Dreumes topic II
dinsdag 15 mei 2018 om 13:21
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
maandag 23 juli 2018 om 14:31
Mja.. ik weet niet zo goed wat dat met de hechting doet. Natuurlijk kan het wel eens niet anders. Bijvoorbeeld in oorlogen of bij ziekte. Maar voor een vakantie..
maandag 23 juli 2018 om 14:38
maandag 23 juli 2018 om 14:42
Ik weet niet of eenmalig zoiets doen echt effect heeft op de hechting. Maar als dat je instelling is, blijft dat dan niet een ding.GlitterCupcake schreef: ↑23-07-2018 14:31Mja.. ik weet niet zo goed wat dat met de hechting doet. Natuurlijk kan het wel eens niet anders. Bijvoorbeeld in oorlogen of bij ziekte. Maar voor een vakantie..
Oooooooooooh JONGENS zoon staat hier gewoon voor mijn neus op zonder zich ergens aan op te trekken. Hij loopt nu al een ruime maand en elke keer als hij buiten viel moest ik hem overeind komen helpen, terwijl hij allaaaaang, sinds z’n verjaardag ofzo, bukt om iets te pakken en dan weer gaat staan zonder hulp en nu was hij uit zijn badje geklommen en viel op het gras en hij stond ineens op en liep verder.
IT CLICKED. Finally.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
maandag 23 juli 2018 om 15:52
Ik denk dat een baby van 3-4 maanden zich hecht aan degene die het verzorgd. En als de ouders van de een op de andere dag verdwijnen levert dat stress op. Daarna hecht het zich aan de nieuwe verzorgers met het gemis van ouders om zich vervolgens weer aan de ouders te hechten, na thuiskomst. Dat lijkt mij niet voordelig voor de hechting in het algemeen. Wat het op de lange termijn inhoud kan ik niet zeggen. Het lijkt mij niet iets wat wenselijk is voor alleen een vakantie. Uit noodzaak vind ik wat anders.lux- schreef: ↑23-07-2018 14:42Ik weet niet of eenmalig zoiets doen echt effect heeft op de hechting. Maar als dat je instelling is, blijft dat dan niet een ding.
Oooooooooooh JONGENS zoon staat hier gewoon voor mijn neus op zonder zich ergens aan op te trekken. Hij loopt nu al een ruime maand en elke keer als hij buiten viel moest ik hem overeind komen helpen, terwijl hij allaaaaang, sinds z’n verjaardag ofzo, bukt om iets te pakken en dan weer gaat staan zonder hulp en nu was hij uit zijn badje geklommen en viel op het gras en hij stond ineens op en liep verder.
IT CLICKED. Finally.pfoe dat zal mijn leven makkelijker maken
![]()
Succes met achter je kleine aanrennen
maandag 23 juli 2018 om 16:13
Dat moest ik al. Hij loopt al ruim een maand goed los. Alleen ik moest hem dan buiten telkens optillen als hij viel. Dat hoeft nu niet meerGlitterCupcake schreef: ↑23-07-2018 15:52Ik denk dat een baby van 3-4 maanden zich hecht aan degene die het verzorgd. En als de ouders van de een op de andere dag verdwijnen levert dat stress op. Daarna hecht het zich aan de nieuwe verzorgers met het gemis van ouders om zich vervolgens weer aan de ouders te hechten, na thuiskomst. Dat lijkt mij niet voordelig voor de hechting in het algemeen. Wat het op de lange termijn inhoud kan ik niet zeggen. Het lijkt mij niet iets wat wenselijk is voor alleen een vakantie. Uit noodzaak vind ik wat anders.
Succes met achter je kleine aanrennen![]()
En @hechting: ik bedoelde dat ik niet denk dat eenmalig zo’n actie blijvende effecten heeft op de hechting. Maar als je er al zo instaat voor een vakantie dan zal het wel vaker gebeuren dat baby op 2 komt, vermoed ik. Dat lijkt me wél schadelijk, als het herhaaldelijk voorkomt.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
maandag 23 juli 2018 om 19:49
Dat scheelt wel 3 nieuwe periodes met onrust, lola-lily! Hier kreeg ze alle hoektanden tegelijk, dat was twee nachten doorbijten, en toen waren alle puntjes erdoor en was het weer prima. Dat is hier trouwens bij alle tanden: zodra het eerste witte puntje er door is gaat het weer goed, net alsof de rest een soort van soepel gaat zodra die eerste hobbel genomen is, herkennen jullie dat? Ik krijg soms van vriendinnen het idee dat zij echt tot het moment dat de tand helemaal door is slapeloze nachten hebben, en dat herken ik echt helemaal niet.
maandag 23 juli 2018 om 19:51
Glittercupcake: Prijs heb ik eigenlijk niet echt op gelet, we waren vooral blij met de plek (man is nogal van de historische uitjes op vakantie) en het is een geweldige camping. Alles is dus nieuw (ook sanitair etc), heel netjes schoon etc, en ondanks de afgelegen locatie (buiten 't dorp, en supermarkt een dorp verder) veel service van de eigenaren. Kunt bijvoorbeeld aangeven dat je broodjes etc wilt in de ochtend, dan staat 't klaar, er is een vriezer vol ijs waar je kunt pakken en afstrepen, dus voor zo'n kleine camping is het gewoon fijn geregeld
.
maandag 23 juli 2018 om 20:09
Gefeliciteerd! En kom maar door hoorRobinaGeus schreef: ↑23-07-2018 11:26Jeetje, jullie schrijven zo snel, dat kan ik nauwelijks bijlezen
Mini is nu officieel een peuter (leuk feestje gehad!) maar ik kan jullie nog niet loslaten en doorstromen naar het peutertopic.
Hier heeft mini altijd ongeveer 5 minuutjes nodig om te ontdooien als ze bij nieuwe mensen is. En die moeten het haar ook echt gunnen en dan even niet proberen te overhaasten. Dan komt ze vanzelf los en gaat ze op onderzoek. Vinden mensen vaak alleen zo lastig. Die willen dan al allemaal aan haar zitten. Vind ik gek, zij vinden het toch ook niet leuk als allemaal onbekenden aan ze zitten!
Qua praten gaat het hier heeeeeel erg langzaam. De hoeveelheid nuttige woorden is nog steeds klein. Wel een hoop gezang en een hoop dierengeluiden. Maar als ze dorst heeft kan ze dat niet vertellen, en dat leidt tot wederzijdse frustratie.
maandag 23 juli 2018 om 20:38
Yep, hier gaat het precies zo. Paar dagen niet te genieten en net als ik me begin af te vragen wat er nou toch is, zie ik opeens een doorgekomen tandje (het puntje dus) en is alles weer goed.
Net weer eentje achter de rug..
maandag 23 juli 2018 om 22:22
Mja, dreumes(14mnd)heeft nog steeds maar 2 tandjes.. Telkens denk ik(lees:bij elke gebroken nacht) dat er nu vast 1 komt maar ik voel en zie nog niets..
Ze loopt ook nog niet, ze gaat dan wel weer staan zonder zich ergens aan vast te houden of aan op te trekken (echt n zware work out eigenlijk, weleens geprobeerd?
) En ze zegt, dénk ik dan, papa mama en kijk.. Soort van.. Oh en 'klaaaaaaaaar'
maar ik tel de woordjes niet en luister eerlijk gezegd niet altijd even goed naar haar eeuwige geklets
ik ben echt n hele lakse moeder vrees ik
Ze loopt ook nog niet, ze gaat dan wel weer staan zonder zich ergens aan vast te houden of aan op te trekken (echt n zware work out eigenlijk, weleens geprobeerd?
dinsdag 24 juli 2018 om 08:32
BO2punt0 schreef: ↑23-07-2018 19:51Glittercupcake: Prijs heb ik eigenlijk niet echt op gelet, we waren vooral blij met de plek (man is nogal van de historische uitjes op vakantie) en het is een geweldige camping. Alles is dus nieuw (ook sanitair etc), heel netjes schoon etc, en ondanks de afgelegen locatie (buiten 't dorp, en supermarkt een dorp verder) veel service van de eigenaren. Kunt bijvoorbeeld aangeven dat je broodjes etc wilt in de ochtend, dan staat 't klaar, er is een vriezer vol ijs waar je kunt pakken en afstrepen, dus voor zo'n kleine camping is het gewoon fijn geregeld.
Klinkt goed
dinsdag 24 juli 2018 om 08:36
Er is ook niks zo onvoorspelbaar als een dreumes. Heeft ie goed geslapen, iedereen happy, begint ie om 08.00 met speelgoed te gooien. Dat betekend dat ie moe begint te worden. Ik was net de buggy op mijn fiets aan het snoeren om naar de bieb, park, etc te gaan
Hij ligt nu al weer een half u lekker te knorren.
dinsdag 24 juli 2018 om 08:37
Fijn dat het prima ging. Het lijkt mij best vervelend dat je op vakantie nog niet slaapt.
Hier is 2de kies nummer 2 door. Nog 2 te gaan en het gebit is vol
dinsdag 24 juli 2018 om 10:33
Hier pas de achtste voortand. En het lijkt op kiezen boven. Iedere tand is een drama.GlitterCupcake schreef: ↑24-07-2018 08:37Hier is 2de kies nummer 2 door. Nog 2 te gaan en het gebit is vol![]()
dinsdag 24 juli 2018 om 12:24
dinsdag 24 juli 2018 om 13:40
Rozings, bij bultjes denk ik ook aan hitte-uitslag. Een grotere rode vlek kan misschien ook een insectenbeet zijn? Is de huid open of nat? Hopelijk trekt het snel weer weg zonder dat ze er last van heeft.
En tja die tanden / kiezen... zo sneu voor ze! Tot nu toe viel het mee hier, maar nu al sinds zaterdagnacht drama. Dacht eerst misschien oorontsteking, maar geen koorts. Soms beetje huilen en mopperen bij het eten en vooral de eerste helft van de nacht bijna ieder uur huilen, soms echt zo'n naar pijn-huiltje. Denk dat er een kies (verder) door komt, die twee boven zijn deels door. Heb gisteren maar wat dentinox gesmeerd maar het baatte niet veel. Dus 3 brakke luitjes bij ons thuis...
En tja die tanden / kiezen... zo sneu voor ze! Tot nu toe viel het mee hier, maar nu al sinds zaterdagnacht drama. Dacht eerst misschien oorontsteking, maar geen koorts. Soms beetje huilen en mopperen bij het eten en vooral de eerste helft van de nacht bijna ieder uur huilen, soms echt zo'n naar pijn-huiltje. Denk dat er een kies (verder) door komt, die twee boven zijn deels door. Heb gisteren maar wat dentinox gesmeerd maar het baatte niet veel. Dus 3 brakke luitjes bij ons thuis...
happiness = reality - expectations