Zo pijnlijk: ingeruild en ex gaat gewoon verder

09-03-2009 14:01 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Jullie weten wel dat ik 7 maanden geleden ben ingeruild voor iemand anders, na 5 jaar. Ik vertelde ook al dat we het goed hadden samen, dat hij dat ook vond, maar dat hij, door iemand nieuw te ontmoeten, vond dat 'het ook anders kan', en heeft me verlaten. Hij wou niet kijken hoe we onze relatie een andere draai konden geven, maar wou voor het ieuwe, onbekendere gaan. Wel alleen nadat ik een sms had onderschept, hij heeft het nooit uit zichzelf verteld. Maar zijn gedrag verontrustte me, dus hij heeft zichzelf verraden zonder dat hij het doorhad en ben ik zijn gsm gaan controleren.

Eens hij het niet meer kon ontkennen, is hij stiekem zijn gerief komen halen en wegggegaan. Hij wou niet aan de problemen (ik weet niet wat hem eigenlijk stoorde in onze relatie) werken, en is heel plots weggegaan.

Twee weken later was hij met dat meisje samen, maar ik zou er niet van verschieten als het al eerder aan de gang was. Nu 7 maanden verder probeer ik zoveel mogelijk te lezen, leren en praten met vrienden en famillie, om het zo goed mogelijk te verwerken.

Alleen kan ik het nog allemaal niet loslaten, en kijk ik af en toe in zijn email, want ik weet zijn paswoord dat hij niet veranderd heeft. Nu zag ik dat hij een reis geboekt heeft naar een exotisch land, waar wij eind 2007 nog geweest waren. Via een vriend kan hij goedkoop in chique hotels overnachten. Dus de zalige reis die wij toen met zijn tweeen hebben gedaan, gaat hij nu gewoonweg opnieuw overdoen met zijn nieuwe liefde! Ook 3 weken, in exact dezelfde periode, maar dan 2 jaar later.

Dit doet verschrikkelijk pijn, was het dan echt niets speciaals tussen ons????
Wat is er mis met 2 jaar single zijn meis?

Ik denk dat je die tijd misschien heel goed kan gebruiken om eerst eens gelukkig te worden met jezelf..

Je zelfvertrouwen wat op te krikken...

Ervoor te zorgen dat de wereld maar vooral JIJZELF weer wat voor een super meid je bent....

(ps, hij is niet lief en attentvol, dat schrijf je zelf een paar posts geleden zelf ook. Hij haalde je naar beneden en communiceerde niet weet je nog)

Wat je nu aan het doen bent is hem verheerlijken....NIET DOEN!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:muisje08 schreef op 09 maart 2009 @ 21:32:

Ik ben bang me niet meer zo gelukkig te zullen voelen als ik was met mijn ex. Dat ik niet snel iemand anders zal tegenkomen waar het zo mee klikt, en die zo lief en attentvol is. Ik ben 30 dus wil ook niet nog 2 jaar single zijn...

Eh...hij ging toch vreemd?

Als je dan de komende twee jaar single zult zijn, wil je die jaren dan snikkend naast de haard doorbrengen of zou je liever het beste maken van wat het leven je te bieden heeft?
quote:muisje08 schreef op 09 maart 2009 @ 21:32:

Ik ben bang me niet meer zo gelukkig te zullen voelen als ik was met mijn ex. Dat ik niet snel iemand anders zal tegenkomen waar het zo mee klikt, en die zo lief en attentvol is. Ik ben 30 dus wil ook niet nog 2 jaar single zijn...

Natuurlijk kom je wel weer iemand tegen. En je kunt nog gelukkiger worden dan je met hem was ook.

Maar wat is er mis met 2 jaar single zijn? Tijd voor jezelf hebben is ook fijn. En daarbij; je moet het eerst zelf leuk hebben voordat je het met een ander leuk kunt hebben. Anders ga je van die ander verwachten dat die jou gelukkig maakt, en daar wordt de ander over het algemeen niet zo vrolijk van, zeg maar.
quote:Madhe schreef op 09 maart 2009 @ 21:35:

[...]

Natuurlijk kom je wel weer iemand tegen. En je kunt nog gelukkiger worden dan je met hem was ook.

Maar wat is er mis met 2 jaar single zijn? Tijd voor jezelf hebben is ook fijn. En daarbij; je moet het eerst zelf leuk hebben voordat je het met een ander leuk kunt hebben. Anders ga je van die ander verwachten dat die jou gelukkig maakt, en daar wordt de ander over het algemeen niet zo vrolijk van, zeg maar.Dat zeg ik
Muis, je zuigt op een zere kies, je vertoont masochistisch gedrag. Daarmee doe je jezelf (expres) meer pijn dan nodig is. Vergis je niet, dat 'expres' heb ik wel tussen haakjes gezet maar het is natuurlijk helemaal waar, je doet jezelf pijn.

Jouw ex heeft je ongelooflijk gekwetst, dat snapt een blinde nog. Dat je daar kapot van bent, ook na 7 maanden nog, vind ik te begrijpen. Maar na 7 maanden zou wel tot je door moeten zijn gedrongen dat jij, als de ex van je vriend, niet meer moet gaan volgen wat hij doet door zijn mail te lezen. Want dat is zelfkwelling en onnodig. Je hebt al pijn genoeg.

Het is moeilijk voor je om écht werkelijk af te sluiten. Daarom denk ik dat je moet mailen naar je ex. Dat je zijn mailwachtwoord hebt en dat je hem aanraadt zijn wachtwoord te veranderen. Verder niks. Moet je eens opletten wat een rust dat geeft!

Nu kom je in de verleiding om dingen te doen die echt, oprecht niet goed zijn voor jou en je verwerkingsproces. Blokkeer voor jezelf die mogelijkheid. Dat kun je, die mail sturen, dat gaat jou rust geven en dat is hard nodig. Zijn mail lezen en zodoende op de hoogte blijven van zijn doen en laten is het slechtste wat je kunt doen voor jezelf, doe jezelf dat niet aan.

Muis, even doorbijten en loslaten. Echt helemaal loslaten. Pas dán komt er plaats voor een tofferik in je leven. Eerder werkelijk niet. Geloof oude Leo nou, het werkt!
Ik denk dat ik stilaan klaar ben voor de volgende stap, namelijk kinderen. Ik zou graag een stabiel gezinnetje hebben, en wil daar niet tot mijn 35ste voor wachten...

Inderdaad, mijn ex is niet de persoon die ik dacht dat hij was. Helaas, hij heeft zich altijd als de perfecte schoonzoon gedragen, en ik moet zeggen, dat was een heerlijke tijd. Tot hij het gehad had, waardoor de relatie op een nare manier is geeindigd.

Weet je, alles in mijn leven verliep tot hiertoe van een leien dakje. Een zwaar auto-accident een paar jaar geleden kon me niet van slag brengen. Ben er goed vanaf gekomen en heb veel hooi op mijn vork genomen omdat ik me daar niet ging door laten doen, ookal was ik door het oog van de naald gekropen en een lange revalidatie voor de boeg had.

Maar wat nu is gebeurd, kwam zo onverwacht dat de grond onder mijn voeten wegschoof. Alle tekenen dat het toch fout tussen hem en zijn nieuwe vriendin zou lopen, waren goed, vandaar ook mijn zoektocht in zijn email. Maar die wordt niet gebruikt voor echt persoonljk emailverkeer, gebeurt via email van het werk. Hotmail is dan meer voor boeken van reizen, deelnemen aan wedstrijden enzo.

Maar goed, jullie hebben gelijk dat ik mezelf meer pijn doe. Het is bijna zielig op zoek gaan in de hoop iets te vinden waaruit blijkt dat er ook nog maar iets vna hoop kan zijn. Viel dat heel dik tegen zeg...
quote:muisje08 schreef op 09 maart 2009 @ 21:53:

Ik denk dat ik stilaan klaar ben voor de volgende stap, namelijk kinderen. Ik zou graag een stabiel gezinnetje hebben, en wil daar niet tot mijn 35ste voor wachten...

Lieverd, je kan klaar zijn voor die volgende stap, maar daar heb je toch echt twee mensen voor nodig, staar je dus niet blind op dromen die op dit moment nog niet aan de orde zijn...maak jezelf niet verdrietiger dan noodzakelijk

Inderdaad, mijn ex is niet de persoon die ik dacht dat hij was. Helaas, hij heeft zich altijd als de perfecte schoonzoon gedragen, en ik moet zeggen, dat was een heerlijke tijd. Tot hij het gehad had, waardoor de relatie op een nare manier is geeindigd.

Conclusie....hij was dus niet de droomman die je dacht dat hij was!

Weet je, alles in mijn leven verliep tot hiertoe van een leien dakje. Een zwaar auto-accident een paar jaar geleden kon me niet van slag brengen. Ben er goed vanaf gekomen en heb veel hooi op mijn vork genomen omdat ik me daar niet ging door laten doen, ookal was ik door het oog van de naald gekropen en een lange revalidatie voor de boeg had.

Maar wat nu is gebeurd, kwam zo onverwacht dat de grond onder mijn voeten wegschoof. Alle tekenen dat het toch fout tussen hem en zijn nieuwe vriendin zou lopen, waren goed, vandaar ook mijn zoektocht in zijn email. Maar die wordt niet gebruikt voor echt persoonljk emailverkeer, gebeurt via email van het werk. Hotmail is dan meer voor boeken van reizen, deelnemen aan wedstrijden enzo.

Het niet goedpraten Muisje, wat je gedaan hebt is FOUT, driewerf FOUT!

En je zit niet 24/7 naast ex en nieuwe vriendin dus je WEET niet of er tekenen waren dat het mis zou lopen, dat WILDE je graag, das wat anders!

Maar goed, jullie hebben gelijk dat ik mezelf meer pijn doe. Het is bijna zielig op zoek gaan in de hoop iets te vinden waaruit blijkt dat er ook nog maar iets vna hoop kan zijn. Viel dat heel dik tegen zeg...Het is niet zielig...het is zo zonde, je bereikt er nul komma nul mee...

Conclusie, niet meer doen, en als je de hoop weer op voelt borrelen, allemaal dingen gaan bedenken wat er niet deugde (niet praten, jou naar benden halen enz enz)
Nou als jij geen twee jaar single wil zijn dan zou ik maar heel snel uit je zwelgfase komen...

Ik vind afhaakmoment nr. 1 bij een man als hij niet over zijn ex heen is... het nog te pijnlijk vindt om er over te praten... de hele tijd over zijn ex begint...

blijven sippen over je ex daar krijg je echt geen vriend mee.

Verzin een beloonsysteem ofzo voor elke keer dat je het kan weerstaan om in zijn mail te kijken... die heeeerlijke wat een belachelijke prijs voor 1 bakkie koffie koffie... of een nieuwe mascara... of die leuke laarzen... of een avondje naar de bioscoop, uit, een lekker luchtje...

Je hoeft er niet in 1x overheen te komen, stap voor stap, maar jij bent verantwoordelijk voor je eigen geluk. Zorg dan ook dat je gelukkig bent.

En om er dan ook maar een leuke spreuk in te gooien:

Happiness is a choice that requires effort at times.
Life goes on!
Ik dacht dat mensen rond de 30 jaar o zo volwassen waren. Je zegt dat jullie bezig waren met jullie serieuze leventje. Nou zo serieus noem ik het niet als ik lees wat jij allemaal doet, o.a. zijn mail chekken.

Grow up meid!
Tsja, uiteindelijk heb je er niks aan.

Maar het is wel begrijpelijk als je erbij kunt.

Wie zou dat nou niet doen?
quote:Brown_Eyes schreef op 09 maart 2009 @ 22:15:

Tsja, uiteindelijk heb je er niks aan.

Maar het is wel begrijpelijk als je erbij kunt.

Wie zou dat nou niet doen?

Ik....want mijn vraag blijft staan.....waarom?

Wat is de toegevoegde waarde kans van 99,9% dat je iets tegenkomt wat je meer verdriet dan vreugde gaat geven

Dit alles nog buiten het feit dat het simpelweg ongehoord is!

Vond het inderdaad wel een aardige suggestie om ex te mailen met het verzoek zijn wachtwoord te veranderen....
wat een zelfkastijding, de mail lezen van je ex.
Ben het ook met jullie eens, je hebt er niks van.

Maar het is de nieuwsgierigheid en dan hoop je iets tegen te komen, waaruit blijkt dat hij niet gelukkig is.

Wel begrijpelijk.

Maar zeker niet aan te raden!

Maar soms hebben we toch geen keus in wat we willen? Ik bedoel, wie weet kom je morgen wel de nieuwe man van je leven tegen, of misschien pas over 5 jaar. Als dat laatste het geval is, moet je dat al die jaren jezelf ellendig gaan voelen dat je je gezinnetje niet hebt? Je kan toch veel meer van je leven maken dan dit?

Dat gebeurt soms en is verdrietig. Maar de situatie is nou eenmaal zo

Kun je daar niet wat meer zelfvertrouwen uit halen? Kennelijk heb je het de vorige keer ook gered, waarom zou dat nu anders zijn?

Ja, dikke doei, dat praat natuurlijk niets goed

Maar goed, jullie hebben gelijk dat ik mezelf meer pijn doe. Het is bijna zielig op zoek gaan in de hoop iets te vinden waaruit blijkt dat er ook nog maar iets vna hoop kan zijn. Viel dat heel dik tegen zeg....

Misschien houd je zo vast aan het zwelgen omdat je het gevoel hebt dat dat het enige is wat je nog hebt. Ik weet het niet, dat weet alleen jij. Maar uiteindelijk levert het je niks op. Durf dat zwelgen eens los te laten en ga door. Dat kan je heus wel hoor.

De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
*is heel fout maar bedenkt ineens.. Muisje en Fuchsio.... zou dat niet kunnen werken?* :S
quote:Oriane schreef op 10 maart 2009 @ 10:21:

*is heel fout maar bedenkt ineens.. Muisje en Fuchsio.... zou dat niet kunnen werken?* :S Ze komen allebei uit dezelfde omgeving, hebben allebei dezelfde ideeen over relaties... inderdaad! Een match made in heaven!
Ik denk dat ik er zo in blijf hangen omdat ik diep in mijn binnenste denk dat hij fout is geweest door zomaar een lange relatie op te geven, en direct iets nieuws te starten. Ik lees hier zoveel over, en krijg dan dikwijls de bevestiging dat dit voor hem wel eens verkeerd zou kunnen aflopen omdat hij nergens bij stilstaat.

En als dat zou zal zijn 5wat niet zeker is), dan vind ik het gewoon allemaal zo enorm spijtig. Ik had vlug door waar mijn fouten in de relatie zaten, en was echt berid er smane voor te gaan. Het uit te zoeken waarom hij verliefd was geworden, wat er dus verkeerd zat voor hem, en eraan te werken. Ik wilde naar een therapeut, maar hij niet.

Voor hem was de kous af, en moest hij per se voor het nieuwe kiezen. Dat is volledig zijn recht, en ook de manier waarop, hoe pijnlijk ook voor mij. Maar zal hij het wel bij het rechte eind hebben? Hij laat iets goeds achter, en dat zei hij ook.

Vandaar denk ik dat ik naar antwoorden zoek, of bevestiging dat hij misschien wel eens niet beter af zal zijn.
quote:Brown_Eyes schreef op 10 maart 2009 @ 09:45:

Ben het ook met jullie eens, je hebt er niks van.

Maar het is de nieuwsgierigheid en dan hoop je iets tegen te komen, waaruit blijkt dat hij niet gelukkig is.

Wel begrijpelijk.

Maar zeker niet aan te raden!

Niet begrijpelijk, want erg dom en een teken van gebrek aan beschaving.

Zelfkastijding, zwelgen in verdriet, en dan ook nog eens jezelf achteraf moeten uitleggen wat een doos je bent geweest? Geen man is dat waard. Geen vrouw ook trouwens.
Jeetje wat rot, ik herken het ingeruild voelen wel.. Enorm kut.. Probeer het los te laten, dat is moeilijk en duurt lang. Maar blijf proberen, gun jezelf een nieuw leven. Sterkte
Muisje, misschien steunt het je om het verhaal te lezen van een man die in hetzelfde schuitje zit als jij:

Ik mis mijn ex-vriendin, kan haar niet loslaten

Raad gevraagd voor ring of niet
Natuurlijk heeft hij gezegd dat hij iets 'goeds' achterliet. Hij kwetste je al genoeg door bij je weg te gaan, dan ga je ook nog niet lullige dingen zeggen.

Maar misschien wist hij dat hij wat 'beters' er voor terug kreeg. Het is onzin te denken dat die relatie van hun niet zou slagen. Die heeft namelijk net zoveel kans als elke andere relatie, alleen wil je als expartner graag geloven dat het niet gaat lukken omdat hij niet 'over je heen' zou zijn. Als iemand met een relatie stopt loopt die iemand daar al heel erg lang mee rond. Is in zijn verwerking al zo veel verder.

En nu zie je, ze zijn al dik 7 maanden verder, nog steeds samen, gaan lekker op vakantie en dus ook nog gewoon gelukkig. Wanneer ga jij inzien dat zij het gewoon leuk hebben samen? Als hij net zolang met haar samen was als hij met jou is geweest?

Stop er gewoon mee. Hij wil niet meer. En wees eerlijk, al zou hij terugkomen, het is stuk, kapot... want het feit dat hij dit 7 maanden een ander heeft gehad en die ander boven jou heeft gesteld, daar kom jij nooit overheen in die relatie. Simple as that. maar dat laatste gaat sowieso niet gebeuren. Iedereen maakt dit wel eens mee en we leven allemaal nog.

Het is al 7 maanden geleden. Het laat je alleen niet los omdat jij dat simpelweg vertikt.

Geef jezelf een schop onder je hol, raap de restjes die er van jezelf overzijn bij elkaar en maak er wat van.
quote:muisje08 schreef op 10 maart 2009 @ 10:28:

Ik denk dat ik er zo in blijf hangen omdat ik diep in mijn binnenste denk dat hij fout is geweest door zomaar een lange relatie op te geven, en direct iets nieuws te starten. Ik lees hier zoveel over, en krijg dan dikwijls de bevestiging dat dit voor hem wel eens verkeerd zou kunnen aflopen omdat hij nergens bij stilstaat.

En als dat zou zal zijn 5wat niet zeker is), dan vind ik het gewoon allemaal zo enorm spijtig. Ik had vlug door waar mijn fouten in de relatie zaten, en was echt berid er smane voor te gaan. Het uit te zoeken waarom hij verliefd was geworden, wat er dus verkeerd zat voor hem, en eraan te werken. Ik wilde naar een therapeut, maar hij niet.

Voor hem was de kous af, en moest hij per se voor het nieuwe kiezen. Dat is volledig zijn recht, en ook de manier waarop, hoe pijnlijk ook voor mij. Maar zal hij het wel bij het rechte eind hebben? Hij laat iets goeds achter, en dat zei hij ook.

Vandaar denk ik dat ik naar antwoorden zoek, of bevestiging dat hij misschien wel eens niet beter af zal zijn.

Muisje, zelfs al komt je ex erachter dat hij een fout heeft begaan om met zijn nieuwe vriendin verder te gaan, betekent dit nog niet dat hij bij jou terug komt. Dit gebeurt volgens mij niet zo vaak. Bovendien zou je dat niet eens moeten willen. Kom op zeg, je bent toch wel meer waard dan dat?

Zodra jij afstand neemt van het hele gebeuren dan zul je zien dat je weer gaat stralen. En dan loop je te zijner tijd tegen een leuke man aan die jou op handen gaat dragen. En dan kijk je terug naar deze periode in je leven en denk je bij je zelf, waar heb ik me in hemelsnaam zo druk om gemaakt.

Let maar op Muis, dat gaat gebeuren.
quote:muisje08 schreef op 10 maart 2009 @ 10:28:

Ik denk dat ik er zo in blijf hangen omdat ik diep in mijn binnenste denk dat hij fout is geweest door zomaar een lange relatie op te geven, en direct iets nieuws te starten.Laten we eens aannemen dat jij Echt Helemaal Geweldig bent, dat je echt pas aan het ontsporen bent door zijn vertrek en voor die tijd de ideale partner was voor hem. Je zou zomaar gelijk kunnen hebben!

En?

quote:Ik lees hier zoveel over, en krijg dan dikwijls de bevestiging dat dit voor hem wel eens verkeerd zou kunnen aflopen omdat hij nergens bij stilstaat.Zou kunnen, Florence Nightingale, maar dat is niet jouw probleem he.quote:En als dat zou zal zijn 5wat niet zeker is), dan vind ik het gewoon allemaal zo enorm spijtig.

Niet poep praten, dat moet je jezelf niet aan willen doen. Je bent verdrietig omdat je je verlaten voelt en gekwetst, en dat is prima en normaal. Maar ga jezelf nou niet wijs maken dat je het vooral zo spijtig voor hem vindt.

quote:Ik had vlug door waar mijn fouten in de relatie zaten, en was echt berid er smane voor te gaan.Dat noemt men: TE LAATquote:Het uit te zoeken waarom hij verliefd was geworden, wat er dus verkeerd zat voor hem, en eraan te werken. Ik wilde naar een therapeut, maar hij niet.Ja, dat heb je als het te laat is. Enorm lullig als jij er nog toekomst in zag, en hij niet. Echt waanzinnig pijnlijk. Maar ook niet méér dan dat.quote:Voor hem was de kous af, en moest hij per se voor het nieuwe kiezen. Dat is volledig zijn recht, en ook de manier waarop, hoe pijnlijk ook voor mij.Dat is inderdaad volledig zijn recht. Zoals het jouw recht is daar heel verdrietig over te zijn, en je leven weer in te richten zonder hem.quote:Maar zal hij het wel bij het rechte eind hebben? Hij laat iets goeds achter, en dat zei hij ook.Florence, je kletst weer. Jij bent niet verantwoordelijk voor hem, en dat weet je zelf diep van binnen ook. Ga niet de reddende engel uithangen, want het is alleen maar méér zwelgen in zelfmedelijden.quote:Vandaar denk ik dat ik naar antwoorden zoek, of bevestiging dat hij misschien wel eens niet beter af zal zijn.Welnee, dat is helemaal niet de reden dat je naar antwoorden zoekt. Je zoekt vooral naar mogelijkheden je zelfmedelijden te cultiveren, en acceptabel te maken voor anderen.

En dat moet je natuurlijk doen als je er gelukkig van wordt. Je hebt nog pakweg 50 jaar leven voor je, hoe meer je daarvan met verdriet vult, hoe gelukkiger je bent, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven