Dreumes topic II
dinsdag 15 mei 2018 om 13:21
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
donderdag 19 juli 2018 om 21:55
Ik vond het wel gezellig. Obelix en WP hebben lekker met elkaar kunnen praten terwijl ik een iets groter deel van de tijd achter mijn dreumes aan moest.
Maar voor mij was het een thuiswedstrijd, dus anders had ik er waarschijnlijk nog meer achteraan moeten gaan
donderdag 19 juli 2018 om 21:57
Dreumes klimt nu regelmatig op de gewone tripptrapp van broer en blijft dan keurig zitten.
Zijn eigen tripptrapp heeft nog een babyset en hij klimt op het plankje en doet pogingen te gaan zitten. Denk dus dat we hier ook maar een einde moeten maken aan de tijd met de babyset. Maar ik vond het zo makkelijk dat ik hem daar nog in kon zetten met zijn ontbijt en dan zelf boven Mn haar kon gaan doen. Dat durf ik toch niet aan zonder babyset..
Zijn eigen tripptrapp heeft nog een babyset en hij klimt op het plankje en doet pogingen te gaan zitten. Denk dus dat we hier ook maar een einde moeten maken aan de tijd met de babyset. Maar ik vond het zo makkelijk dat ik hem daar nog in kon zetten met zijn ontbijt en dan zelf boven Mn haar kon gaan doen. Dat durf ik toch niet aan zonder babyset..
donderdag 19 juli 2018 om 21:58
Haha ja leuk! Maar wel maar voor 1 maandje. Daarna heb ik 2 peuters
vrijdag 20 juli 2018 om 07:35
Nu moet ik wel toegeven dat man hem naar bed heeft gebracht, maar die heeft een verhaaltje voorgelezen en is daarna nog even bij hem blijven zitten. Toen ging hij eigenlijk heel rustig zelf een boekje lezen en heeft man gewoon welterusten gezegd en is weggegaan.
Eergisteren heb ik hem naar bed gebracht, maar ben ik wel bij hem blijven zitten na het verhaaltje, maar heb ik hem daarna niet meer aangekeken. En hij heeft al de hele week geen borstvoeding gekregen in zijn slaapkamer. Beneden nog aan de borst en daarna wakker naar bed. Dit hebben we s nachts ook nog 2 keer gedaan, maar dan in onze slaapkamer.
Het klinkt heel stom, maar hij heeft ook echt een andere kamer en daar heeft hij dus nooit borstvoeding gekregen. Ik denk dat dat ook helpt.
vrijdag 20 juli 2018 om 07:47
Ja die andere kamer is geen optie hier. En hij krijgt juist alleen nog maar borstvoeding boven. Hij was vannacht zo aan het klooien dat ik zei dat het op was. Dat heb ik geweten. Hij sliep pas na 2,5 uur.CHL schreef: ↑20-07-2018 07:35Nu moet ik wel toegeven dat man hem naar bed heeft gebracht, maar die heeft een verhaaltje voorgelezen en is daarna nog even bij hem blijven zitten. Toen ging hij eigenlijk heel rustig zelf een boekje lezen en heeft man gewoon welterusten gezegd en is weggegaan.
Eergisteren heb ik hem naar bed gebracht, maar ben ik wel bij hem blijven zitten na het verhaaltje, maar heb ik hem daarna niet meer aangekeken. En hij heeft al de hele week geen borstvoeding gekregen in zijn slaapkamer. Beneden nog aan de borst en daarna wakker naar bed. Dit hebben we s nachts ook nog 2 keer gedaan, maar dan in onze slaapkamer.
Het klinkt heel stom, maar hij heeft ook echt een andere kamer en daar heeft hij dus nooit borstvoeding gekregen. Ik denk dat dat ook helpt.
vrijdag 20 juli 2018 om 08:46
Haha dat is waar!Maartje2016 schreef: ↑19-07-2018 23:043 volwassenen, 2 babies, 2 dreumessen en een kleuter. Er zijn mensen die van minder gek worden![]()
vrijdag 20 juli 2018 om 09:14
Ik zeg ook altijd ‘opperdepop’ en geef dan de lege verpakking. Bij jou zeker geen optie?
vrijdag 20 juli 2018 om 09:16
Misschien een lege behaGlitterCupcake schreef: ↑20-07-2018 09:14Ik zeg ook altijd ‘opperdepop’ en geef dan de lege verpakking. Bij jou zeker geen optie?![]()
vrijdag 20 juli 2018 om 11:36
Wat fijn, goede echo's!
Over een 2e: wij hebben geen slaapkamer meer over en willen eerst verhuizen mocht er überhaupt een 2e komen. Vriend wil alleen liever na zijn 35e niet meer aan een baby beginnen. Hij wordt dit jaar 34... kans is dus aanwezig dat we het alleen bij zoon houden
De tip (geef je kind een lepel tijdens het eten) heeft geholpen! Hij at er niet mee maar zat ermee in de lucht te zwaaien en kon tussendoor lekker eten
Over een 2e: wij hebben geen slaapkamer meer over en willen eerst verhuizen mocht er überhaupt een 2e komen. Vriend wil alleen liever na zijn 35e niet meer aan een baby beginnen. Hij wordt dit jaar 34... kans is dus aanwezig dat we het alleen bij zoon houden
De tip (geef je kind een lepel tijdens het eten) heeft geholpen! Hij at er niet mee maar zat ermee in de lucht te zwaaien en kon tussendoor lekker eten
vrijdag 20 juli 2018 om 12:06
Wij hebben ook geen kamer over omdat ik een kamer als kantoor heb ingepikt en de zolder eerst geïsoleerd moet worden. Zoon en dochter gaan straks samen op de kamer, wellicht bij jullie ook een idee? Als de wens er verder wel is en dat de enige reden is om er niet voor te gaan....
Of is de kamer te klein voor twee bedjes?
Of is de kamer te klein voor twee bedjes?
vrijdag 20 juli 2018 om 12:41
Wij moeten ook nog kijken hoe we het met de kamer gaan doen. In principe kan dochter naar de zolder, maar ik vind haar daar nu nog iets te klein voor. Er zit namelijk geen deur in en de zoldertrap is open. Misschien gaan ze eerst samen op de kamer, maar dat zien we wel als ik eventueel zwanger raak.
vrijdag 20 juli 2018 om 13:08
Ja, dat was binnen een halve minuut gepiept. Nu kijken wanneer ik mijn cyclus weer terugkrijg
vrijdag 20 juli 2018 om 13:42
vrijdag 20 juli 2018 om 20:24
GlitterCupcake schreef: ↑20-07-2018 09:26Haha dat doet mij er aan denken dat dreumes hier wel eens met mijn bh rond loopt. Hij vind dat machtig interessant en plukt ze uit de was.Ik heb alleen niet van die snoezige bh’tjes maar 95DD balconnettes die ik twee keer om hem heen moet slaan voor t blijft zitten
![]()
I know the feeling sista, 75FF hier en hij kan z’n hele hoofd in 1 cup kwijt.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
vrijdag 20 juli 2018 om 20:30
Wat is het hier gezellig zeg. Jullie gaan als een speer.
Glitter, ik moest hardop lachen om je gruntende zoon met zn olifantje in het bos. Echt humor.
Fiona, spannend hoor!
Ik nam vanochtend mijn buurmeisje van 4jr mee op stap met de auto en zoon hield de hele rit haar hand vast. Zo lief. En vervolgens zorgde zij een beetje voor hem in de kinderboerderij. Dat deed me wel even denken dat een 2e misschien toch wel leuk zou kunnen zijn. Maar voorlopig nog even niet.
Hier wil zoon sinds hij 15 maanden is ook alleen maar zelf eten. Dat de grond en zn handen/kleren en gezicht dan vies worden maakt me niet uit. Maar ik baal er soms wel van wanneer het eten in zijn (volle bos) haar beland. Want dan moet ie in bad/douchen. En ter voorkoming van droge jeukplekken op zn huid probeer ik hem max 3 keer pw te douchen.
Boheme, voel je je alweer wat beter? Ik heb ook eens gehad dat ik én zoon buikgriep hadden terwijl vriend een paar dagen weg was voor werk. Ik heb een paar keer zitten janken vd ellende. Echt niet cool.
Glitter, ik moest hardop lachen om je gruntende zoon met zn olifantje in het bos. Echt humor.
Fiona, spannend hoor!
Ik nam vanochtend mijn buurmeisje van 4jr mee op stap met de auto en zoon hield de hele rit haar hand vast. Zo lief. En vervolgens zorgde zij een beetje voor hem in de kinderboerderij. Dat deed me wel even denken dat een 2e misschien toch wel leuk zou kunnen zijn. Maar voorlopig nog even niet.
Hier wil zoon sinds hij 15 maanden is ook alleen maar zelf eten. Dat de grond en zn handen/kleren en gezicht dan vies worden maakt me niet uit. Maar ik baal er soms wel van wanneer het eten in zijn (volle bos) haar beland. Want dan moet ie in bad/douchen. En ter voorkoming van droge jeukplekken op zn huid probeer ik hem max 3 keer pw te douchen.
Boheme, voel je je alweer wat beter? Ik heb ook eens gehad dat ik én zoon buikgriep hadden terwijl vriend een paar dagen weg was voor werk. Ik heb een paar keer zitten janken vd ellende. Echt niet cool.
vrijdag 20 juli 2018 om 20:47
Lief dat je er naar vraagt Moondancer. Het gaat wel beter, maar ik ben nog niet beter. Vanmiddag samen met zoon geslapen, heb me bibberend aan hem vast geklampt omdat hij zo lekker warm was en ik het stervenskoud had.
Maar vanmiddag wel voor het eerst naar de bibliotheek geweest. Was een groot succes... Zoon liep los, was lekker in de speelhoek met duplo aan het spelen. Dus ik rustig boekjes uitzoeken totdat ik gekletter en gejuig hoor. Ik kijk om en zie dat zoon bezig is om een volledige boekenplank leeg te maken.
Snel zoon brullend in de kinderwagen gezet, want het was net zo leuk en snel gepeert. Wel natuurlijk eerst alle boeken terug gelegd.
Leuk man, kinderen...
Maar vanmiddag wel voor het eerst naar de bibliotheek geweest. Was een groot succes... Zoon liep los, was lekker in de speelhoek met duplo aan het spelen. Dus ik rustig boekjes uitzoeken totdat ik gekletter en gejuig hoor. Ik kijk om en zie dat zoon bezig is om een volledige boekenplank leeg te maken.
Leuk man, kinderen...