niet 8 jaar goede relatie weg zonder geprobeerd te hebben een oplossing te vinden. Je breekt je gezin niet op zonder iig het een kans te hebben gegeven.
En iemand die mishandeld wacht daar echt niet 8 jaar liefdevol mee.
To geef jullie gezin een kans. Niet de agressie wegwuiven maar zoek samen naar wat er eerst was tussen jullie en wat jullie nu kwijt zijn. Eventueel met hulp zodat iemand met jullie meekijkt die ook bekend is met de agressie en kennis van zaken heeft. En jullie dus ook een spiegel voor kan houden als het niet goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
christian88 schreef:
17-07-2018 11:12
Wat ik nu zeg klinkt misschien heel overdreven.
Maar zodra je een vrouw slaat vind ik iemand heel sneu.
Je vrouw/Vriendin hoor je te beschermen met je leven.
Ik vind mannen die een tikje teruggeven als een hysterische vrouw fysiek wordt helemaal niet sneu. Ik leer mijn zoons voor zichzelf opkomen. Ze mogen niet als eerste slaan, en ik hoop dat ze het op kunnen lossen door te praten, maar ze hoeven zich niet als een weerloos mannetje pijn te laten doen.
toffifee schreef:
17-07-2018 11:40
Ik vind mannen die een tikje teruggeven als een hysterische vrouw fysiek wordt helemaal niet sneu. Ik leer mijn zoons voor zichzelf opkomen. Ze mogen niet als eerste slaan, en ik hoop dat ze het op kunnen lossen door te praten, maar ze hoeven zich niet als een weerloos mannetje pijn te laten doen.
Een blauw oog krijg je niet van een tikkie.
florence13 schreef:
17-07-2018 11:37
bedoel je nou hij of zij? Want ze gingen elkaar te lijf hoor
Ja duwen is een uitnodiging voor een blauw oog. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Nou,

er is wel een verschil tussen ruzie maken waarbij de boel wordt uitgepraat en ruzie maken waarbij sprake is van huiselijk geweld en waarbij een van de partners zonder uitleg met een logeertasje het hazenpad kiest.

Als je goed kijkt naar de topic titel...Ik moet hier weg.... weet je eigenlijk al hoe laat het is.

Vroeger was het niet beter. Vrouwen konden niet weg omdat ze geen inkomen hadden en dan bleven ze maar samen voor de kinderen.
Diep ongelukkig van binnen maar voor de buitenwacht de stralende zonnestraal spelen.
Is dat wat je je kinderen wilt doorgeven dan?

De grens ligt toch echt bij huiselijk geweld. Ongeacht wie begint en wat er precies gebeurt. Het is een indicatie dat er op diepere niveaus wrevel zit. Uit de reactie van de man leidt ik af dat hij TO maar minderwaardig vindt en dat hij behoorlijk egocentrisch is.
TO wordt daar op termijn niet gelukkig van. Zij draagt de volledige zorg voor het kind en mag omgaan met de nukken van de partner die zich overal van af trekt.

Wordt het kind daar beter van?

Ik denk het niet.
Daar komt nog bij. Een kind van gescheiden ouders krijgt een stempel waardoor hij of zij zich ongelukkig mag voelen. Een kind van ouders die nog bij elkaar zijn maar die elkaar naar het leven staan, heeft dat stempel niet. En juist van dat kind wordt verwacht dat hij of zij gelukkig is want de ouders zijn nog bij elkaar.
Hoe verkrampt is dat?

Nogmaals, een gezonde ruzie klaart de lucht. Maar dan moet het wel een ruzie zijn waarin de partners elkaar als gelijke zien. Daarmee geven ze een voorbeeld aan hun kind.
Op het moment dat hier geen sprake van is, krijgt het kind het verkeerde signaal.

En zo creeer je etterbakkies.
En dat willen we niet.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven