Te dik zijn etc deel 2
donderdag 19 juli 2018 om 19:00
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
dinsdag 24 juli 2018 om 14:09
Ik wil trouwens wel vocht kwijt. Ik drink - geheel conform nationaal hitteplan - redelijk wat water. Maar ik zweet nauwelijks. Ook tijdens het sporten niet. Dus ik word duizelig en houd vocht vast. Mijn weegschaal geeft al drie weken drie kilo te veel aan. Nu heb ik echt wel ietsje ongezonder gegeten de afgelopen maand (want festivals en bbq's), maar géén drie kilo ongezonder!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
dinsdag 24 juli 2018 om 14:10
Saunaatje doen?Doornroosje75 schreef: ↑24-07-2018 14:09Ik wil trouwens wel vocht kwijt. Ik drink - geheel conform nationaal hitteplan - redelijk wat water. Maar ik zweet nauwelijks. Ook tijdens het sporten niet. Dus ik word duizelig en houd vocht vast. Mijn weegschaal geeft al drie weken drie kilo te veel aan. Nu heb ik echt wel ietsje ongezonder gegeten de afgelopen maand (want festivals en bbq's), maar géén drie kilo ongezonder!
Zonder dollen, dat zet bij mij de kraan altijd open. Ook niet handig met dit weer, want als ik even wat doe dan loopt het in straaltjes langs mijn gezicht. Voor ik geregeld naar saunas ging, zweette ik bijna nooit.
impala wijzigde dit bericht op 24-07-2018 14:12
18.44% gewijzigd
.
dinsdag 24 juli 2018 om 14:15
Doornroosje75 schreef: ↑24-07-2018 14:09Ik wil trouwens wel vocht kwijt. Ik drink - geheel conform nationaal hitteplan - redelijk wat water. Maar ik zweet nauwelijks. Ook tijdens het sporten niet. Dus ik word duizelig en houd vocht vast. Mijn weegschaal geeft al drie weken drie kilo te veel aan. Nu heb ik echt wel ietsje ongezonder gegeten de afgelopen maand (want festivals en bbq's), maar géén drie kilo ongezonder!
Ananas schijnt een vochtafdrijver te zijn.
dinsdag 24 juli 2018 om 14:19
Daarom bak ik zelf KHA brood. Kan ik toch een boterham met kaas eten. In de winkel is ook KHA brood te krijgen maar daar zitten veel meer Koolhydraten in dan in zelfgebakken.Doornroosje75 schreef: ↑24-07-2018 14:06Ha, die wilde ik ook net noemen! Was 20 jaar terug My First Diet. Mijn halve familie deed het. Toen leerde ik ook voor het eerst dat er zoiets als koolhydraat bestond. Ik had toen in WP 5.1 een tabel gemaakt met 'Koolhydraten' (foute en goede, ieder in een eigen kolom), 'Vetten' enzo en aan de binnenkant van mijn keukenkastje gehangen. Beviel aardig... maar ik miste mijn boterham met kaas zo!
Dat kaas en wijn niet mixen heb ik niet gelezen, niet gelezen, niet gelezen!![]()
dinsdag 24 juli 2018 om 14:20
Wat voor meel is dat dan? Brood zonder khd dat kan bijna niet.Blondie456 schreef: ↑24-07-2018 14:19Daarom bak ik zelf KHA brood. Kan ik toch een boterham met kaas eten. In de winkel is ook KHA brood te krijgen maar daar zitten veel meer Koolhydraten in dan in zelfgebakken.
.
dinsdag 24 juli 2018 om 14:23
Dat KHA brood uit de winkel vind ik echt niet lekker. Behalve die van de bakker, maar bijna 5 euro voor een halfje vond ik toch wat overdreven.
Ik schrap mijn koolhydraten liever uit de avondmaaltijd. Ik eet ook niet zozeer KHA. Ik beperk KH alleen een beetje omdat er toch wel wat calorieën inzitten. Ik ben er ook van overtuigd dat dat is waarom Montignac destijds bij mij aansloeg; ik kreeg met het weglaten van of vet of koolhydraten toch stiekum wat minder calorieën binnen.
Ik schrap mijn koolhydraten liever uit de avondmaaltijd. Ik eet ook niet zozeer KHA. Ik beperk KH alleen een beetje omdat er toch wel wat calorieën inzitten. Ik ben er ook van overtuigd dat dat is waarom Montignac destijds bij mij aansloeg; ik kreeg met het weglaten van of vet of koolhydraten toch stiekum wat minder calorieën binnen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
dinsdag 24 juli 2018 om 14:25
Dat is Adamsbrood in verschillende smaken te koop online.
Ik maak als broodvervanger ook vaak oopsies. Van 3 eieren eigeel en eiwitten splitsen. 100 gr roomkaas en een beetje zout mixen met het eigeel. In andere kom eiwitten stijf kloppen met een halve theelepel bakpoeder. Dat door elkaar spatelen en in hoopjes op 150 graden 25 min in de oven bakken. Je kunt hier ook zoetstof aan toevoegen en het bv eten met aardbeien met slagroom.
dinsdag 24 juli 2018 om 14:42
Onze voedingswetenschapperMuntjeinmijnbroekzak schreef: ↑24-07-2018 13:40Heb ik ook van impala geleerd. Kaas bij wijn is ook niet verstandig.![]()
Vriendelijk.
dinsdag 24 juli 2018 om 14:45
Van knee jumps ook.
Vriendelijk.
dinsdag 24 juli 2018 om 14:50
Schiet mij maar lek ondertussen.
Dat drijft ook vocht af
dinsdag 24 juli 2018 om 14:51
Kom er maar in impala!Blondie456 schreef: ↑24-07-2018 14:45Waarom is kaas bij wijn niet verstandig. Ik had dat nog nooit gehoord. Ik eet het wel regelmatig bij een wijntje. Nog niks aan over gehouden gelukkig.
dinsdag 24 juli 2018 om 14:54
Alcohol houdt het vet vast ofzoiets.Blondie456 schreef: ↑24-07-2018 14:45Waarom is kaas bij wijn niet verstandig. Ik had dat nog nooit gehoord. Ik eet het wel regelmatig bij een wijntje. Nog niks aan over gehouden gelukkig.
dinsdag 24 juli 2018 om 14:56
dinsdag 24 juli 2018 om 15:01
Dan moet je iets anders laten, want als ik wijn en kaas ga eten ga ik aankomen, allebei zeer calorie rijk.Blondie456 schreef: ↑24-07-2018 14:56Oke, ik val gewoon af als ik wijn drink en kaas eet dus dat valt weer mee.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:07
Omdat je lever prioriteit geeft aan het afbreken van de alcohol het vet dan zó doorlaat. En in jouw geval ook omdat wijn = koolhydraten, dus je saboteert er de werking van jouw dieet mee. Maar het is altijd nog beter dan wijn plus broodjes/toastjes met kaas of smeerselsBlondie456 schreef: ↑24-07-2018 14:45Waarom is kaas bij wijn niet verstandig. Ik had dat nog nooit gehoord. Ik eet het wel regelmatig bij een wijntje. Nog niks aan over gehouden gelukkig.
Wat voor meel heeft dat Adamsbrood? Dat ben ik wel nieuwgierig naar.
impala wijzigde dit bericht op 24-07-2018 15:11
15.93% gewijzigd
.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:07
Dan mag je ook geen fruit meer geloof ik?Blondie456 schreef: ↑24-07-2018 12:54Verdiep je eens in een KHA dieet. Jij weet er zo te lezen niks vanaf. Je valt er mee af en je voelt je fit en geen honger.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:13
Alles wat eindigt op berry, zei Blondie. Incl. Strawberry. En welk fruit nog meer? Geen kersen en druiven, dat weet ik wel.
impala wijzigde dit bericht op 24-07-2018 15:15
13.63% gewijzigd
.