Te dik zijn etc deel 2
donderdag 19 juli 2018 om 19:00
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:27
Ja daar heb je zeker een punt.impala schreef: ↑24-07-2018 13:16Of een suikermeloen.
Jij (iris) hebt wel een voorkeur voor het fruit dat je om af te vallen of je suikerspiegel onder controle te houden beter niet teveel kan eten: zoete meloen en kersen. Aardbeien en ander rood fruit bevat minder suiker. Van ananas heb ik wel eens gehoord dat er een stof in zit die vet afbreekt.
Ananas is lekker met stukjes bleekselderij en nootjes en evt blokjes kaas.
Gisteren wel een bak aardbeien op maar jouw ananas combinatie kan ik vanavond wel even halen. Wel voorgesneden, want het is een echt onding om zelf te snijden.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:29
Ik koop het ook gesneden, want een hele ananas is teveel. Of een blikje. Eerst altijd op sap, maar heb het eens vergeleken met lichte siroop en dat maakt niet eens zoveel uit.
.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:31
Ja, je bent autist met een voorliefde voor eten en een uitzoektick en een informatieverslaving of niet
Van jurkjes weet ik dan weer bar weinig!
impala wijzigde dit bericht op 24-07-2018 13:34
12.71% gewijzigd
.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:32
Hoeft niet perse bacon te zijn maar het is wel belangrijk dat je voldoende vetten neemt want anders val je niet af. Volvette Griekse yoghurt, bakken in roomboter, avocado en je mag ook gerust slagroom eten die je zoet met zoetstof.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:35
Of je nu vet beperkt eet, Kh-arm of minder (dierlijke) eiwitten, het principe is hetzelfde. Je mijdt 1 macro nutriënt en dus val je af. Ligt vaak niet zozeer aan die ene macro maat meer aan dat je daarbij bewuster gaat eten (en bewegen vaak).
Vriendelijk.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:37
Bleekselderij is wel een aanrader met dit weer want vochtafdrijvend. Ga vd week die salade ook weer ns maken. Hoeft geen dressing op, het ananassap does the trick. Je zou er wat crème fraiche door kunnen doen, maar ik vind zonder lekkerder.
impala wijzigde dit bericht op 24-07-2018 13:39
8.33% gewijzigd
.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:38
Wow dat klinkt heerlijk. Ik zou er bijna voor gaan afvallenBlondie456 schreef: ↑24-07-2018 13:32Hoeft niet perse bacon te zijn maar het is wel belangrijk dat je voldoende vetten neemt want anders val je niet af. Volvette Griekse yoghurt, bakken in roomboter, avocado en je mag ook gerust slagroom eten die je zoet met zoetstof.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:40
Dat is niet zo. Naar mijn mening. Maar daar gaan we niet uitkomen hier.patatjedubbelmayo schreef: ↑24-07-2018 13:35Of je nu vet beperkt eet, Kh-arm of minder (dierlijke) eiwitten, het principe is hetzelfde. Je mijdt 1 macro nutriënt en dus val je af. Ligt vaak niet zozeer aan die ene macro maat meer aan dat je daarbij bewuster gaat eten (en bewegen vaak).
.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:40
Ik zal mezelf gelijk ook maar even wat diagnoses geven:
- ADHD
- informatieopzoekverslaafd
- forumverslaafd
- vroeger sportverslaafd
- en koopverslaafd (jurkjes)
Nu niet staffen voor diagnoses stellen hè
dinsdag 24 juli 2018 om 13:41
Ja maar wel gewoon brood, aardappelen, rijst en pasta laten staan en ook veel soorten fruit. Alle fruit wat in het Engels eindigt op berry mag je in beperkte mate hebben. Je mag dan wel weer veel vlees, eieren, kaas worst en groenten.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:42
Veel worst en spek en rood vlees is echt niet gezond ivm darmkanker.Blondie456 schreef: ↑24-07-2018 13:41Ja maar wel gewoon brood, aardappelen, rijst en pasta laten staan en ook veel soorten fruit. Alle fruit wat in het Engels eindigt op berry mag je in beperkte mate hebben. Je mag dan wel weer veel vlees, eieren, kaas worst en groenten.
.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:43
Oh lieve help, waarom zou ik in hemelsnaam vocht moeten afdrijven in deze hitte
Mijn planten snakken naar extra vocht!
dinsdag 24 juli 2018 om 13:43
Kut heMuntjeinmijnbroekzak schreef: ↑24-07-2018 13:40Heb ik ook van impala geleerd. Kaas bij wijn is ook niet verstandig.![]()
.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:45
Bleh het wordt zo gelijk een stuk minder lekkerBlondie456 schreef: ↑24-07-2018 13:41Ja maar wel gewoon brood, aardappelen, rijst en pasta laten staan en ook veel soorten fruit. Alle fruit wat in het Engels eindigt op berry mag je in beperkte mate hebben. Je mag dan wel weer veel vlees, eieren, kaas worst en groenten.
Ik eet geen vlees en worst vind ik sowieso al vies.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:51
dinsdag 24 juli 2018 om 13:55
Is dat niet gewoon de ouderwetse montignac?Blondie456 schreef: ↑24-07-2018 13:41Ja maar wel gewoon brood, aardappelen, rijst en pasta laten staan en ook veel soorten fruit. Alle fruit wat in het Engels eindigt op berry mag je in beperkte mate hebben. Je mag dan wel weer veel vlees, eieren, kaas worst en groenten.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:57
Eerder Atkins.
Montignac is wel khd eten, maar niet tegelijk met vet. Dus per maaltijd kiezen: Brood met jam of kaas zonder brood.
.
dinsdag 24 juli 2018 om 14:06
Ha, die wilde ik ook net noemen! Was 20 jaar terug My First Diet. Mijn halve familie deed het. Toen leerde ik ook voor het eerst dat er zoiets als koolhydraat bestond. Ik had toen in WP 5.1 een tabel gemaakt met 'Koolhydraten' (foute en goede, ieder in een eigen kolom), 'Vetten' enzo en aan de binnenkant van mijn keukenkastje gehangen. Beviel aardig... maar ik miste mijn boterham met kaas zo!
Dat kaas en wijn niet mixen heb ik niet gelezen, niet gelezen, niet gelezen!
doornroosje75 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 14:10
0.24% gewijzigd
Ik geloof niet meer in sprookjes.