Schrikwekkende ervaring

22-07-2018 12:12 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mensen ik wil jullie waarschuwen voor een situatie waarin ik zat.

Op 21 juli 2018 met twee vrienden een bezoek gebracht aan winkel in Amsterdam. In deze winkel zag ik een T-shirt die ik graag wilde passen. Aan een medewerker gevraagd waar ik een paskamer kon vinden. Deze vertelde mij waar deze te vinden was en ik liep er naar toe. Aangezien er een lange rij stond bij de paskamer besloot ik om in de hoek van de zaak waar het rustig was snel de T-shirt even te proberen. Wat ik hierna allemaal heb meegemaakt was ongelofelijk. Desbetreffende vrouwelijke medewerker op de benedenverdieping rende op mij af, waarbij ze op een dreigende en agressieve toon schreeuwde dat ‘’niemand mij blote buik hoefde te zien’’. Ze rukte de T-shirt van mijn handen af en schreeuwde allerlei dingen toe. De helft heb ik niet kunnen verstaan omdat ik letterlijk in shock was. Aangezien zij op een dusdanige luide toon mij toeschreeuwde keken alle mensen in de zaak inmiddels mij kant op. Toen ik haar van repliek diende, corrigeerde ze mij en vertelde dat mijn zinsopbouw niet correct Nederlands was. Ik ben enorm geschrokken van deze vrouwelijke medewerker en voel me ook beledigd. De manier waarop zij met een klant communiceerde was schrikbarend. Haar agressieve houding, waarbij ze mij verbaal bejegende zorgde ervoor dat ik letterlijk en figuurlijk verstijfde. Toen ze vervolgens ook nog eens de T-shirt uit mijn handen rukte wisten mijn vrienden en ik niet wat ons overkwam. Als kers op de taart dirigeerde deze medewerker mij en mijn twee vrienden de winkel uit. De filiaalmanager kwam op dat moment nog naar ons toe om zijn excuses namens haar aan ons te bieden, maar op dat moment was het al te laat. Wat voor eens een dagje shoppen had moeten zijn liep uit op een schrikwekkende ervaring.

Wees gewaarschuwd mensen. We hebben allemaal neefjes, nichtjes, broertjes en zusjes. Ik moet er niet aan denken dat zij bijvoorbeeld het zelfde mee maken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-07-2018 20:08
Reden: smaad
0.33% gewijzigd
Hmm, manier van schrijven, expliciet vermelden dat het om een vrouwelijke medewerker gaat en een bijzondere ervaring met een vrouw. Woonde jij niet in Amerika?
Vreemd.

Hopelijk heeft ze een flinke reprimande van de filiaalmanager gehad.
Blijkbaar ben jij niet Nederlands, maar ik vind dit wel typisch Nederlands. Nederlanders denken maar dat alles moet kunnen, zo ook je verkleden midden in een winkel.

Ik vind het getuigen van gebrek aan fatsoen en normen en waarden.
nerdopviva schreef:
22-07-2018 12:41
Hmm, manier van schrijven, expliciet vermelden dat het om een vrouwelijke medewerker gaat en een bijzondere ervaring met een vrouw. Woonde jij niet in Amerika?

:idee:
Die van de wafels in een motel ?
nounou
zazamaenade schreef:
22-07-2018 12:45
:idee:
Die van de wafels in een motel ?

En een aanvaring met een kantinemedewerkster.
Gewoon je kleren aanhouden in het openbaar dan heb je dat soort problemen niet.
Wees blij dat je schendig van de openbare orde alleen hiertoe heeft geleid.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tja je behoort ook gewoon net als de rest op je beurt te wachten. Misschien ging ze wat te ver maar allicht was je al de zoveelste die dag die dacht even slim te zijn. Megairritant van die mensen die denken dat regels niet voor hen gelden en dat ze wel een uitzondering zijn. Nederlanders in het bijzonder hebben hier een handje van.
anoniem_96438 wijzigde dit bericht op 22-07-2018 12:54
3.92% gewijzigd
zoutopmijnhuid schreef:
22-07-2018 12:44
Blijkbaar ben jij niet Nederlands, maar ik vind dit wel typisch Nederlands. Nederlanders denken maar dat alles moet kunnen, zo ook je verkleden midden in een winkel.

Ik vind het getuigen van gebrek aan fatsoen en normen en waarden.

Ik zie dat je me voor was maar dit inderdaad. Gedraag je gewoon en hou je aan de regels.
Toen ik haar van repliek diende, corrigeerde ze mij en vertelde dat mijn zinsopbouw niet correct Nederlands was.
Daar had ze gelijk in.
Haar reactie is misschien gestoord maar ik vind het ook niet netjes om maar even jezelf te ontbloten in een winkel.
Van geen van beide kanten netjes.
Jij was niet netjes door je kleding in de zaak uit te trekken en door overal dit te posten op het internet.
Verkoopster was niet netjes door zo te reageren.

Maar zoals ik het lees probeerde de filiaalmanager wel netjes te zijn maar die heb je geen kans gegeven. Gemiste kans!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ow en je overdrijft ook wel hoor. Waarom is het geen leuke shopdag meer geworden? Even gezamenlijk een drankje doen om van de schrik te bekomen, daarna toch wel een beetje lachen om die maffe vrouw en hop hop weer verder aan de shop.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
winkelfanaat schreef:
22-07-2018 12:23
Wat een gezeik zeg. Ik was laatst een bikini aan het passen in een hoekje van een winkel, moest ik de halve winkel door omdat de broekje te klein was. Kom ik langs een bewaker, zegt ie: dat broekje is te klein. Mijn god, dat zag ik ook wel! En gewoon niet even een groter broekje voor me halen hé! Ik ben me daar uit mijn dak gegaan. Gewoon zitten gluren naar wat uit het broekje piepte, het aso.
:O
Ik vind dit een schrikwekkend topic.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat een aanstelleritis. Allereerst vind ik het asociaal om in de winkel te gaan passen. Als medewerker van de winkel zou ik je ook weggestuurd hebben. Mijn vroegere baas, van toen ik nog een bijbaantje in een winkel had, zou me daar ook in gesteund hebben. Er zijn namelijk gewoon simpele fatsoensnormen waar je je aan dient te houden, of je mag vertrekken. Beetje opvoeding mag er op dit vlak wel bij je in zitten.

Verder, tuurlijk ging zij over de schreef en kun je daarvan schrikken. En is schreeuwen belachelijk gedrag van haar geweest. Maar je beschrijft het alsof het traumatisch voor je was. Zo erg is het allemaal niet hoor, kom op zeg. Had erna een drankje gedaan op een terrasje, erom gelachen, en klaar. Je kunt contact opnemen met het hoofdkantoor en een klacht indienen (terecht op zich, al heb je al excuses van de bedrijfsleider ontvangen waarmee het klaar zou kunnen zijn), maar om nou met zo'n dramatische toon dit topic op meerdere websites te plaatsen..? Vind je nou echt niet dat je overdrijft?
nerdopviva schreef:
22-07-2018 12:47
En een aanvaring met een kantinemedewerkster.

Ja, die zo zeikt ;-D (hoe zou het met de hondenuitlaatservice zijn ?)
Scherp dat je dat opmerkte ! Nu ik het weet zie ik het ook.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt :proud:
nounou
Oh wat naar! Ik kan me helemaal voorstellen dat je getraumatiseerd bent. Ik had laatst ook zoiets: wou bij het Kruidvat even tampons passen, maar nergens een verkleedhokje te vinden. Echt slecht van zo'n winkel. Dus toen maar in een hoekje gepast. Dat is me een toestand geweest! Niet normaal.
Smileforever schreef:
22-07-2018 12:23
Heb je helemaal gelijk in. Maar om dat op deze manier kenbaar te maken?
Wacht, wacht. Je vroeg waar een pashokje was, er werd je verteld waar deze was, je besloot er geen gebruik van te maken, en je vindt het dan raar dat je erop aangesproken wordt? :rofl:
Stond die winkel nou in Amsterdam of in Oslo?

Wonderbaarlijk verhaal O_O
SjaanRoeispaan schreef:
22-07-2018 14:05
Oh wat naar! Ik kan me helemaal voorstellen dat je getraumatiseerd bent. Ik had laatst ook zoiets: wou bij het Kruidvat even tampons passen, maar nergens een verkleedhokje te vinden. Echt slecht van zo'n winkel. Dus toen maar in een hoekje gepast. Dat is me een toestand geweest! Niet normaal.

:HA:
Bij sommige Hema's hebben ze tegenwoordig wel pashokjes, daar kun je de tampons, wattenstokjes en zakdoekjes allemaal even proberen.
Misschien hebben ze ook condooms ? Ook altijd even passen voor je ze koopt. Altijd een man meenemen als je gaat winkelen :idee:
nounou
Zou ook wat zijn hè.. Als iedereen die moet wachten voor een paskamer zich in alle hoeken zich gaat staan uitkleden.
Die winkelbediendes in Amsterdam moeten wel van zich af kunnen bijten, want daar komt zoveel volk, met én zonder goeie bedoelingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven