Te dik zijn etc deel 2
donderdag 19 juli 2018 om 19:00
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:14
dinsdag 24 juli 2018 om 15:15
Hier ook een autist met een voorliefde voor informatie, mede over eten.
En toch heel andere conclusies.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 24 juli 2018 om 15:16
Jij lust bijna niks zei je eerder en ook dat je liever niks nieuws probeert. Ik juist wel. Misschien ben ik geen 'echte' en is er een fout gemaakt bij de diagnose
.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:17
Dat kan, van die enkels, of op andere plekken (opgezet gezicht/hals bijvoorbeeld). Of als je van de ene op de andere dag 3 kilo zwaarder bent, terwijl je niks geks hebt gedaan.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:19
Ik ben van de ene op de andere dag zomaar 1 of 1,5 kilo zwaarder.
En als het dan weer afkoelt verdwijnt dat weer.
Dus ik neem maar aan dat het vocht is.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 24 juli 2018 om 15:20
Maar dat staat dan weer los van wat we uit die informatie halen, want dat staat nogal haaks op elkaar.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 24 juli 2018 om 15:22
Dat komt m.i. doordat jij niet openstaat voor nieuwe informatie en star vasthoudt aan je eigen gewoontes en opvattingen. Wat wel beter past bij de standaard opvatting van hoe autisten zijn. Maar er is geen standaard autist. (Om die discussie even voor te zijn).
.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:24
Als ik alleen kaas en wijn neem val ik ook af. Best diet everBlondie456 schreef: ↑24-07-2018 14:56Oke, ik val gewoon af als ik wijn drink en kaas eet dus dat valt weer mee.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:26
Eens...
dinsdag 24 juli 2018 om 15:26
Die klinkt goed. Maak er een boek van en loop binnen! Stuk aantrekkelijker dan eierkoekenMuntjeinmijnbroekzak schreef: ↑24-07-2018 15:24Als ik alleen kaas en wijn neem val ik ook af. Best diet ever![]()
.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:27
Zal dan vooral de brie en de wijn zijn. En in combinatie kom je er nog meer van aan.zoutopmijnhuid schreef: ↑24-07-2018 15:17Merk wel dat ik een buikje krijg sinds ik dagelijks kersen, mango, meloen, brie eet en wijn drink.
Maar weer even gestopt daarmee....
![]()
Stom, want die combinatie is nou juist zo lekker.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:28
dinsdag 24 juli 2018 om 15:29
Solo bekijkt het gewoon met een wetenschappelijke bril. Daarom lijkt het star.
Doe ik en veel van mijn vrienden ook.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:30
En ik niet, wil je zeggen?Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑24-07-2018 15:29Solo bekijkt het gewoon met een wetenschappelijke bril. Daarom lijkt het star.
Doe ik en veel van mijn vrienden ook.
Daar denk ik anders over. Maar laten we die discussie niet over doen.
.
Vind ik op een of andere manier zo zonder van de calorieën, bier.
Dan liever een klein wijntje en beetjekaas
Ik hou me vooral vast aan wetenschappelijk onderbouwde bewijzen en dat mis ik bij jou.
Ik sta juist heel erg open voor nieuwe inzichten, maar wel degelijk onderbouwd.
Ik zoek bijv naar dat verhaal over die alcohol en vind dat dan wel, maar nog niet zo overtuigend als jij het beweert.
Ik vind jou juist autistisch overkomen, omdat je geen nuance aanbrengt in je beweringen.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 24 juli 2018 om 15:31
Wijn drink ik ook wel. Graag zelfs. Maar nu niet. Te vroeg, te warm.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑24-07-2018 15:30Vind ik op een of andere manier zo zonder van de calorieën, bier.
Dan liever een klein wijntje en beetjekaas![]()
impala wijzigde dit bericht op 24-07-2018 15:32
2.47% gewijzigd
.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:32
Ik niet? Ok dan. Ik zal me beheersen met de rofl.Solomio schreef: ↑24-07-2018 15:30Ik hou me vooral vast aan wetenschappelijk onderbouwde bewijzen en dat mis ik bij jou.
Ik sta juist heel erg open voor nieuwe inzichten, maar wel degelijk onderbouwd.
Ik zoek bijv naar dat verhaal over die alcohol en vind dat dan wel, maar nog niet zo overtuigend als jij het beweert.
Ik vind jou juist autistisch overkomen, omdat je geen nuance aanbrengt in je beweringen.
.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:33
Dikke voeten (charmant ook met pumps...not), dikke vingers (geen ringen mogelijk), iets opgezette buik en een weegschaal die mij ineens drie kilo extra toedicht.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:35
Dat bedoel ik.
Mij verwijten dat ik niet opensta vanwege mijn autisme, en je eigen autisme aanhalen om aan te geven dat je je er zo enorm in verdiept hebt.
Jij mist bij mij regelmatig mijn punt en ik blijkbaar bij jou.
Maar we weten inmiddels best wel wat jij van mijn bijdragen vindt, gelukkig zijn er ook mensen die ze wel naar waarde weten te schatten.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 24 juli 2018 om 15:38
De antropoloog in mij geniet met volle teugen van dit topic:
Daar loopt Impala niets vermoedend door het struikgewas, maar opeens rijdt Solo tegen haar benen op haar blauwe scooter. Impala schrikt van deze verrassingsaanval maar haar hoeven zijn scherp en ze deelt een flinke klap uit.
Er valt een Muntje door al deze herrie en ze komt snel aanrollen.
De Patatjes die nu lekker bruin zijn in het vet sputteren nog wat na en die arme blauwe Iris blijkt al die tijd te weinig water te hebben gehad of was het nu juist teveel?
Daar loopt Impala niets vermoedend door het struikgewas, maar opeens rijdt Solo tegen haar benen op haar blauwe scooter. Impala schrikt van deze verrassingsaanval maar haar hoeven zijn scherp en ze deelt een flinke klap uit.
Er valt een Muntje door al deze herrie en ze komt snel aanrollen.
De Patatjes die nu lekker bruin zijn in het vet sputteren nog wat na en die arme blauwe Iris blijkt al die tijd te weinig water te hebben gehad of was het nu juist teveel?
dinsdag 24 juli 2018 om 15:38