Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
CommunityManagerViva schreef:
30-07-2018 12:08
Zoals jullie net zelf hebben kunnen zien, zijn er heel veel verschillende soorten spam. Het gaat niet alleen om bv. Chinese tekens, maar ook om Nederlandse spam. Wanneer IT een oplossing implementeert, willen we graag dat die goed is en echt alle spam eruit filtert. Dat kost veel tijd, en daarom is dit helaas nog niet gelukt.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Voor mij is dat allang duidelijk. Bovendien kun je per type spam wel alvast maatregelen nemen. Oftewel, segmenteer het probleem en pak al die probleemstukjes apart van elkaar aan.
Waarom wachten jullie op een oplossing die je dus niet kunt gaan bieden? Of hebben jullie te weinig inzicht in het begrip spam?
Begin anders eens met de eis dat alle topic-titels in westerse tekens moeten zijn en niet meer dan 5 getallen mogen hebben. Dat scheelt al vrij veel spam.

Knip die grote klus in kleinere klussen. Jullie minder werk, wij minder irritatie, iedereen blij, win-win.
Kroatische spam, dat is nieuw geloof ik ?
Wel weer rijbewijzen en paspoorten Afbeelding
profile/373644/posts
nounou
CommunityManagerViva schreef:
30-07-2018 12:08
Zoals jullie net zelf hebben kunnen zien, zijn er heel veel verschillende soorten spam. Het gaat niet alleen om bv. Chinese tekens, maar ook om Nederlandse spam. Wanneer IT een oplossing implementeert, willen we graag dat die goed is en echt alle spam eruit filtert. Dat kost veel tijd, en daarom is dit helaas nog niet gelukt.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Stapje voor stapje mod, begin met de chinees en dat scheelt al een slok op een borrel. Tenzij jullie het leuk vinden om al die chinees te verwijderen. Dan moet Niets Doen
Ik zou zeggen laat die Nederlandse spam even voor wat het is en pak eerst de Chinese, Russische en Arabische aan. Dan heb je 90% al te pakken.
Of een meer recente anti-spam plugin gebruiken?
Deze misschien?
https://wordpress.org/plugins/cleantalk-spam-protect/
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
30-07-2018 19:41
Of een meer recente anti-spam plugin gebruiken?
Deze misschien?
https://wordpress.org/plugins/cleantalk-spam-protect/
Moeten ze wel eentje kiezen die met phpBB werkt.
KyloRen schreef:
30-07-2018 20:13
Moeten ze wel eentje kiezen die met phpBB werkt.
.
Haha, vat het maar op als voorbeeld.
(je hebt gelijk, ik zat per ongeluk naar bbPress te kijken i.p.v. phpBB ;-D)
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
30-07-2018 20:16
.
Haha, vat het maar op als voorbeeld.
(je hebt gelijk, ik zat per ongeluk naar bbPress te kijken i.p.v. phpBB ;-D)
Verbaast me eigenlijk dat ze dat nog niet hebben gedaan. Voor phpBB zijn volgens mij genoeg plugins.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-07-2018 13:12
Reden: Off topic
97.87% gewijzigd
Mods, een tijdje geleden heb ik al aangegeven dat ik geen ava's meer zie. Maar nu kom ik er achter dat ik ook de afbeeldingen die ik plaats niet zie. Heel vervelend, want nu weet ik dus niet of afbeeldingen nou wel of niet in mijn posts staan.
Wanneer worden deze problemen nou eindelijk eens opgelost?

Oja, mijn vraag is rhetorisch, ik weet jullie antwoord al "we gaan het doorgeven". En ik weet ook dat er vervolgens geen reet verandert.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-07-2018 13:12
99.36% gewijzigd
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. The mediocre mind is incapable of understanding the man who refuses to bow blindly to conventional prejudices and chooses instead to express his opinions courageously and honest
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-07-2018 13:13
99.10% gewijzigd
...
anoniem_373520 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 13:24
Reden: Haal dan alles weg.
97.33% gewijzigd
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. The mediocre mind is incapable of understanding the man who refuses to bow blindly to conventional prejudices and chooses instead to express his opinions courageously and honest
[...]
97.50% gewijzigd
[...]
99.44% gewijzigd
.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-07-2018 13:14
98.58% gewijzigd
Head* schreef:
31-07-2018 12:05
Mods, een tijdje geleden heb ik al aangegeven dat ik geen ava's meer zie. Maar nu kom ik er achter dat ik ook de afbeeldingen die ik plaats niet zie. Heel vervelend, want nu weet ik dus niet of afbeeldingen nou wel of niet in mijn posts staan.
Wanneer worden deze problemen nou eindelijk eens opgelost?

Oja, mijn vraag is rhetorisch, ik weet jullie antwoord al "we gaan het doorgeven". En ik weet ook dat er vervolgens geen reet verandert.

Dat zijn je cookieieieieieies. Heb ik al maanden last van. Ik wilde niet al die advertentie-volg-me-overal-cookies; dit is mijn straf.
Such fun!1
Mods, zou het mogelijk zijn wat meer aanwezig te zijn en wat strikter te modereren?
De sfeer gaat hier hard hollend achteruit, lijkt me toch niet de bedoeling dat users daarom weg gaan blijven.
Gaan jullie inkomsten ook niet op vooruit lijkt me.
MarindaH schreef:
31-07-2018 12:21
Dat zijn je cookieieieieieies. Heb ik al maanden last van. Ik wilde niet al die advertentie-volg-me-overal-cookies; dit is mijn straf.
Nou, dit probleem is ontstaan toen ik op aanraden van de mods mijn cookies had verwijderd. Stom gedoe.
Beste forummers,

Graag geen off topic berichten in het Centraal Moderatortopic plaatsen, zo raken de verzoekjes voor de mods - waar dit topic voor bedoeld is - ondergesneeuwd.

Als er vervelende reacties zijn op het forum, kan je die staffen. Opmerkingen over ons beleid kan je mailen naar communitymanager@viva.nl of forum@viva.nl.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Je ben een paar scheldwoorden vergeten te wissen in een quote hierboven mod.
Waarom is mijn oorspronkelijke vraag over schelden eigenlijk gewist. Het attenderen daarop moet toch juist wel in dit topic?
Head* schreef:
31-07-2018 12:31
Nou, dit probleem is ontstaan toen ik op aanraden van de mods mijn cookies had verwijderd. Stom gedoe.
Hi Head,

Volgens mij is het zo dat wanneer je ervoor kiest om één of meerdere cookies niet accepteert, je geen plaatjes en ava's ziet. Als je alle cookies accepteert, zie je ze wel.

Lukt dat misschien?

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Muntjeinmijnbroekzak schreef:
31-07-2018 13:22
Waarom is mijn oorspronkelijke vraag over schelden eigenlijk gewist. Het attenderen daarop moet toch juist wel in dit topic?
Hi Muntjeinmijnbroekzak,

Ik heb maatregelen genomen op je stafje. Via stafjes kun je dit soort meldingen doen.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Muntjeinmijnbroekzak schreef:
31-07-2018 13:22
Hi Muntjeinmijnbroekzak,

Ik heb maatregelen genomen op je stafje. Via stafjes kun je dit soort meldingen doen.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven