Dreumes topic II
dinsdag 15 mei 2018 om 13:21
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
maandag 23 juli 2018 om 07:16
Gefeliciteerd Rosings!
Obelix, jeetje wat een verhaal van de bevalling..
Water: Spelen met water vind ik geen probleem, maar zwemmen zie ik ook niet zo zitten eigenlijk. Het hangt er erg vanaf om wie het gaat. Een van haar oma's wilde laatst met haar naar het zwembad en daar had ik eigenlijk niet zo'n goed gevoel bij, ook omdat we zelf nog nooit echt met haar zijn gaan zwemmen. Gelukkig besloot oma zelf om iets anders te gaan doen.
Logeren: Wij gingen vroeger ook regelmatig een weekje logeren. Als ze straks ouder is mag dat wel, maar nu vind ik haar nog te klein daarvoor. Ze gaat binnenkort wel voor het eerst twee nachtjes (drie volle dagen) logeren, maar dat is omdat wij dan in het buitenland zijn. Verder heeft ze al zo'n 5-6x 1 nachtje gelogeerd, dat ging prima.
Obelix, jeetje wat een verhaal van de bevalling..
Water: Spelen met water vind ik geen probleem, maar zwemmen zie ik ook niet zo zitten eigenlijk. Het hangt er erg vanaf om wie het gaat. Een van haar oma's wilde laatst met haar naar het zwembad en daar had ik eigenlijk niet zo'n goed gevoel bij, ook omdat we zelf nog nooit echt met haar zijn gaan zwemmen. Gelukkig besloot oma zelf om iets anders te gaan doen.
Logeren: Wij gingen vroeger ook regelmatig een weekje logeren. Als ze straks ouder is mag dat wel, maar nu vind ik haar nog te klein daarvoor. Ze gaat binnenkort wel voor het eerst twee nachtjes (drie volle dagen) logeren, maar dat is omdat wij dan in het buitenland zijn. Verder heeft ze al zo'n 5-6x 1 nachtje gelogeerd, dat ging prima.
maandag 23 juli 2018 om 07:24
Water en zwemmen: ja, ik ben ws een heel lakse moeder.. Maar ja, ik zou zwemspullen meegeven. Als ik de oppas verantwoordelijk genoeg vindt om op mijn kinderen te passen, kunnen ze ook met hun zwemmen/met water spelen. Als je ze sowieso al niet verantwoordelijk genoeg vindt moet je ze mss niet op laten passen
maar mss ben ik te makkelijk hoor.
Logeren.. Tot nu maximaal 2 nachtjes, zowel oudste als jongste. Meer durf ik ook niet te vragen hoor
Logeren.. Tot nu maximaal 2 nachtjes, zowel oudste als jongste. Meer durf ik ook niet te vragen hoor
maandag 23 juli 2018 om 07:56
Wat gaat het met taal ineens snel bij een dreumes
De onze is vandaag 23 maanden en was vooral buiten de deur nog niet zo welbespraakt. Afgelopen weekend op een verjaardag sprak hij ineens mensen aan bij hun voornaam. Ook de buurman van de jarige job. Die naam had hij maar 1x gehoord en hij ging voor de buurman staan en zei ‘Willem ook nat?’ Terwijl dreumes de Supersoaker voor zich hield
Willem was verbaast, en daarna nat
En ik zing elke dag wel een keertje ‘Red de bij’ van Kinderen voor Kinderen. Dreumes zong tot vorige week vooral ‘biiiiij’ mee... maar vanmorgen
‘Red de bijjjjj
Laat zuh vliegen, zuh zoemmmm
Red de bijjjjj
Laat levuh, geef bloemen, maak ze blij-ij-ij!!
Door de bij groei plant,
meer appels en peren etuh.
Heel belangrijk! Jouw mij.
Dusssss red de bij’
Dat moet zijn:
Red de bij
Laat ze vliegen, laat ze zoemen
Red de bij
Laat ze leven, geef ze bloemen, maak ze blij.
Door de bijen groeien planten beter.
Kunnen we meer appels en meer peren eten.
Heel belangrijk ook voor jou en mij
Dus red de bij
Man was zo verbaast dat ie met tandenborstel en al uit de badkamer kwam om te luisteren
En hij snuit sinds gister zijn eigen neus. In zijn hand..
En ik zing elke dag wel een keertje ‘Red de bij’ van Kinderen voor Kinderen. Dreumes zong tot vorige week vooral ‘biiiiij’ mee... maar vanmorgen
‘Red de bijjjjj
Laat zuh vliegen, zuh zoemmmm
Red de bijjjjj
Laat levuh, geef bloemen, maak ze blij-ij-ij!!
Door de bij groei plant,
meer appels en peren etuh.
Heel belangrijk! Jouw mij.
Dusssss red de bij’
Dat moet zijn:
Red de bij
Laat ze vliegen, laat ze zoemen
Red de bij
Laat ze leven, geef ze bloemen, maak ze blij.
Door de bijen groeien planten beter.
Kunnen we meer appels en meer peren eten.
Heel belangrijk ook voor jou en mij
Dus red de bij
Man was zo verbaast dat ie met tandenborstel en al uit de badkamer kwam om te luisteren
En hij snuit sinds gister zijn eigen neus. In zijn hand..
maandag 23 juli 2018 om 08:03
Ik moet wel nadenken over jullie bevallingsverhalen. Ik zal bij een tweede ook naar het ziekenhuis gaan ivm medische indicatie en wonen straks ws niet meer om de hoek van geliefden. Ik vertelde gister over dit onderwerp aan manlief en hij moest er ook even over nadenken. Hopelijk krijgen we straks toffe buren.
Kwam het wel snel goed Obelix?
Kwam het wel snel goed Obelix?
maandag 23 juli 2018 om 08:04
Wat leuk dat het zo snel gaat met praten hè? Ik merk het ook aan mijn dochter, elke dag komen er minstens 3 nieuwe woorden bij. Ze zegt nu ook alles na en heeft geen moeite meer met bepaalde letters (aas is nu opeens kaas en boe is eindelijk koe). Ze zingt ook veel, maar dat is dan 'poesje mauw, mauw mauw mauw, kippe to to to to'. Niet alle woorden, maar wel precies de juiste melodie
23 maanden alweer Glitter, dan ga je ons bijna verlaten!
maandag 23 juli 2018 om 08:13
fiona2018 schreef: ↑23-07-2018 08:04![]()
Wat leuk dat het zo snel gaat met praten hè? Ik merk het ook aan mijn dochter, elke dag komen er minstens 3 nieuwe woorden bij. Ze zegt nu ook alles na en heeft geen moeite meer met bepaalde letters (aas is nu opeens kaas en boe is eindelijk koe). Ze zingt ook veel, maar dat is dan 'poesje mauw, mauw mauw mauw, kippe to to to to'. Niet alle woorden, maar wel precies de juiste melodie
23 maanden alweer Glitter, dan ga je ons bijna verlaten!
Ja
Hier is idd nananana ook eindelijk banaan en kaloeloe is inmiddels kangoeroe. Dat praten is wel heel chill hoor. Ik weet steeds meer waar ik nou ja of nee op zeg
maandag 23 juli 2018 om 08:19
Logeren: vaak 1 nachtje. Vind ik meer dan genoeg en komt vrijwel niet voor.
1 keer waren het 2 nachtjes, toen ben ii met mijn vriend 2 nachtjes weggeweest.
Water/zwemmen: met water spelen is overal prima, zoon vind dat ook zo ontzettend leuk. Zwemmen in een zwembad zou ik denk anders vinden.
Praten: zo leuk glitter! Zoon leert hier ook steeds meer en dat vind ik toch zo'n mooie ontwikkeling! En hij vind he4 zelf ook erg leuk dat hij zich duidelijk kan maken, wat ook minder frustraties oplevert.
Bevallen: ik heb ook een mediche indicatie voor een eventuele volgende bevalling. Jammer dat het niet thuis mag, dat had ik ook graag bij zoon gewild. Maar de volgende bevalling wordt waarschijnlijk weer een keizersnede, maar dan dit keer hogelijk geen spoed. Dus ik hoop stiekem dan ook de datum te weten zodat ik zoon ook uit logeren kan doen.
1 keer waren het 2 nachtjes, toen ben ii met mijn vriend 2 nachtjes weggeweest.
Water/zwemmen: met water spelen is overal prima, zoon vind dat ook zo ontzettend leuk. Zwemmen in een zwembad zou ik denk anders vinden.
Praten: zo leuk glitter! Zoon leert hier ook steeds meer en dat vind ik toch zo'n mooie ontwikkeling! En hij vind he4 zelf ook erg leuk dat hij zich duidelijk kan maken, wat ook minder frustraties oplevert.
Bevallen: ik heb ook een mediche indicatie voor een eventuele volgende bevalling. Jammer dat het niet thuis mag, dat had ik ook graag bij zoon gewild. Maar de volgende bevalling wordt waarschijnlijk weer een keizersnede, maar dan dit keer hogelijk geen spoed. Dus ik hoop stiekem dan ook de datum te weten zodat ik zoon ook uit logeren kan doen.
maandag 23 juli 2018 om 08:21
@Obelix: ik denk wel een gezonde houding hoor, t.a.v. zwemmen.
@Bevalling: mijn vk en kraamhulp hebben me al gewaarschuwd dat ik ook wel eens zo’n stortbevalling zou kunnen krijgen, daar zit ik echt niet op te wachten dus
@oppassen: hoe gaat dat met jullie kinderen eigenlijk als er iemand oppast? Mijn zoon doet het prima op het kdv en bij mij en papa en als er iemand hier thuis of elders op bezoek rustig afwacht tot zo’n op hem/haar afkomt ipv er bovenop te springen, maar als mensen op hem afkomen of ik ga weg en ze moeten bij een ander blijven dan is het brullen brullen brullen. En het is voor mijn moeder, zusje of schoonvader ook niet per se makkelijk als ze op hem passen. Zij hebben allemaal het idee dat dat aan zoon (en mij
) ligt en als ik hier lees heb ik een beetje het idee dat de meeste kinderen met het grootste gemak met anderen meegaan.
Ik zat bijvoorbeeld te denken over dat zwemmen; als mijn moeder en ik met zoon gaan zwemmen gaat hij alleen maar keihard brullen als zij met hem het water ingaat ipv ik, dan wil hij niet eens. Misschien is dat anders als ik er helemaal niet ben, maar mijn zoon laat zich iig niet met gemak afleveren ergens. Is dat bij jullie wel?
@Bevalling: mijn vk en kraamhulp hebben me al gewaarschuwd dat ik ook wel eens zo’n stortbevalling zou kunnen krijgen, daar zit ik echt niet op te wachten dus
@oppassen: hoe gaat dat met jullie kinderen eigenlijk als er iemand oppast? Mijn zoon doet het prima op het kdv en bij mij en papa en als er iemand hier thuis of elders op bezoek rustig afwacht tot zo’n op hem/haar afkomt ipv er bovenop te springen, maar als mensen op hem afkomen of ik ga weg en ze moeten bij een ander blijven dan is het brullen brullen brullen. En het is voor mijn moeder, zusje of schoonvader ook niet per se makkelijk als ze op hem passen. Zij hebben allemaal het idee dat dat aan zoon (en mij
Ik zat bijvoorbeeld te denken over dat zwemmen; als mijn moeder en ik met zoon gaan zwemmen gaat hij alleen maar keihard brullen als zij met hem het water ingaat ipv ik, dan wil hij niet eens. Misschien is dat anders als ik er helemaal niet ben, maar mijn zoon laat zich iig niet met gemak afleveren ergens. Is dat bij jullie wel?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
maandag 23 juli 2018 om 08:26
Gefeliciteerd Rosings!
.
Dreumes begint hier ook eindelijk eens wat te doen met taal
. Ik begon me ondertussen een beetje zorgen te maken dat dochter niet meer woordjes zei dan "uh-oh" en niets leek te begrijpen van wat we tegen haar zeiden. Maar het gaat ineens hard! Ze zegt nog niet echt iets verstaanbaars erbij maar ze is wel hard aan het oefenen en probeert soms dingen na te zeggen. En ze begrijpt ineens dingen die we tegen haar zeggen!
Ik vroeg van de week of ze haar schoentjes kon halen voor me en toen kwam ze zowaar aanzetten met een schoentje. Ok, het was de verkeerde en maar eentje, maar ik keur het goed
. En sinds dit weekend geeft dochter kusjes en toen ik gisteren aan haar vroeg of papa ook een kusje mocht, liep ze naar vriend toe om hem ook een kusje te gaan geven
.
Dreumes begint hier ook eindelijk eens wat te doen met taal
Ik vroeg van de week of ze haar schoentjes kon halen voor me en toen kwam ze zowaar aanzetten met een schoentje. Ok, het was de verkeerde en maar eentje, maar ik keur het goed
maandag 23 juli 2018 om 08:28
Dochter kijkt wel treurig en soms huilt ze als ik haar afzet bij opa's of oma's, maar dat duurt een halve minuut en dan is het voorbij. Ze hangt erg aan mij, maar ze is ook makkelijk af te leiden.
Dit weekend was ik met haar ergens aan het logeren en toen wilde ze ab-so-luut niet slapen. Brullen, huilen, helemaal in paniek. Bij mij werd ze niet stil, maar toen iemand anders naar haar toe ging, kreeg die haar wel stil en ging ze slapen. Vreemde ogen dwingen denk ik.
Dus probeer het eens hoe het gaat als je er niet bij bent Lux, met zwemmen?
Dit weekend was ik met haar ergens aan het logeren en toen wilde ze ab-so-luut niet slapen. Brullen, huilen, helemaal in paniek. Bij mij werd ze niet stil, maar toen iemand anders naar haar toe ging, kreeg die haar wel stil en ging ze slapen. Vreemde ogen dwingen denk ik.
maandag 23 juli 2018 om 08:32
Zoon zou met iedereen zo mee kunnen gaan die hij tegenkomt.
Is ook niet alles, dat hij echt iedereen leuk vindt. Maar we zijn zelf ook heel makkelijk dus misschien komt het daar ook wel van, geen idee.
Zoon zou hier ook gewoon in het zwembadje mogen bij de oppas/gastouder. Ik zie daar niet echt een probleem in. Een gastouder is ongetwijfeld capabel genoeg om daar verantwoord mee om te gaan.
Zoon praat nog heel weinig, eigenlijk zo goed als niet. (Oh) nee, die nana is het wel zo'n beetje. Maak me daarover geen zorgen. Man en ik waren ook late praters, komt vanzelf. Zijn gehoor is uitmuntend, dus daar ligt het niet aan.
Zoon zou hier ook gewoon in het zwembadje mogen bij de oppas/gastouder. Ik zie daar niet echt een probleem in. Een gastouder is ongetwijfeld capabel genoeg om daar verantwoord mee om te gaan.
Zoon praat nog heel weinig, eigenlijk zo goed als niet. (Oh) nee, die nana is het wel zo'n beetje. Maak me daarover geen zorgen. Man en ik waren ook late praters, komt vanzelf. Zijn gehoor is uitmuntend, dus daar ligt het niet aan.
maandag 23 juli 2018 om 08:37
@taal: laten we het er maar op houden dat er een flinke kloof tussen passief en actief taalniveau zit 
De afspraak mij het cb voor als zoon 2 is staat al, dus we zullen zien. Gelukkig is hij niet de enige in de familie die laat met praten was.
@neus snuiten: wij hebben hier een doos met tissues staan, daar pakt zoon uit om zijn neus daarin te snuiten. Je bent in het begin wel even bezig om steeds weer tissues op te ruimen, maar nu pakt hij er een, snuit en gooit hem in de prullenmand
De afspraak mij het cb voor als zoon 2 is staat al, dus we zullen zien. Gelukkig is hij niet de enige in de familie die laat met praten was.
@neus snuiten: wij hebben hier een doos met tissues staan, daar pakt zoon uit om zijn neus daarin te snuiten. Je bent in het begin wel even bezig om steeds weer tissues op te ruimen, maar nu pakt hij er een, snuit en gooit hem in de prullenmand
maandag 23 juli 2018 om 08:41
Wat een bevallingsverhaal obelix! De vorige keer duurde het bij mij iets van 16uur dus ik verwacht het nu ook wel aan te voelen komen. Lijkt me alleen lastig te bepalen wanneer je dan belt, de vorige keer heb ik ook wel een paar keer oefenweeën gehad en ik wil ze ook niet voor niks laten komen maar ook niet te laat.
Elsa vind het niet erg om alleen te zijn met bekenden maar als we haar alleen laten bij mensen die ze weinig ziet heeft ze het wel moeilijk vooral met slapen. We hebben in de buurt wel mensen die bij nood de reistijd van mn ouders kunnen overbruggen maar die kent ze allemaal niet zo goed. Als ze dan snel daarheen moet en dan ook nog op een vreemde plek gaat logeren (bij opa en oma komen we ook maar een paar keer per jaar) geeft haar dat ook wel veel stress.
Misschien doe ik er wel te moeilijk over en valt het allemaal mee.
Elsa vind het niet erg om alleen te zijn met bekenden maar als we haar alleen laten bij mensen die ze weinig ziet heeft ze het wel moeilijk vooral met slapen. We hebben in de buurt wel mensen die bij nood de reistijd van mn ouders kunnen overbruggen maar die kent ze allemaal niet zo goed. Als ze dan snel daarheen moet en dan ook nog op een vreemde plek gaat logeren (bij opa en oma komen we ook maar een paar keer per jaar) geeft haar dat ook wel veel stress.
Misschien doe ik er wel te moeilijk over en valt het allemaal mee.
envelop wijzigde dit bericht op 23-07-2018 08:43
1.07% gewijzigd
maandag 23 juli 2018 om 08:42
Het gaat niet alleen om zwemmen, het is altijd. Als je hem niet op jou laat afkomen wordt hij vreselijk boos. Dus zijn we bij oma en zit hij met een doos wasknijpers te spelen (echt serieus, wasknijpers zijn endless fun) en oma komt erbij zitten, dan wil hij prima met haar spelen, leuk. Maar als zij hem oppakt en op schoot neemt wordt hij enorm driftig. Inmiddels gaat het met mijn moeder wel iets beter nu hij die zo’n beetje wekelijks ziet, maar schoonvader ziet hij niet zoveel en daar moet hij dus ook niks van hebben.fiona2018 schreef: ↑23-07-2018 08:28Dochter kijkt wel treurig en soms huilt ze als ik haar afzet bij opa's of oma's, maar dat duurt een halve minuut en dan is het voorbij. Ze hangt erg aan mij, maar ze is ook makkelijk af te leiden.
Het is mama voor en mama na. En ik snap het niet want ik werk 4x9 dus zo erg zit hij niet aan me vast doorgaans, dat hij niet de kans krijgt omdat ik hem niet loslaat ofzo. Man zei dat het misschien juist daarom is; dat hij me mist.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
maandag 23 juli 2018 om 08:44
Lux, hier is dochter ook vrij veel aan ons vast geplakt op dit moment en moet erg wennen aan anderen. Onze vaste oppas was er zaterdag en dochter zette het acuut op een brullen zodra ik ook maar de trap op liep om m'n haar te gaan doen en toen ik uiteindelijk wegging was het helemaal drama. Maar dat duurt dan een minuutje ofzo en dan is het goed, oppas en dreumes hebben uiteindelijk een hele leuke avond gehad samen.
Vriend, schoonmoeder en zelfs schoonzus maken er wel eens opmerkingen over dat dochter zo aan ons hangt op dit moment maar ik denk dat het ook gewoon de leeftijd is. Ik was zaterdagochtend naar een dreumes meet van mijn zwangerschapsgym en van de 9 dreumesjes was er 1(!) die zich nergens wat van aantrok en alle kanten op vloog en de overige 8 weigerden meer dan 10cm gescheiden te zijn van hun moeder het eerste uur. Na een uurtje wennen waren er een paar die vervolgens wel enthousiast op onderzoek uit gingen en de rest ging wel lekker spelen maar toch niet verder dan een meter of 2 bij hun moeder vandaan.
Dus ik maak me er verder geen zorgen om en heb dus vooral schoonmoeder net even duidelijk gemaakt dat, te zien aan de overige dreumesen zaterdag, dochter heel normaal gedrag vertoont.
Terwijl we dochter een paar maanden geleden nog bij een wildvreemde in de handen konden duwen en dan zou ze uitgebreid gaan zitten lachen naar diegene en niet eens meer naar ons omkijken.
Vriend, schoonmoeder en zelfs schoonzus maken er wel eens opmerkingen over dat dochter zo aan ons hangt op dit moment maar ik denk dat het ook gewoon de leeftijd is. Ik was zaterdagochtend naar een dreumes meet van mijn zwangerschapsgym en van de 9 dreumesjes was er 1(!) die zich nergens wat van aantrok en alle kanten op vloog en de overige 8 weigerden meer dan 10cm gescheiden te zijn van hun moeder het eerste uur. Na een uurtje wennen waren er een paar die vervolgens wel enthousiast op onderzoek uit gingen en de rest ging wel lekker spelen maar toch niet verder dan een meter of 2 bij hun moeder vandaan.
Dus ik maak me er verder geen zorgen om en heb dus vooral schoonmoeder net even duidelijk gemaakt dat, te zien aan de overige dreumesen zaterdag, dochter heel normaal gedrag vertoont.
Terwijl we dochter een paar maanden geleden nog bij een wildvreemde in de handen konden duwen en dan zou ze uitgebreid gaan zitten lachen naar diegene en niet eens meer naar ons omkijken.
maandag 23 juli 2018 om 08:46
Hier is het vooral een probleem als ik/wij vervolgens weggaan. Maar als hij wordt opgehaald gaat hij vrolijk mee, hoor. Hij gaat gewoon heel graag op padlux- schreef: ↑23-07-2018 08:21@Obelix: ik denk wel een gezonde houding hoor, t.a.v. zwemmen.
@Bevalling: mijn vk en kraamhulp hebben me al gewaarschuwd dat ik ook wel eens zo’n stortbevalling zou kunnen krijgen, daar zit ik echt niet op te wachten dus![]()
@oppassen: hoe gaat dat met jullie kinderen eigenlijk als er iemand oppast? Mijn zoon doet het prima op het kdv en bij mij en papa en als er iemand hier thuis of elders op bezoek rustig afwacht tot zo’n op hem/haar afkomt ipv er bovenop te springen, maar als mensen op hem afkomen of ik ga weg en ze moeten bij een ander blijven dan is het brullen brullen brullen. En het is voor mijn moeder, zusje of schoonvader ook niet per se makkelijk als ze op hem passen. Zij hebben allemaal het idee dat dat aan zoon (en mij) ligt en als ik hier lees heb ik een beetje het idee dat de meeste kinderen met het grootste gemak met anderen meegaan.
maandag 23 juli 2018 om 08:51
@nena, wat stom dat je daar opmerkingen van anderen over krijgt, ieder kind is zo verschillend daaf kan je toch niks van zeggen!
@lux zou best kunnen dat hij je mist. Toen we gingen verhuizen was mijn man wat meer aan het klussen en dus zag Elsa hem ineens minder. Als hij er was wilde ze alleen maar aan hem hangen en was ze heel aanhankelijk, als hij weg ging moest ze eerst 5-10min huilen en dan was het oke.
Als wij erbij zijn is Elsa juist heel vrij, vaak 5min ontdooien en dan gaat ze op onderzoek uit. Met zo'n dreumesmeet zou zij degene zijn die er weinig van aan trekt. We moeten altijd oppassen wanneer ze naar ons zwaait, daarna loopt ze weg uit het zicht en gaat ze zo heel ergens anders naartoe
Ik ben blij dat ze tot nu toe altijd eerst even naar ons zwaait voordat ze dat doet...
@lux zou best kunnen dat hij je mist. Toen we gingen verhuizen was mijn man wat meer aan het klussen en dus zag Elsa hem ineens minder. Als hij er was wilde ze alleen maar aan hem hangen en was ze heel aanhankelijk, als hij weg ging moest ze eerst 5-10min huilen en dan was het oke.
Als wij erbij zijn is Elsa juist heel vrij, vaak 5min ontdooien en dan gaat ze op onderzoek uit. Met zo'n dreumesmeet zou zij degene zijn die er weinig van aan trekt. We moeten altijd oppassen wanneer ze naar ons zwaait, daarna loopt ze weg uit het zicht en gaat ze zo heel ergens anders naartoe
maandag 23 juli 2018 om 09:02
Vind ik heel normaal gedrag en ik heb nooit begrepen waarom het oké zou moeten zijn om een klein kind zomaar op te pakken en op schoot te nemen. Zelfs de kinderen van mijn broertje, op wie ik heel regelmatig heb gepast hun eerste jaren, heb ik nooit opgepakt om op schoot te nemen of te knuffelen oid, behalve als ze eerst naar mij toe kwamen.lux- schreef: ↑23-07-2018 08:42Het gaat niet alleen om zwemmen, het is altijd. Als je hem niet op jou laat afkomen wordt hij vreselijk boos. Dus zijn we bij oma en zit hij met een doos wasknijpers te spelen (echt serieus, wasknijpers zijn endless fun) en oma komt erbij zitten, dan wil hij prima met haar spelen, leuk. Maar als zij hem oppakt en op schoot neemt wordt hij enorm driftig. Inmiddels gaat het met mijn moeder wel iets beter nu hij die zo’n beetje wekelijks ziet, maar schoonvader ziet hij niet zoveel en daar moet hij dus ook niks van hebben.
Het is mama voor en mama na. En ik snap het niet want ik werk 4x9 dus zo erg zit hij niet aan me vast doorgaans, dat hij niet de kans krijgt omdat ik hem niet loslaat ofzo. Man zei dat het misschien juist daarom is; dat hij me mist.
Ook mijn eigen dochter neem ik alleen op schoot als ze zelf naar mij toekomt en aangeeft dat ze dat wil. Anders laat ik haar gewoon lekker spelen/scharrelen/haar eigen ding doen, ze komt vanzelf wel als ze behoefte heeft aan aandacht of samen iets doen.
maandag 23 juli 2018 om 09:02
Onze dreumes doet een inventarisatie van de situatie en gaat er dan op uit. Als er niks is qua kiezen die doorkomen of slecht geslapen hebben dan plakt ie niet aan ons.
Soms is ie wel eens pissig als één van ons gaat werken maar dat is klaar als de deur dicht is. Op het kdv zwaait ie nog een keertje flauw maar hij heeft allang weer een plannetje bedacht en is dat aan het uitvoeren.
Ik zou mij niks aantrekken van die opmerkingen Nena. Elk mens is anders en heeft andere behoeften.. gewoon blijven doen waar je je goed bij voelt.
Soms is ie wel eens pissig als één van ons gaat werken maar dat is klaar als de deur dicht is. Op het kdv zwaait ie nog een keertje flauw maar hij heeft allang weer een plannetje bedacht en is dat aan het uitvoeren.
Ik zou mij niks aantrekken van die opmerkingen Nena. Elk mens is anders en heeft andere behoeften.. gewoon blijven doen waar je je goed bij voelt.
maandag 23 juli 2018 om 09:14
Dat kind boos wordt als oma het uit het niets oppakt oid vind ik ook normaal hoor, ik ben de enige van wie ze dat pikt (moet papa ook niet proberen). Ik heb er ook best wel een hekel aan als mensen bij haar om een kusje/knuffel bedelen en probeer haar ook echt wel te leren dat haar lijf van haar is en dat haar nee nee is. Op een afstandje zwaaien en hoi/doei zeggen moet wel. Maar verder lekker haar tempo qua contact maken.
Op kdv gaat het nu weer goed, was een paar weken drama toen de vaste leidster wegging, maar inmiddels is ze gewend aan de vervangster en nu wil het wel weer.
Op kdv gaat het nu weer goed, was een paar weken drama toen de vaste leidster wegging, maar inmiddels is ze gewend aan de vervangster en nu wil het wel weer.
maandag 23 juli 2018 om 09:18
Ik haal dit straks weg ivm herkenbaarheid. Dat vrije dat onze dreumes heeft, kan ook nadelig zijn. Dreumes liep een tijdje terug weg van ons in een park. Wij hielden hem in de gaten. Er was die dag een politiecontrole op fietsers in het park dus was ik minder bang voor fietsers op de paden.
Loopt dreumes 20 meter bij ons weg, komt er toch een fietster aan. Ze stapt af en maakt een praatje met dreumes. Leuk want dreumes blijkt weer sociaal te zijn. Man loopt er alvast naar toe. Fietster rommelt wat in haar fietstas, heeft dreumes een aai over de bol
zegt wat tegen mijn man en stapt weer op. Ze fietst langs mij en lacht.
Komt man terug met dreumes. Zegt ie dat die vrouw onze dreumes een snoepje had gegeven! Je geeft een 1 jarige toch geen snoep?! Man had gezegd dat ze dat niet had mogen doen. Vrouw trok haar schouders op. Je geeft een kindje van 1 toch geen Werners Werther's Original?! Naast dat je je het even aan de ouders vraagt ivm suiker/dieet/allergie kan een kind er gewoon in stikken. Ik halveer niet voor niks druiven..
Wat mij zo boos en onzeker maakt over deze situatie is dat we alles in de gaten moeten houden wat dreumes doet maar dus ook wat andere mensen doen. Je kan dus niet eens meer je dreumes in een park laten lopen zonder dat iemand hem snoep geeft
Dus keileuk dat sociale maar soms is een plekkertje een stuk veiliger.
Loopt dreumes 20 meter bij ons weg, komt er toch een fietster aan. Ze stapt af en maakt een praatje met dreumes. Leuk want dreumes blijkt weer sociaal te zijn. Man loopt er alvast naar toe. Fietster rommelt wat in haar fietstas, heeft dreumes een aai over de bol
Komt man terug met dreumes. Zegt ie dat die vrouw onze dreumes een snoepje had gegeven! Je geeft een 1 jarige toch geen snoep?! Man had gezegd dat ze dat niet had mogen doen. Vrouw trok haar schouders op. Je geeft een kindje van 1 toch geen Werners Werther's Original?! Naast dat je je het even aan de ouders vraagt ivm suiker/dieet/allergie kan een kind er gewoon in stikken. Ik halveer niet voor niks druiven..
Wat mij zo boos en onzeker maakt over deze situatie is dat we alles in de gaten moeten houden wat dreumes doet maar dus ook wat andere mensen doen. Je kan dus niet eens meer je dreumes in een park laten lopen zonder dat iemand hem snoep geeft
Dus keileuk dat sociale maar soms is een plekkertje een stuk veiliger.
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 23-07-2018 09:26
Reden: Werther's
Reden: Werther's
0.61% gewijzigd
maandag 23 juli 2018 om 09:23
Wij hebben ook de regel dat mensen van dreumes afblijven tenzij hij het zelf initieert. Ik vraag ook of hij een kus wil en als hij nee zegt dan is dat prima. Zijn grootouders moesten hier nog aan wennen. Die plukken, zoenen, knuffelen te pas en te onpas en daar houden we niet van.
Bij opa en oma was het voldoende om te zeggen ‘doe maar niet dat oppakken en kussen’ bij oma moet ik regelmatig streng zeggen dat ze niet moet doen wat ze doet.
Bij opa en oma was het voldoende om te zeggen ‘doe maar niet dat oppakken en kussen’ bij oma moet ik regelmatig streng zeggen dat ze niet moet doen wat ze doet.
maandag 23 juli 2018 om 09:30
Ja zoon heeft ook echt tijd nodig om te ontdooien idd, in de speeltuin zit ik ook eerst een halfuur met hem voor hij enigszins op verkenning gaat. En met verkenning bedoel ik dan idd een meter of 5 max. En hij raakt dus erg van streek als anderen op hem af komen. Maar laatst was er bijvoorbeeld een vriendinnetje op bezoek die gewoon heel rustig ging zitten en toen kwam hij ineens aangelopen met een rompertje en gaf het aan haar (‘die! die!’) en deden ze zo’n geven-en-nemen-spelletje. En hij vindt mijn broertje geweldige entertainment want die doet altijd lekker gek vanaf een afstandje. Maar zodra iemand behalve ik hem wil oppakken, zoals schoonvader van de week toen hij viel, dan is het niet goed en wil hij alleen maar mama mama mama (dat roept hij dan ook, mama mama mama!).
En ik voel me opgelaten omdat hij dus zo van streek is als ik wegga, idd al is het maar even naar de wc als er iemand op bezoek is, nena, en vooral ook bezwaard om ze met zo’n ‘lastig kind’ achter te laten. Moet wel zeggen dat ik sinds 2 weken ‘s ochtends tijdelijk weg ben voor hij wakker wordt en sindsdien is het wel heel extreem, dus wellicht ligt het idd daaraan.
Mja m’n moeder zei: jij was precies zo tot 1.5-2 jaar en toen van de een op de andere dag werd je een totale allemansvriend die voor niks en niemand bang was en een sociaal beest.
Maar tegelijkertijd zegt ze dan dat hij in het weekend maar bij haar moet en ik een middagje weg zodat hij aan haar went. Ik zie dat zelf eigenlijk niet zitten, om hem ‘zomaar’ een middag bij haar te laten, ik heb mijn kind zelf ook gemist na een week hard werken! Ik ga veel liever zelf iets leuks met mijn gezin ondernemen dan hem steeds wegbrengen. Ik zei dan moet je hem maar af en toe uit kdv halen ofzo, mja dan werkt ze zelf.
En ik voel me opgelaten omdat hij dus zo van streek is als ik wegga, idd al is het maar even naar de wc als er iemand op bezoek is, nena, en vooral ook bezwaard om ze met zo’n ‘lastig kind’ achter te laten. Moet wel zeggen dat ik sinds 2 weken ‘s ochtends tijdelijk weg ben voor hij wakker wordt en sindsdien is het wel heel extreem, dus wellicht ligt het idd daaraan.
Mja m’n moeder zei: jij was precies zo tot 1.5-2 jaar en toen van de een op de andere dag werd je een totale allemansvriend die voor niks en niemand bang was en een sociaal beest.
Maar tegelijkertijd zegt ze dan dat hij in het weekend maar bij haar moet en ik een middagje weg zodat hij aan haar went. Ik zie dat zelf eigenlijk niet zitten, om hem ‘zomaar’ een middag bij haar te laten, ik heb mijn kind zelf ook gemist na een week hard werken! Ik ga veel liever zelf iets leuks met mijn gezin ondernemen dan hem steeds wegbrengen. Ik zei dan moet je hem maar af en toe uit kdv halen ofzo, mja dan werkt ze zelf.
maandag 23 juli 2018 om 09:32
Oh daar zou ik ook boos van worden Glitter, ik ben eens ontzettend uitgevallen bij de bakker. Ze gaven haar een krentenbol en daar zit ei in waar Elsa van in shock kan raken. Je geeft kinderen niks zonder dat eerst aan de ouders te vragen!!!! Lijkt mij niet meer dan logisch maar blijkbaar geldt dat niet voor iedereen.
Oppakken, knuffelen, kussen etc moet ook vanuit dreumes komen en anders gebeurd dat niet. De ene opa en oma deden dat al uit zichzelf en de andere had er moeite mee, toen ze merkte dat Elsa haar veel leuker vindt als ze niks dwingt ging het beter.
Oppakken, knuffelen, kussen etc moet ook vanuit dreumes komen en anders gebeurd dat niet. De ene opa en oma deden dat al uit zichzelf en de andere had er moeite mee, toen ze merkte dat Elsa haar veel leuker vindt als ze niks dwingt ging het beter.