Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Toch nog iets vergeten:

Wij hebben een watertafel. Staat altijd in de tuin. Maar ik bepaal wanneer er water in gaat. Hij speelt overigens ook met het speelgoed van de watertafel, zonder water.

Geen zandbak hier... ik wil al dat zand niet in huis hoor haha.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
26-07-2018 08:25
Het hartje was gestopt. Verder weten ze nog niks. Ze hebben al een kindje dat met 40 weken ter wereld kwam.

Vroeger leek het verliezen van een baby mij erg en een bijna voldragen baby verliezen leek mij ook wel jammer. Maar pas sinds ik moeder ben snap ik dat een miskraam (stom woord) al verschrikkelijk is. Gelukkig leven we in 2018 en kan je tegenwoordig wel afscheid nemen van een kindje. Ongeacht hoe lang je het hebt gedragen. Ik moest er aan denken dat ouders vroeger het kindje dan niet eens te zien kregen.

Vroeger dacht ik trouwens ook dat die 12 weken magisch waren. Wij hebben ook gespannen onze mond gehouden tot we die 12 weken en de nipt hadden gehad. Bij een tweede wacht ik niet zo lang. Sta ik straks weer met van die halve smoesjes op feestjes mensen voor de gek te houden.
Oh ik dacht een 14 weken oude baby, maar na een zwangerschap van 14 weken dus.

Miskramen, vroeggeboortes en problemen met zwanger worden en blijven weet ik helaas alles van na een vruchtbaarheidstraject en de vriendinnen die ik toen heb ontmoet en de dingen die zij meegemaakt hebben.

Na 14 weken ben je zeker niet veilig. Na 20, 28 of 40 weken ook niet, heb ik helaas gezien. Eigenlijk nooit natuurlijk. Ook nu kan onze kinderen iets overkomen :(

Maar daar denk ik liever niet teveel over na :$
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
GlitterCupcake schreef:
26-07-2018 08:47

@ bellen: ja dat deed dreumes hier ook maanden lang. Hij nam het over van kindjes op het kdv en van leidsters die de deurbel beantwoorden met de telefoon. Wij gebruiken thuis onze telefoons niet, die blijven in de gang liggen.
Ohhh ja daar kan hij het ook vandaan hebben! Ik vroeg me ook al af waar hij het vandaan had, zo vaak bellen wij ook niet. En als we eens bellen waar hij bij is, is het vaak Skype of Duo met opa en oma.

Verder, wat verdrietig voor jullie vrienden, een miskraam :(. Zo'n nieuws hakt er wel in ja, zeker als je zelf kinderen hebt.

Slapen: was drama van de week, maar ook doordat er een kies door kwam (gaat de goede kant op, zag een eerste wit puntje van de kies verschijnen :yes: ). Verder is het ofwel zweten in een pyjama'tje met voetjes eraan, of wat minder gekleed maar dan veel krabben :facepalm: . Hoe doen anderen met eczeem-kindjes dat? De eczeem zelf valt gelukkig mee maar hij blijft krabben waar mogelijk.

Werk: kantoor is gelukkig vrij koel! Mijn concentratie is niet zo koel door de gebroken nachten maar da's een ander verhaal :$ .
happiness = reality - expectations
Van opa's kadogeld gaat er een glijbaantje komen, die kan ze buiten de zomer ook gebruiken.

Ik heb een klein babyzwembadje gekocht om te poedelen en een minizandbak. bedenk me nu dat daar geen bodem in zit, dat is wel onhandig; zand op de tegels gooien was zonder dat ding ook wel gelukt.... Vuilniszak eronder ofzo
Heel veel sterkte Glittercupcake!!!

Ik maakte me ongeveer een half jaar geleden ook veel zorgen om het gewicht van mijn dochter. Ze bleef in die tijd schrikbarend veel aankomen en woog al 13kg bij 18 maanden. Ze zat toen echt op de +2 lijn en het leek maar verder te stijgen. Inmiddels zijn we een half jaar verder. Dochter is nu dus net 2 en weegt 13.5 kg bij een lengte van ik schat tussen de 88-90 cm. Dus ze is nu keurig in haar gewicht aan het groeien. Je ziet het babyvet bijna letterlijk verdwijnen. Ze eet een stuk minder dan eerst en beweegt genoeg. Dus ik zou me niet zoveel zorgen maken.

Hier is een watertafel (het liefst met een emmer ernaast voor nog meer plezier) ook een dikke hit. En we hebben zelf krijtborden gemaakt. Ze vindt het heerlijk om daar en op de tegelvloer lekker met stoepkrijt op te kleuren. En de glijbaan blijft toch ook een grote hit. Dochter heeft voor haar verjaardag een skippypaard gekregen. Ook erg leuk voor buiten. Een zandbak hebben we bewust niet. We hebben genoeg speeltuinen in de buurt met een zandondergrond en daar kan ze naar hartelust spelen met haar zandijsjes, cupcakes er en schep/emmer (ook een enorme hit).

Dochter slaapt in haar luier met onderbroek en een dunne slaapzak. Die slaapzak heeft ze helaas echt nodig. Eigenlijk is het met dat ding aan nog veel te warm.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Ik laat vandaag zoon zijn eigen zwembadje vullen. We hebben een dienblad met wat bekertjes water erop die hij heen en weer loopt van de keuken naar buiten :whistle:

Bonus is dat hij elke keer ook een slokje neemt uit elk bekertje.
Haha ideaal maartje! Zoon heeft begin van de middag even bij een vriendin in de jacuzzi gezeten, vind hij altijd heerlijk! Nu weer lekker thuis in de airco.

Bah, van miskramen krijg ik altijd kriebels. Gelukkig niet zelf mee hoeven te maken maar in mijn omgeving regelmatig gehoord dat iemand een miskraam heeft gehad :(
Het is nu 33 graden in dochter haar kamer.. Ik denk dat ik haar gewoon maar niet naar bed breng, pas als ze omvalt van vermoeidheid. Als ik haar in bed leg warmt het kamertje alleen maar meer op, dat lijkt me niet verantwoord :(

Hoe is dat bij jullie vandaag?
Hier dertig graden boven, maar heb zoon net in bed gelegd. In een romper en verder helemaal niks. Hij is vertrokken.
Hier is zoon al kapot en ligt in bed in alleen een luier met raam en deur open. Hij wordt momenteel meestal rond middernacht wakker voor n paar uur dus vind dit wel goed voor ‘m :)

Heb verder niet het idee dat hij enorm last heeft van de hitte, behalve dorst, daarom wordt-ie wakker om 24. En dan vindt hij het wel gezellig vervolgens :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hier 29 graden en leg haar zo op bed in een slaapzak en het rolluik dicht :facepalm: tot nu toe slaapt ze elke avond en nacht prima voor haar doen.. Wel met n ventilator naast haar bedje (niet op grijpafstand hoor)
Fijn dat jullie dreumessen slapen! Die van mij speelt nu buiten met water, ik wacht tot het afkoelt.
Lux, ik geef mijn dochter een antilekbeker met water mee in bed, is dat niet een idee? Ze wordt ook wakker met dorst en dan kan ze zelf drinken. 's Ochtends is de fles vaak bijna leeg.
Hier ook 31C en wat later naar bed dan anders. Elsa slaapt in een "verbandromper" speciale rompers met dichte mouwen voor over de handjes zodat ze zich niet kan krabben. Bij het vorige pakje trok ze ze zelf steeds los maar deze niet (verbandkleding biamed) Weet niet meer wie het vroeg over kindjes en eczeem maar via de dermatoloog kan je ze aanvragen.en verder niet met water laten spelen hoe lastig dat soms ook is.
Zoon heeft vanmiddag van 12 tot 4 geslapen. Normaal gaat hij rond 7u naar bed. Vandaag zal het denk rond 8u worden. Expres ook, nu koelt het iets af en das alleen maar fijn voor hem.
Hij speelt nu heerlijk met water buiten met zijn watertafel piratenboot!
Wat sneu envelop, dat je dochter niet met water kan spelen nu :(
Ik dacht eerst ook een baby van 14 weken oud, dat lijkt me nog veel zwaarder dan een miskraam op dat termijn.

Hier ook het geluk tot nu toe dat ik geen miskraam heb moeten meemaken, aangezien mn meeste vriendinnen wel 1 of meerdere miskramen hebben gehad houd ik er wel altijd rekening mee.
Zoon is hier net wakker, die had een middagslaap van half 4 tot 7 :facepalm:
We zien na het eten wel waar dat strandt...

Er zijn hier net druppels gevallen! Uit een wolk! Met een donderslag! Wel 5 minuten lang!!!

:jump:
Ik dacht dat ook inderdaad, dat het ging om een baby van 14 weken. Miskramen gebeuren inderdaad erg vaak helaas.

Maartje, ik ben jaloers! Ik wil ook regen maar hier gaat er niets vallen vandaag denk ik :(
fiona2018 schreef:
26-07-2018 19:30
Fijn dat jullie dreumessen slapen! Die van mij speelt nu buiten met water, ik wacht tot het afkoelt.
Lux, ik geef mijn dochter een antilekbeker met water mee in bed, is dat niet een idee? Ze wordt ook wakker met dorst en dan kan ze zelf drinken. 's Ochtends is de fles vaak bijna leeg.
Da’s best een idee ja. Moet ik wel eerst even een nieuwe antilekbeker gaan kopen want alles met antilek dat ik had bleek niet zo dreumesproof als gehoopt :whistle:
lux- schreef:
26-07-2018 20:42
Da’s best een idee ja. Moet ik wel eerst even een nieuwe antilekbeker gaan kopen want alles met antilek dat ik had bleek niet zo dreumesproof als gehoopt :whistle:
Wij hebben deze: https://www.prenatal.nl/eten-en-drinken ... gITW_D_BwE, die krijgt ze niet open.

Ze ligt heerlijk te slapen na een koud bad. Ik heb haar alleen in haar luier liggen met een ventilator en koelelementen in haar kamer. Hopelijk krabt ze zich niet open.
Ik heb dreumes ook zo lang mogelijk laten spelen vanavond, maar om 8 uur was het echt op en viel ze heel letterlijk om van vermoeidheid. Ze had op het kdv nog een extra slaapje gedaan van 5 tot 6 dus ik had gehoopt dat ze het nog wat langer vol zou houden.

Het is nu 29 graden op haar kamertje, maar de ventilator staat aan dus dat helpt in ieder geval qua gevoel iets. En als ze zo echt diep slaapt ga ik nog even de gordijnen een stuk open zetten en de ramen wagenwijd open. Het waait hier momenteel flink (maar helaas geen regen) dus hopelijk koelt het dan ook nog iets af.

Ik dacht trouwens na het eten nog even gezellig samen met mijn dochter te spelen maar daar moest ze dus niets van hebben, hè? Ze ging demonstratief tussen haar speelgoed en mij in zitten met haar rug naar me toe :facepalm: . Blijkbaar behoefte aan wat me-time na een dag kdv. Nou ja, dat heeft ze ook niet van een vreemde :).

Lux, lastig dat je zoontje rond middernacht weer wakker wordt! Duurt het dan lang voordat jullie weer kunnen gaan slapen?
nena_ schreef:
26-07-2018 20:54
Ik heb dreumes ook zo lang mogelijk laten spelen vanavond, maar om 8 uur was het echt op en viel ze heel letterlijk om van vermoeidheid. Ze had op het kdv nog een extra slaapje gedaan van 5 tot 6 dus ik had gehoopt dat ze het nog wat langer vol zou houden.

Het is nu 29 graden op haar kamertje, maar de ventilator staat aan dus dat helpt in ieder geval qua gevoel iets. En als ze zo echt diep slaapt ga ik nog even de gordijnen een stuk open zetten en de ramen wagenwijd open. Het waait hier momenteel flink (maar helaas geen regen) dus hopelijk koelt het dan ook nog iets af.

Ik dacht trouwens na het eten nog even gezellig samen met mijn dochter te spelen maar daar moest ze dus niets van hebben, hè? Ze ging demonstratief tussen haar speelgoed en mij in zitten met haar rug naar me toe :facepalm: . Blijkbaar behoefte aan wat me-time na een dag kdv. Nou ja, dat heeft ze ook niet van een vreemde :).

Lux, lastig dat je zoontje rond middernacht weer wakker wordt! Duurt het dan lang voordat jullie weer kunnen gaan slapen?
‘t blijven net mensen hè ;)

Afgelopen nachten hebben wij het heel gezellig gehad tussen zo’n beetje 24-1:30 á 2:30.. we doen nachten altijd om en om in zulke periodes.

Maar ben wel blij dat het weekend is :P
Pfoe, zwaar! Dochter was maandagnacht wakker van 12 tot 3 en om half 3 vond ik het toch Echt Niet Leuk Meer. Ondanks dat ik verlof heb (en dus theoretisch bij kan slapen overdag) moest vriend het over komen nemen. Uiteraard ging ze toen lief slapen, zal je altijd zien ;).

Ik hoop dat de anti lek beker de oplossing is!

Fiona, hoe gaan de nachten bij jullie nu eigenlijk? En hoe gaat het met de zenuwen over proberen een tweede kindje te krijgen?
De nachten gaan wel redelijk de laatste weken, hoewel het nu met deze hitte weer iets minder is. Maar dat is logisch. Ze is wel soms uren wakker 's nachts, net als bij jou Lux. Maar als ze niet huilt draai ik me om en probeer ik gewoon weer verder te slapen.

Geen zenuwen meer over een tweede, maar ik ben er ook niet zo mee bezig. Vorige keer was ik vrij obsessief en wilde ik direct zwanger worden, nu vind ik het niet erg als het wat langer duurt. We laten het op zijn beloop. Ik merk wel dat nu mijn spiraal verwijderd is mijn libido weer een stuk hoger is en mijn borsten zijn wat gegroeid. Zou dat al zo snel kunnen? In dat geval geen spiraal meer voor mij straks.

Hoe voel jij je Nena, wanneer ben je ook alweer uitgerekend? Het lijkt me zo zwaar om zwanger te zijn met deze hitte..
Off topic. Net een heerlijke duik genomen in de zee! Daarna nog een drankje op het zand en toen ging het toch regenen haha. Een flinke bui, niet van lange duur. Hopelijk gaat het straks nog even goed los zodat het huis nog wat kan afkoelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven