Na een jaar nog niet zwanger

01-07-2018 11:23 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik ben 28 en mijn man 34. We proberen al bijna een jaar zwanger te worden, maar helaas heeft het ons nog niet tot resultaat gebracht. Wie heeft dit probleem ook en wil samen elkaar steunen in deze topic.

Sept tot maart geprobeerd natuurlijk zonder plannen
Maart tot mei geprobeerd natuurlijk met plannen
Mei en juni geprobeerd met ovulatietesten
Volgende stap in juli, wil ik de zwemmers van mijn man laten controleren
NaamLeeftijdRondeManier
New_girl19902811Zwanger, 18 juni
Cherryblossem27-Ovulatietesten. Tempen
Phoebe-buffay3519Regelmatig kleuren. Wacht op uitslag zh
Juffie89283Zwanger, 23 mei
Suna2815ovulatietesten en tempen
Foxie3412IUI in natuurlijke cyclus
Positiefje3314ovulatietesten, wacht op huisarts
Mamavaneenboefje289regelmatige cyclus
Linda1013315wacht op huisarts
Cin883013fertiliteitsarts
Aardbei_19902813ovulatie testen
Sunflower23279regelmatige cyclus
Emili20043211gyneacoloog
anoniem_369915 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 10:48
43.49% gewijzigd
@ Suna: wat vervelend! Ik heb wel eens gehad dat ik geen piek heb gevonden op ovulatietesten, maar dan werd ik wel op het normale moment ongesteld. Dus ging er van uit dat ik dan de piek gemist had. Maar als je test en temperatuurt lijkt me die kans ook klein. Misschien heeft iemand Anders een tip?

@hier: deze week naar de huisarts geweest en een verwijzing gescoord. We kunnen gelijk aankomende week al terecht in het ziekenhuis dus dat gaat lekker snel!
Linda, wat super dat het zo snel kan!
Suna, ja ik heb dat ook eens gehad. Met echo´s en al geen eisprong te vinden. Ik heb toen een maand overgeslagen zonder ongesteld te worden, echt zo gek. Normaal regelmatige cyclus en ik had ook steeds negatieve testen, dus waarom t nou was geen idee. Vervelend is t he.. Krijg je toch hoop..

Ik mag morgen weer een IUI, dus duimen maar weer!
Hoe is t met de rest?
Het kan zijn dat je een maand geen eisprong hebt natuurlijk.

Fijn dat je zo snel terecht kunt in het ziekenhuis.

Ik duim met je mee foxie!

Hier eieren aan het zoeken.
@linda, fijn dat je doorverwezen bent en zo snel kunt komen! :thumbsup:

@foxy, oké.. ik wacht maar af dan! Hoop dat het geen volledige 2e cyclus is, maar dat het maar een aantal dagen is. Zo zonde van de 2 kansen die we nu nog zelfstandig nog hebben! Jij veel succes morgen! :-*

@newgirl heb het in die 1,5 jaar nog nooit gehad, dus voor mij totaal nieuw! Hopelijk vind je snel je ei! :-D
@Suna, ik heb het ook nog nooit gehad. Maar ook ik denk dat je gewoon een maand geen eisprong hebt.
Je lichaam is natuurlijk geen tijdklok, er kan wel eens iets mis gaan, of wat later/eerder gebeuren.

@New Girl, succes, hoop dat je er veel gvonden hebt.
Hoe is het allemaal bij jullie meiden? Nog nieuws??

Dinsdag heb ik m’n ei eindelijk gehad.. temperatuur is ook omhoog. Ruim 2 weken later dan gepland, maar we kunnen weer afwachten nu! :hyper:
Wat fijn Suna. Ik zal met je mee duimen.

Hier nog aan het zoeken. Het streepje wordt wel al iets donkerder dus ik verwacht mijn ei dit weekend te vinden.

Straks naar de gynaecoloog om een plan van aanpak te bespreken. Ik ben benieuwd.

En de rest van de meiden? Hoe gaat het?
Oh suna wat fijn! Misschien toch een verstoorde cyclus door de warmte dan ofzo... Nu weer lekker verder!
Spannend new girl, ook weer op 't bankje. 't wordt nog druk daar haha!
Hier aan 't afwachten. Ben alleen momenteel erg verdrietig over de miskraam, zitten nu tegen de uitgerekende datum aan en daar heb ik 't zwaar mee. Hopen dat er deze maand een mooi nieuwtje komt voor ons!
Succes meiden
@suna; fijn dat er toch nog een ei voorbij is gekomen! Ik duim voor je!

@foxie: sterkte!

@newgirl; hoe was het bij de gynaecoloog?

@hier; ik had deze week een afspraak bij de fertiliteitsverpleegkundige. Hele vragenlijst doorgenomen. Er is bloed geprikt en een inwendige echo gemaakt. Vriend moet binnenkort inleveren. En dan begin september een afspraak voor de uitslagen en een evt plan de campagne. Ik ben benieuwd wat het oplevert!
@foxie, pfff... ik kan me goed voorstellen dat je het deze periode heel zwaar hebt. Sterkte en hopelijk snel goed nieuws.

@newgirl, hoe was het??

@linda, fijn dat je nu geholpen wordt. Konden ze je nog niets zeggen over je inwendige echo? Ik hoorde dat gelijk al! Succes en hoop dat ze niks vreemds vinden!
Wat super Linda. Ik ben benieuwd naar de plan de campagne.

Sterkte foxie😘

Hier mijn ei gevonden. Gisteren een dikke streep op de ovulatietest. Dus vandaag en morgen kleuren...
Bij de gynaecoloog een fijn gesprek gehad. Ik heb bloed mogen prikken. Man mag donderdag bakje inleveren en wanneer ik weer ongesteld wordt moet ik bellen om een afspraak te maken voor mijn onderzoek. HSG en schuimonderzoek.
Dan waarschijnlijk begin september uitslag van alles.
Maar ik hoop natuurlijk nog steeds dat het deze maand gewoon raak is.
Ze benadrukte nog wel dat het verstandig is om nog wat te gaan afvallen. Dus ik ben afgelopen week al naar een voedingsconsulente geweest en ga morgen beginnen met een eetschema. Het is geen dieet maar eten om je lichaam te voeden. Ik ga leren gezonde producten te kiezen ipv kiezen wat lekker is. Zo benieuwd. Hoop dat het werkt.
@suna: echo werd wel gelijk besproken. Ze heeft dikte van baarmoederslijm gemeten. Er was een eitje van 20 mm zichtbaar. Die stond dus op springen. Verder heeft ze geen bijzonderheden genoemd, dus ik neem aan dat ze verder ook niets bijzonders heeft gezien.
New girl wat is je bmi als ik vragen mag? Omdat ze zei dat je nog iets mag afvallen.
Norm van bmi is landelijk max 35.0 wat ik begreep. Spannend voor de uitslagen.

Ben dus gewoon ongesteld geworden en afgelopen week was mijn ovulatie week. Ik was een week weg dus helaas geen gebruik van kunnen maken. ( voor het eerst haha )
Wij mogen in aug naar de kliniek. Anders volgende week maar ik heb het moeten verzetten.

Linda, ben benieuwd wat jullie vervolg gaat worden. Spannend!
Fijn Linda en new girl dat jullie begonnen zijn.. Balen dat je ongesteld geworden bent cherry..
Hier slecht nieuws gehad vanochtend, spul van man is achteruit gegaan. Dit kan komen door een griepje maar ook gewoon slechter geworden zijn. In ieder geval is het niet voldoende voor iui op dit moment en moeten we als het zo blijft over naar icsi, iets wat ik absoluut niet hoopte.. Zo'n zwaar traject..
We proberen nu nog 3 keer iui in de hoop dat 't beter gaat worden en daarna dus over op icsi. Ben even de moed verloren.
Heey dames

Cherry wat balen. Succes in aug! Mijn BMI is 32 geloof ik, dus daar mag wel wat van af ;)

Wat shit foxie! Ik snap dat je de moed aan het verliezen bent, maar niet doen hoor. Er zijn altijd kansen. Blijf je richten op het positieve namelijk dat er nog steeds opties zijn hoe zwaar deze ook mogen zijn. Kop op en ik wens je heel veel geluk in de volgende ronde 💕
Ik kom hier even inbreken om jullie allemaal een knuffel te geven en heel veel geluk te wensen! Tot voor kort zat ik in hetzelfde soms zo uitzichtloze schuitje. Geef niet op, hopelijk lees ik mooie berichten over een tijdje.

:hug: :hug: :hug:
Hi allemaal! Mag ik meeschrijven?

Ik ben 30 jaar oud, vriend 34. Zijn nu precies 1 jaar bezig en sinds 2 maanden onder behandeling bij de fertiliteitsarts. Ik heb een regelmatige cyclus van 30 dagen. Alles ziet er op het moment goed uit volgens arts, enige wat ze de afgelopen 2 maanden zag was wat vocht in de baarmoeder waar ze nog even geen conclusie aan verbond. Verder geen bijzonderheden (endo, pco, chlamydia etc. all negatief) Bij partner is ook alles goed. Ik dacht dat het deze ronde raak zou zijn vanwege een aantal klachten vorige week maar sinds vannacht behoorlijke krampen etc. Op naar ronde 13 dus. Morgen mag ik naar de arts en dan hoor ik de datum voor een HSG behandeling/diagnostiek (ik zie daar een beetje tegenop).

Ik hoor het graag! 😊
Welkom Cin! Succes in ronde 13.
Mag ik vragen waarom je opziet tegen de hsg?

En Dankje wel Kells.
Dankjewel @new_girl!

Ik ben een beetje bang voor complicaties en/of ik er lang last van ga krijgen. Ik ben erg ontstekingsgevoelig/allergisch aangelegd dus kans dat ik er last van ga krijgen zit er wel in. Maar misschien is het wat groter in mijn hoofd dan het daadwerkelijk is. Dat kan natuurlijk ook 😊 We gaan het zien. Staat gepland voor volgende week. Heeft iemand hier het al gehad?
@cin88, welkom bij de club! Maak je geen zorgen over de HSG hoor! Ik heb het ook gehad 3 maanden geleden, maar het is mij echt heel erg meegevallen. Ik kreeg een pijnstiller die ik vooraf moest innemen voor de pijn & ontstekingsremmend. Uiteindelijk heb ik gekozen voor paracetamol (die pil was zo groot....) en ik heb geen pijn gehad en geen complicaties gehad. Precies op het moment dat het vervelend wordt is het al klaar. Komt goed hoor!

@foxie, vervelend nieuws zeg! Balen! hopelijk heeft de IUI deze 3 maanden toch nog een positief effect voor jullie!

@kels3v Bedankt voor je steun en support! :hug:

Ik ga ronde 15 in, mijn menstratie is helaas weer begonnen :'(
Heey, dat snap ik Cin. Ik zie er ook tegenop. Plaatsing spiraal deed 4jaar geleden ook erg veel pijn. Bedankt voor de info suna. Ik zal me er ook proberen niet druk om te maken en over me heen te laten komen.
En wat balen suna. Wel handig dat je de info zo in je berichtje zet dat ik makkelijk de tabel kan aanpassen. Top. Ik wens je veel geluk in ronde 15 😘
Dankje voor de info @suna! Dat is wel een kleine geruststelling 😊. Alles voor het goede doel uiteraard. Succes voor ronde 15! Hopelijk deze keer raak!

@newgirl. Wanneer heb jij de HSG? (Kan zijn dat ik niet alles gelezen heb) :) ik heb wel uit voorzorg antibiotica meegekregen en moet die daags ervoor pakken. En dan nog een andere soort omdat ik allergisch ben voor de reguliere antibiotica. Ben benieuwd. Gelukkig heb ik nu een soort van vakantie en begin halverwege augustus met mijn nieuwe baan.
Ik moet bellen zodra ik ongesteld ben. Dat zou rond 6 aug zijn. Dan wordt er een afspraak gemaakt, want ik begreep dat dit rond een bepaalde dag moet.
Klopt. Moet na de menstruatie en voor de eisprong :)
Ik wil me graag aanmelden bij deze groep, als dat mag :)

Naam: Aardbei_1990
Leeftijd: 28
Ronde: 13
Manier: ovulatietesten

Ik en mijn vriend (32) willen heel graag een kindje. Wij hebben nu 12 rondes gehad, en het begint nu wel een beetje frusterend te worden. Deze vrijdag hebben we onze eerste afspraak bij de dokter, hopelijk neemt deze het serieus en gaat er wat gebeuren, want ik heb heel sterk het gevoel dat er wel iets mis moet zijn. Mijn cyclussen zijn dan ook heel onregelmatig (varierend van 25 tot 52 dagen). Meestal wel een eisprong, maar te snel erna al ongesteld.

Aangezien ik het niet tegen mijn omgeving wil zeggen hoop ik op dit forum mijn hart te kunnen luchten :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven