Voorlopig koopcontract voor
dinsdag 24 juli 2018 om 18:19
Beste allemaal,
Ik ben momenteel bezig met de verkoop van mijn huis in eigen beheer. Ik heb onmiddels een koper gevonden maar loop nu vast op het volgende.
Ik huur een stukje grond (5 m2) naast mijn woning, maar zal dit stuk grond overnemen van de eigenaar. De huidige kadastrale gegevens komen dus niet overeen met hetgeen ik op dit moment in het koopcontract kan zetten. Dit omdat deze gegevens nog niet beschikbaar zijn.
Mijn vraag is alsvolgt.
Kan ik een koopcontract opstellen met de huidige kadastrale gegevens en daarbij een opmerking plaatsen dat er nog ongeveer 5M2 bijkomt? Is dit document dan rechtsgeldig?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat we door kunnen met het hele proces.
Alvast bedankt!!
Gr Edwin
Ik ben momenteel bezig met de verkoop van mijn huis in eigen beheer. Ik heb onmiddels een koper gevonden maar loop nu vast op het volgende.
Ik huur een stukje grond (5 m2) naast mijn woning, maar zal dit stuk grond overnemen van de eigenaar. De huidige kadastrale gegevens komen dus niet overeen met hetgeen ik op dit moment in het koopcontract kan zetten. Dit omdat deze gegevens nog niet beschikbaar zijn.
Mijn vraag is alsvolgt.
Kan ik een koopcontract opstellen met de huidige kadastrale gegevens en daarbij een opmerking plaatsen dat er nog ongeveer 5M2 bijkomt? Is dit document dan rechtsgeldig?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat we door kunnen met het hele proces.
Alvast bedankt!!
Gr Edwin
dinsdag 24 juli 2018 om 19:23
Je kan alles verkopen, maar je kan niet leveren en dan heb je een probleem.viva-amber schreef: ↑24-07-2018 19:12Iets wat niet jouw bezit is kun je niet verkopen...dat is illegaal.
TO heb je dat stukje ook toegezegd aan de koper? Je neemt iig de huidige kadastrale gegevens over in het contract met evt een verwijzing naar de bijzondere bepalingen waar je een bepaling opnemen en een kadastraal kaartje met het gearceerde extra stukje toevoegen.
Wel een risico want als jij het toch niet in eigendom verkrijgt, kun jij niet leveren aan de koper en ben jij ingebreke.
dinsdag 24 juli 2018 om 21:43
Dank voor jullie antwoorden. Ik snap natuurlijk heel goed dat ik niet iets kan verkopen dat niet van mij is.
Met de eigenaar van het stukje grond ben ik al een prijs overeen gekomen en is (normaal gesproken) dus een formaliteit. Echter wil ik ook geen risico lopen met het oog op “niet kunnen leveren”. De koper van mijn huis zal dus nog even geduld moeten hebben.
Met de eigenaar van het stukje grond ben ik al een prijs overeen gekomen en is (normaal gesproken) dus een formaliteit. Echter wil ik ook geen risico lopen met het oog op “niet kunnen leveren”. De koper van mijn huis zal dus nog even geduld moeten hebben.