Steenpuist
zondag 29 juli 2018 om 23:20
https://www.optimalegezondheid.com/stee ... ngen-tips/
Maar dit is geen medisch advies, dus overleg eerst met je huisarts.
Maar dit is geen medisch advies, dus overleg eerst met je huisarts.
zondag 29 juli 2018 om 23:23
Minder het gebruik van suiker.
Minder of stop met roken.
Trek geen strakke kleding aan.
Draag katoenen ondergoed.
Gebruik een betadine scrub.
Vraag aan je huisarts een zalf.
Bij overgewicht probeer af te vallen.
Bovenstaande is natuurlijk per persoon verschillend en afhankelijk van de plek en de frequentie. En laat je bloed eens prikken.
Minder of stop met roken.
Trek geen strakke kleding aan.
Draag katoenen ondergoed.
Gebruik een betadine scrub.
Vraag aan je huisarts een zalf.
Bij overgewicht probeer af te vallen.
Bovenstaande is natuurlijk per persoon verschillend en afhankelijk van de plek en de frequentie. En laat je bloed eens prikken.
maandag 30 juli 2018 om 08:57
Maar steeds weer steenpuisten kan duiden op een onderliggend probleem en is dan dus weer wel een reden...
Ik heb een tijdje door medicatie een verminderde afweer gehad en kreeg toen steeds steenpuisten. Ik kreeg een betadinescrub voor om de dag. Hielp goed! Maar eerst even overleggen lijkt me zeker geen kwaad kunnen.
Ik heb een tijdje door medicatie een verminderde afweer gehad en kreeg toen steeds steenpuisten. Ik kreeg een betadinescrub voor om de dag. Hielp goed! Maar eerst even overleggen lijkt me zeker geen kwaad kunnen.
maandag 30 juli 2018 om 09:06
Het kan ook HS (Hidradenitis superrativa) zijn in de mildste vorm, dat wordt vaak ten onrechte weggewuifd door huisartsen omdat het nog maar pas meer bekendheid en een juiste omschrijving in de medische terminologie heeft. Zo'n 4 procent va de mensen lijdt daaraan en het wordt dus vaak laat gezien. Waar krijg je de steenpuisten/ontstekingen? Veel van de adviezen hier zijn sowieso verstandig maar triggers kunnen voor iedereen (ook bij steenpuisten) anders zijn. Als er geen passende oplossing is bezoek dan een dermatoloog. Vooral als ze steeds terug komen.
donderdag 9 augustus 2018 om 12:37
Ik gebruik trekzalf voor puisten. Daro (verkrijgbaar bij Kruidvat)
's avonds erop tippen met een wattenstaafje, pleister erover heen (want het is een zwart/bruin goedje dat stinkt), en 's ochtends eraf halen. Deze zalf trekt de troep uit die puist. Ik doe dat elke avond en binnen een week is dat ding weg.
's avonds erop tippen met een wattenstaafje, pleister erover heen (want het is een zwart/bruin goedje dat stinkt), en 's ochtends eraf halen. Deze zalf trekt de troep uit die puist. Ik doe dat elke avond en binnen een week is dat ding weg.