Klaagtopic voor de winter/ herfst types!

27-07-2018 18:55 13 berichten
Het is nu momenteel 35 graden in mijn woonkamer, bijna 40 op mijn slaapkamer. Ben echt zo klaar met deze warmte. Zal ook wel even duren tot de warmte uit mijn huis is!
Vraag me ook af of het normaal is dat het in mijn huis zo warm is, op internet lees ik bij de meesten zo’n 25-30 graden in huis, hoe zit dat bij jullie?
Vannacht wordt het ook niet slapen ben ik bang dus heb besloten op te blijven en orange is the new black marathon te houden en veel ijsjes eten daarbij.
Hoop echt dat het vanaf morgen koeler is, dit weer is zo niet aan mij besteed!
Ik heb nu vakantie en had allerlei plannen, maar alles is gewoon te warm, heb nu een week van mijn vakantie ‘verspild’ aan niks doen.
Kan nog zo nog wel even doorklagen, wie klaagt er met mij mee! :-)
Alle reacties Link kopieren
Zoiets als dit topic? psyche/wintervreugd-voor-de-zomermopper ... ges/397166
Celaena_Aelin schreef:
27-07-2018 18:59
Zoiets als dit topic? psyche/wintervreugd-voor-de-zomermopper ... ges/397166
Ja! Precies, had niet door dat er al zo’n topic was!
Wishlist schreef:
27-07-2018 18:55
Het is nu momenteel 35 graden in mijn woonkamer, bijna 40 op mijn slaapkamer. Ben echt zo klaar met deze warmte. Zal ook wel even duren tot de warmte uit mijn huis is!
Vraag me ook af of het normaal is dat het in mijn huis zo warm is, op internet lees ik bij de meesten zo’n 25-30 graden in huis, hoe zit dat bij jullie?
Wat voor huis heb je? Het is op zich bijzonder dat het binnen warmer kan worden dan buiten waar je ook nog direct zonlicht hebt.
Morgen zal het beter zijn. Dan komt er regen.

Ik had daarnet even alles uitgetrokken maar dat zit niet lekker op een leren bank. Binnen vijf minuten was die nat, dus toch maar een shirt aan en een handdoekje om op te zitten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb op zich niet veel moeite met dit weer, maar post bezorgen is me deze week niet heel goed bevallen haha.

Morgen word het minimaal 10 graden koeler :yes:
Sara9876 schreef:
27-07-2018 19:16
Wat voor huis heb je? Het is op zich bijzonder dat het binnen warmer kan worden dan buiten waar je ook nog direct zonlicht hebt.
Zo bijzonder is dat niet. Bij mij wordt het binnen ook zo'n 8-10 graden warmer dan buiten. Komt doordat de zon op de ramen en het platte dak schijnt. Dat icm weinig wind, zorgt voor een warmere temperatuur binnen dan buiten.
FiIee schreef:
27-07-2018 19:25
Zo bijzonder is dat niet. Bij mij wordt het binnen ook zo'n 8-10 graden warmer dan buiten. Komt doordat de zon op de ramen en het platte dak schijnt. Dat icm weinig wind, zorgt voor een warmere temperatuur binnen dan buiten.
Dit dus, ik heb een hoekwoning met voor en achter ramen waar vrijwel de hele dag zon op staat plus geen airco en en niks aan de buitenkant wat de warmte tegen houdt, wel gordijnen en zo dicht maar warmte komt daarmee toch wel binnen.
probeer de zon aan de buitenkant van je huis tegen te houden, met screens of zonwering.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Hier hetzelfde, hoekwoning met veel ramen, staat de hele dag in de zon. Slecht geïsoleerd 36.5 in de woonkamer en 39.5 in de slaapkamers. Mobiele airco krijgt het met moeite 1 a 3 graden koeler na 2 uur aanstaan. Gelukkig gaan we verhuizen over 3 maanden dit was een tussenwoning. Maar misschien is het een idee om rolluiken of een echte airco aan te schaffen vooral als je er nog enkele jaren wilt blijven wonen.

Waarschijnlijk word het voor mij ook een orange is the new black avond voor 2 ventilators en een koud voetenbadje.
Voorkant screen, achterkant zonnescherm, boven ook screens.
Op de slaapkamer en beneden nu een mobiele airco. Dan is het 25 graden in de kamer op het zuiden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik meende vanmorgen op de radio te horen dat een airco 7 of 8 euro per dag kost aan energie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
27-07-2018 21:00
Ik meende vanmorgen op de radio te horen dat een airco 7 of 8 euro per dag kost aan energie.

Airco op de zaak winkelpand van 60m2 kost zo'n 2 euro per dag als hij op 22 graden staat . Kosten vallen dus wel mee. Gemiddeld genomen staat de airco 50 dagen per jaar aan dat is nog geen 100 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven