rare beestjes in huis

26-07-2018 18:13 38 berichten
Ik zie steeds meer beestjes in huis. Ze zijn superklein, niet groter dan 2mm en zitten op de muren en tegen ramen. Net geprobeerd een foto te maken, maar ze zijn zo klein dat de foto alleen heel onscherp lukt.
Toch iemand die weet wat dit kan zijn?

Afbeelding

Dit is een foto van mijn telefoon, maar ook heel onduidelijk. Zat op mijn wasmachine.

Afbeelding
anoniem_369988 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 18:28
18.40% gewijzigd
Misschien een torretje ofzo?
Bladpootwants?
Een bladpootwants heb ik even opgezocht, maar die is veel groter.
Ik hoop voor jou van harte dat het geen bedwantsen zijn. Brrrr!!!!!
Afbeelding
Cateautje schreef:
26-07-2018 18:22
Ik hoop voor jou van harte dat het geen bedwantsen zijn. Brrrr!!!!!
Die zitten niet overdag op de ramen.
Hmm het lijkt wel op een bedwants. Kun je nog wat foto's maken?
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
26-07-2018 18:24
Die zitten niet overdag op de ramen.
Het is tropisch,misschien zijn ze wel uit een huis gekomen. Niets houd ze nu tegen.
Ik heb verschillende foto's gemaakt, met telefoon en met een hele goede camera. Maar beter dan dit krijg ik het niet. Hij is zo klein! Zal kijken of ik nog een foto van mijn telefoon beter kan krijgen, maar ik ben er bang voor.
Zijn ze grijsgespikkeld? Zes pootjes? Zitten ze met een groepje van 20 op een kluitje? Springen ze (ver) weg als je met je vinger dichtbij komt?
eva-luna schreef:
26-07-2018 18:26
Zijn ze grijsgespikkeld? Zes pootjes? Zitten ze met een groepje van 20 op een kluitje? Springen ze (ver) weg als je met je vinger dichtbij komt?

Nee. ze lijken zwart, maar op de foto dan weer roodbruin. Ik zie ze alleen enkel, dus niet in groepje. Ze lopen, maar niet heel snel, maar ik heb ze niet zien springen. Ze lijken ook niet te vliegen.

Als ik ze tussen mijn vingers knijp dan kraken ze. Het zijn dus geen zachte wormpjes, maar beestjes met een harde buitenkant.
Cateautje schreef:
26-07-2018 18:23
Afbeelding
Oh gatver. Net even gegoogled op bedwants, ik hoop toch zo dat het dat niet is!
Goed je bedden nalopen. Vooral de naden van het matras en daar waar de bed bodem op het frame rust.

Ze vervellen, dat kun je ook vinden. En kleine zwarte puntjes als poep.
Als je die zwarte puntjes vind, beetje natmaken en als ze roodbruin vegen dan is het waarschijnlijk wantsen poep
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
26-07-2018 18:34
Goed je bedden nalopen. Vooral de naden van het matras en daar waar de bed bodem op het frame rust.

Ze vervellen, dat kun je ook vinden. En kleine zwarte puntjes als poep.
Dank je voor de tip, dat zal ik van de week even doen. Want zoals ik het begrijp moet je bedwantsen liever niet hebben. Had er nog nooit van gehoord. Bah.
Waarschijnlijk is het een tapijtkever.
oudevlie schreef:
26-07-2018 18:38
Waarschijnlijk is het een tapijtkever.
Die nieuwe foto lijkt daar meer op inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Zijn niet van die zespotige springers?
Iemand die weet wat dat zijn?
Lijkt op een tapijtkever!
Head* schreef:
26-07-2018 18:36
Dank je voor de tip, dat zal ik van de week even doen. Want zoals ik het begrijp moet je bedwantsen liever niet hebben. Had er nog nooit van gehoord. Bah.
Jakkiedarrie bah van de week?????
Welterusten vannacht!!!
Head* schreef:
26-07-2018 18:30

Als ik ze tussen mijn vingers knijp dan kraken ze. Het zijn dus geen zachte wormpjes, maar beestjes met een harde buitenkant.
Dat je dat durft.

Geen idee wat het zijn maar ik vind alle insecten brr.
zonnigschildpadje schreef:
26-07-2018 18:46
Lijkt op een tapijtkever!
Die ga ik ook even googelen.

Jee, daar lijkt ie echt op, zeker die harige larve.
Het is volgens mij ook een tapijt kever! Ik heb hier een link hoe je ze zelf kunt bestrijden, wie weet heb je er wat aan? https://nl.wikihow.com/Tapijtkevers-bestrijden Succes, vervelend probleem!
''Geen woorden maar daden''
Honingbloesem schreef:
26-07-2018 19:07
Het is volgens mij ook een tapijt kever! Ik heb hier een link hoe je ze zelf kunt bestrijden, wie weet heb je er wat aan? https://nl.wikihow.com/Tapijtkevers-bestrijden Succes, vervelend probleem!
Dank je Honingbloesem, ik ga ermee aan de slag zodra deze hittegolf voorbij is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven