Zo pijnlijk: ingeruild en ex gaat gewoon verder

09-03-2009 14:01 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Jullie weten wel dat ik 7 maanden geleden ben ingeruild voor iemand anders, na 5 jaar. Ik vertelde ook al dat we het goed hadden samen, dat hij dat ook vond, maar dat hij, door iemand nieuw te ontmoeten, vond dat 'het ook anders kan', en heeft me verlaten. Hij wou niet kijken hoe we onze relatie een andere draai konden geven, maar wou voor het ieuwe, onbekendere gaan. Wel alleen nadat ik een sms had onderschept, hij heeft het nooit uit zichzelf verteld. Maar zijn gedrag verontrustte me, dus hij heeft zichzelf verraden zonder dat hij het doorhad en ben ik zijn gsm gaan controleren.

Eens hij het niet meer kon ontkennen, is hij stiekem zijn gerief komen halen en wegggegaan. Hij wou niet aan de problemen (ik weet niet wat hem eigenlijk stoorde in onze relatie) werken, en is heel plots weggegaan.

Twee weken later was hij met dat meisje samen, maar ik zou er niet van verschieten als het al eerder aan de gang was. Nu 7 maanden verder probeer ik zoveel mogelijk te lezen, leren en praten met vrienden en famillie, om het zo goed mogelijk te verwerken.

Alleen kan ik het nog allemaal niet loslaten, en kijk ik af en toe in zijn email, want ik weet zijn paswoord dat hij niet veranderd heeft. Nu zag ik dat hij een reis geboekt heeft naar een exotisch land, waar wij eind 2007 nog geweest waren. Via een vriend kan hij goedkoop in chique hotels overnachten. Dus de zalige reis die wij toen met zijn tweeen hebben gedaan, gaat hij nu gewoonweg opnieuw overdoen met zijn nieuwe liefde! Ook 3 weken, in exact dezelfde periode, maar dan 2 jaar later.

Dit doet verschrikkelijk pijn, was het dan echt niets speciaals tussen ons????
quote:absoluteEinstein schreef op 09 maart 2009 @ 15:17:

Ok, je wil het beter begrijpen?

Ik heb mijn vriend pardoes verlaten en waarschijnlijk voelt het voor hem ook alsof ik hem heb laten vallen als een baksteen. We hadden het "goed" samen. Maar wat mij betreft niet goed genoeg. En, ookal vind ik het naar voor hem, ik ga nooit terug. Het komt nooit meer goed. Jouw vriend komt niet bij je terug, omdat jij het niet begrijpt, of omdat het zo naar is voor jou.

Jouw vriend heeft recht op zijn eigen geluk. Een relatie is niet van, "ik doe alles goed, dus blijf je voor altijd bij me. Daar heb ik recht op."

Zo werkt het niet. Jij hebt er geen recht op dat hij bij je blijft, omdat jij zo je best doet.

Mensen kunnen veranderen, iemand tegen komen en wat anders willen. Daar doe je niets aan, zo is het leven.

Uithuilen en opnieuw beginnen.

Dit had ik geschreven kunnen hebben, zo heb ik het ook gedaan. Heel naar voor hem, vind ik ook echt rot. Maar ik kom ook niet terug. En als hij in mijn mail zou kijken zou hij ook kunnen denken, gaat ze nou weer naar een Canarisch eiland, dat hebben wij ook gedaan. Ja, inderdaad. En met hem was het leuk en bijzonder. En deze keer ook. Het doet niets af aan wat ik hem heb gedaan, dat wilde ik alleen niet voortzetten. Ik hoop dat hij niet meer hoopt. En ik hoop dat hij niet mijn mail leest, want dan maakt hij het zichzelf echt veel moeilijker dan nodig.

Niet meer doen dus. Telkens als je die neiging hebt ga je iets anders doen. Het zal afnemen. Ga een hobby zoeken om die energie in te stoppen.
quote:Chardonnay schreef op 09 maart 2009 @ 15:49:

Diem, soms hebben mensen een schop onder hun kont nodig. Zwelgen in verdriet is voor niemand goed. En al ben je nog zo verdrietig, dan hoef je nog niet zo wanhopig te doen. Is nergens goed voor.

En dat proberen wij aan Muisje haar verstand te brengen.

Ik begrijp dat; geloof me. Maar iemand die al emotioneel een knauw heeft gekregen, hoeft ook nog niet een schop onder hun kont te krijgen. Muisje zit in een vicieuze cirkel en volgens mijn -bescheiden mening- komt in dit geval zij er alleen uit wanneer zij er klaar voor is. Door gefrustreerd op haar te reageren, zal er echt niet voor zorgen dat zij gaat doen, wat ik ook vind dat ze moet doen; en dat is doorgaan met haar leven.

De beste "wraak" is volgens mij te laten zien dat het goed met je gaat. Ik denk echt niet dat de ex van Muisje nu zoveel gelukkiger is. Wat hij Muisje heeft aangedaan, kan hij net zo goed bij zijn huidige vriendin ook doen. Buiten dat, al zal hij nu wel gelukkiger zijn, als hij in staat is om iemand anders zo slecht te behandelen, dan zou ik hem in ieder geval niet meer terug willen.

Muisje, het enige advies dat ik je kan geven is om op kickbox les te gaan; zoek een leuke leraar die jou jouw boosheid op hem laat botvieren. En nodig hem vervolgens uit voor een borrel. Zonder gekheid; de volgende man die je in je leven moet toelaten is er een die een aanvulling is op je geluk, die je al voor jezelf hebt gecreëerd. Laat een man -of iemand anders- nooit verantwoordelijk zijn voor jouw geluk. Je gaat op die manier geheid ongelukkig worden.
Nee Diem, ze komt alleen uit die vicieuze cirkel als ze daarvoor kiest

Vooralsnog kiest ze er heel bewust overigens voor om in het "ow ik ben zo zielig"gevoel te blijven hangen.

we reageren niet gefrustreerd maar vinden het jammer dat TO steeds nieuwe topics blijft openenen omdat ze verwacht daar andere adviezen te krijgen...

Hoe je het ook bekijkt

Liefdesverdriet doet zeer, je gaat kapot van binnen en je denkt dathet nooit meer overgaat

Maar JIJ bent ZELF degene die dat kan omdraaien

En zolang je dat niet ziet blijf je in de cirkeltje rondlopen....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het laatste wat ik wil is dat er zo'n discussie over ontstaat. Ik zal de raad opvolgen en enkel in bestaande posts schrijven als ik het nodig heb. Wie wil kan dan reageren. Genoeg daarover nu. Reageer dan niet meer als je er niet op wil reageren, in plaats van te discussieren over hoeveel keer topics geopend kunnen worden. Ik heb de boodschap begrepen!

Diem, bedankt voor uw begrip! Ik ga naar een therapeut die me helpt verder te gaan in het leven. Die zei dat je wel een jaar mag rekenen, en ik wil mezelf inderdaad niet forceren. Ik probeer alleen maar zoveel mogelijk inzcihten te krijgen. Misschien is dit zelfpijniging, dat kan, maar dat is mijn manier.

Dank iedereen voor de steun...
En wanneer ga je je ex verrtellen dat je nog in zijn mail kan?

als je blijft doorgaan met zijn mail checken dan ben je over een jaar echt nog geen stap verder. wat zegt je therapeut over het lezen van de mail van je ex? "Mag" je dat ook nog een jaar blijven doen?
Grappig en opvallend dat je alleen reageert op degene die jou helemaal begrijpt. Maar een reactie op andere posts, ho maar.

Wat dacht je ervan om je ex in te lichten dat je zijn mails checkt?
Kreng en Char, iets in me zegt me dat TO dat zeker niet gaat doen

De ex inlichten....

Jammer wel dat vele echt moeite doen om TO antwoord te geven en dat daar zo makkelijk overheen gewalst wordt.

Misschien ook eens aanhalen bij de peut....selectief luisteren...

Succes in elk geval verder!
@Diem, ik geloof niet dat er hier iemand zegt, dat Muisje maar een maximale periode bezig zijn met verwerken. Of dat ze niet verdrietig mag zijn.

Ook ik weet uit ervaring hoe pijnlijk zo'n situatie kan zijn en hoeveel verdriet je kunt hebben en dat het lang, erg lang kan duren voordat alles helemaal verwerkt is.

Maar ik weet ook uit ervaring dat het niet helpt om te zwelgen in dit verdriet, dat niks beter wordt omdat je nog zo zielig bent.

Wat wel kan helpen, is zoveel mogelijk vechten tegen je slechte gevoel en proberen om de draad weer wat op pakken. En om je relatie en je ex niet te verheerlijken.

Niemand hier zegt dat dat makkelijk is! Feit is nou eenmaal, dat muisjes ex bij haar weg is en dat Muisje verder moet met haar leven. En dat kan niet als ze zo in haar verdriet blijft hangen.
het is erg dat jij nog in zijn email komt, het is al over en uit tussen jullie! al 7 maanden...

als hij nog een beetje sympathie voor je kon opbrengen...heb je dat nu mooi verspild ben ik bang, hij komt hier toch wel achter ooit..

(hoe controleerde jij hem toen jullie nog een relatie hadden vraag ik mij af....)

Een simpele reden dat hij je ex is, is dat jullie gewoon niet bij elkaar passen. Jij dacht van wel, maar hij wist van niet.

volgens mij he, als jij je weer beter wil voelen, als jij niet meer verdrietig wil zijn moet je zorgen dat alles waar je verdrietig van word wat met hem te maken heeft ver bij jou uit de buurt komt.

je doet jezelf nu veel leed aan, en dat wil je zelf?
Blijf uit zijn email. Ten eerste is het doodgewoon zwaar onfatsoenlijk, ten 2e doe je jezelf alleen maar pijn. Maar goed dat laatste is dan weer boontje om zijn loontje
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:rider schreef op 09 maart 2009 @ 15:41:

[...]

Helemaal niet, ik vind het wel een slimme zet. Je zorgt er zo met 100% zekerheid voor dat als hij ooit ontdekt wat je doet, hij ej als een totaal gestoorde psycho zal zien. En zo zorg je zelf voor de zekerheid die je zoekt: als er al kans op herstel was, heb je die zelf vakkundig de nek om gedraaid.

[...]

je voelt je wel graag slachtoffer he? Misschien is dat een factor in begrijpen waarom je ex er geen zin meer in had?

(Overigens: ik vind het heel treurig voor je, daar gaat het niet om. Maar je verdriet zelf bewust in stand houden is niet echt handig, tenzij je je gewoon graag slachtoffer voelt)Zo ontzettend Eensch!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:muisje08 schreef op 09 maart 2009 @ 16:55:

Diem, bedankt voor uw begrip! Ik ga naar een therapeut die me helpt verder te gaan in het leven. Die zei dat je wel een jaar mag rekenen, en ik wil mezelf inderdaad niet forceren. Ik probeer alleen maar zoveel mogelijk inzcihten te krijgen. Misschien is dit zelfpijniging, dat kan, maar dat is mijn manier.

Ik wens je veel sterkte Muisje. Ik weet zeker dat het je gaat lukken om, met behulp van therapie, er op een dag overheen te zijn of het in ieder geval een plekje te kunnen geven. Houd een positieve kijk op het leven en laat je niet afleiden door negatieve mensen of opmerkingen.

"Only the weak are cruel, gentleness can only be expected from the strong".
quote:Diem schreef op 09 maart 2009 @ 17:57:

[...]

"Only the weak are cruel, gentleness can only be expected from the strong".

ben toch wel heel benieuwd wat he daar mee wil zeggen

Want als je bedoeld dat ik (en vele anderen) zwak zijn raad ik je aan het forum toch eens wat beter te lezen

Want ook wij hebben de nodige tikken te verwerken gekregen

En ook wij hebben gedacht er nooit meer boven op te komen

En ik kan je zeggen, mede door het luisteren naar de goeie tips en adviezen die ik HIER op het forum heb gekregen ben ik toendertijd over mijn liefdesverdriet heengekomen.

Ik heb er ook nog wel 1 voor jou dan...

"zachte heelmeesters maken stinkende wonden"
Triest gewoon dat jij, TO, in iemand zijn email gaat zitten gluren, bah! Het is voorbij en gedraag je daar danook naar!

Echt ongelooflijk dit! Wat een eng idee!
Ik vind het ook not done, besef je wel dat je hem aan het stalken bent? (zonder dat hij het zelf weet)

Niet meer doen dus! Je maakt jezelf er ook niet veel gelukkiger mee.

Je zei straks dat voor verdriet 1 jaar stond. Dat is natuurlijk per persoon verschillend. Maar als jij dit nu niet aanpakt, dan ben je over 5 maanden nog niet over hem heen. Zoek dus een goede therapeut!
quote:Summerdance schreef op 09 maart 2009 @ 18:00:

[...]

ben toch wel heel benieuwd wat he daar mee wil zeggen

Het enige wat ik hiermee wil zeggen is dat het wel heel eenvoudig is om te gaan lopen "katten" (en nee, ik wijs niemand aan want diegene die het doen weten het van zichzelf) op iemand die hier komt omdat ze er zelf niet uitkomt. Ik doe me heus niet heiliger voor dan dat ik ben, als er iemand kan "katten" dan ben ik dat wel maar misschien kunnen we gewoon wat vriendelijker tegen elkaar doen. Ik weet namelijk dat de reden dat ik zo ongeveer de beste was in het "katten", was om mijn eigen pijn te verbloemen. "Strength is nothing more than how well you hide the pain". Ik heb mijn pijn alleen en op mijn eigen manier een plekje weten te geven. Niet iedereen is daartoe in staat. En niet iedereen snapt hoe de raad op te volgen die men krijgt. En soms moet je het 1000 keer vertellen. En soms moet men gewoon weer begrip tonen, ook al doe je het voor de 1000e keer. En wanneer men niets aardigs weet te zeggen, dan kan men misschien beter niets zeggen. Opbouwende kritiek leveren is prima, maar door venijnig te doen schiet niemand iets mee op.

"Wie de schoen past, trekt hem aan".
Ik lees je verhaal voor de eerste keer, maar

ik vind het goed KUT voor je!

tussen mij en m'n ex is het ook al 1,5 jaar uit, wel met veel getrek en onduidelijkheid van beide kanten, maar ik blijf er ook obsessief en neurotisch mee bezig. Ik heb hem, op t moment dat het uit ging, wel verzocht om mij van z'n hyves af te gooien, en ik ben blij dat ik de zelfpijniging om z'n mail te checken heb kunnen weerstaan. Ik heb veel therapie(niet specifiek daarvoor), krijg veel goede en lieve raad van mensen, maar t werkt gewoon anders in mijn hoofd, ik zit 'vast' in een vicieuze cirkel waarmee ik alleen maar mezelf kwets en wat totaal niets oplevert, mijn verstand wint t niet van mijn gevoel, en dat herken ik ook in jouw verhaal.

Echt heel dom misschien, maar wat bij mij de laatste weken enigszins werkt, is om continu als ik aan hem denk, tegen mezelf te zeggen 'ik wil niks meer van hem ik wil niks meer van hem', en dan hoop ik dat ik dat uiteindelijk ook echt zo ga voelen. Probeer dat eens!

Ik vind t echt rot voor je, en ik hoop dat de psycholoog je hier verder mee kan helpen. Doe t jezelf alsjeblieft niet aan om nog in z'n mail te kijken, wat doe je jezelf daar een hoop pijn mee! Ik zou hem denk ik toch echt een mail sturen met t verzoek z'n wachtwoord te wijzigen, help jezelf en doe dat!!!

En los van dat alles, vind ik hem gewoon een eikel dat ie zo met je is omgegaan. Met zo iemand moet je, als je een beetje van jezelf houdt, ook niet meer om willen gaan!

Sterkte!
Heb net toch echt 3 pagina;s WEER doorgelezen en ik kom geen kat of venijn tegen.....

Alleen de opmerking over het 5x een topic openen, maar das geen kat, das een constatering van een feit.

Maar weetje, denk wat je wilt denken...
quote:muisje08 schreef op 09 maart 2009 @ 14:57:

Ik vind het gewoon allemaal zo moeilijk. Waarom ik in zijn mailbox kijk: de hoop iets te vinden waaruit blijkt dat hij misschien toch een foute keuze heeft gemaakt. Ik weet het, en jullie vinden dat misschien heel zielig.

Maar ik zie deze persoon nog graag, ookal wil ik dat niet. Sorry, maar we hadden het goed samen. En ik vind het spijtig dat hij niet heeft geprobeerd onze relatie te verbeteren, in plaats van pardoes voor een nieuwe te kiezen. Wat ik van jullie zou willen weten is wat je uit ervaring hierover weet te vertellen.

Om eerlijk te zijn heb ik er niet zoveel aan te horen: Ga verder met je leven. Tuurlijk, en ik doe mijn best, maar k probeer ook alles beter te begrijpen.

Sorry voor mijn vele topics, ik dacht dat dit forum hiervoor diende, maar zal dan wel ergens anders raad vragen hoe ik hierover kan gerakenSoms moet je accepteren dat niet alles te begrijpen valt.
Beste muis, het lijkt me inderdaad een goed idee een therapeute op te zoeken, omdat je het na zeven maanden nog niet (een klein beetje meer) los kan laten.

Je schrijft dat je inzichten wil krijgen, maar wat je volgens mij feitelijk wilt in deze vijf topics, is érgens lezen (al is het maar één reactie) dat er iemand is die zegt: 'het kan goedkomen, want mijn (ex-)vriend kwam bij me terug'....
Peas on earth!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 09 maart 2009 @ 17:47:

Blijf uit zijn email. Ten eerste is het doodgewoon zwaar onfatsoenlijk, ten 2e doe je jezelf alleen maar pijn. Da's misschien wel goed voor iemand die al 7 maanden in de hoop leeft dat ie nog 'n keer bij haar terugkomt. Zwart op wit zien dat hij gelukkig is met zijn nieuwe liefde en mooie reisplannen met haar maakt, zou haar toch wakker moeten schudden zodat ze verder kan gaan met haar eigen leven.
quote:Diem schreef op 09 maart 2009 @ 16:31:

[...]

Ik begrijp dat; geloof me. Maar iemand die al emotioneel een knauw heeft gekregen, hoeft ook nog niet een schop onder hun kont te krijgen. Muisje zit in een vicieuze cirkel en volgens mijn -bescheiden mening- komt in dit geval zij er alleen uit wanneer zij er klaar voor is. Door gefrustreerd op haar te reageren, zal er echt niet voor zorgen dat zij gaat doen, wat ik ook vind dat ze moet doen; en dat is doorgaan met haar leven.

Eeh sorry, maar dat is precies wat iedereen hier zegt. Niemand zegt dat het makkelijk is. Maar zwelgen helpt meestal ook niet veel hoor.

De beste "wraak" is volgens mij te laten zien dat het goed met je gaat.

Nee. Je moet het voor jezelf goed willen hebben. Niet om een ander de ogen uit te steken. Dat vind ik een hele slechte motivatie

Ik denk echt niet dat de ex van Muisje nu zoveel gelukkiger is.

Hoe weet jij dat nou?

Wat hij Muisje heeft aangedaan, kan hij net zo goed bij zijn huidige vriendin ook doen. Buiten dat, al zal hij nu wel gelukkiger zijn, als hij in staat is om iemand anders zo slecht te behandelen, dan zou ik hem in ieder geval niet meer terug willen.

Muisje, het enige advies dat ik je kan geven is om op kickbox les te gaan; zoek een leuke leraar die jou jouw boosheid op hem laat botvieren. En nodig hem vervolgens uit voor een borrel. Zonder gekheid; de volgende man die je in je leven moet toelaten is er een die een aanvulling is op je geluk, die je al voor jezelf hebt gecreëerd. Laat een man -of iemand anders- nooit verantwoordelijk zijn voor jouw geluk. Je gaat op die manier geheid ongelukkig worden.
Eens met Elninjoo, maar nu ze dat weet wordt het tijd om zijn e-mail (is dus prive!) met rust te laten.
Op het moment dat ik erachter zou komen dat een ex mijn email zou checke zou mijn bloed echt gan koken hoor. ik vin dhet wel zo onfatsoenlijk. Werkelijk, hoe haal je het in je hoofd. Dat vind ik gewoon niet goed te praten, kan me niet schelen hoeveel liefdesverdriet je hebt.
Moet je als ex maar niet zo stom zijn om je wachtwoord niet te veranderen als je relatie uit gaat. Ik vind 't al stom genoeg dat iemand die verliefd is z'n wachtwoord aan z'n liefje geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven