Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik weet ook gewoon noet zo goed waar ik moet kijken voor die maan... komt ie ook op in het oosten net als de zon? Of werkt dat anders? Net naar t park gefietst, was behoorlijk druk met kijkers. Wij werden lekgeprikt door de muggen, dus maar weer naar huis vertrokken. Was wel lekker koel in het park! In ons wijkje echt een stuk minder.
Geen maan te zien. :cry:
Alle reacties Link kopieren
mensen, ik zie nu al zo op tegen weer een hete nacht en slecht slapen. En morgen voor de derde opeenvolgende dag er vroeg uit voor het werk. Ik bn gesloopt. Ik kan niet wachten tot het oktober is.
z-u-s schreef:
27-07-2018 22:38
Ik weet ook gewoon noet zo goed waar ik moet kijken voor die maan... komt ie ook op in het oosten net als de zon? Of werkt dat anders? Net naar t park gefietst, was behoorlijk druk met kijkers. Wij werden lekgeprikt door de muggen, dus maar weer naar huis vertrokken. Was wel lekker koel in het park! In ons wijkje echt een stuk minder.
We moesten naar het zuidoosten kijken begreep ik. Ik ben hier net het hele pad afgelopen naar een open plek maar er is echt helemaal niets te zien en dat terwijl er geen maan wolkje aan de lucht is :|

Gisterenavond toen ik naar bed ging heb ik wel gewoon de volle maan gezien maar nu staat 'ie helemaal niet op dezelfde plek. Da's toch raar?
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Calamitycat schreef:
27-07-2018 22:36
Ik heb geen vloerverwarming ;-D maar de vloer boven is zo heet dat het net echt is :'(
Oooh, you take me in the mailing, stouterd! :whip:
mick87 schreef:
27-07-2018 22:43
mensen, ik zie nu al zo op tegen weer een hete nacht en slecht slapen. En morgen voor de derde opeenvolgende dag er vroeg uit voor het werk. Ik bn gesloopt. Ik kan niet wachten tot het oktober is.
Kan ik me voorstellen. Sterkte en hoop dat je toch wat slaap kan pakken. Ik heb gisteren en eergisteren zo'n diepvrieselement bij mijn voeten en onder mijn kussen gelegd (als je je kussen dan omdraait is het even heerlijk koel), dat hielp iets.
Dierproeven.
Cateautje schreef:
27-07-2018 22:44
Oooh, you take me in the mailing, stouterd! :whip:
:whistle:

In de winter zou het een luxe zijn. Nu voelde het alleen maar heel bizar.
Dierproeven.
mick87 schreef:
27-07-2018 22:43
Als je iets van ijsklontjes hebt, dan kan je dat in een plastic zak doen en bij je voeten leggen, dan koel je goed af en slaap je lekker.
Morgen een gevulde warmwaterzak in de vriezer en dan die voortaan bij je voeten leggen. Ik lig daardoor in coma elke nacht.
Hier ook nog geen maan te zien, maar het is wel lichter in het oosten, dus ze zal zo wel te zien zijn. Kwart over elf, hadden ze het over, op het nieuws.

Afbeelding

https://nos.nl/artikel/2243537-volledig ... oeken.html
nounou
Calamitycat schreef:
We moesten naar het zuidoosten kijken begreep ik. Ik ben hier net het hele pad afgelopen naar een open plek maar er is echt helemaal niets te zien en dat terwijl er geen maan wolkje aan de lucht is :|

Gisterenavond toen ik naar bed ging heb ik wel gewoon de volle maan gezien maar nu staat 'ie helemaal niet op dezelfde plek. Da's toch raar?
De maan is verduisterd! Houd de dief!
Ik heb net een stukje maan gezien vanuit de tuin maar er staat een grote boom in de weg. En de maan is maar heel vaag te zien maar is inderdaad wel mooi rood gekleurd.
Dierproeven.
aviv_13 schreef:
27-07-2018 22:55
De maan is verduisterd! Houd de dief!
:D
Geen regen. Geen maan. Ik zie overeenkomsten O_O
Dierproeven.
Hier is de maan nu heel goed te zien, ik denk in een hoek van ongeveer 40 graden boven de horizon, in het zuidoosten. Ik heb er net met de buren naar staan kijken. Gezellig :D
nounou
Ja, ik zie 'em nu ook steeds beter, gaaf!
Dierproeven.
Waarom gaat dit allemaal de verkeerde kant op?! :thunder:

Afbeelding
Dierproeven.
Calamitycat schreef:

De maan gezien, maar het kostte wat moeite om door de sluierbewolking heen te schijnen. Mars, Saturnus en Jupiter waren veel beter te zien!
Prachtig, de maan met die streep licht. Wauw.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Ja schitterend is dat zeg nu de verduistering langzaam afneemt!
Dierproeven.
z-u-s schreef:
27-07-2018 23:20
De maan gezien, maar het kostte wat moeite om door de sluierbewolking heen te schijnen. Mars, Saturnus en Jupiter waren veel beter te zien!
:O Meen je dat?! Hoe zie je die dan? :$
Dierproeven.
Wat leuk dat jullie de maan zien!

Hier in het bos zie ik alleen sterren.

Heb me buiten op de bank geïnstalleerd. Het scheelt één graad met binnen, maar hey, koelte is koelte :rofl:

Binnen alles tegen elkaar open gezet, twee ventilatoren aan, dus ik hoop dat het toch een beetje gaat afkoelen.
Hoe gaat het nu met je hond Oakes?
Dierproeven.
Mars is die felle wat rode ‘ster’ onder de maan iets naar rechts.

Zo ongeveer op de hoogte van de maan (net wat hoger) een stuk naar rechts langs de horizon kom je dan eerst Saturnus tegen, die is niet heel fel, en daarna nog een stuk verder vind je Jupiter, die is wel echt heel fel, te fel zeg maar voor een ster zo laag op de horizon.

Leuk appje op de iPhone is nightsky, is misschien makkelijker zoeken :)
Oakes schreef:
27-07-2018 23:26

Hier in het bos zie ik alleen sterren.
Ik denk dat je ook planeten ziet!
Calamitycat schreef:
27-07-2018 23:27
Hoe gaat het nu met je hond Oakes?
Die is nu in de tuin op jacht naar muizen. Ze lag net bij me maar onder de veranda bleef ze hijgen omdat ook daar de warmte blijft hangen. Ik laat haar maar even rondscharrelen, verderop in de tuin is het wat koeler. Heb nog wel de dierenarts gebeld voor advies. Ze moet overdag binnen blijven en rust nemen. Lief dat je ernaar vraagt. :heart:
Calamitycat schreef:
27-07-2018 23:18
Waarom gaat dit allemaal de verkeerde kant op?! :thunder:

Afbeelding
Echt he!! Het lijkt allemaal wel af te ketsen op NL. Normaal zijn we een regenmagneet :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven