Lijf & Lijn alle pijlers

Te dik zijn etc deel 2

19-07-2018 19:00 2215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
impala schreef:
24-07-2018 13:16
Of een suikermeloen.

Jij (iris) hebt wel een voorkeur voor het fruit dat je om af te vallen of je suikerspiegel onder controle te houden beter niet teveel kan eten: zoete meloen en kersen. Aardbeien en ander rood fruit bevat minder suiker. Van ananas heb ik wel eens gehoord dat er een stof in zit die vet afbreekt.
Ananas is lekker met stukjes bleekselderij en nootjes en evt blokjes kaas.
Ja daar heb je zeker een punt.

Gisteren wel een bak aardbeien op maar jouw ananas combinatie kan ik vanavond wel even halen. Wel voorgesneden, want het is een echt onding om zelf te snijden.
YouWish schreef:
24-07-2018 13:12
Dat is een galiameloen, geen watermeloen :)
Weer wat geleerd. Ik ben echt zo'n leek qua eten :facepalm:
impala schreef:
24-07-2018 13:10
Laat je de alcohol ook staan Blondie? Anders gaat al dat vet wel averechts werken.
Hoe weten jullie dat toch allemaal?

Note to self: geen rosé met pinda's meer :-D
iris1969 schreef:
24-07-2018 13:27

Gisteren wel een bak aardbeien op maar jouw ananas combinatie kan ik vanavond wel even halen. Wel voorgesneden, want het is een echt onding om zelf te snijden.
Ik koop het ook gesneden, want een hele ananas is teveel. Of een blikje. Eerst altijd op sap, maar heb het eens vergeleken met lichte siroop en dat maakt niet eens zoveel uit.
.
iris1969 schreef:
24-07-2018 13:29

Ja, je bent autist met een voorliefde voor eten en een uitzoektick en een informatieverslaving of niet :-)
Van jurkjes weet ik dan weer bar weinig!
impala wijzigde dit bericht op 24-07-2018 13:34
12.71% gewijzigd
.
iris1969 schreef:
24-07-2018 13:11
Even serieus: die bacon hoort er dus ook echt bij?

Hoe werkt dat?
Hoeft niet perse bacon te zijn maar het is wel belangrijk dat je voldoende vetten neemt want anders val je niet af. Volvette Griekse yoghurt, bakken in roomboter, avocado en je mag ook gerust slagroom eten die je zoet met zoetstof.
lilalinda schreef:
24-07-2018 12:57
ik heb geen enkele behoefte aan afvallen, ben 175 en weeg 60 kilo
denk dat ik vrij aardig weet hoe een mens slank blijft. Namelijk vooral door minder vet (bacon...) te eten, niet zo zeer door minder koolhydraten
Of je nu vet beperkt eet, Kh-arm of minder (dierlijke) eiwitten, het principe is hetzelfde. Je mijdt 1 macro nutriënt en dus val je af. Ligt vaak niet zozeer aan die ene macro maat meer aan dat je daarbij bewuster gaat eten (en bewegen vaak).
Vriendelijk.
iris1969 schreef:
24-07-2018 13:27

Bleekselderij is wel een aanrader met dit weer want vochtafdrijvend. Ga vd week die salade ook weer ns maken. Hoeft geen dressing op, het ananassap does the trick. Je zou er wat crème fraiche door kunnen doen, maar ik vind zonder lekkerder.
impala wijzigde dit bericht op 24-07-2018 13:39
8.33% gewijzigd
.
Blondie456 schreef:
24-07-2018 13:32
Hoeft niet perse bacon te zijn maar het is wel belangrijk dat je voldoende vetten neemt want anders val je niet af. Volvette Griekse yoghurt, bakken in roomboter, avocado en je mag ook gerust slagroom eten die je zoet met zoetstof.
Wow dat klinkt heerlijk. Ik zou er bijna voor gaan afvallen :-D
iris1969 schreef:
24-07-2018 13:29

Heb ik ook van impala geleerd. Kaas bij wijn is ook niet verstandig. :(
patatjedubbelmayo schreef:
24-07-2018 13:35
Of je nu vet beperkt eet, Kh-arm of minder (dierlijke) eiwitten, het principe is hetzelfde. Je mijdt 1 macro nutriënt en dus val je af. Ligt vaak niet zozeer aan die ene macro maat meer aan dat je daarbij bewuster gaat eten (en bewegen vaak).
Dat is niet zo. Naar mijn mening. Maar daar gaan we niet uitkomen hier.
.
impala schreef:
24-07-2018 13:31
Ja, je bent autist met een voorliefde voor eten en een uitzoektick en een informatieverslaving of niet :-)
Van jurkjes weet ik dan weer bar weinig!
:biggrin:

