Wat moet ik...
zondag 29 juli 2018 om 16:40
Hallo, ik ben hier nieuw en wil graag mijn verhaal kwijt, voel me ontzettend verdrietig en gekwetst.
Ik ben er achter gekomen dat mijn vriend tegen mij liegt over dingen waar hij niet over hoeft te liegen.
Zijn zoon doet een bepaalde sport en doet hier ook wel examens voor.
Hij gaf steeds aan dat er niet veel mensen mogen kijken, dus de ene keer gaat hij mee en de andere keer zijn moeder.
Nu ben ik erachter gekomen dat ze gewoon samen gaan, ook met veel fam van moeders kant.
Nou ik heb al eerder aangegeven bij hem dat ik juist blij ben dat ze goed met elkaar overweg kunnen en het belang van hun kind voorop stellen.
Alleen ik snap dus niet waarom hij hier over liegt.
Hij gaf ook wel aan ik heb geen zin om bij haar te zitten etc.
Zijn andere zoon neemt hij dan ook wel mee naar het examen.
En hij gaf eerder vaker aan dat zijn privé haar niks aangaat.
Ik betrek hem wel bij mijn kinderen, diploma zwemmen etc.
Wat moet ik hier van denken...
Graag reacties van jullie kant.
Ik ben er achter gekomen dat mijn vriend tegen mij liegt over dingen waar hij niet over hoeft te liegen.
Zijn zoon doet een bepaalde sport en doet hier ook wel examens voor.
Hij gaf steeds aan dat er niet veel mensen mogen kijken, dus de ene keer gaat hij mee en de andere keer zijn moeder.
Nu ben ik erachter gekomen dat ze gewoon samen gaan, ook met veel fam van moeders kant.
Nou ik heb al eerder aangegeven bij hem dat ik juist blij ben dat ze goed met elkaar overweg kunnen en het belang van hun kind voorop stellen.
Alleen ik snap dus niet waarom hij hier over liegt.
Hij gaf ook wel aan ik heb geen zin om bij haar te zitten etc.
Zijn andere zoon neemt hij dan ook wel mee naar het examen.
En hij gaf eerder vaker aan dat zijn privé haar niks aangaat.
Ik betrek hem wel bij mijn kinderen, diploma zwemmen etc.
Wat moet ik hier van denken...
Graag reacties van jullie kant.
zondag 29 juli 2018 om 17:40
Ik heb toen die mail aangeklikt maar er gebeurde niks, ik werd nergens naar doorgestuurd.
En toch blijft dat door mijn achterhoofd spoken.
Mis ook wel mijn aard vh beestje, mijn ouders zeiden vroeger al vaker tegen mij, joh maak je niet zo druk, en dat ik overal beren zie.
Maar goed, dit vind ik niet ok.
En ik vind het heel lastig om hierover met hem in gesprek te gaan.
Hoe begin je zo’n gesprek zonder aan te vallen zeg maar.
Want doordat hij liegt over zijn ex heb ik iets van wil je nog iets van haar, is dat te ver gezocht?
En toch blijft dat door mijn achterhoofd spoken.
Mis ook wel mijn aard vh beestje, mijn ouders zeiden vroeger al vaker tegen mij, joh maak je niet zo druk, en dat ik overal beren zie.
Maar goed, dit vind ik niet ok.
En ik vind het heel lastig om hierover met hem in gesprek te gaan.
Hoe begin je zo’n gesprek zonder aan te vallen zeg maar.
Want doordat hij liegt over zijn ex heb ik iets van wil je nog iets van haar, is dat te ver gezocht?
zondag 29 juli 2018 om 17:40
Je kan dat toch wat verderop in het gesprek aangeven, je hoeft het niet als openingszin te gebruiken. Al zou dat in een goede relatie ook best moeten kunnen, dan hoef je je gevoelens niet voor je te houden.
zondag 29 juli 2018 om 17:50
Jullie zijn qua communicatie geen match. Jij bent zorgelijk aangelegd maar wil onzekerheid juist wegnemen door issues te bespreken. Hij wordt door zijn zware jeugd bij bepaalde onderwerpen kwaad en liegt.
Lijkt me lastig te doorbreken.
Hij moet leren zich niet aangevallen te voelen, en jij moet leren jezelf niet weg te cijferen.
Aanvulling: En als jullie dat hebben geleerd, kun je zien wat er van deze relatie overblijft, hoe hij eigenlijk in elkaar steekt.
Hij moet leren zich niet aangevallen te voelen, en jij moet leren jezelf niet weg te cijferen.
Aanvulling: En als jullie dat hebben geleerd, kun je zien wat er van deze relatie overblijft, hoe hij eigenlijk in elkaar steekt.
zondag 29 juli 2018 om 17:56
Mooi omschreven.ZaraZara100 schreef: ↑29-07-2018 17:50Jullie zijn qua communicatie geen match. Jij bent zorgelijk aangelegd maar wil onzekerheid juist wegnemen door issues te bespreken. Hij wordt door zijn zware jeugd bij bepaalde onderwerpen kwaad en liegt.
zondag 29 juli 2018 om 18:07
Dat heb je idd mooi beschreven.
Je hebt gelijk, ik cijfer mijzelf ook weg en ondertussen voel ik mij ontzettend rot.
In een relatie moet alles bespreekbaar zijn, hij is absoluut geen prater, ik wel.
Niet tot zeurend aan toe maar dat dingen uitgesproken kunnen worden zou wel fijn zijn en niet dat ik er steeds maar mee blijf zitten.
En hij voelt zich idd heel snel aangevallen en gaat direct id verdediging, ik geef dan aan jij zegt als er iets is moet je dat zeggen, maar als hij dan id verdediging gaat of zegt je maakt je druk om niks etc ja daar kan ik niks mee.
Ik wil jullie wel vertellen dat ik mij ontzettend in de steek gelaten voel door hem, dat hij hier over liegt en ik het gevoel heb dat zij belangrijker is dan ik, als ik dat zo omschrijven mag.
Je hebt gelijk, ik cijfer mijzelf ook weg en ondertussen voel ik mij ontzettend rot.
In een relatie moet alles bespreekbaar zijn, hij is absoluut geen prater, ik wel.
Niet tot zeurend aan toe maar dat dingen uitgesproken kunnen worden zou wel fijn zijn en niet dat ik er steeds maar mee blijf zitten.
En hij voelt zich idd heel snel aangevallen en gaat direct id verdediging, ik geef dan aan jij zegt als er iets is moet je dat zeggen, maar als hij dan id verdediging gaat of zegt je maakt je druk om niks etc ja daar kan ik niks mee.
Ik wil jullie wel vertellen dat ik mij ontzettend in de steek gelaten voel door hem, dat hij hier over liegt en ik het gevoel heb dat zij belangrijker is dan ik, als ik dat zo omschrijven mag.
zondag 29 juli 2018 om 19:31
Wanneer je je zo vroeg in de relatie al gekwetst voelt kun je beter een ander zoeken. Iemand die zichzelf als levensdoel heeft gesteld om jou niet te kwetsen (?) voor al het andere aan bod komt, bijvoorbeeld.Maartje2016 schreef: ↑29-07-2018 17:40Je kan dat toch wat verderop in het gesprek aangeven, je hoeft het niet als openingszin te gebruiken. Al zou dat in een goede relatie ook best moeten kunnen, dan hoef je je gevoelens niet voor je te houden.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
zondag 29 juli 2018 om 19:46
Kan het zijn dat hij zich voor je schaamt? Of dat hij bang is dat je van zijn familie dingen over hem te horen krijgt, waar van hij niet wil dat je die te horen krijgt? Bijvoorbeeld dat zijn huwelijk om andere redenen is gestrand dan jij denkt?
Ik noem maar iets. Hij is er in ieder geval bij gebaat de twee werelden gescheiden te houden en ik in jouw plaats zou me dan ook af gaan vragen waarom dat is.
Ik noem maar iets. Hij is er in ieder geval bij gebaat de twee werelden gescheiden te houden en ik in jouw plaats zou me dan ook af gaan vragen waarom dat is.
♥
maandag 30 juli 2018 om 05:22
Ik begrijp niet wat er leuk aan de man is. Was je ex ook zo een leugenaar? Wou je ex scheiden of jij? Waarom is die relatie slecht nu? Laat je altijd zo over je heen lopen? Hij weet natuurlijk ook wel dat als hij je een grote bek geeft jij je weer gedeisd houd. Je bent geen hond he. Je hoeft niet bang te zijn dat hij ontzettend kwaad word. Lekker belangrijk. Kom is voor jezelf op joh.