Napraattopic deel 100
zondag 1 juli 2018 om 11:38

Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 19 juli 2018 om 00:12
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 19 juli 2018 om 00:57
Haha nee hoor, is gewoon een bug. Die vlaggetjes doen ook niets aan jouw bookmarks dus alleen die van jezelf hoef je maar weg te halen. De andere roze kun je gewoon langsscrollen.coolpack2 schreef: ↑18-07-2018 22:19Ik ga bet zo ook eens uitproberen, erger me er ook al tijden aan. Zat net nog eens te denken over die vlaggetjes die er al staan, die zullen toch niet openbaar zijn?maw: Als ik zo'n vlaggetje weghaal, dat dan het topic bij de persoon die het vlaggetje 'aangemaakt' heeft uit de bookmarklijst verdwijnt
![]()
donderdag 19 juli 2018 om 07:45
coolpack2 schreef: ↑18-07-2018 22:19Ik ga bet zo ook eens uitproberen, erger me er ook al tijden aan. Zat net nog eens te denken over die vlaggetjes die er al staan, die zullen toch niet openbaar zijn?maw: Als ik zo'n vlaggetje weghaal, dat dan het topic bij de persoon die het vlaggetje 'aangemaakt' heeft uit de bookmarklijst verdwijnt
![]()
Hahaha dat denk ik niet hoor, die andere vlaggetjes zijn een bug volgens mij.
Mispoes!
donderdag 19 juli 2018 om 07:54
Ik verbaas me er steeds weer over dat ze die cookies niet veel slimmer gebruiken.
Heb je een tas gekocht, krijg je vervolgens reclames over tassen.
Die heb je dus niet meer nodig, want je hebt al een tas.
Je zou meer hebben aan reclames voor het vullen van je tas. Of voor bijbehorende schoenen ofzo.
Zo moeilijk moet dat niet zijn toch, voor een beetje cookiemaker.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 19 juli 2018 om 09:11
Zo werken cookies dan weer niet.Solomio schreef: ↑19-07-2018 07:54Ik verbaas me er steeds weer over dat ze die cookies niet veel slimmer gebruiken.
Je zou meer hebben aan reclames voor het vullen van je tas. Of voor bijbehorende schoenen ofzo.
donderdag 19 juli 2018 om 09:19
donderdag 19 juli 2018 om 11:06
familie van mij kocht zo een kadootje voor partner, maar die kreeg allemaal reclame te zien van de reis wat hij als kado kreeg. Daar ging de verrassing.Solomio schreef: ↑19-07-2018 07:54Ik verbaas me er steeds weer over dat ze die cookies niet veel slimmer gebruiken.
donderdag 19 juli 2018 om 11:56
Als ze de cookies zo slim maken, dan moet in die cookies ook de info verwerkt zijn van mijn aankoop. Dat heb ik toch écht liever niet. Iets met privacy enzo.
Dat van die reis is wel suf zeg...
Sowieso hier: ieder eigen laptop/telefoon en bij mij staat de adblocker aan.
Sowieso hier: ieder eigen laptop/telefoon en bij mij staat de adblocker aan.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
donderdag 19 juli 2018 om 11:59
Ik verwijder mijn cookies na elke browsersessie, dus bij mij zijn de advertenties altijd redelijk random. Beetje afhankelijk van de topics die ik aangeklikt heb.|Courage| schreef: ↑19-07-2018 11:56Als ze de cookies zo slim maken, dan moet in die cookies ook de info verwerkt zijn van mijn aankoop. Dat heb ik toch écht liever niet. Iets met privacy enzo.
Sowieso hier: ieder eigen laptop/telefoon en bij mij staat de adblocker aan.![]()
Cookies zijn niet in staat om te voorspellen wat je interessant zou vinden.
donderdag 19 juli 2018 om 12:00
donderdag 19 juli 2018 om 12:04
Ik heb een adblocker dus daar heb ik geen last van.☆°•-Loes-•°☆ schreef: ↑19-07-2018 07:47Ow mosterd![]()
Maar de toon meer zit idd in de weg ja. Verder werkt het perfect!
anoniem_36795 wijzigde dit bericht op 19-07-2018 12:06
0.44% gewijzigd
donderdag 19 juli 2018 om 12:04
.
Dat weet ik en dat zei je net ook al tegen iemand. Daar gaat het niet om, het gaat erom dat Solo graag zou willen dat ze dat wél kunnen.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
donderdag 19 juli 2018 om 12:07
donderdag 19 juli 2018 om 12:19
Dat gebeurt al want dat is nou net waar die tracking cookies voor bedoeld zijn; ze verzamelen info over waar jij kijkt en koopt. Een cookie zelf stelt overigens niets voor hoor, dat is niet meer dan een getalletje of een tekenreeksje waarmee je herkend kunt worden. Al het denkwerk en verzamelen van informatie gebeurt door de website die het cookie geplaatst heeft.
Het is overigens helemaal niet zo moeilijk om te voorspellen waarin iemand nog meer geïnteresseerd kan zijn. Je ziet het bij webshops vaak al, wanneer er gerelateerde producten worden aanbevolen. Bijvoorbeeld batterijen als je iets op batterijen in je winkelmandje stopt.
donderdag 19 juli 2018 om 13:10
.RikM schreef: ↑19-07-2018 12:19Dat gebeurt al want dat is nou net waar die tracking cookies voor bedoeld zijn; ze verzamelen info over waar jij kijkt en koopt. Een cookie zelf stelt overigens niets voor hoor, dat is niet meer dan een getalletje of een tekenreeksje waarmee je herkend kunt worden. Al het denkwerk en verzamelen van informatie gebeurt door de website die het cookie geplaatst heeft.
Het is overigens helemaal niet zo moeilijk om te voorspellen waarin iemand nog meer geïnteresseerd kan zijn. Je ziet het bij webshops vaak al, wanneer er gerelateerde producten worden aanbevolen. Bijvoorbeeld batterijen als je iets op batterijen in je winkelmandje stopt.
Weet ik.
In WooCommerce kan je bijvoorbeeld heel gemakkelijk gerelateerde producten instellen.
Maar ik dacht dat in de tracking cookies nog niet verwerkt zit of de koop daadwerkelijk is doorgegaan of niet. Toch?
donderdag 19 juli 2018 om 13:12
.
Laat ons toch even.
Straks gaat het weer over dingen die jíj interessant vindt.
donderdag 19 juli 2018 om 13:36
In de cookies zit überhaupt geen informatie verwerkt, het is alleen een identificatiemiddel. Alle informatie over je kijk- en koopgedrag zit in de database van de betreffende webshop. Dat kan dus zijn wat je gekocht hebt of wat je niet gekocht hebt.