Ik zal mezelf gelijk ook maar even wat diagnoses geven:
- ADHD
- informatieopzoekverslaafd
- forumverslaafd
- vroeger sportverslaafd
- en koopverslaafd (jurkjes)

Nu niet staffen voor diagnoses stellen hè :-D
iris1969 schreef:
24-07-2018 13:38
Wow dat klinkt heerlijk. Ik zou er bijna voor gaan afvallen :-D
Ja maar wel gewoon brood, aardappelen, rijst en pasta laten staan en ook veel soorten fruit. Alle fruit wat in het Engels eindigt op berry mag je in beperkte mate hebben. Je mag dan wel weer veel vlees, eieren, kaas worst en groenten.
Blondie456 schreef:
24-07-2018 13:41
Ja maar wel gewoon brood, aardappelen, rijst en pasta laten staan en ook veel soorten fruit. Alle fruit wat in het Engels eindigt op berry mag je in beperkte mate hebben. Je mag dan wel weer veel vlees, eieren, kaas worst en groenten.
Veel worst en spek en rood vlees is echt niet gezond ivm darmkanker.
.
impala schreef:
24-07-2018 13:37
Bleekselderij is wel een aanrader met dit weer want vochtafdrijvend. Ga vd week die salade ook weer ns maken. Hoeft geen dressing op, het ananassap does the trick. Je zou er wat crème fraiche door kunnen doen, maar ik vind zonder lekkerder.
Oh lieve help, waarom zou ik in hemelsnaam vocht moeten afdrijven in deze hitte :blond:

Mijn planten snakken naar extra vocht!
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
24-07-2018 13:40
Heb ik ook van impala geleerd. Kaas bij wijn is ook niet verstandig. :(
Kut he :P
.
iris1969 schreef:
24-07-2018 13:43
Oh lieve help, waarom zou ik in hemelsnaam vocht moeten afdrijven in deze hitte :blond:

Mijn planten snakken naar extra vocht!
Nou dan eet je bleekselderij en ga je daarna boven je planten staan. Win win.
.
Blondie456 schreef:
Bleh het wordt zo gelijk een stuk minder lekker :-(

Ik eet geen vlees en worst vind ik sowieso al vies.
impala schreef:
24-07-2018 13:45
Nou dan eet je bleekselderij en ga je daarna boven je planten staan. Win win.
:HA: :HA:

(ik moest hier serieus keihard hardop om lachen, gelukkig zit ik nu alleen)
iris1969 schreef:
24-07-2018 13:45
Bleh het wordt zo gelijk een stuk minder lekker :-(

Ik eet geen vlees en worst vind ik sowieso al vies.
Er zijn ook niet zo veel vegetariers die dit dieet volgen. Er zijn er wel hoor maar dan wordt het echt wel heel beperkt met wat je mag eten.
impala schreef:
24-07-2018 13:43
Kut he :P
Ja echt! :furious:
Blondie456 schreef:
Is dat niet gewoon de ouderwetse montignac?
24-07-2018 13:55
Eerder Atkins.
Montignac is wel khd eten, maar niet tegelijk met vet. Dus per maaltijd kiezen: Brood met jam of kaas zonder brood.
.
impala schreef:
24-07-2018 13:57
Eerder Atkins.
Montignac is wel khd eten, maar niet tegelijk met vet. Dus per maaltijd kiezen: Brood met jam of kaas zonder brood.
Atkins kende ik niet eens.
24-07-2018 13:55
Ha, die wilde ik ook net noemen! Was 20 jaar terug My First Diet. Mijn halve familie deed het. Toen leerde ik ook voor het eerst dat er zoiets als koolhydraat bestond. Ik had toen in WP 5.1 een tabel gemaakt met 'Koolhydraten' (foute en goede, ieder in een eigen kolom), 'Vetten' enzo en aan de binnenkant van mijn keukenkastje gehangen. Beviel aardig... maar ik miste mijn boterham met kaas zo!

Dat kaas en wijn niet mixen heb ik niet gelezen, niet gelezen, niet gelezen! :roll:
doornroosje75 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 14:10
0.24% gewijzigd
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven