Te dik zijn etc deel 2
donderdag 19 juli 2018 om 19:00
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:39
Ik haalde mijn autisme aan in mijn antwoord op iris, vanwege het Meghan topic van gisteren. Daar was zij ook bij. Fv vroeg daar of ik soms een autist was. Dat was een dolletje, om dat te herhalen.Solomio schreef: ↑24-07-2018 15:35Dat bedoel ik.
Mij verwijten dat ik niet opensta vanwege mijn autisme, en je eigen autisme aanhalen om aan te geven dat je je er zo enorm in verdiept hebt.
Jij mist bij mij regelmatig mijn punt en ik blijkbaar bij jou.
Maar we weten inmiddels best wel wat jij van mijn bijdragen vindt, gelukkig zijn er ook mensen die ze wel naar waarde weten te schatten.
impala wijzigde dit bericht op 24-07-2018 15:40
3.79% gewijzigd
.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:40
dinsdag 24 juli 2018 om 15:42
Heb even gekeken voor je op de verpakking. Tarwegluten,abrikozenpittenmeel, boekweitmeel,lijnzaad, zonnebloempitten,zout, specerijen en gist. Allergenen, bevat ei, melk,sesam en soja. Kan sporen bevatten van gluten en granen. Bevat geen conserveringsmiddelen.impala schreef: ↑24-07-2018 15:07Omdat je lever prioriteit geeft aan het afbreken van de alcohol het vet dan zó doorlaat. En in jouw geval ook omdat wijn = koolhydraten, dus je saboteert er de werking van jouw dieet mee. Maar het is altijd nog beter dan wijn plus broodjes/toastjes met kaas of smeersels![]()
Wat voor meel heeft dat Adamsbrood? Dat ben ik wel nieuwgierig naar.
Ik vind het heel lekker brood en mis mijn boterhammen nu niet.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:43
Ja want wat is nou 100 ml wijn? Drie slokken? Met dit weer is een lichte rode wijn met ijsblokjes ook lekker en dat lengt weer aan!Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑24-07-2018 15:39Dan wordt het wel een heel klein wijntje![]()
Miniblokje kaas![]()
.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:44
En hoezo is dat khd-arm? Vergeleken met gewoon brood wel maar an sich toch niet?Blondie456 schreef: ↑24-07-2018 15:42Heb even gekeken voor je op de verpakking. Tarwegluten,abrikozenpittenmeel, boekweitmeel,lijnzaad, zonnebloempitten,zout, specerijen en gist. Allergenen, bevat ei, melk,sesam en soja. Kan sporen bevatten van gluten en granen. Bevat geen conserveringsmiddelen.
Ik vind het heel lekker brood en mis mijn boterhammen nu niet.
Bedankt voor het kijken trouwens!
.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:50
Het bevat 0,64 gram koolhydraten per 100 gram. KHA brood uit de winkel is vaak 5 gram koolhydraten per 100 gram. Ik vind dit brood ook veel lekkerder dan uit de winkel.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:52
Kersen mango en meloen zitten bomvol suiker. Dat mag Blondie ook niet hebben nu. Ik ben er ook heel matig mee.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑24-07-2018 15:27Zal dan vooral de brie en de wijn zijn. En in combinatie kom je er nog meer van aan.
Stom, want die combinatie is nou juist zo lekker.
Edit: dit is wel zo'n instinker voor mensen die denken: maar ik eet toch alleen maar fruit? Waarom val ik niet af?
impala wijzigde dit bericht op 24-07-2018 16:26
15.13% gewijzigd
.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:53
Per 100 gram meel of 100 gram brood? Is idd wel groot verschil ja. Het lijkt mij wel erg weinig gezien de ingrediënten.Blondie456 schreef: ↑24-07-2018 15:50Het bevat 0,64 gram koolhydraten per 100 gram. KHA brood uit de winkel is vaak 5 gram koolhydraten per 100 gram. Ik vind dit brood ook veel lekkerder dan uit de winkel.
impala wijzigde dit bericht op 24-07-2018 15:54
7.96% gewijzigd
.
dinsdag 24 juli 2018 om 15:55
En wat voor fruit mag je nog meer? Watermeloen bv wel?Blondie456 schreef: ↑24-07-2018 15:54Nee, zoals ik al zei alles wat in het Engels eindigt op berry mag je in beperkte mate hebben.
.
dinsdag 24 juli 2018 om 16:00
Ik heb het net ook opgezochtBlondie456 schreef: ↑24-07-2018 15:56Ik heb gekeken op het etiket bij voedingswaarden per 100 gram.
Die 0,64 gram is volgens de website ook 'suikers'.
Waar blijven de khd uit de (rest van de) ingredienten dan?? Zoals dat boekweitmeel, boekweit heeft al 72 gram khd per 100 gram.
Raadsel !!
impala wijzigde dit bericht op 24-07-2018 16:03
3.60% gewijzigd
.
dinsdag 24 juli 2018 om 16:03
Bij suikers staat er ook 0,64 gram. Ik ben lid van een groep op facebook met KHA eten en zo ben ik aan Adamsbrood gekomen. Ik val er net zoals de mensen in die groep mee af dus het zal wel goed zijn.
dinsdag 24 juli 2018 om 16:03
Ja snap ik, die khd zijn volgens de site puur 'suikers'. Maar hoe kan dat nou als er oa boekweitmeel inzit? Ik word daar dus wantrouwig van. Maar dat zal wel aan mij liggenBlondie456 schreef: ↑24-07-2018 16:03Bij suikers staat er ook 0,64 gram. Ik ben lid van een groep op facebook met KHA eten en zo ben ik aan Adamsbrood gekomen. Ik val er net zoals de mensen in die groep mee af dus het zal wel goed zijn.
.
dinsdag 24 juli 2018 om 16:12
Plus 1. Die BS van de Melchior’s en Chris’ en van deze wereld....Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑24-07-2018 15:29Solo bekijkt het gewoon met een wetenschappelijke bril. Daarom lijkt het star.
Doe ik en veel van mijn vrienden ook.
Vriendelijk.
dinsdag 24 juli 2018 om 16:13
Er staat ook niet op de verpakking hoeveel boekweitmeel erin zit. Misschien niet zo veel dan. Er wordt ook nergens beweert dat er geen koolhydraten in zitten maar wel zo weinig dat dit brood goed past in een KHA leefwijze.
dinsdag 24 juli 2018 om 16:19
Maar boekweitmeel is geen puur suiker, dus er zou dan toch iets aan andere khd in moeten zitten naast suikers? Klopt iets niet naar mijn idee. Maar dit is mijn probleem hoor, niet het jouweBlondie456 schreef: ↑24-07-2018 16:13Er staat ook niet op de verpakking hoeveel boekweitmeel erin zit. Misschien niet zo veel dan. Er wordt ook nergens beweert dat er geen koolhydraten in zitten maar wel zo weinig dat dit brood goed past in een KHA leefwijze.
.
dinsdag 24 juli 2018 om 16:21
Nee, ik kan me er echt niet druk om maken omdat ik het lekker vind en er mee af val.
dinsdag 24 juli 2018 om 16:23
Ik ben nog wel benieuwd welk fruit je verder nog mag, behalve berries.Blondie456 schreef: ↑24-07-2018 16:21Nee, ik kan me er echt niet druk om maken omdat ik het lekker vind en er mee af val.
.
dinsdag 24 juli 2018 om 16:26
Van drank val je ook af hoor. Kijk naar een beetje alcoholist, die zijn vaak broodmager.
Misschien versnelt t proces door er nog wat bij te nemen?
Mijn man heeft een tijdje Ritalin geslikt en verloor alle eetlust. Mager als een lat werd ie. Maar gied dat ie nooit heeft gedronken, dan was er helemaal niks van m overgebleven.
Mijn schoonmama drinkt wel veel, altijd al gedaan. Rookt er ook nog bij (nu heeft ze zo’n e-sigaret) Op haar jeugdfoto’s was ze slank, later werd ze een twiggy en is dat nu op haar 90e nog. Als die er nog pilletje bij had geslikt waaide ze weg
Dus ik zou zeggen, drink voldoende, slik en/of rook er misschien nog wat bij. Kun je best een stukkie brie eten.
Mijn man heeft een tijdje Ritalin geslikt en verloor alle eetlust. Mager als een lat werd ie. Maar gied dat ie nooit heeft gedronken, dan was er helemaal niks van m overgebleven.
Mijn schoonmama drinkt wel veel, altijd al gedaan. Rookt er ook nog bij (nu heeft ze zo’n e-sigaret) Op haar jeugdfoto’s was ze slank, later werd ze een twiggy en is dat nu op haar 90e nog. Als die er nog pilletje bij had geslikt waaide ze weg
Dus ik zou zeggen, drink voldoende, slik en/of rook er misschien nog wat bij. Kun je best een stukkie brie eten.
Vriendelijk.
dinsdag 24 juli 2018 om 16:26
Er zijn verschillende vormen van KHA dieeten. Bij Dr Frank mag je bv helemaal geen fruit eten. Zelf eet ik aardbeien en blauwe bessen . Soms doe ik wel eens een halve appel door de salade. Verder eet ik nu eigenlijk geen fruit en ook niet elke dag.
dinsdag 24 juli 2018 om 16:31
Alcoholisten eten vaak niet meer. Dus nemen alleen khd en geen vet. Dat is ook een afvalmethode. Bovendien is hun lichaam stuk, dan zal het ook anders functioneren.patatjedubbelmayo schreef: ↑24-07-2018 16:26Van drank val je ook af hoor. Kijk naar een beetje alcoholist, die zijn vaak broodmager.
Mijn schoonmama drinkt wel veel, altijd al gedaan. Rookt er ook nog bij (nu heeft ze zo’n e-sigaret) Op haar jeugdfoto’s was ze slank, later werd ze een twiggy en is dat nu op haar 90e nog. Als die er nog pilletje bij had geslikt waaide ze weg![]()
Ritalin neemt mijn eelust niet weg maar ik gebruik ook maar een mini dosis van 5 mg per keer. Snap niet dat ze kinderen wel het driedubbele geven of méér.Meerdere keren per dag. Kan nooit goed zijn, denk ik. Maar ik ben geen arts.
Dexamfetamine remt de eetlust wel bij mij, maar daar kan ik niet goed tegen.
.
dinsdag 24 juli 2018 om 16:41
Als t voor jou werkt, lekker doen.Blondie456 schreef: ↑24-07-2018 16:26Er zijn verschillende vormen van KHA dieeten. Bij Dr Frank mag je bv helemaal geen fruit eten. Zelf eet ik aardbeien en blauwe bessen . Soms doe ik wel eens een halve appel door de salade. Verder eet ik nu eigenlijk geen fruit en ook niet elke dag.
Vriendelijk.