Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Het blijft een leuk topic dit :)
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
19-07-2018 15:32
Het blijft een leuk topic dit :)
Zeker, daarom kan ik het nog steeds niet laten om soms toch nog even een bericht te posten :-$ :mrgreen:
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Hahahaha ja op je billen zitten zeg ik al heel vaak. Dat wordt nu nog wel vaker ja 😁
Eerste kusjes met de mond dicht zijn binnen! Maakt ze er ook nog zo'n smak geluidje bij :love:

Hier nog de trip trap met blad en babyset, ze is nu 16 maanden dus vind nog wel even prima. Vind het al heel wat dat ze zelf bij de stoel gaat staan als ik zeg dat we een broodje gaat eten of warm eten. Ik merk ook wel dat ze steeds meer dingen begrijpt, dat vind ik zo leuk! Laatst bij oma in de keukenkastjes en dan wat eruit halen. Toen zei ik zet maar terug en doe de deur maar dicht. Oké moet wel 2 of 3 keer herhalen, maar dan doet ze het wel!

En gisteren was ik in de voortuin bezig en gaat ze me 'helpen' met blaadjes in de emmer stoppen :flirting:
Whoopsadaisies schreef:
19-07-2018 09:41
Hier eet zoontje (~15 maanden) al een poos zelf. Het wordt nog steeds wel een bende maar het gaat steeds beter, even kind, stoel en vloer afvegen en weer verder. Plastic slabbetjes zijn trouwens ideaal, zo af te spoelen.

@Glitter, @Elefant: herkenbaar hoor, de twijfels over of / wanneer een 2e kindje. Hier is de situatie meer vergelijkbaar met Glitter denk ik, we gaan volgend jaar verhuizen, dus ofwel met 2 kleine kindjes, of wachten tot we in het nieuwe huis zitten en alles wat rustiger is. Maar ja rammels ;-D . Tot nu toe kan ik die redelijk onderdrukken, weet ook dat het wel verstandig is om het even rustig aan te doen, ben ook net met een nieuwe baan begonnen.

Wat vindt je partner Elefant? En Glitter wanneer willen / kunnen jullie verhuizen?
Hij heeft niet echt een duidelijke ja of nee. Daardoor krijg ik het idee dat de keuze van mij afhangt. Dat vind ik nogal een zware last. En ik heb altijd gezegd boven 35 te oud te vinden om een kind te krijgen (eigen gevoel voor mezelf, geen mening over bij andere vrouwen) en ik ben nu 34. Dus heb ik het gevoel nu te moeten kiezen, ipv het maar op zn beloop te laten en zien wat we over een tijdje vinden.
Elifantje schreef:
19-07-2018 19:43
Hij heeft niet echt een duidelijke ja of nee. Daardoor krijg ik het idee dat de keuze van mij afhangt. Dat vind ik nogal een zware last. En ik heb altijd gezegd boven 35 te oud te vinden om een kind te krijgen (eigen gevoel voor mezelf, geen mening over bij andere vrouwen) en ik ben nu 34. Dus heb ik het gevoel nu te moeten kiezen, ipv het maar op zn beloop te laten en zien wat we over een tijdje vinden.

Hmm dat is ook wel een pittige last. En is het een optie om hem voor het blok te zetten? Ja of nee lieverd en vóór zondag wil ik het weten.
Onze dreumes staat momenteel als een rocker "Olifantje in het bos, laat je mama toch niet loooooooooooos" te grunten, in zijn ledikant :|

"NIET LOOOOOS, NEE NIET LOOOOOOOOOOOOOS LATENNN! NEE NEEE!"
Lavendel_12 schreef:
19-07-2018 18:08
Eerste kusjes met de mond dicht zijn binnen! Maakt ze er ook nog zo'n smak geluidje bij :love:

Hier nog de trip trap met blad en babyset, ze is nu 16 maanden dus vind nog wel even prima. Vind het al heel wat dat ze zelf bij de stoel gaat staan als ik zeg dat we een broodje gaat eten of warm eten. Ik merk ook wel dat ze steeds meer dingen begrijpt, dat vind ik zo leuk! Laatst bij oma in de keukenkastjes en dan wat eruit halen. Toen zei ik zet maar terug en doe de deur maar dicht. Oké moet wel 2 of 3 keer herhalen, maar dan doet ze het wel!

En gisteren was ik in de voortuin bezig en gaat ze me 'helpen' met blaadjes in de emmer stoppen :flirting:

:heart: Wat schattig
Chiao schreef:
19-07-2018 15:36
Zeker, daarom kan ik het nog steeds niet laten om soms toch nog even een bericht te posten :-$ :mrgreen:

Wees welkom hoor :)
:love:

Mijn dreumes ligt al vanaf kwart over 6 te slapen :zzz:

Maar hij was vanmorgen voor zijn doen errug vroeg wakker én hij had zijn middagslaap geskipt.
Elifantje schreef:
19-07-2018 19:43
Dit is heel herkenbaar voor mij. Mijn man heeft heel lang een duidelijke 'nee' gehad, maar is daar toch in gedraaid. Nu staat hij er een beetje 50/50 in. Hij zou ook heel gelukkig kunnen zijn met alleen onze dochter, maar hij ziet ook de leuke kanten van een tweede. Vanwege het heftige eerste jaar zou hij (en ik ook) alles graag nog een keer meemaken, maar dan op een iets relaxtere manier omdat je weet hoe het uiteindelijk wordt. Maar bij een tweede zou hij graag weinig leeftijdsverschil er tussen willen, terwijl dat mij iets minder uitmaakt. Daarom hebben we nu toch besloten om er voor te gaan. Ik voel het ook als een zware last, zou graag hebben gehad dat man het 100% zou willen zodat er iets meer ruimte zou zijn voor mijn twijfels. Als dat logisch klinkt.
Lavendel_12 schreef:
19-07-2018 18:08
Wat lief! Hier ook vandaag :-D Met open mond gaf ze ze al heel vaak maar nu echt een "normale" kus.

Elsa kan prima in de stokke zitten zonder blad maar wil dan steeds op de tafel kruipen, we hebben dus het blad er maar weer op gezet wat ik ook wel zo handig vind met het smeren. Op zich eet ze al een tijd best netjes met bestek, zo schattig hoe ze haar best doet om alles goed aan haar vork te prikken. We hebben nog een Ikea plaat onder de stoel binnen liggen maar op zich zou die inmiddels ook wel weg kunnen denk ik. Eerlijk gezegd verbaas ik me dat er nog dreumes kinderen zijn die zich laten voeren :O
Ik las dat iemand hier ook had geleerd om brood in de soep te dopen, dat heb ik dus ook één keer gedaan en sindsdien moet alles gedipt worden. Op die manier eet ze nu morgens haar brood ook een stuk beter (dippen in de pap) dus ik vind het prima. Ze doet het verbazingwekkend netjes, ikzelf zou er meer bij knoeien. :-D

Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad van haar broertje en alles zag er top uit :yes:
Niet los laten!!! Hahaha :)

Ik ben vanaf dat ze aan tafel zit afgestapt van slabbetjes. Ze krijgt eten van de lepel gepureerd en stukjes in de hand. Dus ze krijgt een hele hydrofiel omgeknoopt. Slabbetjes zijn te klein !
Wat fijn envelop! En wat leuk dat het een jongetje wordt, dat had ik nog niet gelezen.

Fiona, ik weet niet of ik beter af zou zijn als man een duidelijke mening had. Dan zou ik hem alsnog iets kwalijk kunnen nemen ofzo. Ze kunnen ook nooit wat goed doen he die mannen, als wij vrouwen last hebben van onze hormonen.

Ik ken dat hele liedje van olifantje in het bos niet eens. En dat met mijn nick.. toch maar even opzoeken.
rosings schreef:
19-07-2018 20:16
Niet los laten!!! Hahaha :)

Ik ben vanaf dat ze aan tafel zit afgestapt van slabbetjes. Ze krijgt eten van de lepel gepureerd en stukjes in de hand. Dus ze krijgt een hele hydrofiel omgeknoopt. Slabbetjes zijn te klein !
Wij hebben de slabbetjes van Ikea met een opvangbakje, als het eten op is gaat ze die leeg eten (meestal is ze overigens niet zo'n goede eter dat haar eten op gaat)

Maar ze hebben ook verfschorten bij de Ikea die prima als slab kunnen werken, mocht je vinden dat het echt een smeerboel wordt kan je dat doen. Of gewoon lekker buiten alleen in de romper met dit weer.
Mijn man begon er laatst over dat, indien onze zoon niet ook zoveel extra zorg nodig heeft, hij wel graag drie kinderen zou willen. Dat is bij mij echt een hele duidelijk nee, na nummer twee is het wel klaar hier.
Ik heb volgens mij helemaal gemist dat je zwanger bent Envelop! Fijn dat echo goed was.

Hier vandaag kloppend hartje gezien. Dit is hier de laatste als alles goed gaat.

Ik ben al heel lang van slabbetjes afgestapt. Kleren gaan na het eten vast uit en in de was. Bij spaghetti ofzo eet hij in blote buik.
Hier heeft zoon heel lang in zijn rompertje gegeten, die gebruiken we toch alleen als ondergoed, daar gaat als we de deur uitgaan een shirt overheen. Vlekken die er dan wat minder goed uitgingen stoorden me dan ook niet.

Maar nu ik dit schrijf bedenk ik me opeens dat zoon nu al dagen in zijn shirt eet én dat hij het shirt de dag daarna ook gewoon weer aan kan :yes:
Gefeliciteerd met de goede echo's meiden :cheer:

Ik gebruik geen slabbetjes meer, meestal eet ze redelijk netjes. Ik moet zeggen dat ik ook niet zo bang ben voor vlekken, als er een klein vlekje op haar shirt zit doe ik die de volgende dag gewoon weer aan hoor. We hebben heel lang zo'n schort van de IKEA gebruikt, maar dat was toen ze nog niet zo goed pap kon eten. :roll:

De vloer ligt hier wel altijd vol.
Dreumes rukt de slab af of hangt zich er bijna in op, dus die krijgt al een half jaar ofzo eten in zijn rompertje. Hij eet met bestek (mag geen plastic meer zijn), maar is er nog niet zo handig in. Gelukkig hebben we een hond :biggrin:

En nu was hij gisteren al boos omdat zijn soep niet in de normale soepkom zat, maar in zijn plastic kom, dus vanavond maar een echte soepkom gegeven. De tweede gang mocht wel in zijn autobord :yes: maar wat wordt het toch echt al een hele vent :love:

Vorige week zaterdag is hij voor het eerst in zijn nieuwe slaapkamer met peuterbed gaan slapen, in plaats van tussen ons in, met een korte onderbreking van in zijn eigen ledikant alwaar hij al snel krijsend zijn plek in ons bed terugclaimde... en hij is vanavond voor het eerst alleen in slaap gevallen :cheer2: :cheer2:

Hij heeft wel eerst een uur heel rustig in zijn eentje boekjes liggen lezen :proud:
Leuk om jullie afwegingen te lezen. Hier over 4 maanden:
Baby: 0 mnd
Dreumes: 23 mnd
Peuter: 42 mnd

Grappig dat sommigen dat pure horror vinden haha. Misschien wordt het dat ook wel :rofl:

@lux: die van ons smijt ook met zn bord als hij boos is. Wat wel vaak is, aangezien hij een duidelijke mening heeft over wat hij wil. Wij zitten er als een soort havik naast en schuiven bij het minste of geringste signaal van bozigheid, snel het bord aan de kant. Helpt zn humeur niet echt, maar de muur wel ;-))
@Nijntje: gezellig! Dan mag je in alle topics meeschrijven ;-)
Hydrofiel doet het prima bij ons :)

Ik schuif sinds deze week de stoel aan tafel zonder het blad (kindvriendelijkere tafel neergezet zonder metalen randen en uitstekels) nu wil ik een placemat-bord-met-zuignappen aanschaffen. Ik heb al 1 positieve review in mijn omgeving, hier ervaring?

Gefeliciteerd met goede echo's!
CHL schreef:
19-07-2018 20:46
Vorige week zaterdag is hij voor het eerst in zijn nieuwe slaapkamer met peuterbed gaan slapen, in plaats van tussen ons in, met een korte onderbreking van in zijn eigen ledikant alwaar hij al snel krijsend zijn plek in ons bed terugclaimde... en hij is vanavond voor het eerst alleen in slaap gevallen :cheer2: :cheer2:

Hij heeft wel eerst een uur heel rustig in zijn eentje boekjes liggen lezen :proud:
Zeg je gewoon welterusten en dan blijft hij rustig liggen? Ik wil onderhand ook wel naar alleen in slaap vallen of in ieder geval zonder borstvoeding.
Hoe was de babymeet onlangs trouwens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven