***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Swissie, heb een fout gemaakt, check je mail!

Icke, gaat redelijk goed met mij en fachatman. Blijft nog wel lastig hoor. Onze verwachtingen zijn nog steeds niet altijd hetzelfde en dat is soms best moeilijk. Ik kan ook soms best egoïstisch zijn wat dat betreft en bij mij komt niet fachatman, maar de kinderen op de eerste plaats en dat is weleens lastig.

Verkoop gaat best wel goed, krijg nu toch een paar bestellingen per week. Vooral de labeldoekjes verkopen erg goed! De knuffels lopen niet echt!

Ik sluit me trouwens bij je aan, Lara doe je schoonouders de deur uit!
Ooh ja voor de jarigen, kijk eens op de volgende site:

leuke traktaties!

Ik heb hier ook een traktatie vandaan, ga de koekiemonsters maken (ben al bezig vanwege onbekende bevallingsdatum en gebrek aan creativiteit bij man)
Ach Xaloy toch. Ik kan me indenken dat het pijnlijk is om te lezen wat andere kindjes kunnen en wat Robbie (nog) niet doet. Getsie, ik weet niet zo goed onder woorden te brengen wat ik eigenlijk wil zeggen! Toch maar een poging:

Mijn moeder was iets ouder dan Robbie toen zij meningitis kreeg (ze was net 2) en bij haar heeft het er voor gezorgd dat heel ontwikkeling enorm vertraagde. Ze kon ze een beetje praten voordat ze ziek werd, maar dat was in een klap helemaal weg! Ik denk dat haar lijfje bezig was met het weg krijgen van de ziekte en dat er geen plaats meer was voor andere ontwikkelingen. Ze heeft echt nog een paar jaar flink achter gelopen op haar leeftijdsgenootjes, maar het is helemaal goed gekomen! Zo ging ze pas weer een beetje praten toen ze vijf was (ze was toen al een jaar beter!) en ook weer een beetje lopen rond haar vijfde. (en dat terwijl ze kon lopen voordat ze ziek werd!)

Ik denk dat dit bij Robbie ook het geval is geweest, vooral omdat hij nog zo jong was toen hij ziek werd. Ik probeer je een hart onder de riem te steken, maar ik kan de woorden niet vinden! (bah. Ik sta niet zo vaak met mijn bek vol tanden!) "Gelukkig" vindt de neuroloog het niet zorgwekkend, toch? Ik denk echt dat het met Robbie helemaal goed gaat komen, maar dat het wat (een boel) tijd nodig zal hebben.

Daarnaast volgt elk kind zijn eigen ontwikkeling, daar ben ik van overtuigd! Ik denk niet dat er vaste momenten zijn dat een kind iets moet kunnen, maar dat een kind voor zichzelf uitmaakt of het nodig is om iets te kunnen of niet. Hetzelfde geldt voor speelgoed, mijns inziens.

Ach meis toch! Ik vind het zo naar dat je je zo rot voelt over de ontwikkeling van Robbie en ik zou willen dat ik dat weg kon nemen.

Hee, ik kreeg, net als Ick, een tijdje geleden een paar lege sms-jes van je! Terugbellen lukte niet en terug sms-en lukte me ook niet! (kreeg elke keer een foutmelding...) Wij zijn rond 23 november in Zwitserland en misschien vind je het leuk om wat af te spreken?

Oh, Hugo huilt. Hij is niet zo lekker vandaag, net als Steijn. Gezellig hier! (Hugo zegt vandaag maar een woord en dat is "nee". Bah!)
Xaal, ik lees net even terug en Fachat zegt beter wat ik eigenlijk wilde zeggen!
dropneusje goede tip die traktatie site!!
Dit wordt de traktatie voor op de creche denk ik!!

De vingerpopjes heb ik al! (kruitvat 2euro per 10)

soepstengel vingerpopje traktatie

of lange vinger? misschien ook idee....
Leuke tractaties Drop.

Koekiemonster is leuk, maar daar moet je echt crea voor zijn, ben ik niet, dus kan ik het ook beter niet proberen!

Ik vind die van Framboos ook erg leuk. Daar ga ik ook maar eens over nadenken! Ik zou het ook met lange vingers doen denk ik.

Dank trouwens voor de extra munten, erg lief van je.

Ik hou je site gewoon in de gaten voor andere leuke dingen.

Fijn dat het zo goed loopt, ook met inkopen, da's natuurlijk wel een risico-puntje voor jou, je moet het ook nog vinden.

Hihi Icke, ik weet niet wat me overkomt, niet meer op een melanoom-forum (ok, tot de volgende keer dat ik voor controle moet). Ik wil wel nog steeds een PET-scan, maar heb er nu iets minder haast mee. Vreemd eigenlijk, want voordat de dermatoloog dit plekje vreemd vond, wou ik zo snel mogelijk een scan; grappig hoe snel je mening verandert.

Ik ga weer aan den studie, wordt weer laat vanavond.
Haha, crea voor koekiemonster.... valt wel mee hoor. Gewoon printen op gekleurd papier, uitknippen en aan elkaar plakken. je moet er alleen wel tijd voor maken en laat ik dat nu net genoeg hebben
En toen werd er een idee geboren voor Fachat dr webshop!

Traktaties op bestelling!!! (voor drukke mensen als Swiss!)
Volgens mij komt fachat langzaamaan ook om in het werk...... Je hebt overigens wel sites waar zulke dingen besteld kunnen worden.

*Droppie ploft weer op de bank*
Hee Xaloy! Wel fijn om van je te horen!

Er is al veel over gezegd, maar ook ik kan me goed indenken dat het pijnlijk is om vorderingen te lezen als Robbie die nog niet heeft gemaakt. Dat is ook heel moeilijk.

Ik sluit me aan bij Icke; zou het inderdaad kunnen zijn dat hij gewoon in de "wat langzamere categorie" valt? Hij was tenslotte ook voor die nare ziekte ietsje later? Welke hulp krijgt hij naast de neuroloog? Gaan jullie ook naar een fysio?

Ik zou het leuk vinden als je in elk geval zo nu en dan aan komt wippen om te vertellen hoe het met je gaat!

Nu ga ik even bankhangen. Later meer.
Swiss: Dat zou ik super vinden! Volgende week examen? Sterkte, en dan maar snel buurten. Ik kan nog steeds lekker koken

Oh, en nou kan ik niet meer teruglezen. Stom antwoordvenster!

Het gaat verder prima met Robbie hoor, hij is superlief, heel gezellig en spontaan, blij, hij lacht heel veel en houdt van andere mensen en kinderen om zich heen. Hij gaat 4 dagen per week naar de oppas, en daar zijn ook veel andere kindjes, dat vind hij super. Hij loopt sinds eind november helemaal zelf, en vindt dat ook nog steeds het leukste wat hij kan bedenken. Ander speelgoed is maar even leuk, lopen is en blijft favoriet! Hij praat nog niet, maar begrijpt wel simpele dingen. Opdrachtjes uitvoeren doet hij niet echt, hij heeft het geduld er niet voor of begrijpt niet wat we willen. Is lastig! Maar goed, in juli weer naar de neuroloog, en dan maar weer es verder kijken (of niet, als er in de tussentijd niets verandert natuurlijk).

Ik ga nu even bankhangen!
quote:framboos81 schreef op 10 maart 2009 @ 17:26:

En toen werd er een idee geboren voor Fachat dr webshop!

Traktaties op bestelling!!! (voor drukke mensen als Swiss!)

Hahaha, er bestaan idd webshops waar je die kan bestellen, maar eerlijk gezegd heb ik het druk genoeg zo!

Ik ga dadelijk nog even aan de bakfietskussens werken, heb ik nog geen tijd voor gehad!

Die vingerpoptraktaties zijn leuk!!!! Ga ik misschien ook wel maken!

Leuke site ook Dropneus!
Xaloy, voor ik het vergeet te schrijven, vergeet je niet dat Robbie een extra probleem heeft vanwege de tweetalige opvoeding. Je hoort heel vaak dat kindjes het daar best moeilijk mee hebben.

*** gaat weer snel verder met haar studie ***
hee, iedereen naar bed? Welterusten dan, tot morgen.
goedenmorgen
Xaloy, ik heb gisteravond heel de tijd aan je gedacht en ik had eigenlijk dezelfde theorie als onze Swis in mijn hoofd! Robbie hoort twee talen tegelijk en is dus ook twee talen tegelijk aan het leren! Ik meen me te herinneren vanuit pedagogiekstudies dat tweetalige kinderen nagenoeg altijd later gaan praten dan andere kinderen die maar een taal voor hun kiezen krijgen!

Robbie begrijpt wat je bedoelt en dat is het belangrijkste! Daarnaast maakt Robbie toch ook veel geluid? (Ik kan me herinneren dat hij van de zomer in zijn eentje meer brabbelde dan Steijn en Huug bij elkaar!) Geloof me: kinderen die brabbelen ga hoe dan ook praten! (ik weet alleen niet meer waar ik het heb gehoord, maar goed)

Lieverd, het komt echt goed met Robbie! Echt waar!

Zo, even de stinkertjes uit bed halen en dan naar de kapper!
Witchke, veel succes vandaag!
Goedemorgen,

Lieve Xaloy fijn dat je ff langs komt. Had net van de week weer aan jullie gedacht. Ik sluit me aan bij wat iedereen al gezegd heb.

Ik dacht trouwens ook meteen aan de tweetaligheid. Robbie wordt niet 24/7 bevestigd in dezelfde taal. Dat is denk best verwarrend voor een kind. Het komt vast allemaal goed.

En over het late lopen, volgens mij valt dat best mee. Volgens mij liep Luna van Chanc/Leen pas in de kerstvakantie. Niet iedereen is een snelheidsduivel.

Hopelijk kom je gewoon af en toe weer eens langs om te vertellen hoe het met jou en je mannen gaat.

Drop: Wat een leuke traktaties (heb de link meteen opgeslagen). Ik denk dat ik met Koens verjaardag voor de pirateneierkoek ga.

Fachat: In de laaste knippie stonden allemaal kraamcadeautjes. Ook mobiles!

Witch: Een spannende dag vandaag. Heel veel succes.

Klinken leuk je verjaardagsfeestje-plannen voor Xander.

Chance: Jij nog steeds geen waterpokken? Ik denk dat het wel goed gaat komen als je er zoveel mee in aanraking bent geweest.
Xaloy, wat fijn dat je er even bent! Ik moest toevallig aan je denken gisteren. Nou ja, niet helemaal toevallig, ik dacht eraan dat het bijna Morris z'n verjaardag was, en toen dacht ik aan Robbie (en aan Ruben).

Swiss, spannend, bijna je examens. Ik heb zomaar het voorgevoel dat je ze heel goed gaat maken.

Fachat, leuk dat je met de bakfietskussens bezig bent. Had je nog leuke zeiltjes gehaald bij KK? Ik heb gisteren ook nog een speendoekje bij je besteld. Ik vind dat cowboystofje zo gaaf!

Laar, ik had nog iets voor je, helemaal vergeten. Goed excuus om binnenkort even langs te komen.

Even aan de slag hier.
Ha ja, heb het gezien Micha! Heb de naam inmiddels geborduurd, ga vanavond het doekje voor je afmaken. De eerste set kussentje zijn ook bijna af, die zet ik dan op de site met de verschillende stofjes en dan kan je zelf kiezen welk stofje je wilt!

Heb idd leuke stoffen gevonden, het vlinderstofje was helaas uitverkocht!
Xaloy: Fleur liep ook in november voor het eerst echt zelf rond en dat is niet echt laat hoor..... Qua taal kan ik me idd ook goed voorstellen dat er bij jullie meerdere factoren meespelen. Tweetalig is toch even iets heel anders.

Gewoon door blijven praten, het komt vast vanzelf en wel fijn dat hij goed in de gaten wordt gehouden door de neuroloog!

Ik ga nog even snel in je winkeltje kijken Fachat. Ik wil vandaag een begin gaan maken aan het boxkleed voor een vriendinnetje, maar moet ook nog even wat inspiratie opdoen. Ik bestel wel altijd de ariadne at home kinderen, staat boordevol leuke ideeen en heb er nog nooit een gemist (komt twee keer per jaar uit en je kunt hem bestellen via de website)
trouwens bm, die knippie heb ik idd, staan leuke dingen in! Ben nu trouwens ook bezig met een aankleedkussenhoes en een "luierhouder".

Ik zal eens op die site kijken dropneus. Wil ook e§igenlijk nog dat tentje maken wat je toen voor fleur hadf gemaakt!
Fachat: Je kunt alle ideeen idd gewoon via de site van ariadne at home vinden met de werkbeschrijvingen, heel handig!

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het tentje destijds niet helemaal zelf heb gemaakt. Ik had ruzie met het laatste stuk van de beschrijving waar je het tentje weer moets keren. Begreep er werkelijk niks van, dus dat heeft mijn schoenmoeder uiteindelijk gedaan. Maar het is nog steeds een giga leuke tent! Ik zag op marktplaats ook iemand die wigwams verkoopt (maar dan een eenvoudigere uitvoering) in Weert. Misschien een idee om daar eens naar te kijken voor ideeen?
Goedemorgen! Wat zijn jullie toch allemaal crea. Lijkt me handig als je dat kunt en leuk vindt.

Micha, wat lief! Waarom eigenlijk? Nou, dan spreken we toch gewoon heel snel weer af?

Witchke: begint die behandeling vandaag of morgen? In elk geval succes!

Ben hartstikke gaar. Eerst had Puk eng gedroomd (denk ik) toen ik naar bed wilde en was volkomen overstuur. Duurde even voor ik door had dat het zoiets kon zijn, dus ik was al met melk en thermometers enzo in de weer. Toen ik hem uitlegde dat het een enge droom was en wij thuis waren en er dus nu niets meer aan de hand was was het over, maar toen waren we natuurlijk alweer even verder.

Het hing denk ik in de lucht, want toen droomde ik vannacht over de zondvloed (??!). Nouja, was in elk geval heel erg eng.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven