Praag met kinderen

27-07-2018 13:20 19 berichten
Volgende week ben ik een paar dagen in Praag met 2 kinderen, zijn er dingen die ik echt moet zien/doen?
Kinderen zijn 2,5 en 8
Alle reacties Link kopieren
Er is heel veel te zien in Praag, en alleen al wandelen is leuk. Loop dan in elk geval op het juiste moment langs de astronomische klok. Ik ga er even vanuit dat je niet teveel musea en bezienswaardigheden af wilt struinen gezien je een peuter bij je hebt.
Ik zou in elk geval wel de Sint-Nicolaaskerk in Mala Strana (er zijn verschillende Sint-Nicolaaskerken in Praag) in gaan; want wat is leuker dan een gouden standbeeld van Sinterklaas?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Er is vlak buiten praag een rodelbaan, welke heel erg leuk is. Ook met speciale rodels voor ouder en kind. Je kan daar prima komen met ov. Ook heel goedkoop, was iets van 8 euro om 5 afdalingen te mogen maken

https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... hemia.html

En verder vond ik Terezin (en voornamelijk het oude compacte kamp) heel indrukwekkend, Maar daar zijn degene van 2 en 5 zeker te jong denk ik.
DG2015 schreef:
27-07-2018 13:29
Er is heel veel te zien in Praag, en alleen al wandelen is leuk. Loop dan in elk geval op het juiste moment langs de astronomische klok.

In een stad, bij 30 graden en met kinderen van 2,5 en 8? @(

De astronomische klok staat (grotendeels) in de steigers, het duurt maar 2 minuten, is erg druk, je staat waarschijnlijk een tijdje te wachten en de kinderen zien niet veel meer dan benen en ruggen van andere wachtenden, tenzij je ze optilt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
27-07-2018 13:56
In een stad, bij 30 graden en met kinderen van 2,5 en 8? @(

De astronomische klok staat (grotendeels) in de steigers, het duurt maar 2 minuten, is erg druk, je staat waarschijnlijk een tijdje te wachten en de kinderen zien niet veel meer dan benen en ruggen van andere wachtenden, tenzij je ze optilt.
Tja, wat zou jij adviseren? Naar het zwembad dan maar?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Het dansende huis. Ik vind het mooi om te zien en de kinderen vonden het zó grappig.
De dierentuin!
Zeilboot76 schreef:
27-07-2018 14:21
De dierentuin!
Jaa, die is ook heel leuk.
En er is ook een stoeltjes liftje tussen het lager en hoger gelegen gedeelte. Ik zou boven beginnen, met t liftje naar beneden. en dan het lagere gedeelte. Dit omdat je dan ook prachtig uitkijkt over de stad.
Er is grote lego winkel met daaronder een lego museum. De grote brug van Praag is daar ook nagemaakt van lego steentjes. Misschien is dat leuk voor je kinderen. Verder is hamley een groot speelgoedwarenhuis met airco. Mocht het te warm worden.
MEt dit weer is het niet fijn in grote stad. Ben net terug uit Parijs ... was écht héél warm
Wat een leuke tips al!
Lego museum vind de oudste denk ik erg leuk.
Dansend huis.... wat moet ik me daarbij voorstellen?
Volgende week is t gelukkig niet zo warm als nu dus hoop dat het dan te doen is
Ikdus87 schreef:
27-07-2018 15:07

Tussen de 28 en de 33 graden zie ik. Succes en veel plezier!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In ieder geval de dierentuin, die is mooi en leuk met kinderen!

Verder zou ik naar de Petrinheuvel gaan, is een spiegeldoolhof en volgens mij ook een vaste kermis.
Het kasteel van Praag is mooi en je kunt vanaf daar rustig naar beneden (naar de stad) wandelen, dat is ook met een peuter goed te doen (en onderaan een ijsje halen!).
Het Dinopark op het dak van het harfa winkelcentrum schijnt ook leuk te zijn.

Wij vonden, ook met een peuter al, het Aquapalace heerlijk. Heel erg groot zwembad, veel glijbanen, leuk kinderdeel. Wel duurder dan de rest van Praag, maar wij vinden het het geld meer dan waard.
Of waterfietsen onder de karelsbrug door :)
Ikdus87 schreef:
27-07-2018 15:07
Wat een leuke tips al!
Lego museum vind de oudste denk ik erg leuk.
Dansend huis.... wat moet ik me daarbij voorstellen?
Google maar eens. Is bijzondere architectuur. Kun je langs rijden als je in Praag rondrijdt. Uit mijn hoofd dichtbij de Karlsbrug maar weet ik niet honderd procent zeker.
Zorg in ieder geval voor goede wandelschoenen (ook voor de dierentuin, die is namelijk erg heuvelachtig).

Mijn oudste vond de metro ook een beleving vanwege de roltrappen die erg lang waren. Voor de tram kochten wij een bundeltje ritkaartjes (volgens mij kon je die ook gebruiken voor het treintje de heuvel op). Mocht je het openbaar vervoer gebruiken check dan even of je kinderen gratis zijn.

Veel plezier!
Ik denk dat het helemaal goed gaat komen. Praag schijnt erg leuk te zijn met kinderen en met deze tips komen we wel een paar dagen door
Hamleys, supergrote speelgoedwinkel van wel drie verdiepingen in het centrum.
Er is een glijbaan waarmee je van de eerste verdieping naar de begane grond kan glijden en je kan speelgoed uitproberen.
De klok is momenteel inderdaad in onderhoud, die doet het niet.

Museum of senses vinden je kinderen ook erg leuk denk ik: museum over / met allerlei optische illusies. Is bijvoorbeeld een stukje door spiegels heen open, zo'n kamer waarbij een klein iemand heel groot lijkt en andersom, kun je je wel even vermaken!

En ga ergens een trdelník eten, dat is leuk om gegeten te hebben als je in Praag bent! Ze zijn wel groot, dus ik zou er eentje delen.

Praagse burcht is ook mooi, maar misschien zijn ze daar nog wat jong voor.. Wisseling van de wacht is wel leuk om te zien, dat is elk uur. Tram 22 stopt vlakbijde hoofdingang, dan hoef je niet de berg helemaal op te lopen, is wel fijn met een 2,5-jarige. In de tentoontelling "the story of Prague" is er ook een speciaal programma voor de kinderen, wat precies weet ik niet, want wij hadden geen jonge kinderen mee, maar het zag er leuk uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven